Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Opening Tioga Pass 2017 (update 29 Juni open)
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Re: Opening Tioga Pass 2017
Ik volg deze 2:
http://www.monolake.org/today/roads
http://www.sonorapassvacations.com/wint ... tions.html
http://www.monolake.org/today/roads
http://www.sonorapassvacations.com/wint ... tions.html
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 1
Op de Facebook van CalTrans staat het volgende:
Het streven is dus om voor dit weekend de weg open te hebben aangezien Memorial Day aanstaande maandag is.
BronCLEARING SNOW & MORE ON SONORA PASS/STATE ROUTE 108
Caltrans' District 10 maintenance unit is busy clearing snow, fallen trees, rocks and more from Sonora Pass/State Route 108 as it heads to higher elevations.
Caltrans strives to have mountain passes open by Memorial Day weekend, and this was a particularly wet and wild winter. Snow drifts are ranging from 10 to 40-plus feet along mountain passes.
When the passes are cleared, we will use our Twitter and Facebook sites to break the news, so please follow us @CalTransDist10 and Like our Facebook page.
Het streven is dus om voor dit weekend de weg open te hebben aangezien Memorial Day aanstaande maandag is.
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Voor de Sonora pass zeker, maar volgens mij wordt de tioga pass niet door caltrans schoongemaakt
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 28
Voor een gedeelte wel. (komende van de 395)
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Tioga had ik al uit mijn hoofd gezet. Ben al blij als ik de Sonora op 10 juni kan rijden.
Zomer 2020 naar het Noord-Westen
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 0
Jammer, dat is balen...
Het ziet er naar uit dat de Tioga Pass niet open gaat zijn tegen dat wij er zouden zijn (11 juni), wel zal het nog altijd mogelijk zijn om vb het Panorama Trail te wandelen? (Gezien Glacier point open is)
Omdat dit echt de moeite waard zou zijn, zullen wij ons hotel houden in Groveland Big Oak Flat.
Wat is echter dan het mooiste alternatief om verder te rijden naar Mammoth lakes?
-108 (Sonora Pass)
-88
-4
?
Thx
Het ziet er naar uit dat de Tioga Pass niet open gaat zijn tegen dat wij er zouden zijn (11 juni), wel zal het nog altijd mogelijk zijn om vb het Panorama Trail te wandelen? (Gezien Glacier point open is)
Omdat dit echt de moeite waard zou zijn, zullen wij ons hotel houden in Groveland Big Oak Flat.
Wat is echter dan het mooiste alternatief om verder te rijden naar Mammoth lakes?
-108 (Sonora Pass)
-88
-4
?
Thx
Wellicht een vraag die hier al een aantal keer gesteld ks, maar aangezien wij in ons huidige hotel slecht wifi bereik hebben kan ik niet uitgebreid teruglezen.
We zitten momenteel in Lone Pine en gaan vanuit hier morgen naar Oakhurst, welke weg kunnen wij het beste nemen (kortste route) nu de Tioga Pass nog gesloten is?
En hoe lang zal dit ongeveer rijden zijn?
Aangezien we hier voor het eerst zijn, is het voor ons nog niet helemaal duidelijk met wegen etc...
We zitten momenteel in Lone Pine en gaan vanuit hier morgen naar Oakhurst, welke weg kunnen wij het beste nemen (kortste route) nu de Tioga Pass nog gesloten is?
Aangezien we hier voor het eerst zijn, is het voor ons nog niet helemaal duidelijk met wegen etc...
2017: rondreis Westkust
2019: New York
- Old Faithful
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Volgens mijn Garmin is de zuidelijke route het snelst: 395-14-58-99-41, ongeveer 500km en 5 uur pure rijtijd. In plaats van Highway 14 en 58 kun je ook de 178 via Lake Isabella nemen. Die laatste is volgens mijn Garmin 20km korter maar de rijtijd is 5 minuten langer. Ik ken de weg via lake Isabella niet maar ik meen te weten dat PSVwally en anderen die mooier vinden dan de eerste route.
De noordelijke route via de Carson Pass (395-89-88-49) is ongeveer 650km en 7,5 uur pure rijtijd
Fijne vakantie.
De noordelijke route via de Carson Pass (395-89-88-49) is ongeveer 650km en 7,5 uur pure rijtijd
Fijne vakantie.
Groet,
Old Faithful
Old Faithful
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 1
Opening na 4 juli!! Dit filmpje geeft de situatie goed weer, de sneeuw zal niet het probleem worden. De vallende rotsen wel.
Snow clearing Report on The Mammoth Channel 12 and produced by Dan McConnell. Lots of snow to clear. After a record year of water content in the snowpack The Sierra is readying for a tremendous runoff. Tioga Road still has a lot of snow on it and Yosemite National Park Officials are estimating it could be after the 4th of July before the road opens ...
Snow clearing Report on The Mammoth Channel 12 and produced by Dan McConnell. Lots of snow to clear. After a record year of water content in the snowpack The Sierra is readying for a tremendous runoff. Tioga Road still has a lot of snow on it and Yosemite National Park Officials are estimating it could be after the 4th of July before the road opens ...
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Is er een reden voor de kortste route? Je wilt niets doen onderweg? Wil je na aankomst in Oakhurst nog naar Yosemite? Oakhurst is geen doel op zich, daar wil je niet al vroeg in de middag aankomen. Als je er op tijd bent zou je nog naar Glacier Point kunnen rijden. Sla wat lekkers in onderweg en ga vroeg in de avond picknicken bij Glacier Point.SRings schreef:Wellicht een vraag die hier al een aantal keer gesteld ks, maar aangezien wij in ons huidige hotel slecht wifi bereik hebben kan ik niet uitgebreid teruglezen.
Hebben jullie al iets gezien bij Lone Pine? De Alabama Hills bijvoorbeeld? Als je verder geen plannen hebt voor de rit naar Oakhurst kun je ook in de ochtend eerst naar de Alabama Hills.
Of rij op tijd weg en neem ter hoogte van Visalia de 201 en dan de 180 naar Grant Grove (Kings Canyon) en bezoek de General Grant Tree. Qua reistijd 2 uur langer (ongeveer 7 uur). Tijd genoeg voor de Grant Grove en nog wat andere bezienswaardigheden.
Nog een mogelijkheid: de Nelder grove bij Oakhurst.
Ik neem aan dat jullie wel navigatie of een kaart hebben?
Eerder in dit topic had ik je al wat tips gegeven. hopelijk heb je daar nog wel iets aan gehad. Zie pagina 3 en 4.
En in dit topic had je ook al wat tips gekregen.
Hou er rekening mee dat het dit weekend héél erg druk gaat zijn. Check de tips op http://www.nps.gov/yose. Zorg dat je héél vroeg in de ochtend in Yosemite bent.
Ontbijttip voor Lone Pine: Alabama Hills Cafe and Bakery.
Marianne
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 28
Rekening houdende met het drukke week-end lijkt het me geen optie om na de rit nog naar Yosemite te rijden, ook Glacier Point zal overvol zijn.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ze rijden op donderdag naar Oakhurst. De dagen erna zal het alleen maar erger zijn. En laat in de middag of aan het begin van de avond zal het wellicht nog meevallen? Ik zat te denken aan een uur of 6 of 7, als de rest alweer naar het hotel vertrokken is.
Marianne
Marianne
Volgens de facebookpagina van caltrans gaat het nog 3 tot 5 weken duren voordat de sonora en ebbets pass open gaan..
Ik ga zondag/maandag van death valley met tussenstop naar yosemite. Gelukkig had ik al een hotel in three rivers als plan b gereserveerd.. Alleen even afwachten hoe druk het maandag zal zijn in sequoia np.
Ik ga zondag/maandag van death valley met tussenstop naar yosemite. Gelukkig had ik al een hotel in three rivers als plan b gereserveerd.. Alleen even afwachten hoe druk het maandag zal zijn in sequoia np.
2014 Washington DC - New York - Boston
2015 New York
2016 Florida
2017 Zuid Westen
2017 West-Canada
2018 Mid westen
2019 NYC
2015 New York
2016 Florida
2017 Zuid Westen
2017 West-Canada
2018 Mid westen
2019 NYC
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
De Sonora Pass wordt ook nog spannend. Ga uit van de 88. En als hij open is de Sonora Pass.Wimking1 schreef:Jammer, dat is balen...
-108 (Sonora Pass)
-88
-4
?
Thx
De Panorama Trail is geen probleem. Denk eraan dat je de bus reserveert.
Marianne
Bedankt!
We zijn 's ochtends bij Alabama Hills Cafe and Bakery gaan eten, daarna de Alabama Hills bezocht en de korte route genomen naar Oakhurst.
Vandaag (half 7) al onderweg naar het park ivm de drukte. Bedankt voor jullie tips!
We zijn 's ochtends bij Alabama Hills Cafe and Bakery gaan eten, daarna de Alabama Hills bezocht en de korte route genomen naar Oakhurst.
Vandaag (half 7) al onderweg naar het park ivm de drukte. Bedankt voor jullie tips!
2017: rondreis Westkust
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Het blijft van beide kanten altijd een flinke rit. Veel plezier nogdaarna de Alabama Hills bezocht en de korte route genomen naar Oakhurst.

Heeft het zin om van Oakhurst naar de General Sherman tree te rijden (gewoon om nog wat te zien op die dag) om vervolgens door te rijden naar Lone Pine? Andere tips?
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Tja, of het zin heeft moet je zelf beslissen. Heb je al op googlemaps naar de reistijd gekeken? Via de snelste route is het 5 uur naar Lone Pine. Door Sequoia NP is het bijna 8 uur (via de 180 en de 198). Pak zelf eens GoogleMaps erbij, dan krijg je ook een beter beeld van de mogelijkheden en de tijd die het kost. Als je door Sequoia rijdt moet je de route onder Fresno naar rechts verslepen. Of voeg General Sherman toe als bestemming.
Naast die 8 uur rijden moet je rekenen op minimaal een uur voor de wandeling naar de boom (en eigenlijk is het jammer om dan niet ook een deel van de Congress Trail te doen). Het wordt dus een lange dag maar het is wel te doen.
Wat minder tijd kost is een bezoek aan de General Grant, in Grant Grove Village. Je rijdt dan via de 180 het park (Kings Canyon) in en ook weer uit. Een bezoek daar kost ook minder tijd. Je kunt ook daarnaartoe gaan en ter plekke bekijken of je ná de General Grant nog naar de General Sherman wil. Die laatste is niet alleen hoger (maar wel slanker), maar ook beter te zien.
Je kunt ook door Sequoia National Forest rijden. Daar heb ik zelf geen ervaring mee, maar je zou daarvoor de zoekfunctie eens kunnen gebruiken. Of kijk in het verslag van Michelly (http://www.michelly.nl) van 2015 (14 en 15 augustus).
Bij Lone Pine kun je naar de Alabama Hills; erg mooi tegen de avond of 's morgens vroeg (zie ons 2015-verslag).
Marianne
Naast die 8 uur rijden moet je rekenen op minimaal een uur voor de wandeling naar de boom (en eigenlijk is het jammer om dan niet ook een deel van de Congress Trail te doen). Het wordt dus een lange dag maar het is wel te doen.
Wat minder tijd kost is een bezoek aan de General Grant, in Grant Grove Village. Je rijdt dan via de 180 het park (Kings Canyon) in en ook weer uit. Een bezoek daar kost ook minder tijd. Je kunt ook daarnaartoe gaan en ter plekke bekijken of je ná de General Grant nog naar de General Sherman wil. Die laatste is niet alleen hoger (maar wel slanker), maar ook beter te zien.
Je kunt ook door Sequoia National Forest rijden. Daar heb ik zelf geen ervaring mee, maar je zou daarvoor de zoekfunctie eens kunnen gebruiken. Of kijk in het verslag van Michelly (http://www.michelly.nl) van 2015 (14 en 15 augustus).
Bij Lone Pine kun je naar de Alabama Hills; erg mooi tegen de avond of 's morgens vroeg (zie ons 2015-verslag).
Marianne
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 25 Reacties
- 6326 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-