Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

All about LA!

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: All about LA!

Bericht door Martin & Marianne »

markgoestoamerica schreef:OV in LA?
Dat kan ik je ten zeerste afraden...
Je kunt toch niet het OV afraden als je niet weet waar ze zitten? Hollywood heeft een paar metrostations, en als OrangeDaisy ook in de buurt van een metrostation zit kan de metro een goed alternatief zijn voor een bezoek aan hollywood.
Wij hebben in december met de auto een bezoek gebracht aan Hollywood (vanuit Marina del Rey), en hadden geen moeite met het vinden van een parkeerplaats. Kostte wel 10 dollar als ik me niet vergis. Was een zijstraat van de Hollywood Blv, iets ten oosten van de Highland Avenue.
Het rijden is geen probleem, en een keer een afslag missen ook niet. Het stratenplan is erg eenvoudig, dus je komt gemakkelijk weer op de juiste route.
Als je geen navigatie hebt, kun je van te voren een printje maken van googlemapas van de plaats waar je naar toe gaat. En koop een kaart waar een plattegrond van de steden op staat.

Marianne
markgoestoamerica
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door markgoestoamerica »

Ik heb eens gezegd, dat ze niet te vinden zijn dat OV, maar ik weet wel degelijk dat het er is, maar het is er echt niet zo strak geregeld als in Londen of NY...
En ik weet niet of jij er ooit gebruik van hebt gemaakt.. maar ik dacht dat ik in gedetineerden vervoer was gestapt...
If you can dream it...
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Wij hebben de metro gebruikt om van Hollywood naar Universal Studios te gaan, en dat ging prima. Ik heb geen ervaring met gedetineerdenvervoer, dus die vergelijking kan ik niet maken :wink: , maar ik vond het vergelijbaarbaar met het OV in de grote steden hier.

Marianne
markgoestoamerica
Amerikakenner
Contacteer:

Martin & Marianne schreef:Wij hebben de metro gebruikt om van Hollywood naar Universal Studios te gaan, en dat ging prima. Ik heb geen ervaring met gedetineerdenvervoer, dus die vergelijking kan ik niet maken :wink: , maar ik vond het vergelijbaarbaar met het OV in de grote steden hier.

Marianne
Ja dat is een lijntje dat hoofdzakelijk door toeristen en recreatie arbeiders word gebruikt, dus die is wel te doen.
If you can dream it...
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Ben het met marianne wel eens dag als je in de buurt van een metrostation zit in hollywood dit een goede uitgangspositie is voor hollywood blvd of hollywood studio's!

Van binnen 3 metrostations gezien en die waren allemaal huge! Ook allemaal zeer schoon en zeer netjes 'aangekleed'. Het enige wat wij vinden ( en wij zaten 300m van een metrostation af) is dat ze idd van de buitenkant amper opvallen!
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

OrangeDaisy schreef:Maar welke wordt dan bedoeld? En wat kost die garage en zitten er parkeergarages in de buurt waar ik niet moet gaan parkeren?
Persoonlijk parkeer ik altijd graag onder het Kodak Theater (heet dat tegenwoordig niet anders?). Als je op Hollywood Blvd rijdt in westelijke richting sla je bij Madame Tussauds rechtsaf (N Orange Dr). Na enkele tientallen meters kun je onder het gebouw parkeren. Het kost een paar dollar (afhankelijk hoe lang je blijft) maar je auto staat dichtbij zodat je direct bij Hollywood & Highland Center uitkomt als je naar boven loopt.

Voor mij de ideale plek om de auto te parkeren als ik daar ben.

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
markgoestoamerica
Amerikakenner
Contacteer:

Coyote schreef:Persoonlijk parkeer ik altijd graag onder het Kodak Theater (heet dat tegenwoordig niet anders?).
Het heet nog altijd het Kodak theater, Kodak is namelijk de eigenaar, echter tijdens de Oscars en andere award uitreikingen wil Kodak niet meer betalen voor sponsoring... (3 miljoen dollar)
Dus hebben ze er een koosnaampje voor verzonnen en worden de Logo's afgeplakt...
Kodak opp haar beurt heeft daarop besloten dat ze het theater dan ook niet meer gratis beschikbaar stellen :lol:
Dus nu moet de Academy voor elke bezoeker betalen, alsook voor de service!

De academy heeft nog gekeken of ze terug kunnen naar the Chineese theatre, of naar El Captain, maar die hadden niet genoeg capaciteit.

Ik ben een Hugh Kodak fan, en Kodak is een kennis brand die nimmer uit de markt mag verdwiijnen, dus Ik vind Kodak 500% gelijk hebben. :thumbup: voor Kodak.
If you can dream it...
TriptoCalifornia
Amerika-ontdekker

Bericht door TriptoCalifornia »

Hey!

In juli ga ik met mijn ouders en zusje naar California! We zullen uiteraard dus ook LA bezoeken! We verblijven er 4 nachten.
Op de eerste dag vertrekken we vanuit San Francisco naar LA. Ik heb uitgerekend dat dit ongeveer 7 uur zal duren (we nemen de I-5 route).
Naar schatting zullen we 2/3 uur in de middag aankomen als we vroeg vertrekken uit SF.
De planning voor de komende dagen:
Dag dat we aankomen in LA: Hollywood walk of fame, kodak theatre en chinese theatre bezoeken. Dus gewoon meer Hollywood Boulevard verkennen. Om vervolgens daarna in de avond naar Westwood te gaan en daar te dineren.
Dag 2: Hele dag Universal Studios Hollywood + Citywalk
Dag 3: In de ochtend naar Griffith Park en van daar uit naar Griffith Observatory en de plek waar die telescopen zijn waar je ook mooi zicht hebt op de Hollywood Sign. Hierna willen we rijden door Beverly Hills, Rodeo Drive & Bel-air. In de middag willen we naar Venice Beach en het hier verkennen en lunchen. In de avond willen we Santa Monica bezoeken en hier dineren.

Nu een paar vragen:
- Is het programma voor dag 3 te doen binnen een dag?
- We zullen op een zondag naar Griffith Park gaan, nou heb ik gelezen dat Observatory ook gewoon open is in het weekend, maar pas vanaf 10 uur sochtends. Betekent dit dat het gebouw dan pas open is, of kun je wel al je auto parkeren bij een parkeerplaats en alvast lopen naar de plek waar de observatory staat en van het uitzicht genieten? Het gebouw zullen we waarschijnlijk niet binnen gaan, maar we zullen meer foto's maken van het gebouw en het uitzicht om het gebouw en vervolgens willen vertrekken naar waar de telescopen staan. Ik kan alleen niet vinden waar die telescopen staan, weet iemand dit? We zullen uiteraard GPS hebben in de auto, dus het zal makkelijk te vinden moeten zijn, neem ik aan. Het liefst willen we alles wat we willen zien (griffith park, het observatory gebouw (niet binnenkant) en de hollywood sign) tussen 8 en 11 uur gezien willen hebben en dan vertrekken naar Beverly Hills etc.

Sorry voor het lange bericht, maar ik zou het heel fijn vinden als jullie een mening kunnen geven hierover! :D
RiverCola
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door RiverCola »

De telescopen staan uiteraard ín het gebouw, dat is namelijk het idee van een obeservatorium! Lees hier maar eens wat meer over wat het is: http://nl.wikipedia.org/wiki/Sterrenwacht

Het observatorium staat op een heuvel in het park. Vanaf daar zie je inderdaad 'in de verte' (niet zo heel ver hoor) het Hollywood-sign liggen. Maar op de plek van het gebouw kun je niet zo heel veel wandelen, volgens mij. Er slingerd een weg bergop en bovenaan is een groot plein met het Observatorium eraan. Als je alleen het gebouw wilt bezoeken en het uitzicht wilt bekijken, maar niet naar binnen gaat, dan vraag ik me af of het de moeite waard is om er uberhaupt helemaal naar toe te rijden.

Zoek anders een andere mooie, groene, plek uit om de ochtend met een wandeling te beginnen. Bijvoorbeeld Malibu voor een wandeling over het strand, Greystone Park (zie mijn openingspost), of de Runyon Canyon, die hier een paar posts boven werd geplaatst (zag er erg mooi uit op de website!! en ligt ook erg centraal). De rest moet wel lukken, maak van de rit door Beverly Hills en Bel-Air gewoon een plezierritje. Het is niet echt de moeite om ergens te stoppen, want het zijn gewoon woonwijken. Maar wel leuk om doorheen te rijden onderweg naar het westen. Dan lukt het zeker om aan het begin van de middag in Venice aan te komen en je dag te eindigen in Santa Monica!
TriptoCalifornia
Amerika-ontdekker

Dankjewel voor je snelle reactie!

Ik ga toch maar mijn dagplanning dan veranderen. De andere plekken die je aangeeft, lijken me ook heel erg mooi. Maar ik kies denk toch voor de Observatory en de Hollywood Sign! We willen de hollywood sign namelijk wel redelijk dichtbij kunnen waarnemen. Bovendien denk ik dat je een erg mooi uitzicht hebt over LA vanaf de Griffith Observatory.

Is het misschien dan een idee om in de ochtend eerst zo'n plezierritje door Beverly Hills en Bel-air te doen en daarna naar de Griffith Observatory te gaan (wanneer het dus wel open is?!)

Nog een ander vraagje: Wij zullen op de vierde dag vanuit LA vertrekken naar San Diego. Het is max 3 uur rijden heb ik gelezen (best kort dus!). Mijn vraag is of er leuke en mooie plekken zijn om onderweg even te stoppen?!

Heel erg bedankt!
RiverCola
Amerika-expert

Bericht door RiverCola »

TriptoCalifornia schreef:
Is het misschien dan een idee om in de ochtend eerst zo'n plezierritje door Beverly Hills en Bel-air te doen en daarna naar de Griffith Observatory te gaan (wanneer het dus wel open is?!)
Dat lijkt me, afhankelijk van waar jullie verblijven niet zo heel handig. LA is enorm groot en de Observatory ligt redelijk ver naar het oosten terwijl Venice en Santa Monica helemaal in het westen liggen. Als je dan onderweg van de ene plek naar de andere op verkeersdrukte stuit kan zomaar je hele planning in de soep vallen. Bovendien, als je de Hollywood sign écht van dichtbij wilt zien zijn er betere plekken. Ik heb dat nooit gedaan, het interesseert me ook niet zo, maar er zijn veel forumleden die hierover geschreven hebben op dit forum. Gebruik de google-zoekfunctie bovenaan even om te zoeken naar topics waarin mensen schrijven over hoe je het beste zo dichtbij als mogelijk bij de letters kunt komen.

TriptoCalifornia schreef:
Nog een ander vraagje: Wij zullen op de vierde dag vanuit LA vertrekken naar San Diego. Het is max 3 uur rijden heb ik gelezen (best kort dus!). Mijn vraag is of er leuke en mooie plekken zijn om onderweg even te stoppen?!
Ja zeker! Wij stopten destijds in Newport Beach, een stadje halverwege de route. Het ligt aan de oceaan en heeft een ontzettend leuke sfeer. Er is een grote pier, brede stranden, een heel schattig schiereiland waar je met een bootje naartoe kunt met allemaal mooie pastelkleurige houten huizen, er zijn allemaal leuke winkeltjes en restaurantjes. Echt de moeite waard. Als je daar een stop maakt van ruim 2 uur kom je nog voor het einde van de middagin San Diego aan.
Als je dit te ingewikkeld vind, of teveel tijd vind kosten, stop dan in La Jolla/Windansea, een voorstadje van San Diego. Het ligt ook aan de oceaan en heeft een heel relaxte vibe. Er zijn hele mooie rotsachtige stranden, leuke winkeltjes en er is zelfs een plekje op het strand waar een hele zeehonden kolonie 'woont'.
TriptoCalifornia
Amerika-ontdekker

Wij verblijven in het Hotel Sportmen's Lodge (gelegen op Ventura Boulevard).
Is het op een zondag ook druk op het wegen? Want hoelang zal zo'n plezierritje denk je duren? Als we vanaf 11 uur richting griffith observatory gaan, kunnen we dan drukte op het wegen verwachten? En als we dan rond een uur of 2/3 naar Venice gaan, zou dat lukken?

Ah bedankt voor deze leuke tips!! Ik zal even kijken waar we onze stop dan gaan maken! :D
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Ventura Boulevard is zo'n 17 mijl lang, dat is 27 kilometer, dit om je een idee te geven hoelang sommige wegen daar zijn.
En ja, het is ook op zondag nog behoorlijk druk op de wegen in LA. Maar hoelang een plezierritje gaat duren is moeilijk te zeggen.
RiverCola
Amerika-expert

Bericht door RiverCola »

Ik heb even een route voor je gemaakt op google maps, dan zie je een beetje hoe deze dag eruit ziet: http://goo.gl/maps/FSjU

Eerste stop is Griffith Park/Observatory. Vervolgens een mooie route door Hollywood heen, via Sunset Blvd, naar Rodeo Drive. Daarna door naar Venice Beach, ik heb Abbot Kinney Blvd ingevuld als stop maar jullie kunnen natuurlijk ook de auto neerzetten vlak achter het strand, afhankelijk van wat jullie daar willen doen. Dan door naar Santa Monica, heb 3rd street promenade aangehouden. En vervolgens terug naar de Lodge.

Totale reistijd is 2 uur, maar dat is zonder drukte op de weg (helemaal op zondag!), het zoeken van een parkeerplek en het bezoeken van plekken. Ik denk dat het een erg volle dag gaat worden maar als alles mee zit (ik betwijfel het...op zondag...) wel haalbaar. Laat Bel-Air zitten, je ziet er niet zoveel, behalve hoge hagen en hekken en misschien een blik op een lange oprijlaan. Bij Rodeo Drive zou het misschien nog wel eens lastig kunnen worden om een parkeerplek te vinden. Er zijn trouwens hele leuke plekken om te winkelen in LA waar je het wel kunt betalen om wat te kopen, bijvoorbeeld in The Grove. Maar als jullie per sé Rodeo Drive willen zien begrijp ik dat ook! En mocht het te laat worden door omstandigheden, dan eindig je je dag toch gewoon in Venice en niet in Santa Monica? Je ziet vanzelf wel hoe het loopt :)
TriptoCalifornia
Amerika-ontdekker

Hardstikke bedankt voor alle info! Misschien dat we dan Bel-air inderdaad laten zitten! Misschien dat we nog in de ochtend voordat we naar San Diego gaan even een ritje maken door bel air? Dat zou opzich wel kunnen toch? En dan door naar San Diego en dan stoppen bij 1 van die plekken die je zei!

Maar we willen dan wel heel graag bij de Observatory zijn als het opengaat, is het dan wel haalbaar? Als we zorgen dat we 10 uur daar zijn, om vervolgens als we daar uitgekeken zijn door Beverly Hills te rijden en vervolgens door naar Venice! Ik hoop dat we Santa Monica ook halen. Maar aangezien we dan Bel-Air weglaten, zou het wel moet lukken hopelijk?! :roll: Hoeveel uur heb je nodig denk je in de Observatory?

Heel erg bedankt voor het uitstippelen van de route!! Heel handig :D
TriptoCalifornia
Amerika-ontdekker

Hmm ik zit toch echt sterk te overwegen om Bel-air gewoon te laten zitten, want ik wou daar heel graag heen om een blik te krijgen op het huis van Fresh Prince, maar ik heb liever dat we meer tijd hebben voor de rest. Dus gewoon echt laten zitten?

Trouwens, weet je toevallig misschien of Little Italy leuker is in San Diego of San Francisco? En waar is het eten ook lekkerder? Want we onze trip begint eerst in SF, kunnen we daar beter naar Little Italy of in San Diego?
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Het huis van de Fresh Prince. Hmm, weet jij het adres er dan van? En weet je zeker dat geen hoge hekken of heggen omheen staan en je dus niets ziet?
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Een kleine spoiler, maar als je speciaal voor dat huis gaat, niet doen! Ook al is het een van de weinige huizen die niet omringt is door hoge muren of bomen het staat nog wel een stuk van de weg af. Het huis is trouwens ook niet bewoont, maar van binnen en buiten een filmdecor. En jammer genoeg een stuk kleiner in het echt als dat het in de serie lijkt.

Als je toch door bel-air rijdt, zorg dan wel dat je een kaartje hebt waarop staat waar de sterren precies wonen (of het klopt of niet weet toch verder niemand, maar dan heb je nog een reden om goed naar sommige huizen te kijken. Het viel mij op dat als je tussen de bomen doorkijkt er toch veel van de meeste huizen te zien is. Het enige waar ik echt helemaal niets van kon zien, wel buiten bel-air trouwens, was de playboy mansion. Beckham palace, het huis van Petra Ecclestone, Stallone en het hek van Aston Cutcher zijn wel speciaal trouwens. Je kunt wel in de Greystone mansion (hier zijn diverse films opgenomen, waaronder de batcave gedeeltes van batman), maar daar heb je met jou planning helaas geen tijd voor.
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

RiverCola schreef:Het observatorium staat op een heuvel in het park. Vanaf daar zie je inderdaad 'in de verte' (niet zo heel ver hoor) het Hollywood-sign liggen. Maar op de plek van het gebouw kun je niet zo heel veel wandelen, volgens mij. Er slingerd een weg bergop en bovenaan is een groot plein met het Observatorium eraan. Als je alleen het gebouw wilt bezoeken en het uitzicht wilt bekijken, maar niet naar binnen gaat, dan vraag ik me af of het de moeite waard is om er uberhaupt helemaal naar toe te rijden.
Mag ik hier een kanttekening bij plaatsen? :wink:

Vanaf Griffith Observatory zijn er wel degelijk verschillende wandelingen te maken. In mijn beleving parkeren juist veel mensen bij Griffith Observatory om een wandeling te maken i.p.v. naar binnen te gaan. Er zijn diverse trails. Zie o.a. deze pagina van een persoon die over verschillende trails spreekt of deze pagina met diverse trails.

Zelf heb ik al diverse wandelingen gemaakt in Griffith Park, o.a. naar de Hollywood letters. En al zou je niet naar binnen gaan bij Griffith Observatory, je hebt hier een machtig uitzicht over de stad! :D

Kortom, er is genoeg te doen in en rondom Griffith Observatory.

Roland
Laatst gewijzigd door Coyote op 23 jun 2012, 11:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
annick&erwin
Amerikafan

Bericht door annick&erwin »

Het viel mij op dat als je tussen de bomen doorkijkt er toch veel van de meeste huizen te zien is. Het enige waar ik echt helemaal niets van kon zien, wel buiten bel-air trouwens, was de playboy mansion. Beckham palace, het huis van Petra Ecclestone, Stallone en het hek van Aston Cutcher zijn wel speciaal trouwens. Je kunt wel in de Greystone mansion (hier zijn diverse films opgenomen, waaronder de batcave gedeeltes van batman), maar daar heb je met jou planning helaas geen tijd voor.
Hier wil ik graag wat meer over weten en weet niet goed waar zoeken. Want een bezoekje aan LA kan toch niet zonder iets van celebs te zien. Hetzij in levende lijve, of hun huizen of andere plaatsen waar ze komen of.

Heeft iemand hier wat tips over die de moeite waard zijn? Je kan wel door die straten met al die villa's rijden maar als je dan niets ziet is dat natuurlijk ook tijdverspilling.
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer