Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Whale watching waar??
Whale watching waar??
Goedemorgen iedereen,
Na vandaag hier in een topic weer wat gelezen te hebben over Whale Watching ben ik toch weer met dit idee aan het spelen om dit te doen. Had in eerste instantie bekeken en dacht dat het te krap zou worden maar denk dat ik er nu toch wel tijd voor vrij kan maken.
Maar de vraag dan waar kan ik dit het beste doen. Had gekeken om dit in SF te doen maar daar waren de reviews erg matig. Monterey en Moss landing komen dan een stuk beter uit de verf. Had via een topic hier Sanctuary Cruises gezien en dat zag er wel top uit eigenlijk. Maar wie heeft positieve of negatieve ervaringen en met welke maatschappij?
27 Oktober vertrek ik (desnoods extreem vroeg) vanuit SF omlaag om dan 28 Oktober in LA in te checken. Heb geen overnachting gepland nog langs de kust route dus waar ik slaap is afhankelijk van hoe ver we komen die dag, met whale watchen natuurlijk stuk minder ver.
Even hoe ik het zo bedenk en denk dat het mogelijk is, maar hoor graag of dit haabaar is:
27 Oktober
- Uur of 7 vertrekken vanuit SF Geary Parkway Hotel. Dit zou als ik de scenic route langs de kust zou nemen een rit zijn 2u en 5min. Dus rond 930 daar met wat verkeer.
- 1030 de boot op van (voor voorbeeld) Sanctuary Cruises voor 3-3,5 uur. Dus +/- 14 u van de boot af.
- Monterey rijden en klein hapje doen
- 17 mile drive
- Big Sur
- Cambria laat op de dag/avond aankomen en mss hier overnachten??
28 Oktober
- Cambria
- Morro Bay
- Santa Barbara
- LA Hollywood Travelodge inchecken
Is dit haalbaar? Of beter in Monterey verblijven en dag erop 17 Mile drive en Big Sur en vervolgens lekker doorknallen.
Morro Bay , Santa Barbara was sowieso niet de bedoeling heel uitgebreid te bezoeken. Hooguit een stopje voor een hapje en mini wandeling. Wisten dat die kust dagen we wat moesten opofferen omdat we maar 1 nacht hadden. Maar Whale watchen is wel echt erg leuk. Zijn sowieos beide mensen die vooral genieten van dieren en natuur en steden doen ons wat minder. Dus als het realistisch is om wat op te offeren en walvissen te kijken hoor ik het graag.
Mensen die mijn verdere reisschema willen zien:
http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... 40#p983893
Alvast bedankt voor al het te komen advies.
Na vandaag hier in een topic weer wat gelezen te hebben over Whale Watching ben ik toch weer met dit idee aan het spelen om dit te doen. Had in eerste instantie bekeken en dacht dat het te krap zou worden maar denk dat ik er nu toch wel tijd voor vrij kan maken.
Maar de vraag dan waar kan ik dit het beste doen. Had gekeken om dit in SF te doen maar daar waren de reviews erg matig. Monterey en Moss landing komen dan een stuk beter uit de verf. Had via een topic hier Sanctuary Cruises gezien en dat zag er wel top uit eigenlijk. Maar wie heeft positieve of negatieve ervaringen en met welke maatschappij?
27 Oktober vertrek ik (desnoods extreem vroeg) vanuit SF omlaag om dan 28 Oktober in LA in te checken. Heb geen overnachting gepland nog langs de kust route dus waar ik slaap is afhankelijk van hoe ver we komen die dag, met whale watchen natuurlijk stuk minder ver.
Even hoe ik het zo bedenk en denk dat het mogelijk is, maar hoor graag of dit haabaar is:
27 Oktober
- Uur of 7 vertrekken vanuit SF Geary Parkway Hotel. Dit zou als ik de scenic route langs de kust zou nemen een rit zijn 2u en 5min. Dus rond 930 daar met wat verkeer.
- 1030 de boot op van (voor voorbeeld) Sanctuary Cruises voor 3-3,5 uur. Dus +/- 14 u van de boot af.
- Monterey rijden en klein hapje doen
- 17 mile drive
- Big Sur
- Cambria laat op de dag/avond aankomen en mss hier overnachten??
28 Oktober
- Cambria
- Morro Bay
- Santa Barbara
- LA Hollywood Travelodge inchecken
Is dit haalbaar? Of beter in Monterey verblijven en dag erop 17 Mile drive en Big Sur en vervolgens lekker doorknallen.
Morro Bay , Santa Barbara was sowieso niet de bedoeling heel uitgebreid te bezoeken. Hooguit een stopje voor een hapje en mini wandeling. Wisten dat die kust dagen we wat moesten opofferen omdat we maar 1 nacht hadden. Maar Whale watchen is wel echt erg leuk. Zijn sowieos beide mensen die vooral genieten van dieren en natuur en steden doen ons wat minder. Dus als het realistisch is om wat op te offeren en walvissen te kijken hoor ik het graag.
Mensen die mijn verdere reisschema willen zien:
http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... 40#p983893
Alvast bedankt voor al het te komen advies.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Whale watching waar??
Ik zou proberen door te rijden tot Cambria, Monterey - LA is te ver vind ik. Hou er rekening mee dat het erg vroeg donker is in oktober. Lijkt me jammer van de uitzichten om daar in het donker te gaan rijden. Eventueel bij Big Sur overnachten maar daar is het niet goedkoop. Op het laatste stuk naar LA is in het donker rijden geen probleem.
Misschien de 17 miles drive overslaan, de rest is ook mooi genoeg (en gratis), en het is wel zo prettig als je het op je gemak kunt doen.
Als je niet zo van de steden bent, dan misschien een nacht minder LA?
Marianne
Misschien de 17 miles drive overslaan, de rest is ook mooi genoeg (en gratis), en het is wel zo prettig als je het op je gemak kunt doen.
Als je niet zo van de steden bent, dan misschien een nacht minder LA?
Marianne
Ja dat was ook mijn uitwijk mogelijkheid. Als het niet lekker uitkomt gewoon nachtje minder LA. La zou voor ons ook soort rust momentje worden in de reis. Behalve de standaard toeristen dingen die we binnen die tijd makkelijk kunnen doen waren we van plan elke dag even te trainen bij Gold's Gym vanwege onze sportieve achtergrond en de sfeer van de zogeheten Mecca op te snuiven. Maar dagje skippen kan altijd, zeker als we daar prachtige walvissen en hopelijk Orcas voor terug krijgen.
Als ik mezelf ken en probeer altijd alles heel ruim te rekenen gaat het denk gewoon een ontspannen relaxe dag worden tot aan Cambria ja. Het skippen van de 17 mile drive is goed idee ja. Ziet er erg mooi uit, maar kan ook niet verwachten dat we in 1x alles kunnen zien. Moeten nog wat bewaren voor de volgende keer toch
Nog adviezen voor een goede Whale Watching company?
Als ik mezelf ken en probeer altijd alles heel ruim te rekenen gaat het denk gewoon een ontspannen relaxe dag worden tot aan Cambria ja. Het skippen van de 17 mile drive is goed idee ja. Ziet er erg mooi uit, maar kan ook niet verwachten dat we in 1x alles kunnen zien. Moeten nog wat bewaren voor de volgende keer toch

Nog adviezen voor een goede Whale Watching company?
Wij hebben hele goede ervaringen met Princess whale watching in Monterey. Veel plezier!!
Verre reizen Met kinderen:
Tunesië, Egypte (2x), Sri Lanka, Maleisië (2x), Borneo, Kenia, Indonesië (Sumatra, Java, Bali), Curacao, Thailand (2x) en
USA West
Tunesië, Egypte (2x), Sri Lanka, Maleisië (2x), Borneo, Kenia, Indonesië (Sumatra, Java, Bali), Curacao, Thailand (2x) en
USA West
- theborgh
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
http://www.fastraft.com/ Was niet echt goedkoop, maar een ervaring om nooit te vergeten.
Ook Princess in Monterey!
USA: 2001-2010-2012-2013-2015-2016-2018-2023-2024
Overig:3xNieuw Zeeland en Australië, Curaçao, veel van Europa en meerdere cruises
Overig:3xNieuw Zeeland en Australië, Curaçao, veel van Europa en meerdere cruises
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Ik zou in jullie geval het 1e deel van die kustroute laten zitten en gewoon heel vroeg naar Moss Landing of Monterey rijden en proberen om de vroegste walvistochtboot te nemen. Na die boottocht zou ik dan naar Nephente rijden om daar te eten en daarna wat in Big Sur rond te kijken. Het is ook al redelijk vroeg donker, dus ik denk dat Cambria/San Simeon zowieso wel de daggrens zal zijn.
- Marenko
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
sanctuary cruises in Moss Landing. Voordeel van Whale Watchen bij Moss Landing is dat je direct uit de haven kans hebt op Whales. De canyon ligt daar namelijk precies voor de haven.
In oktober is het om ongeveer half 7 donker, ik zou die weg niet heel graag in het donker rijden. Je mist de prachtige uitzichten maar de weg is ook nog eens enorm bochtig.
In oktober is het om ongeveer half 7 donker, ik zou die weg niet heel graag in het donker rijden. Je mist de prachtige uitzichten maar de weg is ook nog eens enorm bochtig.
- goldenhills
- Amerika-expert
De afgelopen weken (al langer eigenlijk) is Monterey Bay een uitstekende plek voor whale watching, omdat er erg veel voedsel is. Het schijnt dat je de whales zelfs vanaf de pier in Moss Landing kunt zien, en de boten hoeven niet ver te varen.
http://www.sfchronicle.com/outdoors/art ... 433113.php (helaas moet je betalen / abonnement hebben om het artikel te lezen).
Wij zijn ook met Sanctuary Cruises vanuit Moss Landing gegaan, en dat beviel erg goed.
http://www.sfchronicle.com/outdoors/art ... 433113.php (helaas moet je betalen / abonnement hebben om het artikel te lezen).
Wij zijn ook met Sanctuary Cruises vanuit Moss Landing gegaan, en dat beviel erg goed.
Bedankt voor de tips iedereen.
Ik zal vnv met de grote bazin doorspreken maar ik ben er denk wel uit.... ga boeken bij Sanctuary
.
Afhankelijk hoe de dag loopt probeer ik ruim tijd te houden met zonsondergang en dan bij Cambria te zijn, mocht dat niet lukken zorg ik ervoor dat ik zo ver mogelijk kom en daar hotel pak.
Zie wel dat er na Monterey beperkt (bijna geen) slaapplekken zijn dus het zal rondom Monterey zijn of helemaal door naar Cambria. Maar dat zien we op de dag zelf wel.
Wederom enorm bedankt!! Zonder jullie was de reis een stuk minder compleet en efficient geweest... maar dan had ik ook niet beter geweten
Ik zal vnv met de grote bazin doorspreken maar ik ben er denk wel uit.... ga boeken bij Sanctuary

Afhankelijk hoe de dag loopt probeer ik ruim tijd te houden met zonsondergang en dan bij Cambria te zijn, mocht dat niet lukken zorg ik ervoor dat ik zo ver mogelijk kom en daar hotel pak.
Zie wel dat er na Monterey beperkt (bijna geen) slaapplekken zijn dus het zal rondom Monterey zijn of helemaal door naar Cambria. Maar dat zien we op de dag zelf wel.
Wederom enorm bedankt!! Zonder jullie was de reis een stuk minder compleet en efficient geweest... maar dan had ik ook niet beter geweten

Dubbel post...
Misschien een domme vraag... maar stel hem toch maar.
Nu word het mogelijk allemaal beetje gejaag en passen en meten. Maar is er niet een goede whale watching locatie voorbij Monterey.
Dan kan ik dat lange stuk rijden tot Cambria/San Simeon op dag 1. Geen stress met de "gevaarlijke" slinger highway voorbij zijn voor het donker.
Dan slapen in Cambria/San Simeon en rustig naar een whale watching plek in Cambria, San Simeon, Santa Barbaran of mss zelfs LA???
Die 2de dag is het niet zo erg als het pikkedonker is voor ik in LA aankom omdat het gewoon snelweg is toch?
Nu word het mogelijk allemaal beetje gejaag en passen en meten. Maar is er niet een goede whale watching locatie voorbij Monterey.
Dan kan ik dat lange stuk rijden tot Cambria/San Simeon op dag 1. Geen stress met de "gevaarlijke" slinger highway voorbij zijn voor het donker.
Dan slapen in Cambria/San Simeon en rustig naar een whale watching plek in Cambria, San Simeon, Santa Barbaran of mss zelfs LA???
Die 2de dag is het niet zo erg als het pikkedonker is voor ik in LA aankom omdat het gewoon snelweg is toch?
- Marenko
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
Wat ga je doen na LA? Heb je daar nog tijd? Anders kun je naar New port beach of Dana Point. Alhoewel de kans op walvissen zien daar wel veel minder is als bij Moss Landing. En volgens mij kun je ook bij Santa Barbara Whale watchen. Maar ook daar minder zekerheid op het zien van Walvissen.
Ben nu aan het informeren bij Monterey Bay Whale Watching wat de duur van hun trip is. Ze bieden namelijk een 9 Am trip aan. Dan ben ik dus al in Monterey ipv Moss Landig en ben dan dus ook (mits zelfde tijdsduur) 1.5 uur eerder klaar. Dat zou genoeg tijd moeten zijn om ontspannen voor het donker in San Simeon/Cambria te zijn
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Tussen Monterey en Cambria heb je ook nog overnachtingsmogelijkheden bij Big Sur zoals ik al vermeldde. Voordeel daarvan is dat je niet het mooie stuk bij Big Sur gehaast moet doen. Een betaalbare optie bij Big Sur is de Ripplewood Resort. De goedkoopste cabin kost 105 dollar.
Marianne
Ik had al aangegeven dat dat wel zou kunnen. Wij waren er in december 2011 en hebben toen ook veel in het donker gereden in en rond LA.JimiW schreef: Die 2de dag is het niet zo erg als het pikkedonker is voor ik in LA aankom omdat het gewoon snelweg is toch?
Marianne
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 11 aug 2015, 19:02, 1 keer totaal gewijzigd.
In Monterey heb je ook nog Randy’s Fishing and Whale Watching Trips. Via Groupon met een mooie korting te boeken: https://www.groupon.com/deals/randy-s-f ... watching-9
@Martin & Marianne: Wat een goede tip het Ripplewood Resort. Zo zie je maar weer met Trivago alleen kom je er niet. 105 is prima te doen ja. Kan ik dag erop gemak de prachtige route rijden en zoals jullie al zeiden lekker doorrijden en in het donker laatste stuk naar LA
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Zorg dan al wel dat je voorbij Santa Barbara bent zou ik zeggen. En zorg dat je weet waar in LA je moet zijn. Soms loont het om via Malibu de 1 af te rijden en dan moet je dus bij Oxnard de 101 af. Vooral de 101 tussen Calabasas en Burbank en vanaf Hollywood naar Downtown is vaak een drama, net als de 501 en de 5. Maargoed, het gaat wat offtopic van de walvissen nu
@ PSV Wally: Je bedoelt voor het donker voorbij Santa barbara?
Ik was van plan (volgens Tyre) de 101 helemaal te volgen tot Hollywood en dit zou vanaf Santa Barbara 1,5u zijn (geen rekening houdende met LA traffic) als ik via de 1 rijd langs Malibu en Santa Monica is het 2u en 15min.
Dan zeg jij dat ik beste de 2e route kan pakken? Lijkt me ook wel leuker eigenlijk om meteen door Malibu en Santa Monica te komen. Dacht dat dit geen efficiente route zou zijn. Maar als ik op de andere route veel meer file heb dan besteed ik liever mijn tijd aan een leukere rit en meteen 2 plekken afvinken.
Plan maar aangepast zoals het er nu uitziet. Ga 27 Oktober langs Moss Landing lekker van de kant kijken en mss zie ik dan wel wat prachtige walvissen. Dan lekker genieten van de natuur en de mooie rit en tot aan San Simeon/Cambria rijden.
Dag erop Morro Bay whale watching indien Moss Landing niet voldoende was. Daar kan ik om 9am een 3 uur trip doen. Ben ik om 12u klaar en kan dan de rit naar LA vervolgen. Geeft me nog de tijd om LA savonds te ontdekken. Als ik whale watchen skip is het helemaal vroeg in LA en heb ik min of meer een extra dag daar.
Ik was van plan (volgens Tyre) de 101 helemaal te volgen tot Hollywood en dit zou vanaf Santa Barbara 1,5u zijn (geen rekening houdende met LA traffic) als ik via de 1 rijd langs Malibu en Santa Monica is het 2u en 15min.
Dan zeg jij dat ik beste de 2e route kan pakken? Lijkt me ook wel leuker eigenlijk om meteen door Malibu en Santa Monica te komen. Dacht dat dit geen efficiente route zou zijn. Maar als ik op de andere route veel meer file heb dan besteed ik liever mijn tijd aan een leukere rit en meteen 2 plekken afvinken.
Plan maar aangepast zoals het er nu uitziet. Ga 27 Oktober langs Moss Landing lekker van de kant kijken en mss zie ik dan wel wat prachtige walvissen. Dan lekker genieten van de natuur en de mooie rit en tot aan San Simeon/Cambria rijden.
Dag erop Morro Bay whale watching indien Moss Landing niet voldoende was. Daar kan ik om 9am een 3 uur trip doen. Ben ik om 12u klaar en kan dan de rit naar LA vervolgen. Geeft me nog de tijd om LA savonds te ontdekken. Als ik whale watchen skip is het helemaal vroeg in LA en heb ik min of meer een extra dag daar.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 4 Reacties
- 1098 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-
- 5 Reacties