Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Tioga Road waarschijnlijk laat open. (Yosemite NP-oostingang

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
dimple
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Re: Tioga Road waarschijnlijk laat open. (Yosemite NP-oostin

Bericht door dimple »

Oei, dat is wel fris zeg! Toch maar een warme trui inpakken als ik het zo lees!
damauro
Amerika-ontdekker

Bericht door damauro »

Wij moeten 6 juni over de Tioga Pass maar begrijp dat we dat kunnen vergeten. Is het wel realistisch om te verwachten dat de Sonora pass dan open is? HIermee wordt toch de 108 bedoeld en dan via 395 naar Lee Vining? Wanneer wij 's ochtends in Curry Village vertrekken kunnen we dan nog wat uitzichtpunten (Tuolomne Grove - Siesta Lake-Olmsted Point- Taolomne Meadows) meepikken of zijn die helemaal niet bereikbaar en de verkeerde kant op? Hoe laat kunnen we verwachten in Lee Vining aan te komen? Mono Lake op die route doen of de ochtend erna? (wat is beter voor foto's)
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Wanneer wij 's ochtends in Curry Village vertrekken kunnen we dan nog wat uitzichtpunten (Tuolomne Grove - Siesta Lake-Olmsted Point- Taolomne Meadows) meepikken of zijn die helemaal niet bereikbaar en de verkeerde kant op?
Die liggen allemaal langs Tioga Road dus kan je die vergeten.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

damauro schreef:Is het wel realistisch om te verwachten dat de Sonora pass dan open is? HIermee wordt toch de 108 bedoeld en dan via 395 naar Lee Vining?
....
Hoe laat kunnen we verwachten in Lee Vining aan te komen? Mono Lake op die route doen of de ochtend erna? (wat is beter voor foto's)
De Sonora Pass is inderdaad de 108. Het blijft spannend natuurlijk, maar hij is meestal wel eerder open dan de Tioga Road. Je kunt met googlemaps zien hoe lang je erover doet. Voor Mono Lake zou ik gewoon kijken hoeveel tijd en zin je nog hebt als je daar aan komt. Een zonsondergang lijkt me mooi, maar het is overdag ook mooi.

Marianne
damauro
Amerika-ontdekker

Bericht door damauro »

Dank je wel weer Marianne!!! Ik ga heel hard duimen dat de Sonora Pass open is over 3 weekjes!!!
Vuurbloem
Amerika-ontdekker

Bericht door Vuurbloem »

Wij zijn gisteren via de 88 gereden via de Carsons pass en het sneeuwde behoorlijk door. Sonora en Tioga en ook de 89 (monitor pass) waren dicht. (89 was 2 dagen terug nog open).
Ook op de weg naar Yosemite (49) nog behoorlijk wat sneeuw gehad.....
Bij zowel de 88 als de 49 stond op de borden dat sneeuwkettingen required waren.
anneliesv
Amerika-ontdekker

Bericht door anneliesv »

Wow! Binnen 2 weken hopen wij toch op betere omstandigheden...
Ruud&Dominique
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Ruud&Dominique »

anneliesv schreef:Wow! Binnen 2 weken hopen wij toch op betere omstandigheden...
wij ook, we moeten op 2 juni de grote oversteek maken ....we gaan uit van het positieve!!
WendyD
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door WendyD »

Mag ik degenen die besloten hebben ipv de Tioga Pass nu naar Sequoia en Kings Canyon te gaan adviseren goed naar de weersberichten en adviezen voor deze parken te kijken. Wij zitten nu in King's Canyon en zijn overvallen door het weer. De weg van Kings naar Sequoia is gesloten ivm sneeuw en het weer bestaat (hoog) uit regen en/of sneeuw. Oftewel... niet goed begaanbaar. Hoe lang dit nog gaat duren... geen idee.

We hebben inmiddels wel begrepen dat het allemaal wel heel uitzonderlijk is voor deze tijd. Af en toe wat sneeuw is niet gek, maar hier kijkt men toch wel van op. Wij gaan morgen kijken of we veilig Kings weer uit kunnen komen en of de twee overnachtingen die we in Sequoia hebben staan nog te doen zijn.

Groetjes,
Wendy
2013 4de reis VS, Noordwesten. http://weblog.wenmar.org/?q=node/249" onclick="window.open(this.href);return false;
Fiesta68
Amerikakenner
Partner van: KingKong65
Aantal x V.S. bezocht: 22

Bericht door Fiesta68 »

Hallo'kes

Wij zitten nu momenteel (18/05) in Lee Vining, hadden deze namiddag een kleine 'sneeuwstorm/bui' te verwerken.
Op de hwy 395 staan informatieborden dat de Tioga Pass hwy 120, Sonora Pass hwy 108, Carson Pass hwy 88
gesloten zijn en dat sneeuwkettingen aanbevolen zijn.
Op de radio hoorden we dat de Tioga Pass pas zou open gaan rond eind juni/begin juli,
maar dat ze hun best deden om de banen vrij te maken.
Wij gaan morgen toch proberen het spookstadje Bodie te bezoeken en dan via 'Carson City' naar Yosemite te rijden.
ps: wij verblijven nu in Murphy's motel, hadden eerst gisteren geannuleerd, maar uiteindelijk toch beslist om via Lee Vining naar Yosemite te rijden.
Door het slechte weer hebben wij de kamer aan het wintertarief gekregen :thumbup:
In Yosemite verblijven wij in Housekeeping Camp, hopelijk zitten de weergoden ons deze keer mee :?

Grtjs uit Lee Vining
Fiesta68 & KingKong65
2011-05--2013-07--2015-08--2019-06--2020-06+10--2023-06--2024-05: Zuidwesten
2012(2x)-2015-2016-2017-2018-2019-2020-nov2021-2022(2x)-2023 Florida
2012-07: Noordoosten
2014-06: Zuidelijke Staten
2016-08: Texas
2017-07: Noordwesten
2018-07: Hawaii
derrobbie
Amerika-ontdekker

Bericht door derrobbie »

@Fiesta68
Dank je wel voor je kleine update. :thumbup: Ik denk dat er veel mensen op dit moment in spanning zitten of de geplande routes haalbaar zullen blijken.
Als zowel Tioga Pass hwy 120, Sonora Pass hwy 108 en Carson Pass hwy 88 zijn afgesloten wordt het voor ons in ieder geval een 'stevig' eindje om van Lee Vining naar Yosemite.
En jullie sterkte daar, en nog een goede vakantie.
dimple
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door dimple »

Jeetje joh, ik sta toch wel te kijken van de berichten. Sneeuw! En ik was maar van plan alleen korte broeken in te pakken. Een warme jas is dus wel nodig zo te lezen?

Wat doen de temperaturen daar op dit moment? Is warme kleding echt nodig? Ik ben reuze benieuwd wat ons te wachten staat als we daar op 9 juni aankomen.

Wij gaan vanaf Yosemite (Evergreen Lodge) naar Sequioa (Wuksachi Lodge) Ik zal eens goed de berichten in de gaten gaan houden.
Mocht er info van mensen ter plaatse zijn.......graag!
wama4040
Amerikafan

Bericht door wama4040 »

Wij tellen ook af.Op 29 mei vertrekken we voor 4 weken.
Tijdens de reis houden we een blog bij.
Wie ons wil volgen kan zich inschrijven op maillinglijst rechts bovenaan ons blog.
De link naar ons blog:

http://blog.seniorennet.be/verenigdestaten2011/

Veel groetjes

Ria en Guido
tineke57
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door tineke57 »

Wij vertrekken zaterdag naar SF en zouden zondag langs de 88 moeten passeren. Dan via de 395 richting DV (overnachting Stovepipe Wells 24/05). Heb zoeven nog gecheckt en vandaag zou de 88 vrij zijn (gisteren nog sneeuwkettingen). Als we dan langs Minden, NV rijden zouden dan alle wegen sneeuwvrij zijn? Weet er iemand of Ancient Bristlecone Pine Forest open is?
Is het misschien toch beter om van de luchthaven, richting Gilroy - Bakersfield - DV te rijden?
2007: NV–UT–CO–AZ–CA-NV - 2008: CO–WY–NE–SD–ND–MT–WY–CO - 2011: CA–NV–AZ–UT–NV–CA
2012: CO–UT–NM–CO - 2013: FL - 2014: WA-OR-CA - 2016: AZ-UT - 2017: Peru - 2018: CA-AZ-NV
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Normaal gesproken word de 88 open gehouden, maar het verstandigste wat je kan doen is op de dag zelf nog even controleren.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

dimple schreef:Jeetje joh, ik sta toch wel te kijken van de berichten. Sneeuw! En ik was maar van plan alleen korte broeken in te pakken. Een warme jas is dus wel nodig zo te lezen?

Wat doen de temperaturen daar op dit moment? Is warme kleding echt nodig? Ik ben reuze benieuwd wat ons te wachten staat als we daar op 9 juni aankomen.
Het kan in juni altijd nog wel fris zijn op grotere hoogte, dus een warme trui en een lange broek is sowieso wel handig. Ik neem altijd een lange broek mee, ook midden in de zomer, al was het alleen maar als bescherming tegen de zon en teken etc.
Een warme jas zou ik niet doen, gewoon een jack met een warme trui, is wel zo makkelijk.

Marianne
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 19 mei 2011, 20:53, 1 keer totaal gewijzigd.
dimple
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door dimple »

Bedankt Marianne! Ik had al weinig zin om van alles mee te slepen.
Bizze
Amerikafan

Bericht door Bizze »

ze zijn nu ook van de andere kant begonnen. Zo schiet het wel iets vlugger op.

Plow guys, plow!

Dan is het nog te hopen dat het wegdek niet te veel beschadigd is
Bijlagen
tiogamap_10.gif
Afbeelding
Zantman
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door Zantman »

Mooi dat ze ook zijn begonnen vanaf de andere kant dat scheelt toch weer wat. Het is echter toch nog een ruime 25 mijl die ze sneeuwvrij moeten maken. Het is gewoon te hopen dat het vanaf nu flink warm begint te worden. Er ligt nog steeds een dik pak sneeuw van 11 ft.

De weersvoorspellingen geven in ieder geval aan dat het de aankomende week zo'n graad of 20 gaat worden in de village dus dit zou het misschien wel wat kunnen voorspoedigen. Hopen dat de weg, voor mij, voor 18 juni open wordt gesteld.
derrobbie
Amerika-ontdekker

Bericht door derrobbie »

Bizze schreef:Plow guys, plow!
:whip:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer