Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

route voor onze eerste reis naar Amerika

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Re: route voor onze eerste reis naar Amerika

Bericht door hekkie »

Martin & Marianne schreef:Niets op aan te merken (hoewel ik me afvraag of het aangenaam overnachten is bij Calico; ik herinnner me daar alleen de hitte en het kale landschap, zie ons 2006-verslag bij 8 augustus).

En Seven Pines zegt me niets maar als het aan de 395 ligt is het goed.

Prachtige route zo met voldoende tijd overal! Houdt voor de zekerheid nog wel de Tioga Pass in de gaten. Zal normaal gesproken wel open zijn, maar je weet maar nooit.

Ik ben het met Marianne eens. Een prachtige route. Wij hebben een keer overnacht op de KOA campground in Calico. Een prima, goed verzorgde camping waar niets op aan te merken viel, behalve dat het er idd bloedje heet was. Wij zaten in een tentje en waren vóór zes uur 's morgens al weer vertrokken. Jullie zitten in een camper met airco, dus moet dat geen probleem zijn.

Seven Pines zegt mij ook niets en ik kan het ook niet vinden. Of bedoel je misschien Big Pine of Lone Pine?

Groetjes Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
ruudenkit
Amerika-ontdekker

Re: route voor onze eerste reis naar Amerika

Bericht door ruudenkit »

Hoi Zimmer,

Ik heb gezien dat je de route al een paar keer hebt veranderd.
Ik heb vorig jaar ook voor de 1e deze route in omgekeerde volgorde L.A-L.A
Allereerst wil ik zeggen, laat je goed informeren doot wat mensen zeggen op de diverse forums maar beslis uiteindelijk wat je zelf het meeste aanspreekt, het zou zonde zijn als je je reis wijzigd terwijl je dit eigenlijk niet wilt.

Dan doel ik bijv. op Sequoia, in al je routes stond deze aangegeven alleen op de laatste stond hij niet meer.
Ik weet dat de meesten van dit forum een voorstander zijn van death valley (erg mooi) via een tussenstop naar tioga pass.
Wij twijfelden vorig jaar ook tussen bovenstaande route of de route vanaf death valley via de 178 langs lake Isabella naar Bakersfield en dan naar Sequoia en hebben hier voor gekozen omdat we Sequoia niet wilden laten schieten.
We hebben er geen moment spijt van gehad aangezien we alle 4 sequoia erg mooi vonden.
We zijn er 1 dag geweest en hebben een goede indruk van het park gekregen...big sherman tree, de bekende boom waar je met de auto ( met de camper zou ik dit niet doen :wink: ) en hele mooie vergezichten.
Alleen het wildlife viel ons tegen maar dat gold voor alle plaatsen.
Yosemite was geweldig met name glacier point!!! ik heb nog nooit zo'n mooi uitzicht gezien en ik heb al veel plekjes bezocht.
Ik heb de route via de tioga weliswaar nog nooit gereden misschien een volgende keer.

Wij vonden SF de mooiste stad van USA die we tot nog toe hebben bezocht, echt geweldig!!!Ik weet alleen niet hoe het zit met campers in SF of waar de campingground is, wij hebben een autorondreis germaakt maar de auto 4 dagen in de hotelparking laten staan, dit kostte ons 100 dollar.
Misschien dat jullie de camper bij aankomst in SF al kunnen inleveren en dan een hotel nemen, maar ik heb geen idee wat voordeliger is en of jullie dat uberaubt willen.

Hebben jullie al nagedacht over Alcatraz? als jullie dit willen bezoeken zou ik je echt aanraden om dit via internet te boeken, snel simpel en dan weet je zeker dat er plaats is. Toen wij gingen was het 3 dagen uitverkocht maar gelukkig hadden wij geboekt dit is de link http://www.alcatrazcruises.com/index.aspx
Wij vonden het zeer indrukwekkend, wat ook leuk is om vantevoren in nederland de film escape from Alcatrez met Clint Eastwood te bekijken, dan zullen heel veel dingen je bekend voorkomen tijdens de rondleiding.

Monument Valley vonden wij zo karaktiserend voor dit gebied, je hoeft er niet zo lang te vertoeven om een indruk te krijgen, qua park vonden we dit het minste MAAR de Mittens (de bekende bergen) moest ik zien!! En daar heb ik totaal geen spijt van gehad. Je bent in de buurt van het bekendste cinematische exportprocuct (mooi omschreven he! :wink: )
Bovendien is het totaal verschillend met de andere parken die je bezoekt. But that's up to you!

L.V. vonden we ook super, het enige waar wij spijt van hadden is dat we tijd hebben verspild aan de Hoover dam, die hadden we ons veel imposanter voorgesteld, We waren 2 gehele dagen in LV maar hebben helaas niet alle hotels van binnen gezien.
De hotels waren grandioos, maar hiervoor geld ook "you love it or you hate it".
Venetian vonden we ziekelijk mooi, hebben met open mond rondgelopen zo absurd mooi nagemaakt evenals Ceasars pallace.
Wij kozen ervoor om de hotels overdag te bezoeken (hopp on/off bus) drukt ein verkeer was nog aanvaardbaar.
s'avond namen we de benenwagen omdat het verkeer te druk was....1 grote chaos! Wij zijn dit niet gewend komen uit het rustige Limboland. :P
Als je in luxor komt (de grote pyramide) is het misschien leuk om de lift te nemen, die gaat nml diagonaal op en neer, heel raar om mee te maken.

Kingman hebben we ook aangedaan, dit stadje leeft van het fenomeen route 66, overal merchandische hiervan.
De orginele route 66 tref je hier nog, het is een weg met kuilen, gaten en bumps niet bijzondefr maar toch leuk om erover heeb te gaan.
Wij hebben dit voornamelijk geboekt alles tussenstop grand canyon-san diego.
Palmsprings hebben we ook aangedaan maar daar hebben we alleen gerust, iedereen was moe door de warmte en lange reisdagen.

San Diego viel ons allen erg tegen: we zijn bij de haven en old district geweest maar waren hier niet bijster van onder de indruk maar misschien kwam dit door de voorgaande ervaringen.

We zijn dag 1 van LA via San Simeon naar SF gereden de bekende kustweg, deze vonden we erg mooi: Hoge kliffen,bossen,watervallen,mono rock, het leek wel een alpen weg (iets minder hoog) maar dan met de oceaan aan je rechterzijde. De mooiste weg die we ooit hebben gereden, maar of het zo mooi is als Iceway Parkway in de Canadese Rockies waag ik te betwijfelen, ik hoop die ooit te kunnen vergelelijken. Eigenlijk zouden we dit jaar daar heengaan maar dat gaat helaass niet door (maar dat is een verhaal voor een andere x) :lol:
ik vind dat dit verhaal al weer te lang is hahaham, ik probeer altijd kort iets te schrijven maar dan vallen me weer dingetjes binnen.
Wij vonden de vakantie geweldig, superlatieven schieten me te tekort.

Nog veel plezier met de voorpret,

grtz Ruud
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer