Om even te reageren op de Wahweap Hoodoos: als je dit in de zomermaanden wilt doen, langs de officiële weg, bij goed weer (lees 30°C of meer en geen wolkje aan de lucht)... GEEN AANRADER! Om niet te zeggen: doe het niet...
Wij hebben dit gedaan en dit is bijna slecht afgelopen. We waren nochtans heel goed voorbereid: zonnebescherming, drank met hopen, eten, coördinaten, ervaring met lange wandelingen,... Maar toch, té warm is té warm. Als het je teveel wordt, wordt het teveel. Je bent er helemaal alleen en hebt geen enkel plekje schaduw. 's Morgens nog wel, maar 's middags als de zon hoog staat niet meer. Wij hebben gelukkig nog een ini-mini-plekje schaduw gevonden waar we 20 minuten hebben moeten "bekomen". Uiteindelijk hebben we 17 km gewandeld in temperaturen tot 40°C bijna. Onze drang naar "avontuur" is nu wel wat getemperd.
Toen ik ons verslag van die dag schreef was ik eigenlijk nog heel optimistisch. We vonden de inspanning zeker de moeite waard. Het is pas later dat je beseft wat er had kunnen gebeuren. Tot zover mijn betoog...