Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Hotels mei/juni 2016 nu al boeken?

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
svdvlekkert
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Hotels mei/juni 2016 nu al boeken?

Bericht door svdvlekkert »

Zoals in een ander topic aangegeven willen wij volgend jaar met z'n 2en een rondreis van zo'n 24 dagen maken van SF-SF , via monterey, pismo beach, LA, Needles, GC, Page, zion, bryce, LV, Yosemite.

Nu zit ik een beetje te zoeken op booking.com naar hotels/motels en mijn verwachte budget van 100$/nacht zie ik al de mist in gaan.
Nu vind ik alleen in plaatsjes als Needles de goedkope overnachtingen (bij motel6 etc) maar voor de rest overal minimaal 150euro per nacht, en veel is ook nu al is volgeboekt...

Hoe kan dit nu al volgeboekt zijn? Wat is nu het verstandigst voor mij, nu toch de goedkoopste alvast reserveren met de mogelijkheid met annuleren, of nog geduld hebben. Of is het het makkelijkst om ter plekke in de VS te zoeken naar overnachtingen?

Hebben jullie tips om via andere sites te boeken? En met welk bedrag moet ik ongeveer rekening houden per nacht?

Alvast dank!

Groet
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Re: Hotels mei/juni 2016 nu al boeken?

Bericht door nieuwenoord »

Veel hotels lijken volgeboekt, omdat ze hun kamers voor die periode nog niet hebben vrijgegeven aan Booking.com. Wij zijn bezig voor april en dat begint nu allemaal wel een beetje te komen.

En nee, 100 dollar per nacht is niet ruim, maar vaak lukt het wel bij de goedkopere ketens. Bij de parken en populaire plaatsen kan het zekerheid.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Je kunt het beste ook wat andere sites bekijken en niet alleen booking.com gebruiken. Bij Zion (Springdale) zou je bijvoorbeeld eens naar de Canyon Ranch Motel kunnen kijken, of Zion Park Motel (via hun eigen site). Zie voor de eerste ons 2015-verslag.
Plaatsen als Page zijn ook erg duur, daarvoor zou ik ook eens andere dingen bekijken dan alleen de boekingssites. Motel6 is een mogelijkheid daar, of Red rock Motel.
Als je in de parken wilt overnachten bij bijvoorbeeld de Grand Canyon of Yosemite kijk dan zo snel mogelijk naar de mogelijkheden en boek alvast iets. Bij de GC (http://www.grandcanyonlodges.com) heb je wel kamers voor rond de 100 dollar (Maswik Lodge, Bright Angel Lodge) en in Yosemite is een tent bij Housekeeping Camp een goedkope optie (http://www.yosemitepark.com). Je kunt altijd nog annuleren, soms tot 24 uur van te voren, soms tot een week van te voren.
Wil je goedkoop overnachten in de parken dan is een tent erg leuk. De aanschaf van je spullen heb je er in 2 nachten al uit. Voor de motels buiten de parken heb je dan wat meer speelruimte.
Denk er aan dat je zeker met Memorial Day op tijd boekt. Dat zal alleen maar duurder worden. En zie je later toch iets beters dan annuleer je de eerste boeking.

@Monique: autocorrectie? :wink:

Marianne
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 02 aug 2015, 19:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Lianne1989
Amerikafan

Bericht door Lianne1989 »

Ik heb vorig jaar al vroegtijdig geboekt voor de hotels die we bezoeken volgende maand (september).

Ik heb eens voor je gekeken en met de huidige koers zijn we gemiddeld 110 euro per nacht kwijt. Ik moet wel zeggen dat ik wel een tijd bezig ben geweest om prijs/kwaliteit verhouding wat leuke dingen te vinden. In Las Vegas sluiten we wel goed af met the Signature als wat duurder en luxer hotel. Maar vooral San Francisco haalt het gemiddelde omhoog. Daar was alles erg aan de prijs.
svdvlekkert
Amerika-ontdekker

Bedankt voor de reacties, zal het goed in de gaten houden, en de parken alvast boeken zodra definitieve schema bekend is..
Via welke site heb je gekeken lianne?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Ik zou zo snel mogelijk eens een route maken. Je kunt er altijd nog van afwijken, maar sommige overnachtingen kun je dan al boeken. Zorg er dan voor dat je iets boekt dat gratis geannuleerd kan worden. Meestal is dat wel het geval.

Marianne
svdvlekkert
Amerika-ontdekker

Ga ik inderdaad doen martin&marianne.

Bij hotels/motels die je via Booking.com boekt, betaal je vaak later in het hotel toch pas? Zeker de hotels die je nog kan annuleren als ik het goed heb.
Maar hoe zit het met de lodge's/hotels die je via site van de nationale parken reserveert, moet je deze wel direct met CC betalen?
Jerre
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door Jerre »

denk er ook aan dat als je in mei/juni gaat dat je waarschijnlijk met memorial weekend te maken gaat hebben. als je gedurende dat weekend in een park slaapt of bv in las vegas mag je je echt aan hogere prijzen gaan verwachten. wij boekten ons hotel in Vegas tijdens memorial weekend (kwamen er zaterdags aan) nog voor 60$ terwijl het een paar maanden later tegen de 200 stond... in de parken gaat dat net van het zelfde zijn maar wel iets minder extreem qua prijsstijging
2009 :: LA - SF
2011 :: NY - MIA
2014 :: DENV - LV
2015 :: LV - LV
2019 :: MIA - MIA
Blogs :: http://exploringusa2015.wordpress.com
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

svdvlekkert schreef:Bij hotels/motels die je via Booking.com boekt, betaal je vaak later in het hotel toch pas? Zeker de hotels die je nog kan annuleren als ik het goed heb.
Klopt, geldt ook voor hotels die je rechtstreeks bij het hotel zelf boekt.
svdvlekkert schreef: Maar hoe zit het met de lodge's/hotels die je via site van de nationale parken reserveert, moet je deze wel direct met CC betalen?
Je betaalt bij de lodges (in het Engels altijd de meervoud-s achter het enkelvoud plakken) in de parken alleen de eerste nacht. Bij annulering krijg je je geld weer teruggestort op je credit card.

Marianne
harryvb
Amerikafan

Bericht door harryvb »

Wij gaan ook volgend jaar eind mei en de eerste 3 weken van Juni en hebben alles al geboekt, tickets via wtc.nl aan 540 euro maar hiervoor een maand lang elke dag de prijzen gevolgd, vandaag zelfde vlucht aan 760 euro.
We zitten op gemiddeld 100 Dollar per nacht maar we hebben gekozen om niet in de parken te slapen maar op max een half uur rijden, omdat er oftewel was er geen beschikbaarheid meer was oftewel zat het al vol.(nog niet boekbaar kan ook natuurlijk)
Wij hebben booking.com en hotels.com gebruikt hier http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... 36&t=60559 vind je onze hotels terug, we hebben telkens voor hotels gekozen met minimum 3,5 op tripadvisor.

Harry
Afbeelding
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Martin & Marianne schreef: @Monique: autocorrectie? :wink:

Marianne
Te laat om nog aan te passen :shock:
Mrvanilla
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door Mrvanilla »

Ik ben dit jaar last minute in mei/juni die kant op geweest en kon overal nog prima accommodatie boeken, zelfs in/bij de parken. Ik boekte het meeste drie/vier weken van te voren. Maar als je zeker van je zaak wilt zijn kun je natuurlijk nu ook al zoeken en boeken, vrijwel alles is nog te annuleren (wel goed de voorwaarden lezen).
Groetjes,
Daniel
Lianne1989
Amerikafan

Bericht door Lianne1989 »

svdvlekkert schreef:Bedankt voor de reacties, zal het goed in de gaten houden, en de parken alvast boeken zodra definitieve schema bekend is..
Via welke site heb je gekeken lianne?
Ik heb gekeken en geboekt via booking.com, expedia.nl en bij de hotels zelf. Voor las Vegas heb ik een goede kortingsactie gevonden op lasvegastravel.com. Via het forum ben ik ook aan hotels gekomen die ik anders waarschijnlijk niet had gevonden (Seaview hotel Santa Monica en Red Rock motel in Page).
Symbolio
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Symbolio »

Voor San Francisco hadden wij een goedkopere oplossing gevonden in 2013.
Wij boekten in San Ramon (Hyatt House). Mooie locatie, alle voorzieningen in de directe nabijheid en twee mooie routes richting SanFrancisco.
Ligt op 58.7km rijden aan de oostkant van de bay (achter Oakland). Die hebben we pas last minute geboekt want SF zat toen al redelijk vol en prijzen (voor wat je kreeg) waren absurd.
harryvb
Amerikafan

Bericht door harryvb »

Wij hebben hier geslapen http://www.sfhostels.org/fishermans-wharf/hostel-faqs in een "private room", niet groot maar proper.
Het is gelegen in Fort Mason, je loopt te voet zo het centrum in van SF en je hebt er gratis parking zo kun je de ganse stad tevoet doen of met de tram.
Afbeelding
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Wij boekten in San Ramon (Hyatt House). Mooie locatie, alle voorzieningen in de directe nabijheid en twee mooie routes richting SanFrancisco.
Ligt op 58.7km rijden aan de oostkant van de bay (achter Oakland).

Ik vind 60km buiten een stad zitten om maar goedkoop te kunnen overnachten toch een beetje raar als ik eerlijk ben. Dat is alsof je in Leeuwarden overnacht om Groningen te bezichtigen?
Arends1989
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door Arends1989 »

Idd. Het geld dat je dan aan tijd en reiskosten (benzine of OV) kwijt bent, kun je dan beter in een beter gelegen verblijf steken..
Louise vo
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Bericht door Louise vo »

Ik zou inderdaad op tijd gaan beginnen met zoeken naar hotels.
Om te voorkomen dat ze vol zitten bijv en vaak zijn ze korter op de aankomst datum ook duurder.

wij zaten in San Francisco in http://www.travelodgepresidio.com/ een redelijk simpel hotel maar wel parkeer gelegenheid erbij.

De National parks zou ik zeker op tijd boeken aangezien deze wel aardig snel vollopen.

E probeer gewoon alles annuleerbaar te boeken verandert en dan wat of je komt toch niet iets anders tegen
wat beter of goedkoper is kun je het altijd nog wijzigen.

Veel plezier met de voorbereidingen.
Afbeelding
2015Camperreis Chicago naar Las Vegas http://janwillemenlouise2015.reismee.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
2014 Florida
2012 Westen USA http://janwillemenlouise.reismee.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer