Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Little Finland

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Henriëtte
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door Henriëtte »

Hier haak ik graag op in. Wij zijn van plan om op 17-5-2008 naar Little Finland te gaan, met 4X4SUV. Een tweede auto is welkom!
Helaas.... zo'n beetje op het moment dat jullie bij Little Finland aankomen zitten wij in het vliegtuig terug naar Schiphol :( Wij kunnen dus niet met jullie mee op die dag.
http://www.picturEyes.com" onclick="window.open(this.href);return false; : met o.a. een collectie van onze favoriete USA-foto's.
http://www.ontdek-amerika.nl" onclick="window.open(this.href);return false; : veel foto's, veel info, en uitgebreide reisverslagen.
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Henriëtte schreef:
Hier haak ik graag op in. Wij zijn van plan om op 17-5-2008 naar Little Finland te gaan, met 4X4SUV. Een tweede auto is welkom!
Helaas.... zo'n beetje op het moment dat jullie bij Little Finland aankomen zitten wij in het vliegtuig terug naar Schiphol :( Wij kunnen dus niet met jullie mee op die dag.
Hoi Henriëtte,

Ik weet jullie route niet precies, maar misschien kunnen we de tocht naar Little Finland wel met z'n zessen (incl. Rob en Annie) ondernemen?.......

Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Henriëtte
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Henriëtte »

Ik weet jullie route niet precies, maar misschien kunnen we de tocht naar Little Finland wel met z'n zessen (incl. Rob en Annie) ondernemen?.......
Dat zou hartstikke leuk zijn, Marjan! Wij weten onze route overigens ook nog niet precies, we zijn nog volop aan het puzzelen. Op dit moment ziet het er naar uit dat we rond 27 april naar Little Finland zullen gaan. Hebben jullie al een idee wanneer jullie in die buurt zullen zijn?
http://www.picturEyes.com" onclick="window.open(this.href);return false; : met o.a. een collectie van onze favoriete USA-foto's.
http://www.ontdek-amerika.nl" onclick="window.open(this.href);return false; : veel foto's, veel info, en uitgebreide reisverslagen.
hekkie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Henriëtte schreef:
Dat zou hartstikke leuk zijn, Marjan! Wij weten onze route overigens ook nog niet precies, we zijn nog volop aan het puzzelen. Op dit moment ziet het er naar uit dat we rond 27 april naar Little Finland zullen gaan. Hebben jullie al een idee wanneer jullie in die buurt zullen zijn?
Ik vermoed ergens aan het eind van onze vakantie. We vliegen op 7 mei terug vanaf Las Vegas samen met Rob en Annie. Dus "ergens" in de eerste week van mei.

Ik heb me totaal nog niet bezig gehouden met deze trip. Zo gauw onze verhuizing (15 oktober) achter de rug is, krijg ik weer wat meer tijd hiervoor.

Enneh.... we spreken elkaar uiteraard op de meeting..... :wink:

Gr. Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Erika
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 17
Contacteer:

Bericht door Erika »

Ik kon het niet laten om toch nog even een paar foto's te plaatsen van dit mooie gebied die nu naar de verhalen te lezen behoorlijk in trek is geraakt.
Ik hoop daarom dat de komende tijd toch een hoop mensen hier gaan kijken en net zo zullen genieten zoals wij hebben gedaan.
Het is vooral mooi als de zon wat gaat zakken en de mooie rode kleur de overhand krijgt.

Groetjes Erika.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Henriëtte
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Henriëtte »

Super Erika! Volgens mij wordt Little Finland een van de hoogtepunten van onze volgende reis :D
Het is vooral mooi als de zon wat gaat zakken en de mooie rode kleur de overhand krijgt.
Dus jullie zijn pas wat later op de dag naar Little Finland gegaan, begrijp ik. Denk je dat het licht ook in de ochtend goed zal zijn om foto's te maken, wij willen namelijk graag heel vroeg vertrekken (vanuit Mesquite, waarschijnlijk). Als je daar blijft tot de zon gaat zakken, heb je dan geen probleem met het terugrijden. Het lijkt me geen goed idee om dat in het donker te doen!
Erika
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Erika »

Hoi Henriëtte. Wij zijn inderdaad niet al te vroeg vertrokken ,ik geloof rond kwart over 10.
Ik was zelf behoorlijk verkouden en we wilden eerst even aanzien of het te doen was voor mij.
Ik denk zelf dat het licht wel mooi zal zijn als je heel vroeg daar zult zijn om de rotsen die warme rode gloed te geven maar ook gewoon overdag is het al mooi.
Wij zijn vertrokken vanaf little Finland om ongeveer kwart voor vijf 'smiddags en ook met het idee om niet helemaal in het donker terug te moeten rijden net zoals jezelf ook al aangeeft.
Maar nu moet ik een ding toegeven,we hebben gebruik gemaakt van de Garmin GPS met de route helemaal uitgestippeld en daar konden we goed op vertrouwen dus al zouden we in het donker terug moeten rijden zou het geen probleem hebben opgeleverd.
Dat vond ik wel een prettig hulpmiddel omdat je met een normaal navigatie systeem daar geen weg weet vanaf de Gold Butte Road.
Maar dat zeg ik nu achteraf want als je daar bent wil je geen risico lopen omdat zoals eerder al is aangegeven ,je er totaal alleen bent.
De weg is best goed te doen als het weer heeft meegewerkt,het is alleen bezaaid met stenen en rotsen dus een hoge snelheid haal je niet in de eerste kilometers nabij Little Finland.
Dus een wagen met een grotere bodemspeling is echt aan te raden maar daar rijden jullie al vaker mee dus dat is geen probleem.
Vanaf Little Finland ga je eerst rijden op de droge wash en daarna op de hobbelige weg met keien.
Het grootse gedeelte is vrij smal tussen de struiken door waar net een wagen door past.
Normaal heb je geen probleem met de weg zolang het maar niet heeft geregend in de voorafgaande dagen omdat het dan een smurrie word.
Als je eenmaal weer op de Gold Butte Road zit dan is alles weer normaal te doen,eerst een paar kilometer dirtroad ( wasbord) tot aan Whitney Pockets en dan is het asfalt met gaten tot de grote snelweg .
Dus heb je eigenlijk maar een minuut of 20 dat je in het terrein zit te baggeren.
Vadaar dat we er toch nog vrij lang zijn gebleven maar echt,het is er schitterend en je blijft steeds weer nieuwe vormen zien.
Als je vanaf de linkerkant de rotsen oploopt begin je gelijk al met die vormen en loop je door naar achteren dan zie je rotsen die nog bezig zijn om die vreemde vormen te ontwikkelen.
Maar als je over de rotsen loopt dan lijkt het wel of je door een aardewerk fabriek loopt en je over scherven loopt,zo kraakt het steeds.
Zo heb je een idee hoe fragiel en breekbaar het is daar.

Groetjes Erika.
Laatst gewijzigd door Erika op 30 dec 2007, 12:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

Erika schreef:
Maar als je over de rotsen loopt dan lijkt het wel of je door een aardewerk fabriek loopt en je over scherven loopt,zo kraakt het steeds.
Zo heb je een idee hoe fragiel en breekbaar het is daar.
Ben je niet bang dat je dit prachtige natuurgebied ten dele vernield? Ik ben er niet geweest, maar het lijkt me toch dat als de rotsen kraken terwijl je loopt dat je toch natuur aan het vernielen bent. Misschien wordt het tijd dat dit prachtige gebied beschermd gaat worden voor de mens.

Harry
Erika
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Erika »

Hoi Harry, ik denk dat wat je daar aangeeft ook wel bij de anderen in gedachten zal meespelen die er zijn geweest.
En eerlijk gezegd zou het mij niets verbazen mochten ze dit gebied inderdaad afsluiten voor publiek als er grotere aantallen toeristen gaan komen.
Dit plekje heeft nog het voordeel dat het niet snel bereikbaar is vanaf welke plaats dan ook ,je moet er gericht naar toe en het is nog zo bekend als zeg maar The Wave die de meesten hier nu wel kennen.
Er staat een bordje bij de ingang om maar niets te vernielen dus de eerste waarschuwing is er al wel.

Afbeelding

Erika
Henriëtte
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Henriëtte »

Bedankt voor de extra informatie, Erika. Wij hebben ook een Garmin GPS waarop we alle waypoints (met dank aan Marjan en Steffen Synnatschke) al hebben ingevoerd. Dus de goede plek vinden, dat moet vast gaan lukken.
Wat betreft de kwetsbaarheid van het gebied, ik kan me dat gevoel dat je beschrijft heel goed indenken. Het is zo dubbel eigenlijk, je wilt het heel graag zien en je wilt dat het gebied ongeschonden blijft. Een vast aantal permits per dag uitgeven lijkt me dan nog een van de beste methodes, zo blijft het aantal bezoekers beperkt en dat zullen dat toch over het algemeen ook wel de mensen zijn die zo'n speciaal stukje natuur met respect zullen betreden.
Annie
Amerika-expert
Partner van: Rob
Contacteer:

Bericht door Annie »

Toen wij er waren heb ik er geen andere mensen gezien dan ons vieren.
Het gebied is nog echt onbekend bij het grote publiek.
Dus aan permits zullen ze zo gauw niet beginnen, vermoed ik.
Heb ook verder hier nog niet gelezen dat degene die in Little Finland zijn geweest anderen zijn tegen gekomen.
Ik vertrouw erop dat iedereen die er heen gaat voorzichtig is en respect heeft voor de natuur.

Annie
Harley
Amerikafan

huurauto

Bericht door Harley »

wij gaan in 2008 met de motor en willen ook graag dit gebied bezoeken maar met ons vervoermiddel zal dit zeker niet te doen zijn. Weet iemand of we voor een dag een jeep ergens in de buurt (Mesquite of zo) kunnen huren?
Vegasgirl
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Vegasgirl »

Nu ik in het Death Valley topic ook lekker bezig ben :wink:, vraag ik dit ook gelijk maar:

Is Little Finland te doen in december?

Ik zou graag vanuit Vegas er heen gaan, maar heb geen flauw idee of dat haalbaar is vanwege de rivierbedding waar je over heen moet. Iemand enig idee?

Kan zelf ook niet precies de weersverwcahtingen van die omgeving erbij halen (allen mesquite). Hoe lang moet het niet geregend hebben voordat je veilig er doorheen kan?

Thanks!
hekkie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Vegasgirl schreef: Hoe lang moet het niet geregend hebben voordat je veilig er doorheen kan?
Ik kan nu wel wat roepen, maar dat blijft gissen natuurlijk. Eén harde (tropische) regenbui kan al fataal zijn, maar ook dagenlang wat kleine buitjes. De natuur is onvoorspelbaar en het beste kun je ter plekke en op dat moment info vragen aan rangers, bijv. op het BLM-kantoor in St. George of een info/visitorcenter in Mesquite.

Andere optie is natuurlijk er gewoon heen te rijden en wordt het tricky, keer je weer om. Tot het punt waar je van de Gold Butte road afgaat, moet het geen problemen opleveren.

Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Erika
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Erika »

@ Vegasgirl toen we er afgelopen september zijn geweest had het net een dag ervoor nog stevig geregend in die omgeving.
Maar de weg was wel goed te doen,vooral met een 4x4 omdat je iets meer bodemspeling hebt.
Het eerste stuk na de Gold Butte Road is smal en nog redelijk hard en bezaaid met grote kiezels in de ondergrond , iets verder kom je op wat zachtere zandgrond de bekende Wash.
daar kan het wat vervelender zijn als het vrij kort van tevoren nog geregend heeft.
Een groot voordeel heb je dat het water ook vaak wel weer snel wegtrekt in de droge ondergrond,ook door de warmte.
Maar vooral het laatste gedeelte door de wash is het lastigste omdat het zand in een gladde zooi veranderd.
Ik weet niet met welk soort wagen je er heen wil maar een 4x4 is volgens mij het prettigste transport middel.
Maar net als wat Marjan aangaf, je bent het beste in staat de plek ter plekke te bekijken en vertrouw je het niet dan zou ik het niet doen omdat je geen hulp hoeft te verwachten in die omgeving want er is helemaal niets daar.
Maar kom je er dan zie iets heel broos en fragiel stukje natuur.
Groetjes erika.

(Little Finland staat voor volgend jaar weer op ons programma gelukkig)
Laatst gewijzigd door Erika op 30 dec 2007, 12:02, 1 keer totaal gewijzigd.
hekkie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Erika schreef:(Little Finland staat voor volgend jaar weer op ons programma gelukkig)
Bij ons staat dat ook weer op het programma, samen met Rob en Annie. Waarschijnlijk wordt dat op zaterdag 3 mei 2008....... :lol:

Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Erika
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Erika »

En ga je hem nog rijden in de Erika stijl? :roll: .
En dat is met een dikke Hummer door het woeste zand.
We hebben straks maar een dag over als we op doorreis zijn van Bryce naar Los Angeles.
Dus op 6 oktober hoop ik dat het weer gaat lukken.
We hebben nu het voordeel waar we hem moeten vinden dus dat scheelt al een hoop.
Groetjes Erika
Annie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Annie »

Nou dat lijkt me wel wat, ligt aan de prijs. :)
Erika
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Erika »

Hoi Annie.
het ligt er aan hoe lang je hem hebben wilt maar voor een paar dagen is het wel leuk.
We hebben nu drie jaar achter elkaar zo'wagen gehad en er erg veel plezier mee gehad.
Maar de komende reis staat hij niet meer op ons lijstje maar nemen we gewoon weer de normale 4x4 met minder brandstof verbruik.
Want op een lange reis telt het verbruik van 1 op 5 wel aardig aan maar het blijft een gave bak die nergens voor stopt,nou ja voor die lastige ranger twee jaar geleden dan,----------maar die had al zijn blauwe lampen aangedaan ,gewoon aandacht trekken omdat hij niet zo'n bak had.
Maar goed het was leuk om hem een paar maanden in totaal te berijden.
Groetjes Erika
Annie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Annie »

Het lijkt me zo gaaf, maar ik denk gezien het gebruik en de huurprijs dat het een gewone 4x4 wordt.
Maar wie weet? :)
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer