Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Newbees willen graag wat tips

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
jelledeheus
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Newbees willen graag wat tips

Bericht door jelledeheus »

Een praktische tip nog, als je denkt snel door de tioga pas te rijden zou ik dat niet doen.. ik had begrepen dat ze de laatste tijd veel, jawel staan de laseren cq flitsen en dat doen ze elke uur van de dag op de meest onverwachte plekken. Dit is omdat er dit jaar al meerdere beren zijn dood gereden door hard rijders..

Wij zijn ook nog druk in weer om onze reis te plannen voor September, dus uit eigen ervaring kan ik nog niet spreken.

Wel ben ik reuze benieuwd naar alle reistijden, en dan de werkelijk reistijd en niet de googlemaps tijden.

groet jelle
aavanniel
Amerika-ontdekker

Bericht door aavanniel »

Dank je voor de tip. Nou zijn we niet van plan te gaan scheuren over de Tioga pas omdat het juist 1 van de attracties is van de reis..

Ik ben zelf ook benieuwd of Street And trips een beetje reele inschatting geeft van de rijtijden.

Het schema is inmiddels bijna af. We plaatsen zeker nog even de definitieve ronde.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

aavanniel schreef:Het volgende gedeelte van de route ligt nu vast :dance:
We gaan vanaf Yosemite over de tioga pas naar Lone pine. Daar een nachtje slapen en de volgende ochtend vroeg naar Death Valley. We rijden dan door DV en willen eindigen in Pahrump. We reizen met een 25ft camper en nou hebben we begrepen dat het niet mogelijk is alle uitzichtpunten daarmee te bezoeken. Mag ik nog even vragen wat wel te bezoeken is met de camper?
Ik neem aan dat je de NPS-site kent?
Hier kun je vele informatie per park vinden. Bij de Death Valley site ( http://www.nps.gov/deva ) staat op de map (onder directions) aangegeven wat eventuele restricties zijn bij de wegen. Zo staat er zowel bij Artist Point als bij Dante's View dat de maximum lengte 25 feet is.
Je zult ongetijfeld nog veel meer informatie op de site kunnen vinden. Ga ook bij het visitor center langs - er kan altijd wat veranderen door de weersomstandigheden.

Marianne
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 18 aug 2008, 13:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

nieuwenoord schreef:Wij komen volgend jaar vanaf Pismo Beach richting Yosemite, omdat we daarna ook vrienden in de buurt bezoeken. Rare route misschien, maar we willen graag in het weekend bij hen zijn en de dagen ervoor vanaf de kust nog Yosemite meenemen. Nu vind ik zelf Yosemite vaak erg druk en toeristisch en wij zijn er al eind april. Misschien dan toch eens kiezen voor Sequoaia????
Zeker doen Monique! Je zult wel wat minder vanaf de weg kunenn zien en voor veel bomen (Sherman) moet je de auto uit, maar bij Kings Canyon valt dat heel erg mee (Grant grove). Verder is natuurlijk de Kings Canyon Scenic Byway de meoite waard, veel stukken daar dedenn me aan Yosemite denken - meer rotsen, minder bomen.

Marianne
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Ik heb daarover wel mijn twijfels omdat ik mijn twijfels heb over de sneeuw, eind april ....
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

nieuwenoord schreef:Ik heb daarover wel mijn twijfels omdat ik mijn twijfels heb over de sneeuw, eind april ....
Toen we in 2001 door S&K kwamen lag er nog veel sneeuw in het park, de wegen waren wel schoon en de bekende bomen waren ook goed berijkbaar.
Wel koelde het 's nachts nog af tot flink onder 0 zodat wij teon besloten hebben niet in het park te overnachten.
Maar geen enkele winter is hetzelfde :)
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

nieuwenoord schreef:Ik heb daarover wel mijn twijfels omdat ik mijn twijfels heb over de sneeuw, eind april ....
Ja, dat risico loop je maar dat geldt ook voor Yosemite; de Tioga Road en de Glacier Point Road zullen nog gesloten zijn.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer