Hey!
In juli ga ik met mijn ouders en zusje naar California! We zullen uiteraard dus ook LA bezoeken! We verblijven er 4 nachten.
Op de eerste dag vertrekken we vanuit San Francisco naar LA. Ik heb uitgerekend dat dit ongeveer 7 uur zal duren (we nemen de I-5 route).
Naar schatting zullen we 2/3 uur in de middag aankomen als we vroeg vertrekken uit SF.
De planning voor de komende dagen:
Dag dat we aankomen in LA: Hollywood walk of fame, kodak theatre en chinese theatre bezoeken. Dus gewoon meer Hollywood Boulevard verkennen. Om vervolgens daarna in de avond naar Westwood te gaan en daar te dineren.
Dag 2: Hele dag Universal Studios Hollywood + Citywalk
Dag 3: In de ochtend naar Griffith Park en van daar uit naar Griffith Observatory en de plek waar die telescopen zijn waar je ook mooi zicht hebt op de Hollywood Sign. Hierna willen we rijden door Beverly Hills, Rodeo Drive & Bel-air. In de middag willen we naar Venice Beach en het hier verkennen en lunchen. In de avond willen we Santa Monica bezoeken en hier dineren.
Nu een paar vragen:
- Is het programma voor dag 3 te doen binnen een dag?
- We zullen op een zondag naar Griffith Park gaan, nou heb ik gelezen dat Observatory ook gewoon open is in het weekend, maar pas vanaf 10 uur sochtends. Betekent dit dat het gebouw dan pas open is, of kun je wel al je auto parkeren bij een parkeerplaats en alvast lopen naar de plek waar de observatory staat en van het uitzicht genieten? Het gebouw zullen we waarschijnlijk niet binnen gaan, maar we zullen meer foto's maken van het gebouw en het uitzicht om het gebouw en vervolgens willen vertrekken naar waar de telescopen staan. Ik kan alleen niet vinden waar die telescopen staan, weet iemand dit? We zullen uiteraard GPS hebben in de auto, dus het zal makkelijk te vinden moeten zijn, neem ik aan. Het liefst willen we alles wat we willen zien (griffith park, het observatory gebouw (niet binnenkant) en de hollywood sign) tussen 8 en 11 uur gezien willen hebben en dan vertrekken naar Beverly Hills etc.
Sorry voor het lange bericht, maar ik zou het heel fijn vinden als jullie een mening kunnen geven hierover!