Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Liveverslag hekkie: 8 juni t/m 8 juli

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Gypsygirl schreef:[En wij reden wel gravel/dirt roads, het kan makkelijk met een camper.
Tanken in het Noordwesten is ook goedkoper dan in bijv. Californie.
Het kan dus allemaal goedkoper!
Natuurlijk kan het goedkoper Ingrid en Rob. Een evt. volgende keer zou ik het ook wat anders aanpakken. Aldoende leert men en ik ben toch blij met deze nieuwe ervaring. Ik moet ook e.e.a. nog precies uitrekenen en ik zal daar zeker verslag van doen.

En ik denk dat we misschien ook nog te bang waren de eerste keer met een camper om een dirtroad te rijden. Want daar houden we juist wel zo van. We hadden in het begin al een scheur in de voorruit en een beschadiging op de zijkant en dan word je toch wel wat voorzichtiger.

Gr. Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

hekkie schreef: We hadden in het begin al een scheur in de voorruit en een beschadiging op de zijkant en dan word je toch wel wat voorzichtiger.
Gr. Marjan

Stttt, misschien lezen ze mee bij E-M :lol:
Gast

Bericht door Gast »

hekkie schreef:
Gypsygirl schreef:[En wij reden wel gravel/dirt roads, het kan makkelijk met een camper.
Tanken in het Noordwesten is ook goedkoper dan in bijv. Californie.
Het kan dus allemaal goedkoper!
Natuurlijk kan het goedkoper Ingrid en Rob. Een evt. volgende keer zou ik het ook wat anders aanpakken. Aldoende leert men en ik ben toch blij met deze nieuwe ervaring. Ik moet ook e.e.a. nog precies uitrekenen en ik zal daar zeker verslag van doen.

En ik denk dat we misschien ook nog te bang waren de eerste keer met een camper om een dirtroad te rijden. Want daar houden we juist wel zo van. We hadden in het begin al een scheur in de voorruit en een beschadiging op de zijkant en dan word je toch wel wat voorzichtiger.

Gr. Marjan
Ik moet er wel bij zeggen dat wij altijd een uitgebreide verzekering hebben, dat rijdt wat relaxder en je kunt wat meer risicovollere wegen nemen. Kostte ons 300 euro extra.
Je kunt dan gewoon je schouders ophalen als je een beschadiging hebt.
Laatst gewijzigd door Gast op 12 jul 2006, 23:01, 1 keer totaal gewijzigd.
hekkie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Rob schreef:
hekkie schreef: We hadden in het begin al een scheur in de voorruit en een beschadiging op de zijkant en dan word je toch wel wat voorzichtiger.
Gr. Marjan

Stttt, misschien lezen ze mee bij E-M :lol:
Ha, ha, ha..... :lol:

We hebben idd dikke mazzel gehad dat zo'n "halve zool" onze camper controleerde. Als we de "likmadam" van jullie hadden getroffen, waren een boel geld kwijt geweest.

Gr. Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
GPJ73
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door GPJ73 »

Welkom terug :welcome: wat een leuke foto's zeg van inmiddels bekende personen :wink: , en jullie hebben weer wat meegemaakt zo te zien en te lezen... :lol:
Groeten,
Gert
Londen-VS-Canada (28 days of fun in augustus en september)
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Effe terug naar boven duwen misschien krijgen we dan het eind ook te lezen :whistling:
Gast

Bericht door Gast »

Rob schreef:Effe terug naar boven duwen misschien krijgen we dan het eind ook te lezen :whistling:
Goed idee Rob, :idea: ik kijk ook iedere dag naar het vervolg dat maar niet komt..... :dunno:
hekkie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Nog effen geduld a.u.b. Ik denk dat ik morgen weer wat kan plaatsen.

Wel heb ik inmiddels wat cijfertjes:

De reis ging door 7 staten
Totaal gereden 4556 mijl (camper 3752 mijl en 2 x auto 804 mijl)
Hiervoor hadden we 364,607 gallon brandstof nodig
Dat kostte gemiddeld $ 3,030 per gallon
Met de camper hebben we gemiddeld 11,35 mile per gallon afgelegd.
Met de auto gemiddeld 23,59 mile p.g.
Voor de campgrounds waren we gemiddeld $ 32,47 per nacht kwijt en
Voor 4 x een motel gemiddeld $ 53,60 per nacht
Andere kosten (eten, shoppen etc.) $ 82,38 per dag.

Gr. Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
hekkie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Gypsygirl schreef:Goed idee Rob, :idea: ik kijk ook iedere dag naar het vervolg dat maar niet komt..... :dunno:
Nou, het begin (van het einde) is er weer. Zo juist heb ik weer een dag (1 juli) bijgeplaatst en ik hoop vanavond er verder mee aan de slag te kunnen.

Veel leesplezier!

Gr. Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Gast

Bericht door Gast »

:dance: :doublethumb:
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Dat komt mooi uit. Wij hebben vandaag relax/wasdag in Durango, kan ik mooi even bijlezen :lol:
hekkie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Beloofd is beloofd. Ik heb weer een dag geplaatst (2 juli).

Wat kan een mens het druk hebben en dat met die hitte. Ik moet nu als de weerga met de routekaartjes aan de slag. Dat loopt ook al weer storm.

I'll do my best...... :wink:

Gr. Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
ess
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door ess »

Hoi Marjan,
Nou het was weer genieten.
Wat een mazzel dat ze je tas hadden gevonden, je moet er toch niet aan denken.
Ik kan me een voorstelling van maken hoe dat moet zijn gegaan, de preek. Ik krijg er ook nog wel eens één als ik weer iets ergens heb laten liggen of een foto camera laat vallen :oops:
Alsof je het nog niet moeilijk genoeg hbt op zo'n moment.
Doe kalm aan met de rest van het verslag het is veel te heet om te stressen.
Groetjes ess
Onze Amerika Site
Web-Log van 2003, 2005, 2007, 2008, 2009, 2010, 2011(canada, 50 beren gespot!!), 2012, 2013, 2014 (florida&Caribbean Cruise), 2014 Christmas in NY, 2015, 2016 Feb: Florida en Juni: Canada en 2017
Blog tijdens onze reizen
Facebook
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Net als Esther weer genoten! En wat leuk om Kees ook op de foto te zien!
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
GJ
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door GJ »

Wat een leuk reisverslag, en wat een prachtige foto's! Ik kan bijna niet wachten tot het voor ons zover is, in september. Nog zes weekjes werken. Aftellen dus! :D.

Even een vraagje - ik lees in je laatste logje dat je in een supermarkt geld bij hebt gepind. Heb je dat met je creditcard gedaan, of met je gewone bankpas? (en voor we straks een modderfiguur slaan: zo'n transactie heet toch 'cashback'?) Altijd handig om te weten! :)
hekkie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door hekkie »

GJ schreef: Even een vraagje - ik lees in je laatste logje dat je in een supermarkt geld bij hebt gepind. Heb je dat met je creditcard gedaan, of met je gewone bankpas? (en voor we straks een modderfiguur slaan: zo'n transactie heet toch 'cashback'?) Altijd handig om te weten! :)
Dank je wel GJ voor het compliment. En wat je vraag betreft: In bijna alle supermarkten kun je gewoon pinnen met je pinpas. Tevens kun je dan op het kastje aangeven of je debet of credit betaald (pasje of creditcard) en of je cashback wil en hoeveel. Alles wijst zich vanzelf.

Enneh.....je woordkennis is uitstekend!! .... :wink:

Groetjes Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
GJ
Amerika-expert

Bericht door GJ »

:shock: Wow, dat is snel! :lol:

Bedankt voor je antwoord! Het lijkt me inderdaad erg handig om het zo te doen; naar de supermarkt moet je toch om de paar dagen en op deze manier hoef je niet ook nog eens in de middle of nowhere op zoek naar een pinautomaat. :)
Aïda
Amerika-expert

Bericht door Aïda »

GJ schreef:op deze manier hoef je niet ook nog eens in de middle of nowhere op zoek naar een pinautomaat. :)
We gaan een beetje off topic maar ik zou me er niet zo druk om maken. Je vindt pinautomaten op de gekste plekken. Wij waren eens op een "apple harvest festival" ergens in Pennsylvania in de bergen ver van alles en ja hoor ze hadden daar speciaal voor het festival een pinautomaat neergezet. En de creditcard wordt sowieso overal geaccepteerd ;)
GJ
Amerika-expert

Bericht door GJ »

Aïda schreef:
GJ schreef:op deze manier hoef je niet ook nog eens in de middle of nowhere op zoek naar een pinautomaat. :)
We gaan een beetje off topic maar ik zou me er niet zo druk om maken. Je vindt pinautomaten op de gekste plekken. Wij waren eens op een "apple harvest festival" ergens in Pennsylvania in de bergen ver van alles en ja hoor ze hadden daar speciaal voor het festival een pinautomaat neergezet. En de creditcard wordt sowieso overal geaccepteerd ;)
Ik had ook niet anders verwacht. Maar met pinautomaten lijkt het altijd zo te zijn dat je er op elke straathoek over struikelt, tot je er één nodig hebt, dan zijn ze opeens nergens meer te bekennen :lol:
hekkie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Het is me gelukt vandaag weer twee updates ( 4 en 5 juli) met foto's te plaatsen.

Voor de laatste paar dagen moeten jullie even geduld hebben tot
volgende week. Ik ben het hele weekend nl. afwezig.

Gr. Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer