Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Namiddag Zion

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Alexandra.v
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Namiddag Zion

Bericht door Alexandra.v »

Hallo!

In juli komen wij vanuit Las Vegas naar Zion, om daar een namiddag door te brengen, en daarna door te rijden naar onze kampeerplaats in Dixie National Forest (Pine Lake Campground). Als ik even google maps kan vertrouwen, is het een kleine 3u rijden van LV naar Zion, dus als we rond 8-9u in LV vertrekken, zijn we rond 12-13u in Zion (het uurtje tijdsverschil meegerekend). Dan zou het nog 2,5u rijden zijn 's avonds naar onze camping. Aangezien de zon daar blijkbaar onder gaat tegen 21u, zouden we rond 18u willen vertrekken vanuit Zion. Misschien veranderen we wel nog onze kampeerplek naar ergens dichter bij Zion, of in Zion NP zelf, maar we zijn te laat om te reserveren en weet niet of ik het wel zou riskeren om op de FCFS basis te rekenen (moest iemand hier ervaring mee hebben, zijn tips altijd welkom).

Tot daar wat achtergrond :wink: . Nu mijn echte vraag. Ik heb het forum en het internet al wat afgezocht naar de trails in Zion, maar ik vind het wat moeilijk om een keuze te maken. Ik twijfel tussen volgende:
- Angel's landing: De conditie van mijn reisgezelschap is niet om over naar huis te schrijven (we zijn wel twintigers, dus misschien gewoon normale basisfitheid) + ik heb wel wat hoogtevrees, dus ben niet zeker of dit wel een juiste keuze is voor ons.
- Riverside walk (en klein stukje Narrow's misschien) + Park overlook trail: Op dit moment lijkt dit mij de beste keuze voor ons reisgezelschap. Niet té uitdagend, maar toch wel een leuke afwisseling lijkt mij..
- Observation point was eerst mijn favoriet, maar lijkt mij wat te krap voor de tijd die wij hebben.
- Weeping Rock & (lower) Emerald pool leken mij ook wel leuke korte trails, maar weet niet of deze wel even de moeite zijn als bovenstaande.

Alvast bedankt! :)

Alexandra
kalaman
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 24
Contacteer:

Re: Namiddag Zion

Bericht door kalaman »

In volgorde van schoonheid:
- Observation Point (maar te lang om dit op een namiddag te doen, vooral omdat je ook nog het "tijdverlies" moet rekenen tot je met de shuttlebus tot bij Weeping Rock bent).
- Angels Landing (korter dan OP, maar niet echt geschikt voor iemand met hoogtevrees. Alhoewel, ook mijn oudste zoon had daar behoorlijk last van, maar na deze ervaring was het "heel wat beter" :wink: ).

Afbeelding
2013-12-16 Zion NP by Kalaman Travel, on Flickr

Afbeelding

Je zou echter ook tot bij Scout's Overlook kunnen gaan. Dan vermijdt je het smalste stuk met de kettingen, maar uiteraard ook de kers op de taart...
Afbeelding

- Weeping Rock & Emerald Pools
- Riverside Walk + Park Overlook trail

Volgens mij zou de beste optie voor jullie Weeping Rock & Emerald Pools.
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Observation Point zou ik dan direct laten vallen. Ik heb/had ook niet de beste conditie, maar vond Angels Landing wat dat betreft eigenlijk niet een heel moeilijke wandeling. Maar met hoogtevrees misschien of maar tot het stuk waar de kettingen beginnen lopen, of idd ook overslaan. Een deel van de narrows is altijd leuk en ik vond emerald pools en weeping rock ook wel goed te doen. Je hebt net na de tunnel (vanuit Springdale bekeken) ook nog de canyon overlook trail die vrij simpel is, maar in het begin ook redelijk omhoog loopt.

Edit: Kalaman is me net voor. Let wel, die foto's van hem zijn wel zo gemaakt dat het er gevaarlijker uitziet (al is dat in de sneeuw waarschijnlijk echt zo trouwens) dan dat het in werkelijkheid is. Als je gewoon normaal langs de kettingen loopt kan je eigenlijk niets gebeuren. Wat mij opviel was dat veel mensen vooral naar beneden die kettingen niet eens meer gebruikten.

Toch moet je op sommige plaatsen wel een beetje scheef kunnen lopen:
zion.jpg
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Weeping Rock is niet heel bijzonder, maar kost ook niet veel tijd. Als AL en OP afvallen zou ik voor Emerald Pools gaan. En misschien de Pa'rus Trail in plaats van de shuttlebus tussen het visitor center en de Canyon Junction busstop. Als je in het park overnacht is tegen de avond watchman wellicht een idee.
De Riverside walk is mooi, en makkelijk, maar erg druk. Een stuk door de Narrows is erg leuk, zeker als het erg warm is.
Zie ook mijn wandelsite voor de wandelingen.

Zorg dat je op tijd in het park bent zodat je daar een plaats op South kunt proberen. Of boek op Zion Canyon Campground in Springdale.

Marianne
Hinko
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door Hinko »

je kunt ook nog een mix doen van de Kayenta trail en vervolgens de Emerald Pools.
Hebben wij in 2013 gedaan. Ook wel leuk.
lsl
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door lsl »

in juli en op de middag.... waarschijnlijk bloedheet in Zion Canyon
--> loop langs de Riverside Walk naar de Narrows, is toch één van de top-3 wandelingen in Zion en je gaat zo ver langs en door het water als je zelf wil, eventueel nog een stukje in de zijcanyon, is ook heel mooi en gaat lekker koel zijn
1987 NY-Florida; 1989 CA-Hawai; 2008 WA DC-Florida; 2009 NY-CA-NV-UT-AZ; 2010 NV-AZ-UT-WY-MT;
2011 CO-UT-AZ-NV; 2012 CO-UT-AZ-NV-CA; 2013 WA-Canada-NV; 2014 CO-UT-AZ-NV; 2015 AZ-UT-CO-NM;
2016 CA-NV-UT-AZ; 2017 CO-UT-AZ
Alexandra.v
Amerika-ontdekker

Leuk, zo snel zo veel reacties!

OP zal ik dus al meteen laten vallen. Zal voor een volgende keer zijn! :thumbup:

Wat betreft Angel's Landing: Blijkbaar heeft mijn reisgezelschap totaaaaal geen hoogtevrees, dus misschien dat ik het dan ook wel even overwin... Misschien.... :mrgreen: Jullie enthousiasme voor deze trail is hier zo wel duidelijk :D Is dat dan nog een beetje te doen 's middags? Dan zullen we waarschijnlijk geen tijd meer hebben voor de andere hé? Ik lees veel verschil in tijdsduur (tussen 3u en 5u)...

En ik kijk inderdaad even voor die Zion Canyon Campground te reserveren, lijkt me de beste optie :) :)
Gast

Bericht door Gast »

Ik heb hoogtevrees maar we wilden toch Angels Landing proberen, in ieder geval tot het plateau halverwege. Vol goede moed gingen we naar boven, maar ik ben omgekeerd, ik kon niet verder. Smalle paadjes langs de bergwand die zigzaggend omhoog gaan. Ik voel het alweer terwijl ik dit schrijf - brrrr... :sadcry:
ina
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Bericht door ina »

Ik zou in juli zeker voor de Riverside gaan en de Narrows, hebben wij ook gedaan de eerste keer Zion met alleen de namiddag, heeft op ons toen veel indruk gemaakt, het is de laatste jaren wel steeds drukker geworden, maar als je wat verder door het water loopt wordt het weer iets rustiger.
ingrid1955
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 14

Bericht door ingrid1955 »

hallo,
met zo weinig tijd zou ik zeker angels landing niet doen : het overgrote deel van de wandeling hang je tegen de wand van de canyon, zonder veel nieuwe panorama's die zo typisch zijn voor zion canyon. dan zou het begin van observation point, tot bv even voorbij echo canyon veel mooier zijn, en je kan ook nog hidden canyon binnenstappen en daar eventjes aan de kettingen gaan hangen als je dat graag doet. maar in de namiddag moet je wel rekening houden met de hitte.

de riverside wandeling tot aan begin van de narrows, en dan indien mogelijk eventjes de narrows ( zeker bij hitte) is de moeite. heel kort : wheeping rock. net voorbij de tunnel: canyon overlook ( ook een korte wandeling). eventueel emeralds pool. dat zou je een beter beeld geven van zion canyon dan veel tijd steken in angels landing.

Jacques
Q-BiC
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Bericht door Q-BiC »

Ik zou het ook bij de riverside walk, Weeping Rock & Lower Emerald houden.

Wij hebben in 2010 ook een kort bezoek gebracht. We zijn pas rond 11u het park binnengereden, hebben het Court of the Patriarchs viewpoint, Lower Emerald Pool, Weeping Rock en dan de Riverside Walk gedaan. Rond 16u waren we terug in Springdale net buiten het park waar we wat konden bekomen van de warmte. Juli, net geen 40°C die dag... De schaduw bij Weeping Rock/Lower Emerald was welkom.

Jij zou dus nog hetzelfde kunnen doen vanaf 12-13u.
Zorg in ieder geval dat je 's avonds nog tijdig vertrekt. Idd 2.5u naar je campground volgens google maps, maar 1) jij rijdt met een camper en 2) het eerste stuk van die route heet de Zion-Mount Carmel Highway en die is heel mooi. Daar kan je gerust wel wat tijd "verliezen".

Tip-ip-ip. Als je nog vroeger vertrekt uit LV, kan je misschien nog even door Valley of Fire cruisen op weg naar Zion.
USA '06: NYC // USA '09: Denver - San Francisco // USA '10: Phoenix - Las Vegas // USA '11: Hawaii
USA '12: Denver - Denver // USA/CND '13: Seattle - Denver // Iceland '14 // USA/CND '16: Seattle - Seattle // USA '18: Denver - Denver
Blog // Photo Album
Alexandra.v
Amerika-ontdekker

Q-BiC en Jacques, ik denk dat ik inderdaad het zal houden bij die kortere trails. Tenzij we toch meer tijd zouden hebben (waarschijnlijk zullen we veranderen naar Zion Canyon Campground) en het weer die dag nog redelijk meevalt... We zullen waarschijnlijk op het moment zelf beslissen :)

Het lijkt mij wel dat dit een park is dat ik zéker opnieuw zal doen later, zoveel mogelijkheden zeg! :clap:

PS: Ik ben niet met een camper, we gebruiken de auto van n vriend + kampeermateriaal (tent) :) Nuja, niet dat dat er zo veel toe doet! :mrgreen:
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

het overgrote deel van de wandeling hang je tegen de wand van de canyon,
Dit vind ik dan wel wat overdreven. Alleen het laatste stuk zou je kunnen 'hangen'. Je kan ook alleen het 1e stuk doen tot aan de brug. Dan heb je ook al een mooi uitzicht de canyon in. Daarna krijg je namelijk een stuk door een canyon en dan de walter's wiggles die ook aardig steil omhoog gaan.

Afbeelding

Maar aangezien je er wrs pas tegen de middag bent zou ik ook gaan voor de rivier die wat verkoeling zal brengen. Overigens over die wandeltijden. Even puur foto en kijktijd niet meegenomen vind ik de tijden die de borden aangeven vaak erg ruim genomen. Als je een normaal tempo aanhoud zal je veelal sneller zijn dan aangegeven. Maar het zijn wel fijne richttijden om gewoon aan te houden qua plannen.
Alexandra.v
Amerika-ontdekker

Oké bedankt!

Ik denk ook dat we gewoon op dat moment zelf meer zin gaan hebben in een rustige wandeling bij de rivier, in plaats van een zwaardere en langere wandeling in de zon... :lol:

Trouwens, klopt het dat je schoenen op de Riverside walk nog droog blijven, maar dat je de Narrows niet in kunt zonder in het water te gaan? Heb je dan echt waterdichte schoenen en kledij nodig, of zou dat lukken met normale bergschoenen (die je dan te drogen legt) en een short? :P
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Ik had teva sandalen; niet geschikt om heel erg ver de Narrows in te lopen, maar goed genoeg voor een korte wandeling. Die sandalen zijn ook prima voor de Riverside walk. En verder een korte broek inderdaad. Er liggen vaak stokken bij het begin; die zijn wel prettig om te gebruiken. Je kunt ook in Springdale schoenen en stokken huren.

Marianne
ina
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Bericht door ina »

Wij hadden oude gympen, met teva's stoot je snel je tenen tegen de stenen onder water, kan ook je wandelschoenen gebruiken mits ze snel drogen.
Kristel De Schryver
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 2
Contacteer:

Bericht door Kristel De Schryver »

Wij hebben schoenen gekocht in Springdale. 1 paar kopen, 1 paar gratis. Mijn vriend had er zowiezo toch nodig en zoveel duurder dan huren was het nu niet meer met die korting. Zou wel schoenen aanraden die tegen het water kunnen. Dat maakt de wandeling veel aangenamer! En (wandel)stokken komen inderdaad ook van pas. Fijne wandeling overigens. The Narrows is ons veel meer bevallen dan Angel's Landing. Echt genieten daar!
ingrid1955
Amerikakenner

Dit vind ik dan wel wat overdreven. Alleen het laatste stuk zou je kunnen 'hangen'
hallo,
ik bedoel niet dat je aan kettingen of zo hangt of langs afgronden stapt, maar dat jelange tijd langs de canyonwand stapt zonder veel nieuwe panorama's te zien, dit in tegenstelling met wandeling naar observation point.

Jacques
sanne85
Amerika-ontdekker

Bericht door sanne85 »

Ik lees even mee met dit topic. Wij blijven namelijk 1 volle dag in zion en hebben de dag van aankomst waarschijnlijk nog een halve middag in zion (komen vanaf les vegas). Als we OP doen, is het dan handiger om narrows op de dag van aankomst te doen? Naast OP is een andere wandeling wellicht wat veel op 1 dag?
ingrid1955
Amerikakenner

waarschijnlijk nog een halve middag in zion (komen vanaf les vegas).
hangt vooral van het weer af :als het echt warm/heet is is OP doen in de namiddag niet aan te raden. bij hitte kan je in de namiddag beter de riverside wandeling doen en the narrows ( stukje ervan, of langer, naargelang tijd)

nog enkele andere wandelingen erbij : mits goede conditie kunnen enkele korte wandelingen ( wheeping rock, riverside , emerald pools) zeker te doen. dan wel vroege start nodig voor OP.

Jacques
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer