Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Tioga Road waarschijnlijk laat open. (Yosemite NP-oostingang

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Mrs.Bean
Amerika-expert

Re: Tioga Road waarschijnlijk laat open. (Yosemite NP-oostin

Bericht door Mrs.Bean »

had het fotootje inmiddels gevonden, mooie beelden. Die langlaufers waren er bij ons ook. Nadeel is natuurlijk ook dat de plantjes in de vallei wat langer op zich laten wachten. Of niet?
Ze werken er wel hard aan, maar kennelijk is er veel sneeuw gevallen dit jaar. Yellowstone is geloof ik ook nog niet "bevrijd". Misschien mogen we een beetje van ze lenen voor onze waterstand :roll:
desteijntjes
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door desteijntjes »

Vorige week was ik op visite bij mijn familie. Zij wonen aan de 120, zo'n anderhalf uur rijden van Yosemite. Zij vertelden dat de weg nog steeds niet open was, en dat er dat weekend zelfs nog sneeuw was gevallen bij Lake Tahoe (een nichtje had daar een vrijgezellenweekend).

Ook bij de familie (wonend in Oakdale) is het een stuk koeler dan normaliter. Zij hebben normaal temperaturen in de 30 graden en het is er nu nog geen 20!!! Dus ook daar is de natuur behoorlijk van slag. Ook afgelopen week zou het nog niet echt warmer worden daar. Zelf hadden ze ook geen idee wanneer het warmer zal worden. Een familielid van ons heeft een kersenfarm en daar liep het ook zo'n 3 tot 4 weken achter.

Ik hoop in ieder geval voor iedereen die van de zomer die richting opgaat dat het binnenkort lekker warm wordt daar zodat de wegen goed begaanbaar worden. Niet in de laatste plaats voor ons, want ik ga samen met mijn dochter opnieuw die kant op in juli. In de buurt van Yosemite huurt onze familie daar ieder jaar een huis aan een meer, waar ze lekker vakantie vieren en lekker varen met hun boot. Dan is een warm zonnetje wel handig natururlijk 8)
mei 2010 http://desteijntjesflorida2010.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
jan 2010 http://2010ny.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
mei 2011 http://hcgirlssanfrancisco2011.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
augustus 2013 http://desteijntjesusa2013.weebly.com/index.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Mjölnir
Amerikafan

Bericht door Mjölnir »

Yeehaw schreef:Men probeert Tioga Pass voor het Memorial Day weekend open te krijgen maar dat lukt niet altijd zoals bekend ;) In Yellowstone is het op dit moment ook niet alles trouwens....
Het is me wat met de wegen. Dat is al de derde weg op mijn route met potentiële problemen. :(
goldenhills
Amerika-expert

Bericht door goldenhills »

Als je het weerbericht mag geloven (en dat zal wel redelijk kloppen) wordt het vanaf dinsdag droog en warm. De afgelopen tijd zat er altijd wel een nieuwe storing in de 10-daagse voorspelling, maar dat is nu niet het geval. Has summer finally begun? Fingers crossed!
Mjölnir
Amerikafan

Bericht door Mjölnir »

Is Sonora Pass Open?

Highway 108 (June 3, 2011): Highway 108 is OPEN again over Sonora Pass as of June 7, 2011.

http://www.sonorapassvacations.com/wint ... tions.html

Dat is goed nieuws! Hopelijk blijft hij nu open, zodat ik over een week niet ontzettend hoef om te rijden.
Bizze
Amerikafan

Bericht door Bizze »

Vandaag van el portal naar lone pine gereden via sonora pass, en het was fantastisch. prachtige wegen en massa's sneeuw op de pass zelf. wel heel vlot berijdbaar. Ook langs de weg naar glacier point ligt er nog massa's sneeuw
Afbeelding
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Goed dat de Sonora Pass open is en dat het mooi is om te rijden!
Er ligt inderdaad nog heel veel sneeuw langs de GP road: hier een foto om te illustreren waarom de Bridalveil CG nog niet open is :wink: : http://yfrog.com/kk7y8tj

De four mile trail is al wel open inmiddels.

Marianne
t1m
Amerikakenner

Bericht door t1m »

Dat is wel erg veel sneeuw voor mid-juni? Zouden er ook nog kleine hoopjes sneeuw liggen in juli? ;-)
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Begin juli zeker nog wel, het kan nu wel snel gaan maar ze lopen toch ruim een maand achter vergeleken bij gemiddelde jaren.

Ik vond dit ook een aardige:
Limited June snow survey: snowpack (water content) at Dana Mdws is 109%, Ostrander Lake at 101% of average... for April!

Er wordt gewaarschuwd dat je voorzichtig moet zijn bij de rivieren vanwege de hoge - en nog stijgende - waterstand.

Marianne
Gijs&Kelly
Amerikakenner
Partner van: a.ka. Damzkie
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Gijs&Kelly »

Zouden de watervallen nu ook nog actiever zijn dan normaal in augustus?
We zijn er begin augustus en hadden er eigenlijk niet op gerekend, maar als ik dit zo lees...
2011: New York + Southwest: http://www.adamsusa.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2012: Vegas + Northwest: http://www.nwusa2012.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2013: Vegas + Southwest: http://www.swusa2013.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Ze zijn ongetwijfeld actiever dan normaal in augustus. In 2006 liep de Yosemite Fall op 15 augustus nog hoewel we ook wel meegemaakt hebben dat hij eind juli drooggevallen was. De Vernal Fall en Nevada Fall blijven lopen, net als de Bridalveil fall.

Marianne
Evelien.
Amerikakenner

Bericht door Evelien. »

en hoe zit dat in september ? Welke van de watervallen zijn dan nog de moeite?
Afbeelding
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Tja, wat is de moeite? De watervallen die dan nog lopen heb ik hierboven al genoemd. Het zijn in september natuurlijk niet van die indrukwekkende watervallen als in juni. De wandeling naar de Vernal Fall (Mist Trail) vind ik echter ook in september mooi.

Marianne
jokealie
Amerika-ontdekker

Bericht door jokealie »

Komende zaterdag om 8.00 uur lijkt het dat de Tioga road open gaat!!! Geweldig nieuws en voor ons op tijd, want volgende week hopen we hier te zijn.
http://bit.ly/kXnzO2
dimple
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Bericht door dimple »

Ik denk dat de watervallen voorlopig ook nog wel zullen lopen. Ik heb net onze foto's erop gezet van vorige week. Zie link in onderschrift en kies dan voor het fotoalbum.

Maar ik ben ook wel van mening dat de watervallen ook extra mensen trekken op dit moment. Dit was ook een beetje wat ik opvang in de Lodge waar we sliepen. Iedereen weet dat ze enorm zijn en dat trekt mensen.

Het pad bij Bridelveil Fall was niet tot het laatste stuk te lopen want het water stroomde van het pad af en je kon gewoon niet verder. Heel bijzonder om mee te mogen maken (en ook erg koud toen want het kwik ging niet verder dan 10 graden toen we er die ochtend waren)
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Martin & Marianne schreef:
Even op die correlatie terugkomen: ik heb even de openingsdata en snowpackpercentages in een grafiek gezet en dan is toch wel een duidelijke correlatie te zien! Wij gokken nu op 20 juni als openingsdatum.

Afbeelding

Marianne
Tja, niet helemaal goed gegokt, maar 2 dagen ernaast is toch niet gek! (de snowpack was ongeveer 170% van normaal)

Marianne
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

dimple schreef:Ik denk dat de watervallen voorlopig ook nog wel zullen lopen. Ik heb net onze foto's erop gezet van vorige week. Zie link in onderschrift en kies dan voor het fotoalbum.
Prachtige foto's Jessica! Ik gneiet ook van je verslag!

Marianne
Zantman
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door Zantman »

Zoals eerder al aangegeven staat nu op de officiele site dat de Tioga Road aankomende zaterdag opengaat. Wij moeten zelf zondag passeren vanuit Lee Vining, dus dat komt goed uit!!

Yosemite National Park Superintendent Don Neubacher announced today that the Tioga Road will open for the season on Saturday, June 18, 2011, at 8:00 a.m. for all vehicle traffic. The Tioga Road, bounded on both sides by State Highway 120, is the popular east-west crossing of the Sierra Nevada. Vault toilets are available in several locations along the road.

There are several no-stopping zones along the road, which are clearly marked with road signs.

Due to the heavy snowpack this past winter (199% of normal) and a cool spring, there is still several feet of snow in the Tuolumne Meadows area. Hiking opportunities are extremely limited and visitors are urged to use extreme caution in the area. Additionally, ice is prevalent throughout the area and stream crossings are treacherous.

All campgrounds along the Tioga Road are closed. All commercial services, including the gas station, store, and village grill, are also closed. There are no anticipated opening dates for any of these facilities at this time.
AmericanNoob
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door AmericanNoob »

Yes!!! Met heel veel spanning dit topic gevolgd en blij dat die toch optijd opengaat.

Nog maar 7 nachtjes slapen en dan gaan we :) :)
Lelle
Amerika-ontdekker

Bericht door Lelle »

Ah, goed nieuws! Voor ons nog 5 nachtjes!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer