Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

twijfel Monument Valley

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Liesje
Amerika-ontdekker

twijfel Monument Valley

Bericht door Liesje »

Hello,

ik heb een vraagje tijdens onze rondreis in juli zijn we op 14/07 in Page.
S'morgens hebben we daar nog de antelope canyon tour geboekt om 10u30 en deze zou om 12u gedaan zijn.
Van daaruit rijden we dan verder naar Monument Valley.
(Hebben de dag ervoor een hele dag in PAge voor Horshoe Bend, Glen Canyon dam en boottocht)
Nu hebben we als overnachting Gouldings Campground geboekt maar nu begin ik eigenlijk te twijfelen of we al niet beter de scenic drive door het park doen om dan s'avond de zonsondergang mee te maken en dan een hotel aan de andere kant te nemen.
Of wat denken jullie?
Ik zou precies geen extra tour in het park willen doen maar eerder de scenic drive met eigen wagen.
alavst bedankt voor jullie info!

groetjes,

Annelies
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Re: twijfel Monument Valley

Bericht door Marcopstal »

Ik begrijp de vraag niet. Hoezo een hotel aan de andere kant ?

Op exact dezelfde plaats op de US163 sla je ofwel linksaf naar de Gouldings campground, ofwel rechtsaf naar monument Valley. In beide gevallen moet je via dezelfde weg terug tot aan de US163 komen om verder te kunnen rijden.

Als je die eerste dag nog tijd hebt kan je de scenic drive doen.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Liesje
Amerika-ontdekker

Bericht door Liesje »

hm oke bloos bloos,
Ik dacht dat je door het park verder kon rijden al richting Moab enzo.
maar eigenlijk maak je een tour door het park om dan op hetzelfde punt terug uit te komen.
Ja dan heeft het niet veel nut om van hotel te veranderen en knn we zien of we inderdaad de eerste dag de tijd hebben om de scenic route te doen.
1 ste x USA
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door 1 ste x USA »

een bezoek aan The Lower Antelope Canyon ,moet men deze ook op voorhand boeken of is dit alleen maar voor de Upper?
MrJavier
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door MrJavier »

Je hoeft niet te reserveren. Zie topic :wink:
http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... en#p976354

Wouter
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

hm oke bloos bloos,
Ik dacht dat je door het park verder kon rijden al richting Moab enzo.
maar eigenlijk maak je een tour door het park om dan op hetzelfde punt terug uit te komen.
Ja dan heeft het niet veel nut om van hotel te veranderen en knn we zien of we inderdaad de eerste dag de tijd hebben om de scenic route te doen.
Ik weet niet of je de lower of upper antelope canyon hebt geboekt, maar bij de lower ben je wel wat vroeger klaar. Ik weet ook niet of je dit vanuit je hotel in Page doet, of dat je zelf naar de upper canyon parkeerplaats gaat? Als je om 12u naar Monument Valley rijd kun je met gemak de scenic drive nog doen. Het is inderdaad een rondje. Met de self drive moet je je wel echt aan de route houden. Met een begeleide tour kom je ook nog op wat andere plekken. Ik zou sowieso proberen die tour al op die dag te doen. En dan de dag erna na zonsopkomst de snelste weg naar Moab te pakken, want daar had je doordat je gaat raften ook misschien wat te weinig tijd voor zowel Canyonland als Arches.
Liesje
Amerika-ontdekker

Bericht door Liesje »

Merci Paul voor het antwoord! We zijn drie dagen in Moab dus ik dacht de dag dat we van MV naar Moab rijden Canyonlands al te doen, dag 2 te raften, dag 3 Arches en dan rijden we op dag 4 via Capitol Reef naar Bryce Canyon. Dan zullen we na page nog de scenic drive in MV doen

Groetjes
avsboz
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door avsboz »

In Page rustig de tijd nemen en aan einde van middag aankomen in MV. Daar in de late namiddag/vroeg in de avond (mooi lage zon, diep rode kleuren) zelf de tour doen en dan lekker doorrijden naar San Juan. Dan zit je ook al weer een stukje dichter bij Moab.
avsboz schreef:Als je echt iets leuks (en schoon) zoekt, dan kan moet je eens kijken naar een Yurt in San Juan. Echt super!! Van buiten ziet het er niet spectaculair uit, maar van binnen is het heel netjes. We hebben daar vorig jaar in de rode (grotere) yurt overnacht en dat was onze meest byzondere overnachting van de vakantie. s Avonds op eigen terras met uitzicht op de Mexican Hat (letterlijk). Goede sanitaire voorzieningen in de Yurt, Wifi Prima. Zie ons verslag van 18 juni.We hebben daar ook wat fotos op staan van de yurt. http://avsboz.wordpress.com/2014/06/18/ ... xican-hat/
Grt,
Andries

2012-2014-2015-2016-2018 USA Blogs: http://avsboz.wordpress.com/
Liesje
Amerika-ontdekker

Bericht door Liesje »

Amai die Yurt ziet er inderdaad super uit en lijkt me wel een speciale ervaring om daar te slapen! Ga zeker is bekijken of we eventueel nog een plaatsje vinden.

Groetjes,

Annelies
Masja
Amerika-ontdekker

Bericht door Masja »

De Yurt bij Monument Valley is mijn mooiste overnachting geweest. We zijn s'avonds buiten gaan zitten onder de meest prachtige sterrenhemel!
En vanuit je bed kun je ook de sterren zien door het glazen koepeldak...
Ik zou niet twijfelen maar boeken!
Groetjes Masja
Lot11
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door Lot11 »

Kan je het koepeldak afsluiten 's nachts? Anders heb je 's morgens toch heel vroeg licht binnen?
avsboz
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door avsboz »

Koepel kan je niet afsluiten, maar daar heb je niet zoveel last van. Zo groot is die niet. Ik schat zo'n 1 a 1,5m.
Grt,
Andries

Lot11
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door Lot11 »

Kamer bij San Juan Inn gewijzigd naar een Yurt!
avsboz
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door avsboz »

Ga je zeker van genieten !
Grt,
Andries

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen