Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Pas voor Nationale Parken

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Re: Pas voor Nationale Parken

Bericht door nieuwenoord »

nieuwenoord schreef:Ik geloof toch dat het anders is:

Bron: Nationale Parken-website
America the Beautiful – National Parks and Federal Recreational Lands Pass – Annual Pass
This pass is available to the general public and provides access to, and use of, Federal recreation sites that charge an Entrance or Standard Amenity Fee for a year, beginning from the date of sale. The pass admits the pass holder/s and passengers in a non-commercial vehicle at per vehicle fee areas and pass holder + 3 adults, not to exceed 4 adults, at per person fee areas. (children under 16 are admitted free)
Ik vond mezelf toch ook al duidelijk geloof ik .... :wink:
Veusy
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Veusy »

nieuwenoord schreef:
Ik vond mezelf toch ook al duidelijk geloof ik .... :wink:
Ja, men doet soms de moeite niet om eens wat hoger te lezen :roll: :wink:

Hans
Weblog Zuidwesten van 6 tot en met 28 Juni 2009: http://reizen.deveuster.eu
frederik7028
Amerika-ontdekker

Bericht door frederik7028 »

Zaten vorige week in Monument Valley en de inkom was al 10 dollar pp.
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

De American The Beautiful Pas is ook niet geldig voor Monument Valley. Dit park is eigendom van de Navajo's.
Harry-Carla
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Harry-Carla »

Voor de 62+ mensen onder ons:

Toll Free: (888) 275-8747
Business Description: The National Park Service preserves unimpaired the natural and cultural resources and values of the national park system for the enjoyment, education, and inspiration of this and future generations.

Discount: The America the Beautiful - National Parks and Federal Recreational Lands Pass- Senior Pass is a lifetime pass for US citizens or permanent residents age 62 or over. The cost is $10. Pass provides access to, and use of, Federal recreation sites that charge an entrance fee. The pass admits the pass holder and all passengers in a non-commercial vehicle at per vehicle fee areas and will admit the pass holder and 3 adults at per person fee areas. These pass can only be obtained in person at parks that charge a fee. The pass also provides a 50% discount on some services such as camping, swimming, boat launch, and specialized services.
Age Requirement: 62+
Discount Restrictions: In some cases where these fees are charged, only the pass holder will be given the 50 percent price reduction. The pass is non-transferable and generally does not cover or reduce special recreation permit fees or fees charged by concessionaires.

Website: http://www.nps.gov/fees_passes.htm
Alvast bedankt voor het lezen en je eventuele bijdrage,

Harry & Carla

2009: NV, AZ, UT, CA
2012: WA, ID, MT, WY, SD, NE, CO
Miza
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door Miza »

Zoals ik het begrijp alleen bestemd voor Amerikanen of mensen die er permanent wonen.
Gr. Miza
deeyore
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door deeyore »

Na al het bovenstaande gelezen te hebben is iets me nog niet helemaal duidelijk. Ik heb vorig jaar juli een America the Beautiful pas gekocht, daar zit dus ook het gaatje, maar is deze pas dan tot 31 juli dit jaar geldig of tot 30 juni???? Ik hoop het eerste, maar denk eigenlijk het laatste. Maar voor de zekerheid maar even gepost.
sachasenne
Amerika-expert
Partner van: syce
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Bericht door sachasenne »

Volgens mij tot 30/6.

Carine
Groetjes,
Carine
Veusy
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Veusy »

deeyore schreef:Na al het bovenstaande gelezen te hebben is iets me nog niet helemaal duidelijk. Ik heb vorig jaar juli een America the Beautiful pas gekocht, daar zit dus ook het gaatje, maar is deze pas dan tot 31 juli dit jaar geldig of tot 30 juni???? Ik hoop het eerste, maar denk eigenlijk het laatste. Maar voor de zekerheid maar even gepost.
Tot 30 juni...
paula58
Amerika-expert

Bericht door paula58 »

deeyore schreef:Na al het bovenstaande gelezen te hebben is iets me nog niet helemaal duidelijk. Ik heb vorig jaar juli een America the Beautiful pas gekocht, daar zit dus ook het gaatje, maar is deze pas dan tot 31 juli dit jaar geldig of tot 30 juni???? Ik hoop het eerste, maar denk eigenlijk het laatste. Maar voor de zekerheid maar even gepost.
Als er in juli een gaatje zit is hij dit jaar ook nog de hele maand juli geldig.
sachasenne
Amerika-expert
Partner van: syce
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Bericht door sachasenne »

De pas is ruim een jaar geldig. De geldigheidsduur vangt aan in de maand waarin de pas wordt gekocht; daarna kan je de pas nog 12 volle maanden gebruiken.

Ik het het even opgezocht en zoals hierboven gequoteerd, het klopt inderdaad wat Paula zegt. Ik was dus mis :oops:

Carine
Groetjes,
Carine
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Yep, de pas verloopt aan het einde van de maand, waar het gaatje zit.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Veusy
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Veusy »

Petra/VS schreef:Yep, de pas verloopt aan het einde van de maand, waar het gaatje zit.
ha fantastisch. Dan kan ik mijn pas van vorig jaar ook nog gebruiken... Het gaatje zit in Juni en ik ga opnieuw in Juni met vakantie.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer