Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Flash Flood Lower Canyon Tour, Page.
Flash Flood Lower Canyon Tour, Page.
Ik had erg uitgekeken naar deze dag we gingen de Lower Canyon Tour doen, ondanks dat het aardig druk was konden we toch mee met de Tour van 10.40. Het was zwaar bewolkt en er hingen donkere wolken boven ons dus hoopte dat de Tour door zou gaan. We moesten verzamelen bij onze gids en liepen richting de Canyon terwijl het langzaam licht begon te regenen maar goed je bent met een gids dus je gaat ervan uit dat die het wel weet of het veilig is, NIET dus!
Eenmaal in de Canyon hebben we wat foto's genmaakt en na 10 minuten zegt mijn dochter dat ze Flasf Flood waarschuwing heeft ontvangen op haar telefoon en na 2 minuten barst het helemaal los het begint keihard te regenen en te onweren en binnen enkele seconden staan we tot onze enkels in het water en moeten we terug. Dit gaat niet zo snel en gemakkelijk je moet achter elkaar weer door de smalle gangen en trappen terug en iedereen is aan het gillen en kinderen aan het huilen kortom grote paniek en het water komt als een waterval naar beneden en op sommige stukken moet je even wachten en krijg je alleen maar bakke met regen over je heen.
Gelukkig is iedereen er veilig uitgekomen wat ben je blij als je weer boven bent maar wat wij en vele met ons niet begrijpen is dat ze ondanks de voorspellingen, de lichte regen en de donkere wolken ons toch de canyon in hebben gestuurd! Een tip dus van ons als je het weer niet vertrouwt ga NIET de Canyon in!
Iedereen heeft zijn geld terug gekregen maar onze dag was wel,goed verpest erg jammer!
Eenmaal in de Canyon hebben we wat foto's genmaakt en na 10 minuten zegt mijn dochter dat ze Flasf Flood waarschuwing heeft ontvangen op haar telefoon en na 2 minuten barst het helemaal los het begint keihard te regenen en te onweren en binnen enkele seconden staan we tot onze enkels in het water en moeten we terug. Dit gaat niet zo snel en gemakkelijk je moet achter elkaar weer door de smalle gangen en trappen terug en iedereen is aan het gillen en kinderen aan het huilen kortom grote paniek en het water komt als een waterval naar beneden en op sommige stukken moet je even wachten en krijg je alleen maar bakke met regen over je heen.
Gelukkig is iedereen er veilig uitgekomen wat ben je blij als je weer boven bent maar wat wij en vele met ons niet begrijpen is dat ze ondanks de voorspellingen, de lichte regen en de donkere wolken ons toch de canyon in hebben gestuurd! Een tip dus van ons als je het weer niet vertrouwt ga NIET de Canyon in!
Iedereen heeft zijn geld terug gekregen maar onze dag was wel,goed verpest erg jammer!
- michelly
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
- Contacteer:
Re: Flash Flood Lower Canyon Tour Page
Heftig hoor. Je gaat er toch vanuit dat die gidsen wel weten waar ze mee bezig zijn.
Elly
www.michelly.nl
www.michelly.nl
Zeker omdat ze je van te voren langs de gedenkplaats loodsen waar 12 mensen herdacht worden die stierven in 1997 vanwege flashfloods in Lower Antelope Canyon. Thanks voor het delen en jammer dat deze prachtige canyon jullie geen leuke dag kon bezorgen. Gaan jullie het opnieuw proberen?
Groetjes,
Daniel
Daniel
Nee helaas hebben we er geen tijd voor gaan morgen richting de Grand Canyon en hebben voorlopig wel even genoeg avontuur gehad haha.
Het is niet anders misschien als we ooit nog eens terug komen want verder hebben we een geweldige reis!
Het is niet anders misschien als we ooit nog eens terug komen want verder hebben we een geweldige reis!
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 14
ongelooflijk ( kan me alles heel goed voorstellen want paar weken terug ook lower antelope bezocht) ! was de gids aan het slaapwandelen ? nog een geluk dat alles goed afgelopen is.
nog veel plezier met jullie reis.
jacques
jacques
moet je jezelf aanmelden om deze meldingen op je telefoon te krijgen of gaan die automatisch naar alle telefoons in een gebied ?
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Een flashflood kan ook plaatsvinden als het 100km verderop heeft geregent. Ze hebben ook touwen op de canyon liggen die in geval van nood snel omlaag gegooit worden. Ik ben er niet bijgeweest natuurlijk, maar ik vraag me eigenlijk wel af hoe kalm de gids is geweest? Het kan nl ook zijn dat juist door bv het verhaal achter die gedenkplaat en de wegvaag beelden die je op tv wel eens van flashfloods ziet het een en ander versterkt wordt. Al met al lijkt het me overigens geen prettige ervaring en ik kan begrijpen dat het afschrikt.ingrid1955 schreef:ongelooflijk ( kan me alles heel goed voorstellen want paar weken terug ook lower antelope bezocht) ! was de gids aan het slaapwandelen ? nog een geluk dat alles goed afgelopen is.
jacques
- Henriëtte
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 18
- Contacteer:
Wat een heftig verhaal zeg, wat zal dit een angstige ervaring zijn geweest. Gelukkig is iedereen veilig de canyon uitgekomen, maar ik vind het wel echt onbegrijpelijk dat de tourleiding zo'n risico heeft genomen.
http://www.picturEyes.com" onclick="window.open(this.href);return false; : met o.a. een collectie van onze favoriete USA-foto's.
http://www.ontdek-amerika.nl" onclick="window.open(this.href);return false; : veel foto's, veel info, en uitgebreide reisverslagen.
http://www.ontdek-amerika.nl" onclick="window.open(this.href);return false; : veel foto's, veel info, en uitgebreide reisverslagen.
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
Jeetje, wat een heftig verhaal. Ik had idd verwacht dat ze door ervaring wijs geworden de tours wel af zouden blazen. Neem aan dat als je dochter een flashflood warning krijgt, zij zelf ook een soort Buienradar cq Alarm hebben.
Zonde hoor maar fijn dat jullie heelhuids boven gekomen zijn.
Wij zagen de plaquette overigens pas aan het einde van de tour.
Zonde hoor maar fijn dat jullie heelhuids boven gekomen zijn.
Wij zagen de plaquette overigens pas aan het einde van de tour.
Achteraf zag ik dat ons gezin allemaal een melding hadden gekregen op onze telefoon (in Zion kregen wij het alleen lagen we toen bij het zwembad) wij hebben er niks voor ingesteld.
Onze gids wilde eigenlijk nog verder lopen hij begreep niet goed dat de andere terug wilde maar toen na een paar seconde het water als een waterval overal terug kwam begon hij ook te roepen dat we terug moesten en er waren ook steeds meer medewerkers beneden om iedereen te kalmeren en te helpen en ervoor te zorgen dat iedereen doorliep. Eenmaal boven waren er ook mensen om iedereen op te vangen.
Onze gids wilde eigenlijk nog verder lopen hij begreep niet goed dat de andere terug wilde maar toen na een paar seconde het water als een waterval overal terug kwam begon hij ook te roepen dat we terug moesten en er waren ook steeds meer medewerkers beneden om iedereen te kalmeren en te helpen en ervoor te zorgen dat iedereen doorliep. Eenmaal boven waren er ook mensen om iedereen op te vangen.
- asv60
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 40
Bij wie had je geboekt?
Al mijn blogs op: https://www.daneleens.blogspot.com
Als je mee wilt lezen stuur me dan een pb met je emailadres.
Als je mee wilt lezen stuur me dan een pb met je emailadres.
- pollyblue
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 30
Jaren geleden (2011) hebben ze ons in juli nochtans wel snel teruggestuurd uit de Lower canyon na onweersvoorspellingen in Bryce Canyon. Het water komt van die kant uit oa richting de Antelope Canyons. Dat vond ik toen wel veilig en bekwaam, maar wat de poster van dit bericht meemaakte vind ik toch onprofessioneel van de leiding. Maar ons geld hebben we toen niet teruggekregen 

-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 1
Met wie deden jullie de tour?
Twee weken geleden zelf ook naar de Lower Canyon geweest, rond 10u ongeveer, terwijl er dreigende onweersbuien hingen en mijn gsm waarschuwde voor onweer en hevige regenval. Vooraf gaan vragen aan de gidsen of alles wel veilig was. Onze guide gaf ons uitleg over wanneer het gevaar voor flash floods het grootst is: als de wolken op een bepaalde plaats hangen (in de richting van de upper canyon als je aan de ingang van de lower staat), waardoor de regen naar beneden stroomt in de lower. Als de regen direct boven de lower hangt, is er weinig gevaar voor flash floods, maar kunnen je enkels wel nat worden. Voor ons vertrek hingen de wolken op een 'goede' plaats, dus konden we mooi onze tour beginnen, en we hebben deze volledig kunnen afmaken en zelfs light beams gespot in de canyon (dus mooi weer buiten toen). Toen we net uit de canyon kwamen, hingen de wolken echter op de 'verkeerde' plaats. Onze guide zei dat we geluk gehad hebben dat we niet nu toekwamen, want ze zouden iedereen uit de canyon moeten halen en geen nieuwe groepen laten vertrekken. Tijdens de korte wandeling naar de auto zagen we alle gidsen rennen (!!) naar de canyon om alle bezoekers te evacueren. Bij de auto aangekomen begon mijn gsm ook het flash flood alarm te geven (WAT EEN ALARM ZEG!!). Pas 10-tal minuten later begon het te regenen. De gidsen hebben naar mijn mening toen goed gehandeld.
Wij gingen niet met Ken's tours, maar die andere (weet de naam niet)
Twee weken geleden zelf ook naar de Lower Canyon geweest, rond 10u ongeveer, terwijl er dreigende onweersbuien hingen en mijn gsm waarschuwde voor onweer en hevige regenval. Vooraf gaan vragen aan de gidsen of alles wel veilig was. Onze guide gaf ons uitleg over wanneer het gevaar voor flash floods het grootst is: als de wolken op een bepaalde plaats hangen (in de richting van de upper canyon als je aan de ingang van de lower staat), waardoor de regen naar beneden stroomt in de lower. Als de regen direct boven de lower hangt, is er weinig gevaar voor flash floods, maar kunnen je enkels wel nat worden. Voor ons vertrek hingen de wolken op een 'goede' plaats, dus konden we mooi onze tour beginnen, en we hebben deze volledig kunnen afmaken en zelfs light beams gespot in de canyon (dus mooi weer buiten toen). Toen we net uit de canyon kwamen, hingen de wolken echter op de 'verkeerde' plaats. Onze guide zei dat we geluk gehad hebben dat we niet nu toekwamen, want ze zouden iedereen uit de canyon moeten halen en geen nieuwe groepen laten vertrekken. Tijdens de korte wandeling naar de auto zagen we alle gidsen rennen (!!) naar de canyon om alle bezoekers te evacueren. Bij de auto aangekomen begon mijn gsm ook het flash flood alarm te geven (WAT EEN ALARM ZEG!!). Pas 10-tal minuten later begon het te regenen. De gidsen hebben naar mijn mening toen goed gehandeld.
Wij gingen niet met Ken's tours, maar die andere (weet de naam niet)
- Stan.Gobien
- Techmod
- Aantal x V.S. bezocht: 10
- Contacteer:
Is dat een soort alarm boodschap die via het GSM netwerk op alle toestellen gestuurd wordt?
Of is het via een bepaalde weather app dat je deze meldingen krijgt?
Of is het via een bepaalde weather app dat je deze meldingen krijgt?
Flickr foto albums
California/Arizona/New Mexico 2024: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag427
Utah/Nevada/Colorado 2023: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag424
Texas/Lousiana 2022: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag418
Meer ...
California/Arizona/New Mexico 2024: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag427
Utah/Nevada/Colorado 2023: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag424
Texas/Lousiana 2022: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag418
Meer ...
- Doockles
- Amerika-expert
- Partner van: Pietro
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Waarschijnlijk wordt het naar iedereen in een bepaalde regio gestuurd: Wireless Emergency Alerts
Ik was dit al eens tegengekomen in de instellingen van mijn gsm. Ik kan dit precies ook afzetten.
Ik was dit al eens tegengekomen in de instellingen van mijn gsm. Ik kan dit precies ook afzetten.
Onze reisverslagen:
2008: Phoenix - San Francisco
2010: Phoenix - Las Vegas
2011: Phoenix - Las Vegas
2012: Denver - Las Vegas
2008: Phoenix - San Francisco
2010: Phoenix - Las Vegas
2011: Phoenix - Las Vegas
2012: Denver - Las Vegas
Zo'n Alert werkt exact hetzelfde als een NL Alert.
Wij hebben zo'n alert ook gehad in Zion. Flash Flood Warning. Man wat een noodweer.
Daar sta je dan met je tentje langs de rivier, niet grappig
Die alert kun je inderdaad niet missen.
Wij zijn ook in Lower Antelope Canyon geweest, gids vertelde toen dat inderdaad een keer doden zijn gevallen bij een flash flood.
Alles is toen aangepast (touwladders ets) en sindsdien is er niks meer gebeurd.
Denk toch dat ze het wel goed in de gaten houden.
Wij hebben zo'n alert ook gehad in Zion. Flash Flood Warning. Man wat een noodweer.
Daar sta je dan met je tentje langs de rivier, niet grappig

Die alert kun je inderdaad niet missen.
Wij zijn ook in Lower Antelope Canyon geweest, gids vertelde toen dat inderdaad een keer doden zijn gevallen bij een flash flood.
Alles is toen aangepast (touwladders ets) en sindsdien is er niks meer gebeurd.
Denk toch dat ze het wel goed in de gaten houden.
Wij hadden geboekt bij Ken's Tour Tsja helaas geen goeie reclame
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 2 Reacties
- 1886 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne