Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis thirsa & co: okt 2010, HELP!!
- Isis
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Re: Reis thirsa & co: okt 2010, HELP!!
Wij hebben dat stuk ook gereden. Omdat het in aug (30) zo heet was hebben we Joshua Tree uit het programma geschrapt. Ik zou het een keer willen zien in het voorjaar met bloemen in de cactussen. Misschien in okt wel goed te doen. Via Joshua Tree rijd je nog een 'paar' km verder, dag Needles - Joshua Tree 264km en Joshua Tree - San Diego 333km (pin me niet vast op een km). Ik had ook een dag extra genomen als we JT zouden bezoeken. Het is gewoon afwegen. Verder waren de kids en wij gewoon een beetje toe aan niks-doen. Dus gekozen voor 2 dagen rijden en dan extra dag niks.
ALs je de snelwegen neemt is het prima te doen. Wij hebben het andersom gereden dus 29 aug van GCNP - Needles via Seligman en Kingman. Ik vond Seligman wel aardig Kingman ach.., de Route 66 die we reden vond ik me niet veel zeggen na zoveel mooie wegen. En het kost meer tijd dan de snelweg, waar overigens ook weinig aan is hoor. Voor een stopje moet je echt van de snelweg bij een plaatje (met of zodner services).
Wij hebben ons er op voorbereid dat het twee wat saaiere rijdagen waren. Muziek aan en kaaren maar.
GCNP - Needles vetrek 9.15 aankomst rond 16 uur. met lunch in Seligman.
Needles - San Diego 8.30 vertrek en aankomst SD iig voor 17 uur (precies weet ik het niet meer) even voor 17 uur heb ik een foto van de camper op zijn plek.
ALs je de snelwegen neemt is het prima te doen. Wij hebben het andersom gereden dus 29 aug van GCNP - Needles via Seligman en Kingman. Ik vond Seligman wel aardig Kingman ach.., de Route 66 die we reden vond ik me niet veel zeggen na zoveel mooie wegen. En het kost meer tijd dan de snelweg, waar overigens ook weinig aan is hoor. Voor een stopje moet je echt van de snelweg bij een plaatje (met of zodner services).
Wij hebben ons er op voorbereid dat het twee wat saaiere rijdagen waren. Muziek aan en kaaren maar.
GCNP - Needles vetrek 9.15 aankomst rond 16 uur. met lunch in Seligman.
Needles - San Diego 8.30 vertrek en aankomst SD iig voor 17 uur (precies weet ik het niet meer) even voor 17 uur heb ik een foto van de camper op zijn plek.
Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
Dit gaat 'm toch denk ik worden, of we moeten het in en om LA of San Diego zo geweldig vinden dat we daar nog een extra nacht willen blijven, dan gaan we toch voor 2 lange rijdagen en 1 overnachting op weg naar GCNP....
8-okt ams-sf
9-okt san francisco
10-okt san francisco
11-okt sf-santa cruz
12-okt santa cruz-big sur Big Sur campground
13-okt big sur-santa barbara
14-okt santa barbara-malibu Malibu beach rv resort
15-okt malibu
16-okt malibu-san diego Chula Vista rv resort
17-okt san diego
18-okt san diego
19-okt san diego-joshua tree 29 palms
20-okt joshua-tree-kingman KOA KIngman
21-okt kingman- grand canyon Mather campground
22-okt grand canyon- lake powell Wahweap
23-okt lake powell
24-okt lake powell-zion national park Zion canyon campground
25-okt zion national park
26-okt zion national park-las vegas
27-okt las vegas
28-okt las vegas
29-okt las vegas- amsterdam
8-okt ams-sf
9-okt san francisco
10-okt san francisco
11-okt sf-santa cruz
12-okt santa cruz-big sur Big Sur campground
13-okt big sur-santa barbara
14-okt santa barbara-malibu Malibu beach rv resort
15-okt malibu
16-okt malibu-san diego Chula Vista rv resort
17-okt san diego
18-okt san diego
19-okt san diego-joshua tree 29 palms
20-okt joshua-tree-kingman KOA KIngman
21-okt kingman- grand canyon Mather campground
22-okt grand canyon- lake powell Wahweap
23-okt lake powell
24-okt lake powell-zion national park Zion canyon campground
25-okt zion national park
26-okt zion national park-las vegas
27-okt las vegas
28-okt las vegas
29-okt las vegas- amsterdam
@ Thirsa: Mag ik vragen hoe je het probleem met de kinderzitjes opgelost hebt? We hebben nl toch besloten een gedeelte met de camper te rijden. Mijn jongste is dan net drie, daarvoor kan ik wel iets bij Walmart kopen zag ik. De oudste is dan 4,5. Alle kinderzitjes geschikt voor een heupgordel hebben een 5-puntsgordel. En daar is ze dan weer te groot voor (vlgns de site)...
- Isis
- Amerika-expert
- Contacteer:
Aaah dat ziet er al beter uit .. mi => Meningen zijn altijd verdeeld.
Ik vind dit een leuke variatie. Het enig dat ik nu mist tussen Lake Powell (mooi hoor) en Zion is Bryce (dan voor 1 nacht). Het is zoo betoverend mooi. ga je bij lake Powell ook nog naar Antelop Canyon of laat je dat liggen. Dat kost je nl wel een halve dag.
Die dag in Malibu wat doe je dan? LA / hollywood bezoeken?
Chula Vista ligt een eindje van San Diego af ff google mappen. Misschien niet zo praktisch. Wij stonden in San Diego op Mission Bay Rv Resort niet de meest fantastische camping maar wel redelijk rustig, dichter bij de stad, dichtbij Sea World (3 mi) en met een strandje van de baai (water is niet warm). Geen zwembad.Wat ouder maar wel schoon sanitair en WARM water zoals overal.
Tussen LA en San Diego is nabij Huntington Beach (meer LA, orange County) een State Beach nl. Chica Bolsa of Bolsa Chica SB, een camping met elektra aan de ene kant het mooie strand (!!) en andere kant de weg, maar dat is niks bijzonders zie je vaker. Camping aan strand zie je verder niet veel. De state beaches overdag zijn $15 per dag! Dat vonden wij voor een uurtje lunchen wel duur. Voro camping weet ik geen prijs. Achteraf gezien vonden we dat wel een leuker plek (Bolsa Chica) ipv in Long Beach.
Kijk op Zion of je een riverside plek kan krijgen.. wij hadden een superplek op Watchman. Lekker afgekoeld in rivier. Als je niet tegen wtaregeluiden kan 's nachts moet je het niet doen natuurlijk
.
Heb je in SF een hotel? Zo ja dat is handig. Als je camper al hebt dan zou ik op de camping in Larkspur gaan staan (Marin Rv Park)
Succes.
Ik vind dit een leuke variatie. Het enig dat ik nu mist tussen Lake Powell (mooi hoor) en Zion is Bryce (dan voor 1 nacht). Het is zoo betoverend mooi. ga je bij lake Powell ook nog naar Antelop Canyon of laat je dat liggen. Dat kost je nl wel een halve dag.
Die dag in Malibu wat doe je dan? LA / hollywood bezoeken?
Chula Vista ligt een eindje van San Diego af ff google mappen. Misschien niet zo praktisch. Wij stonden in San Diego op Mission Bay Rv Resort niet de meest fantastische camping maar wel redelijk rustig, dichter bij de stad, dichtbij Sea World (3 mi) en met een strandje van de baai (water is niet warm). Geen zwembad.Wat ouder maar wel schoon sanitair en WARM water zoals overal.
Tussen LA en San Diego is nabij Huntington Beach (meer LA, orange County) een State Beach nl. Chica Bolsa of Bolsa Chica SB, een camping met elektra aan de ene kant het mooie strand (!!) en andere kant de weg, maar dat is niks bijzonders zie je vaker. Camping aan strand zie je verder niet veel. De state beaches overdag zijn $15 per dag! Dat vonden wij voor een uurtje lunchen wel duur. Voro camping weet ik geen prijs. Achteraf gezien vonden we dat wel een leuker plek (Bolsa Chica) ipv in Long Beach.
Kijk op Zion of je een riverside plek kan krijgen.. wij hadden een superplek op Watchman. Lekker afgekoeld in rivier. Als je niet tegen wtaregeluiden kan 's nachts moet je het niet doen natuurlijk
Heb je in SF een hotel? Zo ja dat is handig. Als je camper al hebt dan zou ik op de camping in Larkspur gaan staan (Marin Rv Park)
Succes.
Vanuit malibu gaan we idd LA doen een dagje, bryce is iets wat we wel willen bezoeken, maar omwille van de rust in de reis toch geschrapt hebben. Het zou evt kunnen om toch met 1 overnachting naar GCNP te rijden en dan houden we 1 nacht over voor Bryce.
Camping in San Diego zal ik nog even gaan nakijken, wij willen ivm de kids en het feit dat we daar toch 3 nachten zijn toch erg graag een zwembad en wat andere faciliteiten op de campground hebben. Heeft iemand nog ervaringen met campgrounds in San Diego? Is de KOA wat?
En in San Francisco en Las Vegas gaan we inderdaad in een hotel logeren. Maar daar moet ik nog achteraan, nog geen keuze gemaakt.
@dide, moet ook nog even kijken hoe ik dat doe met een zitje voor de oudste, evt zo'n stoelverhoger meenemen vanuit hier, die is niet zo groot.
Camping in San Diego zal ik nog even gaan nakijken, wij willen ivm de kids en het feit dat we daar toch 3 nachten zijn toch erg graag een zwembad en wat andere faciliteiten op de campground hebben. Heeft iemand nog ervaringen met campgrounds in San Diego? Is de KOA wat?
En in San Francisco en Las Vegas gaan we inderdaad in een hotel logeren. Maar daar moet ik nog achteraan, nog geen keuze gemaakt.
@dide, moet ook nog even kijken hoe ik dat doe met een zitje voor de oudste, evt zo'n stoelverhoger meenemen vanuit hier, die is niet zo groot.
- dimple
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 7
- Contacteer:
Dide, welke site heb je het e.a opgezocht? Zou je mij die willen geven? Dan kan ik wellicht het probleem met de stoelen ook oplossenDide schreef:@ Thirsa: Mag ik vragen hoe je het probleem met de kinderzitjes opgelost hebt? We hebben nl toch besloten een gedeelte met de camper te rijden. Mijn jongste is dan net drie, daarvoor kan ik wel iets bij Walmart kopen zag ik. De oudste is dan 4,5. Alle kinderzitjes geschikt voor een heupgordel hebben een 5-puntsgordel. En daar is ze dan weer te groot voor (vlgns de site)...
Ik heb het van de site van walmart, zie onderstaande site (bij Questions&Answers).dimple schreef:Dide, welke site heb je het e.a opgezocht? Zou je mij die willen geven? Dan kan ik wellicht het probleem met de stoelen ook oplossen
http://www.walmart.com/ip/Cosco-High-Ba ... a/13373504
De max. lengte voor de 5 puntsgordel is 43"=109cm, het max. gewicht 40lbs.=18,2kg.
Volgens mij is er voor oudere kinderen niet direct een oplossing. Het enige wat ik op een ander forum heb gelezen is de bovenkant van een autostoel vastzetten met een spanband zodat je in ieder geval de bescherming voor de nek hebt
Ik ga denk effe wat rondmailen (Tioga, Road bear), deze vraag zal wel vaker gesteld zijn.
- Isis
- Amerika-expert
- Contacteer:
San Diego KAO is in Chula Vista (dacht ik) ik heb daar wel prima dingen over gelezen.
Informeer ook bij El Monte (die campers rammelen niet volgens Annie).
Informeer ook bij El Monte (die campers rammelen niet volgens Annie).
Nog even een vraagje, las ergens anders iets over de accomodatie in het GCNP, dat niet alles daar geschikt is voor een verblijf met kleine kinderen, omdat sommige accomodaties nogal dicht bij de rand liggen. En diegene raadde mensen met kleine kids aan om een accomodatie buiten het park te kiezen. Hoe zit dat met de campgrounds? Zijn die ook zo dichtbij? Of kunnen de kids daar wel veilig rondlopen?
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
De campgrounds aan de zuidrim liggen een behoorlijk stuk lopen van de rim af, aan de noordrim sta je als je een site op de buitenste ring hebt redelijk vlug aan de rim.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Je kunt natuurlijk best in een hotel aan de rim zitten met kleine kinderen, dat is niet gevaarlijker dan een motel aan een drukke straat. Ik neem niet aan dat de kinderen daar alleen gaan rondlopen.
De ligging van de lodges en de campings kun je hier zien.
Ook voor activiteiten, voorzieningen, etc is de NPS-site erg handig.
Marianne
De ligging van de lodges en de campings kun je hier zien.
Ook voor activiteiten, voorzieningen, etc is de NPS-site erg handig.
Marianne
dank je, Marianne, handig dat kaartje, wij wilden op Mather campground 1 nachtje doorbrengen. En ik zie dat dat nog wel een heel stuk van de rand afligt, dus dat gaat 'm wel worden.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ja, het zijn nog behoorlijke afstanden, wij gingen op Mather met de auto naar de douche.
Marianne
Marianne
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Dan val je in ieder geval niet op de Amerikanen doen dat ook allemaal 
Nog even een vraagje, hoor,
Vanuit San Diego naar GCNP rijden, wat is dan de handigste route. Wij twijfelen tussen meerdere opties, hier komen ze:
SD-29 Palms-kingman-GCNP
SD-Kingman-GCNP (zo hebben we weer een dag over, maar is de afstand niet te groot...)
SD-Blythe-Sedona-GCNP
Kunnen jullie je licht hier nog even over laten schijnen?
Vanuit San Diego naar GCNP rijden, wat is dan de handigste route. Wij twijfelen tussen meerdere opties, hier komen ze:
SD-29 Palms-kingman-GCNP
SD-Kingman-GCNP (zo hebben we weer een dag over, maar is de afstand niet te groot...)
SD-Blythe-Sedona-GCNP
Kunnen jullie je licht hier nog even over laten schijnen?
Ziet er idd mooi uit, Marjon, maar hebben voor het stuk San Diego-GCNP maar maximaal 2 overnachtingen, is dat dan wel te doen?
Heeft er iemand nog een tip voor een hotel in san francisco, heb inmiddels al zoveel gelezen dta ik door de bomen het bos niet meer zie.
Zie overals staan dat het hotel er niet zo toe doet omdat je er toch niet zoveel tijd doorbrengt, maar dat zal bij ons met 2 kleine kids met een jetlag misschien nog wel wat anders zijn, de jongste slaapt sowieso vaak nog 's middags. Dus wij willen toch graag een hotel met een fijne ruime kamer. In een centraal gelegen buurt, waar we ook 's avonds dichtbij eetgelegenheden zitten en zonder problemen nog met de kids over straat kunnen.
Het zijn wat eisen, haha, maar is er iemand die ons wat op weg kan helpen??
Zie overals staan dat het hotel er niet zo toe doet omdat je er toch niet zoveel tijd doorbrengt, maar dat zal bij ons met 2 kleine kids met een jetlag misschien nog wel wat anders zijn, de jongste slaapt sowieso vaak nog 's middags. Dus wij willen toch graag een hotel met een fijne ruime kamer. In een centraal gelegen buurt, waar we ook 's avonds dichtbij eetgelegenheden zitten en zonder problemen nog met de kids over straat kunnen.
Het zijn wat eisen, haha, maar is er iemand die ons wat op weg kan helpen??
- vana
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
Ja hoor, dat is prima te doen.thirsa schreef:Ziet er idd mooi uit, Marjon, maar hebben voor het stuk San Diego-GCNP maar maximaal 2 overnachtingen, is dat dan wel te doen?
Wij zijn de ochtend van vertrek nog naar Sea Wolrd geweest en vertrokken pas om half 4 vanaf het Viejas Outletcenter vlakbij San Diego. Daarom hebben we overnacht in El Centro.
Maar jullie kunnen die dag makkelijk doorrijden naar Blythe.
Dan is het de volgende dag 4 uur rijden naar Sedona (zuivere reistijd) waarje kunt overnachten.
Van Sedona naar de Grand Canyon is maar 115 miles dus dat kun je heel rustig aan doen.
Marjon
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 7 Reacties
- 2741 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-