Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Hoe Death Valley bezoeken (volgorde bezienswaardigheden)?

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
AroundA
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Hoe Death Valley bezoeken (volgorde bezienswaardigheden)?

Bericht door AroundA »

Tipsy_1 schreef:
AroundA schreef: Heel vroeg op staan zijn we na een aantal parken denk ik wel klaar mee. Even relaxen ook wel fijn :D
:shock:
Dan kan je evengoed niet in death valley overnachten.
Trust me... wij zijn al drie keer in Death Valley geweest - het is bij mijn favoriete park maar wel een park waar je wat moeite in moet investeren om het te kunnen apprecieren :shock:
Het kan toch ook de moeite zijn na ontbijt het park verder te ontdekken en vanuit Furnace naar Las Vegas nog een aantal viewpoints te bezoeken.....

Sunrise betekent 5:00 op. Het is een optie
ina
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Bericht door ina »

Mijn ervaring is dat je sowieso niet altijd alles op je lijstje doet of kan doen. Wij hadden aan het eind ook niet zoveel zin om vroeg op te staan, een van de reden dat wij vorig jaar geen bus voor de panorama trail in Yosemite hadden geboekt aan het eind van de vakantie. Uiteindelijk was het prachtig weer en hadden we lieve buur kampeerders die ons naar boven brachten en toch de trail gelopen :D Zonsondergang op Zabrisky point vonden wij ook heel mooi. Kijk gewoon waar je zin in hebt op het eind, en hoe het weer is. Alabama hills vonden wij heel mooi :thumbup:
Misschien heb je iets aan onze verslagen,
https://usherewecomeagain.wordpress.com ... t-hot-hot/
https://usherewecomeagain.wordpress.com ... e-alabama/

http://usherewecomeagain.blogspot.nl/20 ... torms.html
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

AroundA schreef: Sunrise betekent 5:00 op. Het is een optie
Wanneer ben je er dan? In september komt de zon om ongeveer half 7 op. Dus 6 uur opstaan en je bent op tijd bij Zabriskie Point.

@Kriegniet: Wat bedoel je met "is het de moeite"? Vergeleken met wat? En wanneer ben je er?

Marianne
kriegniet
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door kriegniet »

@Marainne het zou gaan voor de periode rond 21-22 september. Ik twijfel nog tussen Lone Pine Campground / Tuttle creek campground of camping in Death Valley zelf.

We komen via Yosemite, Mammoth lakes richting Death Valley > las Vegas.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Het maakt nogal wat uit of je van Yosemite (de vallei?) komt of van Mammoth Lakes. In het eerste geval zou ik niet verder rijden dan Lone Pine en dan heb je al niet veel tijd voor de Tioga road. Als je van ML komt zou ik voor Panamint Springs kiezen. Kijk dan van te voren hoe de temperatuur is. Is het erg heet dan kun je als nog besluiten om in Lone Pine te kamperen. Je hebt dan de volgende dag op weg naar Las Vegas ook wel voldoende tijd voor DV want als het erg heet is zul je er toch niet vele tijd doorbrengen.
Kijk voor de route en bezienswaardigheden onderweg eens in ons 2013- en 2015-verslag.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer