Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Ervaring met Big Bend NP, TX

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
peterd87
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 7

Ervaring met Big Bend NP, TX

Bericht door peterd87 »

Begin november vliegen we richting Las Vegas om daar 2 weken rond te trekken.

Nu ben ik bezig met onze planning en vroeg ik me af of er mensen zijn die hun ervaringen met Big Bend NP in Texas willen delen. Ik vind er op het forum maar relatief weinig informatie over en ook het internet levert relatief weinig info op. We zitten namelijk enorm te twijfelen of we Big Bend NP in onze route op moeten nemen, omdat het toch wel een behoorlijk eind van de nu geplande route afligt.

Hopelijk zijn er daarom hier wat mensen die kunnen helpen deze knoop door te hakken :thumbup:
Reisgeschiedenis:
https://my.flightradar24.com/peterd87

Op zoek naar een Amex referral link voor reguliere of FB kaart? PB mij.
michelly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Re: Ervaring met Big Bend NP, TX

Bericht door michelly »

Als je maar 2 weken hebt dan is het wel een eind rijden vanaf Las Vegas. Of wil je vliegen?
Vorig jaar zijn er verschillende forumleden naar Texas geweest. Waaronder wij. Hier is ons verslag met o.a. Big Bend.
peterd87
Amerikafan

Bericht door peterd87 »

michelly schreef:Of wil je vliegen?
Nee we hadden het willen rijden, we hebben sowieso in de planning om naar White Sands NM te gaan.

Maar de afstand maakt me toch aan het twijfelen, omdat het toch een aardige impact op de kilometers en reistijd heeft.

Vandaar dat ik wat meer info zoek om te bedenken of we het nu moeten plannen, of wellicht in ons achterhoofd moeten houden voor een ander jaar.
Reisgeschiedenis:

michelly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Bericht door michelly »

Ik zou het te ver vinden en het voor een ander keertje bewaren. Er is daar in de omgeving nog veel meer de moeite waard en het zou zonde zijn om dat allemaal voorbij te rijden.
Trane
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Trane »

Wij deden Big Bend enorm de moeite (waren er in april dit jaar), maar het is inderdaad afgelegen (dat zeiden zelfs de Texanen die we er tegenkwamen en die kwamen dan 'maar' uit Austin). Wat niet wegneemt dat het een van onze favoriete parken is geworden.
Zeker als je uit Las Vegas komt en twee weken hebt zou ik het houden voor een volgend bezoek aan de USA.

(PS Als je daarheen trekt en je hebt een 4x4 dan zou Big Bend Ranch State Park ook enorm de moeite zijn, wij reden daar enkel door op de FM170).
2004: W-CAN / 2009: ZW-USA / 2011: CHI, WY, OR, WA / 2012: NYC, CO, SD / 2013: MA, NH, ME, NB, PEI, NS / 2014: AUS / 2015: DC,TX,NM
marjoleinBB
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Bericht door marjoleinBB »

Wij vonden Big Bend echt een super mooi park je hebt er zoveel variatie in landschapel en heel veel wild te zien .Het staat bij ons in de top 5 van mooiste parken .Maar het is inderdaad een heel eind rijden vanaf white sands .We vonden de weg erheen op veel stukken ook niet echt bijzonder . Mocht je besluiten die kant op te gaan plan dan zeker drie dagen daar .
Zie onze blog www.marjoleinenmarcel.blogspot.nl voor onze Big Bend ervaring
Tipsy_1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door Tipsy_1 »

Allicht haal je tips uit ons reisverslag
wij waren in oktober vorig jaar in Big Bend en vonden het grandioos (ook Guadeloupe Mountains NP er "relatief" dicht bij is zeer de moeite).
http://reisverhalen6.webs.com/texas-new-mexico-okt2014

onze mooiste ervaringen:
- slapen in Big Bend lodge! Die ligging, die rust,... geweldig. Nog nooit zo mooi de sterren gezien!!!!!
- javelina's (kleine zwijntjes) gezien, too cute
- Balanced Rock trail, kort maar heel mooie omgeving
- Cattail Falls Trails, naar zowaar een waterval. Relatief onbekend wandeling trouwens maar zeer de moeite.
- Mule ears trail deels gedaan en zeer mooi - Santa Elena is natuurlijk de topper van het park, ook zeer mooi maar nadeel is daar de drukte.
De regio rondom Rio Grande vonden wij minder de moeite.
peterd87
Amerikafan

Bericht door peterd87 »

Het is me inmiddels we duidelijk geworden dat het zonde is om Big Bend even door te racen 'om het maar gezien te hebben'.

Denk dus dat we vanwege de afstand en de beperkte tijd die we er zouden hebben er verstandig aan doen om het dit jaar uit de planning te laten en wellicht het in een ander jaar te bezoeken.

Thanks allemaal :thumbup:
Reisgeschiedenis:

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer