Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Laptop meenemen?

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Pixiedust
Amerika-newbie
Contacteer:

Bericht door Pixiedust »

Bart40 schreef:Het probleem is dat het veel tijd kost. En die tijd gaat in ons geval niet af van de tijd in het park en wij waren meestal rond 10 uur s'avonds op de hotelkamer. Even een verslagje maken kost meestal wel dik een uur.
Op zich wel leuk want ik vindt het van anderen ook altijd leuk om te lezen maar ja je bent wel even bezig.
Hier ben ik het helemaal mee eens! Wij zijn net terug...en ik vond het heel leuk om de log bij te houden, maar het kost inderdaad wel veel tijd. Bovendien betaalden we in de meeste hotels zo'n $10 per 24 uur om gebruik te kunnen maken van internet. We hebben maar zelden gehad dat het gebruik gratis was. Toch zou ik een volgende keer de laptop zeker weer meenemen...het contact met thuis vind ik namelijk veel te leuk!!!

groeten,
silvia
michelly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Bericht door michelly »

Wij hebben maar 1x hoeven betalen voor internet in onze reis van 5 weken. Alleen in de nationale parken was er meestal geen internet, bij de rest bijna overal.
Wij vonden het ook leuk om een verslag bij te houden. Meestal 's avonds op de hotelkamer maar ook regelmatig onderweg in de auto als we een lang stuk moesten rijden. De foto's zochten we vaak met de hele familie uit.

Elly
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Gaat hoofdzakelijk mee om foto's op te zetten,en af en toe mijn email te checken/ op te schonen.

Betalen voor internet heb ik eigenlijk in geen enkel hotel gezien,overal gratis.
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

$ 10 per 24 uur?
De enige keer dat wij moesten betalen voor internet was in Las Vegas, verder was het overal gratis.
Wij gingen dan ook naar hotels waar Free Wireless Internet was.
Ik denk niet dat ik op internet zou gaan als ik steeds $ 10 moest betalen, dat is $ 300 voor de hele vakantie!

Hoe leuk ik het ook vond om een live verslag bij te houden, volgend jaar ga ik het niet doen. Ik vond het teveel tijd in beslag nemen.
Ik ben iemand die als ze een verslag maakt, het ook zo uitgebreid mogelijk wil doen en er ook foto's bij wil zetten.
Dat kostte me elke dag zoveel tijd dat ik soms midden in de nacht nog op de laptop zat. Daar heb ik echt geen zin meer in.
Ik maak mijn volgende reisverslag gewoon als we weer thuis zijn, dan kan ik het rustig op mijn gemak doen.

Wel houd ik elke vakantie een geschreven dagboek bij, dus dat blijf ik gewoon doen.

Marjon
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Uiteraard, een geschreven dagboek is ook mijn liefhebberij en meteen alles inplakken. Planken vol...Dat is het nadeel van de laptop. Waar laat je alle bonnetjes, hotelbrochures etc.
Annie
Amerika-expert
Partner van: Rob
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door Annie »

Voor ons is de laptop een routeplanner, Streets & Trips, en een hulpmiddel om met het thuisfront te kunnen communiceren, foto's over te zetten als het kaartje vol is.
En dat er dan een live verslag gemaakt wordt is bijzaak.
We pubiceren als we wifi hebben, meestal gratis of voor een klein bedrag, foto erbij zetten doen we pas thuis, want daar gaat de meeste tijd in zitten.
Tinkerbell
Amerikakenner

Bericht door Tinkerbell »

vana schreef:$ 10 per 24 uur?
De enige keer dat wij moesten betalen voor internet was in Las Vegas, verder was het overal gratis.
Wij gingen dan ook naar hotels waar Free Wireless Internet was.
Ik denk niet dat ik op internet zou gaan als ik steeds $ 10 moest betalen, dat is $ 300 voor de hele vakantie!

Marjon
Is de Disney hotels kost het internet ook 10 dollar per 24 uur.

Andere Marion :lol:
Lein
Amerika-ontdekker

Bericht door Lein »

In Las Vegas (NY NY) is er ook geen gratis wireless internet. Ook niet in BW Miyako Inn in San Francisco. Verder eigenlijk overal gratis internet gehad.
Groeten, Marjolein
jerbia
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door jerbia »

Wij hebben ook alleen in Las Vegas hoeven betalen voor het internetgebruik, verder helemaal nergens. Vaak had ik ook nog de keus uit 5 of 6 andere onbeveiligde netwerken als wij ergens waren.
Groetjes Bianca

USA: 1995, 1997, 1999, 2001, 2006, 2007, 2008, 2009, 2011, 2012, 2014, 2018, 2020
Chi Sin X
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Chi Sin X »

Vorige keer had ik enkel mijn PDA mee, en ging ik daar mee op internet. En dat ging in principe wel goed, maar een email typen gaat verschrikkelijk traag op zo'n ding, meestal kwamen we dus niet verder dan een paar woorden ;).

Dus deze keer gaat de laptop wel mee, af en toe heb ik het toch te hard gemist. Een liveverslag maak ik ook niet. Ik schrijf wel alles op dezelfde dag, maar dan snel en in het klad, dus max een half uurtje of zo. En achteraf verwerk ik dat. Naar mijn foto's enzo kijk ik echt nog niet, enkel een backup, en dat is al te veel werk ;).
phillybilly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door phillybilly »

Ik neem naar USA wel mijn laptop mee omdat ik dan een reisverslag en foto's ero pkan zetten. Wanneer ik een "gewone" vakantie heb (bijv weekje spanje) dan blijft de laptop thuis. wel ben ik zo verslaafd dat ik dan wel een (paar?) keer in een internetcafe/hotel probeer mijn mail te checken.......
Iris_1982
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 35
Contacteer:

Bericht door Iris_1982 »

join schreef:Overtuigd!!!

We nemen 2 fotocamera's mee met elk 2x 2 GB kaartjes (totaal 6000 foto's) en een videocamera met een 60 GB harde schijf......
Daarnaast is het onze huwelijksreis.....

De laptop blijft lekker thuis!

Anders ben ik na de vakantie een stand-alone...

Groet,
Jos.
hee Yeehaw, we hebben versterking :wink:
Ik vond het toen ik vorig jaar alleen op reis was WEL leuk om een verslag bij te houden voor de mensen thuis, maar dat voelde ook meer als even gezellig contact hebebn met het thuisfront en m'n verhaal kwijtkunnen aan het eind van de dag. Ben ik echter met m'n vriend lekker op reis, dan kan nederland me niet ver genoeg weg zijn en denk ik: "die verhalen hoort iedereen wel lekker als we terug zijn" :)

2 x 2 GB is wel genoeg trouwens hoor, ligt wel aan het aantal MP's van je foto's maar als je er 6000 foto's mee kan maken ligt die blijkbaar niet heel hoog en is het dus wel voldoende (ik maak zelf op 4 GB slechts 1500 foto's)
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Jaja de club groeit!! Ik moet wel een beetje lachen om dat aantal foto's. 6000! Ben verleden jaar 2 maanden naar Australia geweest en na alle weggooi akties hebben we er 125 overgehouden....Dit jaar weer zo'n lange reis maar nu naar de USA en ik denk niet dat het er uiteindelijk veel meer worden en de uiteindelijke video duurt ook niet langer dan pak weg 2 uur.
Dat is al een hele zit voor de geinteresseerden die beleeftheidshalve echter wel hun gegeeuw weten te onderdrukken. -lol- We nemen ook geen gps mee en ik zelf ook geen telefoon maar mijn geliefde smokkelt er wel een mee ben ik bang.
Yeehaw
vana
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door vana »

Yeehaw schreef:Dat is al een hele zit voor de geinteresseerden die beleeftheidshalve echter wel hun gegeeuw weten te onderdrukken. -lol-
Wij maken geen 6000 foto's maar wel veel meer dan 125.
Ik maak de foto's echter niet voor andere mensen maar puur voor onszelf. Ik vind het heerlijk om regelmatig de foto's te bekijken en weer even dat "vakantiegevoel" terug te krijgen en tegen elkaar te zeggen "oh ja weet je nog".
Ik zet onze foto's op mijn site bij Pixagogo en soms maak ik een album. Als iemand ze wil zien, prima. Dan geef ik ze de link en bepalen ze zelf maar hoelang ze er naar kijken.
Zelf vind ik het ook niet prettig om uren naar iemand anders zijn foto's te kijken, die me meestal weinig zeggen.

Marjon
Iris_1982
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 35
Contacteer:

Bericht door Iris_1982 »

ik maak juist foto's omdat ik van fotograferen hou en dingen dus vast wil leggen zodat ze voor anderen ook interessant zijn :) (dus niet alleen kiekjes en plaatjes van onszelf)
daar maak ik dan vervolgens een heel digitaal album van compleet met photoshop-kunst en paginagrote foto's.
Op 1 of andere manier wil iedereen na mijn vakantie altijd afspreken om m'n albums te bekijken :D Heb het er altijd erg druk mee, haha.

Dus ik neem dan wel geen laptop mee maar ben na m'n reis altijd erg actief met alles vastleggen en laten zien. Maar ja..dan ben ik weer hier in het saaie nederland en heb ik er tijd genoeg voor :wink:
vana
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door vana »

Iris_1982 schreef:ik maak juist foto's omdat ik van fotograferen hou en dingen dus vast wil leggen zodat ze voor anderen ook interessant zijn :) (dus niet alleen kiekjes en plaatjes van onszelf)
daar maak ik dan vervolgens een heel digitaal album van compleet met photoshop-kunst en paginagrote foto's.
Op 1 of andere manier wil iedereen na mijn vakantie altijd afspreken om m'n albums te bekijken :D Heb het er altijd erg druk mee, haha.

Dus ik neem dan wel geen laptop mee maar ben na m'n reis altijd erg actief met alles vastleggen en laten zien. Maar ja..dan ben ik weer hier in het saaie nederland en heb ik er tijd genoeg voor :wink:
Ja maar jij maakt ook hele mooie foto's, ik maak gewoon kiekjes, daar is niemand in geinteresseerd :D :wink: (alleen mensen die ook naar Amerika gaan, of er zijn geweest)

Marjon
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Ik zal de laptop in oktober en volgend jaar zomer wel meenemen maar puur voor de opslag van foto's, routeplanning en voor contact met het thuisfront (via Skype en/of MSN).

Een live reisverlsag ga ik niet maken. Ondanks dat ik het vorig jaar ontzettend leuk vond om te doen, kostte het mij toch wel erg veel tijd. Die tijd besteed ik liever aan Amerika zelf. Zo lang ben ik er nu ook weer niet... :wink:

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Shadow$
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Bericht door Shadow$ »

We hebben alle 3 de keren dat we in Amerika geweest zijn de laptop meegenomen om een live verslag met foto`s te plaatsen. Familie en vrienden vonden het altijd erg leuk om te lezen. Daarom vind ik het erg leuk om elke dag een verslag te schrijven ook al ben ik er een uur mee bezig!

We hebben ook een paar keer gehad dat onderweg de digitale camera vol zat en dan stopte we onderweg even om de foto`s op de laptop te plaatsen :lol:

De volgende vakatie gaat de laptop weer mee!
Reinv
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door Reinv »

Lekker meenemen die Laptop, wij hadden overal gratis draadloos internet muv Las Vegas. Prima om ter plaatse nog wat uit te zoeken, verslag maken, foto's opslaan etc. Kan gewoon in de koffer, wel een beetje in het midden tussen de kleding.
Zie ook onze site met onze route in juli 2007 en ons live verslag
http://www.raiuno.nl/spring06/usaindex.htm

Onze verslagen 1999 en 2003
http://www.raiuno.nl/USA/index.htm
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Volgens mij mág je laptop niet eens in de koffer officieel. Je moet hem aanbieden ter controle bij security, toch?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer