Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Vliegen op Denver... UA of BA

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Hi
Wij kiezen ook meestal voor United. Dit jaar weer via Chicago. Rechtstreeks bij United geboekt. De tijd tussen de aansluitende vluchten van Chicago naar andere steden is vaak minder dan 2 uur en dat is erg kort. Van de blocks naar immigration, custom, pu luggage, afgeven van luggage, treintje naar andere pier en nog een heel stuk lopen. Daar kan je heel zenuwachtig van worden. Er vertrekt naar de meeste bestemming 2 uur later wel weer een vlucht maar niet naar allemaal. Ik zou dan ook aanraden om een vlucht te boeken waarbij je zo'n 3-4 uur de tijd hebt in Chicago. Wij komen om pak weg 1pm aan en gaan even voor 5pm weer weg. Wij hebben dus al 2 x een vlucht gemist door die korte tijd (komt allemaal wel goed hoor, no worries).
Over "no worries gesproken. Wie ooit naar Australia wil doet er goed aan BA te mijden. Horrorverhalen op het Australia forum. Ook Qantas krijgt tegenwoordig veel kritiek. Wij zijn 6 keer naar Aus. en NZ geweest en hebben altijd, volledig probleemloos met Singapore Airlines en Malaysian Airlines gevlogen. Dit even voor de toekomstige "Down Under" gangers.
Yeehaw.
yarrah
Amerika-expert

Bericht door yarrah »

Yeehaw schreef:Hi
Wij kiezen ook meestal voor United. Dit jaar weer via Chicago. Rechtstreeks bij United geboekt. De tijd tussen de aansluitende vluchten van Chicago naar andere steden is vaak minder dan 2 uur en dat is erg kort. Van de blocks naar immigration, custom, pu luggage, afgeven van luggage, treintje naar andere pier en nog een heel stuk lopen. Daar kan je heel zenuwachtig van worden. Er vertrekt naar de meeste bestemming 2 uur later wel weer een vlucht maar niet naar allemaal. Ik zou dan ook aanraden om een vlucht te boeken waarbij je zo'n 3-4 uur de tijd hebt in Chicago. Wij komen om pak weg 1pm aan en gaan even voor 5pm weer weg. Wij hebben dus al 2 x een vlucht gemist door die korte tijd (komt allemaal wel goed hoor, no worries).
Wij vliegen op maandag zou dat wat uitmaken?
We hebben een overstaptijd van 1.30 uur o.i.d. Omdat we van vliegtuig moeten veranderen. Geen idee wat dat nu weer inhoud.
Wat is verschil tussen een overstap en "plane change"?

vrolijke groetjes,
Go T@bbing!!!!

Laatste reisverslag canada:
http://www.rwndbr.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Heb je het over de overstap op terugreis? Dan is 1.5 uur voldoende omdat je niet meer door immigration etc. hoeft.
yarrah
Amerika-expert

Bericht door yarrah »

Nee, de heenreis. Daar zou ik een plane change hebben.......
Go T@bbing!!!!

phillybilly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door phillybilly »

Volgens mij is een overstap echt OVERSTAPPEN op een andere vlucht (met eventueel nieuwe mensen erbij) en een pLane change alleen wisselen van vliegtuig.....alle passagiers blijven dezelfde, het is geen andere vlucht, alleen dezelfde vlucht die voortgezet wordt met een ander vliegtuig... (of heb ik het nu mis ?)
yarrah
Amerika-expert

Bericht door yarrah »

phillybilly schreef:Volgens mij is een overstap echt OVERSTAPPEN op een andere vlucht (met eventueel nieuwe mensen erbij) en een pLane change alleen wisselen van vliegtuig.....alle passagiers blijven dezelfde, het is geen andere vlucht, alleen dezelfde vlucht die voortgezet wordt met een ander vliegtuig... (of heb ik het nu mis ?)
Ik denk het niet :D ik vind het zeer plausibel. Maar moet ik dan ook via de douane en immigration? Niemand hier ervaring mee?

doeidoei,
Go T@bbing!!!!

Loek
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Loek »

Je moet altijd door immigrations in de eerste stad die je aandoet in de US. Meestal is het wat de bagage betreft niet meer dan het aanwijzen van je koffer, die vervolgens doorgelabled word naar de eindbestemming. De grote tijdvreter is het in de rij staan bij immigrations, voor niet amerikanen althans. 80% van de keren heb je voldoende tijd daarna nog om over te stappen, maar die laatste 20% leveren de verhalen op over de "vreselijke vliegvelden" om op te vliegen. Gewoon over je heen laten komen, als je je vlucht mist, neem je de volgende. Je bent op vakantie dus ik hoop dat je voldoende tijd hebt ingepland voor een eventueel gedwongen "rust pauze"

:wink:
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

In Chicago moet je na immigration je koffers zelf van de band halen en een stukje doorlopen. Daar wordt je koffer, die al doorgelabeld is in Amsterdam weer in ontvangst genomen waarna je naar de people mover gaat (zie je vanzelf). Van de blocks naar immigration was al 15 minuten lopen. Soms duurt het een half uur soms een uur of langer bij immigration tenzij je vooraan staat. Daarna ben je nog 20 minuten onderweg naar de andere concorde voor een securitycheck en de 737 die je verder brengt staat meestal nog helemaal aan het einde van de gang rechts. Ik spreek uit ervaring dat minder dan 2 uur tricky kan zijn en er was geen snelle opvolgende vlucht naar San Antonio. We hebben dus gezellig een nacht in Chicago geslapen en zijn de volgende morgen om 10am vertrokken. Die overnachting had ik al geregeld omdat wij 2 keer daarvoor al ons aansluitende toestel naar Salt Lake City en Phoenix hadden gemist.
ORD is alles behalve een saai vliegveld en goed georganiseerd maar erg groot. Dulles in DC vonden wij geen prettige luchthaven maar dat was al weer 6 jaar geleden. Ook DIA is prachtig maar sommige bewoners klaagden over de hoge kosten die de gemeenschap moest opbrengen.
Is dat nog steed zo Loek?
Als je ergens vertraging hebt vraag dan wel om een gratis upgrade.
Yeehaw.
Loek
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Loek »

Yeehaw schreef: Ook DIA is prachtig maar sommige bewoners klaagden over de hoge kosten die de gemeenschap moest opbrengen.
Is dat nog steed zo Loek?
De kosten voor het vliegveld werden voornamelijk gedekt middels de uitgaven van "bonds". De investeerders die die bonds hebben gekocht klagen misschien over minder dan verwachte dividends, maar dat is het risico van investeren. De belastingbetaler in de stad Denver heeft niets meer betaald dan enige andere stedeling die zijn belastinggeld ziet worden gebruikt voor een nabijgelegen vliegveld. Ik denk dat de militaire uitgaven heel wat meer belastinggeld opvreten. Wel is er een hoop geld verspild aan een hypermodern bagagesyteem, die uiteindelijk niet bleek te werken en er ongebruikt bijligt :(
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Thx Loek. Ik realiseerde me dat het alweer 12 jaar geleden is dat we op Denver vlogen, nog met Martinair! Het wordt weer eens tijd.
YH
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer