Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

route Escalante - Kodachrome State Park - Page

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Bart40
Amerikakenner

Bericht door Bart40 »

Je bedoelt de Navajo Knobbs trail Marjan? Of bedoel je die dirtroad die door de waterpocketfold heengaat?
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Ik bedoelde de trail. Die dirtroad weet ik waar die is. Die heb ik helaas nog maar een klein eindje gereden. Deze keer gaat ie er helemaal "aan" natuurlijk.

Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Bart40
Amerikakenner

Bericht door Bart40 »

Oh oke de dirtroad is niet zo lang maar gaat dus de waterpocketfold in. Je krijgt een beetje een idee van de waterpocketfold omdat je erin rijdt zegmaar. Aan het einde heb je de Goldenthrone trail maar daarvandaan niet echt een uitzicht op de fold (wel een mooie niet te lange trail) en je hebt ook nog een trail verder de Capitol Gorge in zeg maar het verlengde van de dirtroad.
Het mooiste uitzicht heb je vanaf Navajo Knobbs maar dat is voorin het park bij de Hickman bridge. De trail begint ook bij de Hickmanbridgetrail maar je gaat bij het bordje rechtsaf. Dit is een zware wandeling niet alleen omdat je gaat klimmen maar geen schaduw. Het is ook 1 van de langste trail 9 mijl uit en thuis. Maar het uitzicht vergoedt veel, je hebt een 360 graden uitzicht en bij helder weer kan je de hele waterpocket fold zo'n beetje zien. In principe kan iedereen die gezond is deze trail wel lopen alleen bij terugkeer goed opletten vanaf de overlook want dan loop je over rotsen en moet je die steenhoopjes goed in de gaten houden. Als je omhoog gaat zie je ze wat makkelijker. Het is dus 4,5 mijl klimmen dus valt nog wel mee en als je er een dag voor uittrekt is het niet al te zwaar.
hekkie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Bedankt voor de uitleg. De Hickman bridge trail hebben we al eens gedaan en of deze Navajo Knobbs kan of ga doen moet ik ter plekke maar even bekijken. Lijkt me best wel pittig. Maar.....ik wil nog wat in training, dus de goede voornemens zijn er. We willen in ieder geval meer lopen deze komende reis.

Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Bart40
Amerikakenner

Bericht door Bart40 »

Hij lukt wel, ik ga hem in mei lopen en dan zal het ook wel heet zijn.
Een aanrader is het boek Utah's National Parks van Ron Adkinson daar staan ook de trails in Capitol Reef in. De falcon guides zijn ook heel goed maar nog geen uitgave van Capitol Reef (schijnt in april te komen)
Die kan je via amazon bestellen. Erg makkelijk ook voor de planning.
Je moet dat lopen niet als een wedstrijd zien dan is er geen enkel probleem. Een trail als Navajo Knobbs is wel 9 mijl maar de helft zeg maar zo'n 7 km is omhoog. Als je heel rustig omhoog loopt doe je er drie uur over, terug gaat makkelijker.
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

hekkie schreef: We willen in ieder geval meer lopen deze komende reis.

Marjan
Hoi Marjan,
:offtopic: Wordt de auto te duur :whistling:
Rob
hekkie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Rob schreef:[Hoi Marjan,
:offtopic: Wordt de auto te duur :whistling: