Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Noodtoestand Colorado om afvalwater uit mijn

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Noodtoestand Colorado om afvalwater uit mijn

Bericht door Njit »

Het lijkt mij persoonlijk erg ongezond allemaal maar hopelijk valt het mee..
In de Amerikaanse staat Colorado is de noodtoestand uitgeroepen omdat er meer dan 11 miljoen liter vervuild afvalwater uit een goudmijn in lokale wateren is gevloeid. Het vervuilde water bevat hoge concentraties zware metalen, zoals arsenicum, kwik en lood en heeft een geel/oranje kleur, meldde nieuwszender ABC News maandag (lokale tijd).

Voorlopig hebben deskundigen geen direct bewijs gevonden dat het water schade aanricht aan mens en dier. Niettemin wordt inwoners geadviseerd om het water niet te drinken en er ook niet in te gaan.

Het afvalwater is per ongeluk gelekt door de milieuorganisatie Environmental Protection Agency (EPA). Het team was in de mijn bezig met zwaar gereedschap, waardoor het afvalwater de rivier in stroomde.

De verspreiding van het afvalwater breidt zich snel uit. Sinds het water op 5 augustus uit de mijn begon te lekken, heeft de vervuiling inmiddels ook de staat New Mexico bereikt, ongeveer 120 kilometer van de mijn vandaan. Aanvankelijk werd gedacht dat de schade veel kleiner zou zijn.

Gouverneur van Colorado John Hickenlooper heeft 500.000 dollar vrijgemaakt om de verontreiniging te bestrijden. De regering is bezig om schoon water te leveren aan huizen en ondernemingen die in de problemen verkeren. Ook wordt onderzocht wat de impact op vissen en andere onderwaterdieren is, aldus de gouverneur.

Hij zegt dat het nog te vroeg is om vast te stellen wie aansprakelijk is voor de vervuiling.

Afbeelding

Bron: http://www.nu.nl/buitenland/4104271/noo ... -mijn.html
Het ongeluk heeft plaatsgevonden in het mijnstadje Silverton:

Afbeelding
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Noodtoestand Colorado om afvalwater uit mijn

Bericht door Martin & Marianne »

Het lijkt mij ook niet gezond. Ik had het bericht gelezen maar niet gezien dat het Silverton betrof.

Marianne
RiaK
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door RiaK »

Nee, men kan wel zeggen dat er geen direct bewijs is voor schade, maar het lijkt mij zeker ook niet zo fijn nu daar in die streek! En laten wij nu over een week of 6 daar rondrijden...de berichtgeving hierover maar in de gaten houden. Het ergste is het natuurlijk voor de mensen die daar wonen (en voor de dieren).
Juul1986
Amerikafan

Bericht door Juul1986 »

Ook wij hebben half september een rainbow bridge Tour geboekt op lake powell... Zou het water echt helemaal tot aan lake powell komen?
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Officials said they expected it to reach the Utah border on Monday and Lake Powell, in Arizona, late Wednesday.
Ja dus.....

Door Durango loopt nu ook een gele rivier en ook Farmington heeft regelingen getroffen voor wat betreft drinkwater. Het schijnt 3x zo groot te zijn als in eerste instantie werd gedacht. Toch is er tot op heden slechts één dode vis aangetroffen.

Durango:
image.jpg
bennov
Amerikafan

Bericht door bennov »

Toch maar is in de gaten houden de komende 2,5 week. Dan vertrekken we nl. richting de States en 1,5 week later zitten we in dat gebied (van Ouray naar Silverton, door naar Durango en daarna, via Mesa Verde, naar Lake Powell). Ben vooral benieuwd wat het bij Lake Powell gaat doen en of daar dan restricties komen.
bloodymarie
Amerikafan
Partner van: JohnDeere
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door bloodymarie »

Wij zijn over 5 weken bij Lake Powell, ben benieuwd hoe de toestand dan is. Maar even in de gaten houden dus, maar niet echt een gerust vooruitzicht. Hopelijk valt de schade mee, maar als ik al die zware metalen hoor, dan kan het haast niet anders dan dat het toch behoorlijk ernstig is. Is trouwens voor de mensen die daar wonen nog een stuk erger dan voor ons als toeristen...
Afbeelding
Juul1986
Amerikafan

Bericht door Juul1986 »

Iemand enig idee hoe de toestand op dit moment is? :?:
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Marcopstal »

Geen idee hoe het nu is, maar voor lake Powell zie ik geen enkel probleem. De metingen 100 mijl stroomopwaarts tonen momenteel niets abnormaals aan.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer