Gypsygirl schreef:[En wij reden wel gravel/dirt roads, het kan makkelijk met een camper.
Tanken in het Noordwesten is ook goedkoper dan in bijv. Californie.
Het kan dus allemaal goedkoper!
Natuurlijk kan het goedkoper Ingrid en Rob. Een evt. volgende keer zou ik het ook wat anders aanpakken. Aldoende leert men en ik ben toch blij met deze nieuwe ervaring. Ik moet ook e.e.a. nog precies uitrekenen en ik zal daar zeker verslag van doen.
En ik denk dat we misschien ook nog te bang waren de eerste keer met een camper om een dirtroad te rijden. Want daar houden we juist wel zo van. We hadden in het begin al een scheur in de voorruit en een beschadiging op de zijkant en dan word je toch wel wat voorzichtiger.
hekkie schreef: We hadden in het begin al een scheur in de voorruit en een beschadiging op de zijkant en dan word je toch wel wat voorzichtiger.
Gr. Marjan
Gypsygirl schreef:[En wij reden wel gravel/dirt roads, het kan makkelijk met een camper.
Tanken in het Noordwesten is ook goedkoper dan in bijv. Californie.
Het kan dus allemaal goedkoper!
Natuurlijk kan het goedkoper Ingrid en Rob. Een evt. volgende keer zou ik het ook wat anders aanpakken. Aldoende leert men en ik ben toch blij met deze nieuwe ervaring. Ik moet ook e.e.a. nog precies uitrekenen en ik zal daar zeker verslag van doen.
En ik denk dat we misschien ook nog te bang waren de eerste keer met een camper om een dirtroad te rijden. Want daar houden we juist wel zo van. We hadden in het begin al een scheur in de voorruit en een beschadiging op de zijkant en dan word je toch wel wat voorzichtiger.
Gr. Marjan
Ik moet er wel bij zeggen dat wij altijd een uitgebreide verzekering hebben, dat rijdt wat relaxder en je kunt wat meer risicovollere wegen nemen. Kostte ons 300 euro extra.
Je kunt dan gewoon je schouders ophalen als je een beschadiging hebt.
Laatst gewijzigd door Gast op 12 jul 2006, 23:01, 1 keer totaal gewijzigd.
hekkie schreef: We hadden in het begin al een scheur in de voorruit en een beschadiging op de zijkant en dan word je toch wel wat voorzichtiger.
Gr. Marjan
Stttt, misschien lezen ze mee bij E-M
Ha, ha, ha.....
We hebben idd dikke mazzel gehad dat zo'n "halve zool" onze camper controleerde. Als we de "likmadam" van jullie hadden getroffen, waren een boel geld kwijt geweest.
Nog effen geduld a.u.b. Ik denk dat ik morgen weer wat kan plaatsen.
Wel heb ik inmiddels wat cijfertjes:
De reis ging door 7 staten
Totaal gereden 4556 mijl (camper 3752 mijl en 2 x auto 804 mijl)
Hiervoor hadden we 364,607 gallon brandstof nodig
Dat kostte gemiddeld $ 3,030 per gallon
Met de camper hebben we gemiddeld 11,35 mile per gallon afgelegd.
Met de auto gemiddeld 23,59 mile p.g.
Voor de campgrounds waren we gemiddeld $ 32,47 per nacht kwijt en
Voor 4 x een motel gemiddeld $ 53,60 per nacht
Andere kosten (eten, shoppen etc.) $ 82,38 per dag.
Hoi Marjan,
Nou het was weer genieten.
Wat een mazzel dat ze je tas hadden gevonden, je moet er toch niet aan denken.
Ik kan me een voorstelling van maken hoe dat moet zijn gegaan, de preek. Ik krijg er ook nog wel eens één als ik weer iets ergens heb laten liggen of een foto camera laat vallen
Alsof je het nog niet moeilijk genoeg hbt op zo'n moment.
Doe kalm aan met de rest van het verslag het is veel te heet om te stressen.
Groetjes ess
Onze Amerika Site
Web-Log van 2003, 2005, 2007, 2008, 2009, 2010, 2011(canada, 50 beren gespot!!), 2012, 2013, 2014 (florida&Caribbean Cruise), 2014 Christmas in NY, 2015, 2016 Feb: Florida en Juni: Canada en 2017 Blog tijdens onze reizen Facebook
Wat een leuk reisverslag, en wat een prachtige foto's! Ik kan bijna niet wachten tot het voor ons zover is, in september. Nog zes weekjes werken. Aftellen dus! .
Even een vraagje - ik lees in je laatste logje dat je in een supermarkt geld bij hebt gepind. Heb je dat met je creditcard gedaan, of met je gewone bankpas? (en voor we straks een modderfiguur slaan: zo'n transactie heet toch 'cashback'?) Altijd handig om te weten!
GJ schreef:
Even een vraagje - ik lees in je laatste logje dat je in een supermarkt geld bij hebt gepind. Heb je dat met je creditcard gedaan, of met je gewone bankpas? (en voor we straks een modderfiguur slaan: zo'n transactie heet toch 'cashback'?) Altijd handig om te weten!
Dank je wel GJ voor het compliment. En wat je vraag betreft: In bijna alle supermarkten kun je gewoon pinnen met je pinpas. Tevens kun je dan op het kastje aangeven of je debet of credit betaald (pasje of creditcard) en of je cashback wil en hoeveel. Alles wijst zich vanzelf.
Bedankt voor je antwoord! Het lijkt me inderdaad erg handig om het zo te doen; naar de supermarkt moet je toch om de paar dagen en op deze manier hoef je niet ook nog eens in de middle of nowhere op zoek naar een pinautomaat.
GJ schreef:op deze manier hoef je niet ook nog eens in de middle of nowhere op zoek naar een pinautomaat.
We gaan een beetje off topic maar ik zou me er niet zo druk om maken. Je vindt pinautomaten op de gekste plekken. Wij waren eens op een "apple harvest festival" ergens in Pennsylvania in de bergen ver van alles en ja hoor ze hadden daar speciaal voor het festival een pinautomaat neergezet. En de creditcard wordt sowieso overal geaccepteerd
GJ schreef:op deze manier hoef je niet ook nog eens in de middle of nowhere op zoek naar een pinautomaat.
We gaan een beetje off topic maar ik zou me er niet zo druk om maken. Je vindt pinautomaten op de gekste plekken. Wij waren eens op een "apple harvest festival" ergens in Pennsylvania in de bergen ver van alles en ja hoor ze hadden daar speciaal voor het festival een pinautomaat neergezet. En de creditcard wordt sowieso overal geaccepteerd
Ik had ook niet anders verwacht. Maar met pinautomaten lijkt het altijd zo te zijn dat je er op elke straathoek over struikelt, tot je er één nodig hebt, dan zijn ze opeens nergens meer te bekennen
The views and comments posted in these fora are personal and do not necessarily represent the those of the Management of AllesAmerika.com Forum.
The Management of AllesAmerika.com Forum does not, under any circumstances whatsoever, accept any responsibility for any advice, or recommentations, made by, or implied by, any member or guest vistor of AllesAmerika.com Forum that results in any loss whatsoever in any manner to a member of AllesAmerika.com Forum, or to any other person.
Furthermore, the Management of AllesAmerika.com Forum is not, and cannot be, responsible for the content of any other Internet site(s) that have been linked to from AllesAmerika.com Forum.