Afsluitingen Yosemite en omgeving - Live topic

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Gebruikersavatar
Rik-
Amerika-ontdekker
Berichten: 85
Lid geworden op: 07 jan 2018, 11:36
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Highway 140 Yosemite - El Portal gesloten

Bericht door Rik- »

Marcopstal schreef:Ben je dan in de vallei geweest ? Volgens de eigen website en alle verdere info is deze gesloten.
Wat uiteraard wel open is is de ingang via de 120 oost en west en het ganse deel van het park langsheen de Tioga Pass en noordelijker dan de vallei.
Nee enkel de 120 door het park gereden. De vallei en Alle andere wegen zijn inderdaad afgesloten.
2013:New York
2014:San Francisco - Los Angeles: CA-NV-UT-AZ
2018:New York
2018:San Francisco - San Francisco: CA-NV-UT-AZ
2019:Denver - Denver: CO-WY-SD-ID-UT
2021:New York
Brigit
Amerikafan
Berichten: 306
Lid geworden op: 04 feb 2018, 08:43
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Afsluitingen Yosemite en omgeving - Live topic

Bericht door Brigit »

Wij zijn 24 juli van San Francisco uitgeweken naar de Sonora Pass, daar hebben we midden op de pass in een cabin aan het water overnacht in Kennedy Meadows (erg basic en alleen telefonisch te reserveren maar prachtige omgeving) en zijn de dag erna richting Mammoth Lakes gereden met een rondje Tioga Pass tot aan Tuolumne Meadows. Daar waa het rokerig maar nog goed te doen. In Mammoth Lakes hebben we oa naar Crystal lake gewandeld, daar toen geen last van rook gehad. Al met al jammer dat we niet in de vallei geweest zijn maar een mooi alternatief wat ons betreft.
‘12 Montana,‘13 Japan,‘14 Italië,’15 Tsjechië,’16 Kroatië,’17 Tenerife,’18 ZW USA, ‘19IJsland, NW USA & Canada, ‘20 Zuid-Afrika & Noorwegen, ‘21 Zweden-Noorwegen, ‘22 Bonaire
Mareij
Amerika-ontdekker
Berichten: 12
Lid geworden op: 17 okt 2017, 18:32

Re: Afsluitingen Yosemite en omgeving - Live topic

Bericht door Mareij »

Hoi hoi. Een vraagje specifiek voor RV plekjes. Wij rijden nu de highway 1 naar SF en willen woensdag tot zondag naar Yosemite. Vanuit daar via Barstow naar Zion was het plan.

Ik heb (met waardeloze wifi hier, dus wordt er regelmatig uitgeknalt) het topic helemaal gelezen mr t veel goede info. Omdat het veel over hotelovernachtingen gaat nog even mijn vraag. Is kingman/ Sequioa mijn beste optie of zit dat al vol (lukt mij niet om te zien), of is er ook bovenlangs een alternatief? Oftewel weet iemand alterrnatieve natuurplekjes voor onze RV? Barstow kan ik nog kosteloos cancelen. Maar ma 6 aug willen we in Zion zijn :).

Hopelijk vanavond zelf betere wifi. En wel fijn dat het beter gaat met de brand overmeesteren. Er is nog hoop want als het kan willen wij het (al is het maar 1 nacht vanwege de rook) wel proberen.

Wat een prachtig land overigens. Amerika!

Groetjes! Marielle
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42306
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Afsluitingen Yosemite en omgeving - Live topic

Bericht door Martin & Marianne »

Het is wat makkelijker helpen als je de data vermeldt.
Als ik het goed heb, heb je het nu zo gepland:

1-aug naar Yosemite
2-aug Yosemite
3-aug Yosemite
4-aug Yosemite
5-aug Yosemite - Barstow
6-aug Barstow - Zion
7-aug Zion

Bij deze of een andere noordelijke route zou ik sowieso Barstow annuleren. Waarom heb je niet de Tioga Pass gepland? En dan via Las Vegas naar Zion?

Als je naar Sequoia wilt kun je Barstow er in laten, maar aantrekkelijk is dat niet lijkt me;

1-aug naar Kings Canyon
2-aug Kings Canyon - Kings Canyon
3-aug Kings Canyon - Sequoia
4-aug Sequoia - Sequoia
5-aug Sequoia - Barstow (indien camper langer dan 22 ft dan niet via de CA 198)
6-aug Barstow - Zion
7-aug Zion

In sequoia is er op 1 augustus wel iets vrij, daarna wordt het lastiger. Op 1 augustus kun je naar Lodgepole; dat ligt goed. maar misschien is Sunset (in Grant Grove) handiger voor de eerste nacht. Daarna zul je wat moeten zoeken. Stony Creek is dan een mogelijkheid.
Je kunt ook een van de first come first served campings in Cedar grove proberen.
Zie voor informatie: https://www.nps.gov/seki/planyourvisit/campgrounds.htm
Reserveren kan via http://www.recreation.gov, maar dat zul je wel weten.

Een route bovenlangs is ook mogelijk. Ik heb geen ervaring met campings daar. Je zou een of twee nachten Lake Tahoe kunnen doen en dan 1 of 2 nachten aan de oostkant van Yosemite, rond June lake/Mammoh Lakes. Maar dat zal waarschijnlijk ook wel vol zitten.
De Tioga Road is ook nog een mogelijkheid: je kunt dan dwars door Yosemite rijden en aan de oostkant kamperen; buiten het weekend zal het iets makkelijker zijn daar iets te vinden. Dan kun je vervolgens via Lone Pine rijden en daar overnachten en dan via LV naar Zion.

Marianne
Marcovg
Amerika-ontdekker
Berichten: 65
Lid geworden op: 07 mar 2018, 20:08
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Afsluitingen Yosemite en omgeving - Live topic

Bericht door Marcovg »

Begrijp uit de verhalen dat de tioga pass (120) niet rookvrij is, lijkt me niet fijn om nu daar over heen te rijden.
Hoe is de pass daarboven de sonora pass (108) is die wel rookvrij
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42306
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Afsluitingen Yosemite en omgeving - Live topic

Bericht door Martin & Marianne »

@Marcovg: Lees eerst eens wat hier allemaal geschreven is.
Hierboven heeft Brigit net over de Sonora Pass geschreven.
Wanneer zou jij de pass over gaan? Toch niet nu? Ik had dat twee dagen geleden ook al gevraagd, we kunnen beter helpen als je antwoord geeft op onze vragen.
Als het vandaag goed is kan het morgen slecht zijn en andersom. Je moet het ter plekke bekijken. Desnoods rij je via de CA88 of via Lake Tahoe.

In Sonora zelf kun je trouwens ook last hebben van rook; dus het is de vraag of je dat moet laten staan.

Marianne
Mareij
Amerika-ontdekker
Berichten: 12
Lid geworden op: 17 okt 2017, 18:32

Re: Afsluitingen Yosemite en omgeving - Live topic

Bericht door Mareij »

Dank Marianne.
Je had de data goed geraden.
Ik ga zo uitzoeken of de mogelijkheden die je geeft kunnen want wifisignaal lijkt hier sterker.
Marielle
ribruijn
Amerikafan
Berichten: 200
Lid geworden op: 12 mei 2014, 16:29
Aantal x V.S. bezocht: 100

Re: Afsluitingen Yosemite en omgeving - Live topic

Bericht door ribruijn »

Ik ben inmiddels in LA en aan het begin van onze trip. We hebben een reservering in de White Wolf lodge van 13-15 Augustus. Ik begrijp dat daar alles nog open is dus ik doe nog maar even niets, en fingers crossed dat het over 2,5 week allemaal wat beter is...
Kelly4
Amerika-newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: 28 jul 2018, 06:07
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Afsluitingen Yosemite en omgeving - Live topic

Bericht door Kelly4 »

Sorry weet al heel veel over gezegd is maar zijn helemaal in de stress... We verblijven het weekend in san Francisco en zouden maandag en dinsdag in El portal zijn en op woensdag via tioga naar lone pine vertrekken .... Verwacht dat dit niet mogelijk is..... Heeft iemand alternatieven? Via lone pine gaan we naar vegas... Dat staat al vast en kunnen dat niet meer annuleren. Zijn nu van alles aan het bedenken maar komen er echt niet uit... Tips zijn meer dan welkom
SergeF
Amerika-ontdekker
Berichten: 45
Lid geworden op: 09 nov 2015, 20:33
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Afsluitingen Yosemite en omgeving - Live topic

Bericht door SergeF »

Wij hadden een route vanuit San Francisco naar Oakhurst en via Tioga pas naar Mammoth Lakes en daarna door naar Death Valley op de planning. Ervoor gekozen om noordelijk ‘om’ te rijden (Oakhurst geskipt) en uiteindelijk in Placersville terecht gekomen. Hiervandaan is El Dorado National Forest prima aan te rijden en hier absoluut geen spijt van - echt een prachtig park, zonder hordes toeristen. Drie dagen verbleven, morgen zakken we via Bodie, Mono Lake richting Mammoth Lakes.
Laatst gewijzigd door SergeF op 28 jul 2018, 06:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7607
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: Afsluitingen Yosemite en omgeving - Live topic

Bericht door Marcopstal »

Yosemite valley blijft alvast gesloten tot 4PM op 3 augustus. De heropening is aangekondigd voor dat moment.

Aangezien El Portal toch middenin de brandzone zit verwacht ik niet dat daar al sprake is van heropening.

Voor Kelly4 lijkt me de beste optie om bvb 1 nacht Lake Tahoe te proberen en 1 nacht Lee Vining/Mammoth Lakes, zo kan je komende vanuit Lake Tahoe via de Tioga Pass naar Mammoth Lakes rijden.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Kelly4
Amerika-newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: 28 jul 2018, 06:07
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Afsluitingen Yosemite en omgeving - Live topic

Bericht door Kelly4 »

Ja we gaan er vanuit we er idd niet heen kunnen.
Dus dat zijn dan mooie en goede opties..?
Via tioga naar mammoth lake?
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7607
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: Afsluitingen Yosemite en omgeving - Live topic

Bericht door Marcopstal »

De Tioga Pass blijft een mogelijkheid. Het is geen must natuurlijk. Onderweg naar Lake Tahoe zou je Calavares kunnen aandoen, dan zie je ook Sequoia's.

Je kan ervoor kiezen om vanaf Lake Tahoe via Bodie naar Mammoth Lakes te rijden ook. Met een volgende stop in Lone Pine heb je als je wil zelfs tijd om de Tioga Pass heen en terug te doen vanaf Mammoth Lakes en dan door te rijden naar Lone Pine.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42306
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Afsluitingen Yosemite en omgeving - Live topic

Bericht door Martin & Marianne »

Kelly4 schreef:Ja we gaan er vanuit we er idd niet heen kunnen.
Dus dat zijn dan mooie en goede opties..?
Via tioga naar mammoth lake?
Als je naar South Lake Tahoe gaat zou ik daarvandaan via de 395 naar Lee Vining of Mammoth Lakes gaan. En vandaar kun je een deel van de Tioga Road doen. En je kunt naar Bodie en Mono Lake.
Kijk voor de oostkant van Yosemite eens in ons 2015 verslag. Voor het stuk naar Lone Pine kun je ook dat verslag bekijken en ook dat van 2017.
Op weg naar Lake Tahoe is Calaveras Big Trees SP zoals gezegd een mogelijkheid. Zie daarvoor ons 2013verslag.
Als je de Tioga Road helemaal wilt rijden zou ik niet naar South Lake Tahoe gaan maar dichter bij Yosemite overnachten.

Lees dit topic eens rustig door. Pak er een kaart bij zodat je weet waar alles ligt.

Marianne
klap
Amerika-ontdekker
Berichten: 10
Lid geworden op: 11 mei 2018, 12:40
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Afsluitingen Yosemite en omgeving - Live topic

Bericht door klap »

Begrijp ik het nu goed dat Highway 120 van Lee Vining naar Oakhurst wel gewoon open is en dat we dus via de Tioga pass/road door het park heen kunnen rijden op weg naar San Fransisco? Of zie ik dat verkeerd?
klap
Amerika-ontdekker
Berichten: 10
Lid geworden op: 11 mei 2018, 12:40
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Afsluitingen Yosemite en omgeving - Live topic

Bericht door klap »

Oakhurst = Oakdale :-)
Lyndapynda
Amerika-ontdekker
Berichten: 12
Lid geworden op: 03 sep 2017, 18:30
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Afsluitingen Yosemite en omgeving - Live topic

Bericht door Lyndapynda »

Zojuist definitief bericht gehad dat ons verblijf van 31/7 tot 2/8 in Half Dome definief niet doorgaat (zoals verwacht). We hebben al lopen puzzelen maar komen er niet goed uit.

Onze route is/was nog:
Lake Tahoe (vandaag en morgen)
Bodie / Bridgeport 1 dag
Yosemite 2 dagen
Mammoth Lakes 2 dagen
Death Valley 1 dag
Las Vegas en dan naar huis

Wat zullen we die 2 dagen Yosemite mee opvullen?
Suggesties zijn welkom.
Lyndapynda
Amerika-ontdekker
Berichten: 12
Lid geworden op: 03 sep 2017, 18:30
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Afsluitingen Yosemite en omgeving - Live topic

Bericht door Lyndapynda »

klap schreef:Begrijp ik het nu goed dat Highway 120 van Lee Vining naar Oakhurst wel gewoon open is en dat we dus via de Tioga pass/road door het park heen kunnen rijden op weg naar San Fransisco? Of zie ik dat verkeerd?
Google maps laat altijd zien wat er open of gesloten is qua wegen. Dit is uiteraard wel de actuele situatie, niet te zeggen of deze morgen of overmorgen ook nog zo is.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42306
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Afsluitingen Yosemite en omgeving - Live topic

Bericht door Martin & Marianne »

klap schreef:Begrijp ik het nu goed dat Highway 120 van Lee Vining naar Oakdale wel gewoon open is en dat we dus via de Tioga pass/road door het park heen kunnen rijden op weg naar San Fransisco? Of zie ik dat verkeerd?
Ja, die is open, dat is hier al eerder gemeld. Je kunt er wel last hebben van rook.
Ik zou niet altijd op googlemaps vertrouwen; die zijn vaak wel maar niet altijd actueel. Check de NPS-site of hier voor de 120:

En je kunt je bericht aanpassen. :wink:

Marianne
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42306
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Afsluitingen Yosemite en omgeving - Live topic

Bericht door Martin & Marianne »

Lyndapynda schreef: Wat zullen we die 2 dagen Yosemite mee opvullen?
Suggesties zijn welkom.
Als je er niet te veel last hebt van de rook kun je wel de Tioga Pass doen. En rondom Mammoth Lakes kun je ook mooi wandelen. Wij hebben alleen ervaring met de Little Lakes Valley Loop (zie ons 2015-verslag), maar er zijn veel meer mogelijkheden.
Een bezoek aan het Ancient Bristlecone Pines Forest is ook een mogelijkheid, hoewel je dan wel wat heen en weer rijdt vanuit ML.
Misschien is een extra dag Lake Tahoe nog een idee?
Kijk voor de Eastern Sierras enes in het 2017-verslag van forumlid Trails.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer