Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
All about LA!
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Re: All about LA!
Als je nog eens een mooi park wilt hebben (vooral in erg mooi weer) moet je eens naar Mandeville Canyon park gaan en Rivas Canyon Park. Erg mooi uitzicht ook op Santa Monica. Je kan echt geweldig wandelen en mountainbiken in de heuvels daar.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Staat bij deze genoteerd. Bedankt.
-
- Amerikafan
- Partner van: Wouter
- Aantal x V.S. bezocht: 2
@Spandi: wij komen ook aan op LAX, dus ben ook wel benieuwd hoe het gaat verlopen.
Ivm het vertrek, wij vertrekken vanuit Dusseldorf dat was dit jaar nog goedkoper dan vanuit Brussel of Amsterdam. Misschien dat volgend jaar vertrek vanuit Brussel voordeliger is.
Ivm het vertrek, wij vertrekken vanuit Dusseldorf dat was dit jaar nog goedkoper dan vanuit Brussel of Amsterdam. Misschien dat volgend jaar vertrek vanuit Brussel voordeliger is.
wouterendebbie.blogspot.be/
wouterendebbie1.blogspot.be/
wouterendebbie2.blogspot.be/
wouterendebbie3.blogspot.be/
https://www.facebook.com/groups/2198403 ... =bookmarks
wouterendebbie4.blogspot.be/
wouterendebbie1.blogspot.be/
wouterendebbie2.blogspot.be/
wouterendebbie3.blogspot.be/
https://www.facebook.com/groups/2198403 ... =bookmarks
wouterendebbie4.blogspot.be/
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
2x aangekomen op LAX. Een maal direct en een maal na een binnenlandse vlucht. Vond er weinig bijzonders aan ivm andere vliegvelden. Immigrations en douane is altijd maar afwachten natuurlijk. Maar je zit daarna vrij snel bij het autoverhuurbedrijf. Ik zou verder niet eens meer weten hoe het er van binnen uitziet.
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
kan iemand mij vertellen waar deze locatie zich bevindt in LA?

lijkt me een leuke plek om 's avonds downtown the fotograferen

lijkt me een leuke plek om 's avonds downtown the fotograferen

2009 :: LA - SF
2011 :: NY - MIA
2014 :: DENV - LV
2015 :: LV - LV
2019 :: MIA - MIA
Blogs :: http://exploringusa2015.wordpress.com
2011 :: NY - MIA
2014 :: DENV - LV
2015 :: LV - LV
2019 :: MIA - MIA
Blogs :: http://exploringusa2015.wordpress.com
- sunnyrojo
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 15
- Contacteer:
Echt een top lijstje, voor ons de 1e keer dus wij nemen hem zeker mee
Zag dat Laguna beach 1 vd mooiste stranden heeft, kan je daar ook snorkelen? Of weet iemand misschien een betere plek?

Zag dat Laguna beach 1 vd mooiste stranden heeft, kan je daar ook snorkelen? Of weet iemand misschien een betere plek?
Florida 2011, 2013, 2014,2016, 2018 en 2019 augustus , december bezoek onze Villa Maggiore Davenport, april 2020 Bezoek Villa Maggiore , augustus 2020 bezoek Villa Maggiore Davenport https://www.maggiorevilla.com/blog/
2015, 2017, 2020 Westkust USA,
2015, 2017, 2020 Westkust USA,
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Als ik zo kijk lijkt me dit vanaf de hogere parkeerplaatsen bij het Dodger stadion. Edit: Even google earth gebruikt en het heeft er toch wel wat van weg.Jerre schreef:kan iemand mij vertellen waar deze locatie zich bevindt in LA?
![]()
Ik weet alleen niet of je daar altijd zomaar kunt komen als er geen wedstrijd is.
Hou er wel rekening mee dat die filmbeelden vaak wat bewerkt zijn he.
Nogmaals edit. In google maps zie je onderaan de parkeerplaats met streetview een blauw rondje. Dus daar kun je je streetview poppetje neerzetten. Dan heb je ongeveer dit uitzicht.
Dat lijkt mij ook inderdaad vanaf een van de parkeerdecks van Dodger stadium te zijn gefilmd. Vooral s'avonds is dat erg indrukwekkend. Maarja, toen had ik mijn camera niet bij
Hier een plaatje (niet door mij geschoten)
https://c1.staticflickr.com/5/4068/4464 ... 99a4_b.jpg

Hier een plaatje (niet door mij geschoten)
https://c1.staticflickr.com/5/4068/4464 ... 99a4_b.jpg
Groetjes,
Daniel
Daniel
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Altijd jammer dat er in LA vaak zoveel smogachtige mist hangt
Hallo allemaal.
Wij komen 's avonds rond een uur of 18.00 uur in Anaheim aan en overnachten daar om de volgende dag naar Disney te gaan.
Op Booking.com staan een aantal hotels waar je gratis mag parkeren en op loopafstand of met treintje naar Disney kan.
Maar omdat wij al uitchecken op de dag dat we naar Disney gaan vraag ik mij af of we dan nog bij het motel mogen parkeren.
De dag na Disney willen we de studio's bezoeken en de dag daarna nog wat sight seeing LA.
Is het misschien een idee om 2 nachten in Anaheim te blijven?
Hoe zouden jullie dit plannen?
Dan kan de auto daar gratis staan.
Volgens mij is een nacht extra in Anaheim ook goedkoper dan elders in LA (dichterbij de studio's)
Ik las ook ergens dat je in LA een auto nodig hebt.
In San Francisco was dit niet handig en kon het met openbaar vervoer.
Hoe zit dit in LA?
Wij komen 's avonds rond een uur of 18.00 uur in Anaheim aan en overnachten daar om de volgende dag naar Disney te gaan.
Op Booking.com staan een aantal hotels waar je gratis mag parkeren en op loopafstand of met treintje naar Disney kan.
Maar omdat wij al uitchecken op de dag dat we naar Disney gaan vraag ik mij af of we dan nog bij het motel mogen parkeren.
De dag na Disney willen we de studio's bezoeken en de dag daarna nog wat sight seeing LA.
Is het misschien een idee om 2 nachten in Anaheim te blijven?
Hoe zouden jullie dit plannen?
Dan kan de auto daar gratis staan.
Volgens mij is een nacht extra in Anaheim ook goedkoper dan elders in LA (dichterbij de studio's)
Ik las ook ergens dat je in LA een auto nodig hebt.
In San Francisco was dit niet handig en kon het met openbaar vervoer.
Hoe zit dit in LA?
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Wat bedoel je met 'de studio's'?? Bedoel je het pretpark Universal Studio of wil je filmstudio's zien??
Ik zou je echt afraden om dat vanuit Anaheim te doen. Pak 1 nacht Anaheim en 2 nachten elders in LA. Volgens mij kan, behalve in downtown, je auto bijna overal gratis bij hotels staan in LA.
San Francisco is een compleet anders stad dan LA. LA is zoveel groter en alle bezienswaardigheden liggen redelijk ver van elkaar af. Ook zijn niet alle highlights met het OV te bereiken of je moet overstappen van bv metro op bus. Een auto in LA is, vooral als je er zo kort verblijft, eigenlijk wel een must.
Ik zou je echt afraden om dat vanuit Anaheim te doen. Pak 1 nacht Anaheim en 2 nachten elders in LA. Volgens mij kan, behalve in downtown, je auto bijna overal gratis bij hotels staan in LA.
San Francisco is een compleet anders stad dan LA. LA is zoveel groter en alle bezienswaardigheden liggen redelijk ver van elkaar af. Ook zijn niet alle highlights met het OV te bereiken of je moet overstappen van bv metro op bus. Een auto in LA is, vooral als je er zo kort verblijft, eigenlijk wel een must.
- RiverCola
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Vergelijk LA met Rotterdam + Den Haag + Leiden + alles wat ertussen en eromheen ligt en het is evident dat je een auto nodig hebt
San Francisco kun je als stad vergelijken met elke andere Nederlandse stad, goed te doen te voet en af en toe kun je eens een bus of metro pakken.

San Francisco kun je als stad vergelijken met elke andere Nederlandse stad, goed te doen te voet en af en toe kun je eens een bus of metro pakken.
@Rivercola
Dank voor de vergelijking. Ik snap hem nu precies
@PSV
Ik bedoel de universal studio's hollywood.
Van Anaheim naar Universal is het 40 minuten rijden.
Of we dat nu 's avonds na Disney doen of de volgende dag? Wat is het verschil?
Ik begreep dat het verkeer in LA altijd gekkenhuis is.
Het lijkt mij ook prettig om met een ART naar Disneyland te gaan, of lopend en de auto bij het motel te laten?
Wat zie ik over het hoofd?
Dank voor de vergelijking. Ik snap hem nu precies

@PSV
Ik bedoel de universal studio's hollywood.
Van Anaheim naar Universal is het 40 minuten rijden.
Het lijkt mij ook prettig om met een ART naar Disneyland te gaan, of lopend en de auto bij het motel te laten?
Wat zie ik over het hoofd?
Voeg daar nog maar Amsterdam, Haarlem en Utrecht bij. Zo groot is LA eigenlijk.Lena78 schreef:@Rivercola
Dank voor de vergelijking. Ik snap hem nu precies![]()
's Avonds, zeker later o de avond, dus na 19.00 uur betekent minder files. De volgende dag betekent in de ochtend in de file rijden.Lena78 schreef:Van Anaheim naar Universal is het 40 minuten rijden.
Altijd gekkenhuis is te zwaar, er zijn een paar zeer beruchte wegen, waarvan de 405 wel de ergste is en die moet je nu net hebben om van Anaheim naar Universal te gaan.
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Als jij dat 's ochtends vroeg in 40min denkt te gaan doen, lekker doen. Kijk eens een keer rond 1700/1730 op google maps en zet het verkeer aan. Dan zie je hoe het verkeer daar in de spits is. In plaats van 40 min is het nu 1.5u rijden.Van Anaheim naar Universal is het 40 minuten rijden.
Ik zou liever 's avonds laat (want je zal echt pas laat uit Disney vertrekken), ver na de spits die kant op gaan en dan de volgende ochtend maar een kleine afstand moeten overbruggen dan dat ik 's ochtends vroeg heel LA door moet.
Volgens mij moet je toch de 5 en vanaf net voor downtown de 101 hebben?waarvan de 405 wel de ergste is en die moet je nu net hebben om van Anaheim naar Universal te gaan.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 1
Op de laatste dag van onze trip rijden wij van Santa Barbara naar Los Angeles, die avond overnachten we vlakbij LAX en de volgende ochtend vliegen we rond 10.30 terug naar Amsterdam.
Ik vroeg me af of het realistisch is wanneer we rond 08.00 uur vertrekken uit Santa Barbara, we rond 11 uur in de buurt van LAX kunnen zijn?
Is het dan het beste om via de 1 de stad in te rijden bij Santa Monica, om de 405 zo veel mogelijk te vermijden?
Dan koffers bij het hotel achterlaten en terug richting Santa Monica / Venice beach om een fiets te huren en langs de Santa Monica bay te fietsen en de vakantie rustig af te sluiten.
Is het denken jullie dan ook nog haalbaar een stukje door Beverly hills en / of mulholland drive te rijden? Of misschien iets anders als leuke toevoeging? (geen Hollywood).
Of het beste gewoon de dag rond Santa Monica Bay besteden?
Bedankt,
Sonja
Ik vroeg me af of het realistisch is wanneer we rond 08.00 uur vertrekken uit Santa Barbara, we rond 11 uur in de buurt van LAX kunnen zijn?
Is het dan het beste om via de 1 de stad in te rijden bij Santa Monica, om de 405 zo veel mogelijk te vermijden?
Dan koffers bij het hotel achterlaten en terug richting Santa Monica / Venice beach om een fiets te huren en langs de Santa Monica bay te fietsen en de vakantie rustig af te sluiten.
Is het denken jullie dan ook nog haalbaar een stukje door Beverly hills en / of mulholland drive te rijden? Of misschien iets anders als leuke toevoeging? (geen Hollywood).
Of het beste gewoon de dag rond Santa Monica Bay besteden?
Bedankt,
Sonja
Ik zou vanuit Santa Barbara gewoon de 1 naar LA nemen. Je zou dan nog de grote outlet bij Camarillo kunnen meenemen, als je dat leuk vind. Daarnaast is een stop bij Zuma Beach in Malibu ook nog wel leuk.
Persoonlijk zou ik niet eerst naar LAX rijden, maar de koffers gewoon in de auto laten. Afhankelijk hoe lang je wilt fietsen kun je best nog even Mulholland Drive rijden hoor, wel meer ook. Maar dat hangt er maar net vanaf hoe lang je bij Venice Beach/Santa Monica blijft.
Maar wat je schetst kan prima.
Persoonlijk zou ik niet eerst naar LAX rijden, maar de koffers gewoon in de auto laten. Afhankelijk hoe lang je wilt fietsen kun je best nog even Mulholland Drive rijden hoor, wel meer ook. Maar dat hangt er maar net vanaf hoe lang je bij Venice Beach/Santa Monica blijft.
Maar wat je schetst kan prima.
Groetjes,
Daniel
Daniel
-
- Amerika-ontdekker
Super, hartelijk bedankt! Ook voor de tips voor onderweg 

- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Mee eens. Alleen ben ik zelf in een stad als LA hier altijd iets voorzichtiger mee. Nu ligt jullie hotel niet goed om 'even' de koffers te droppen. Ik zou op dag 1 als je aankomt of dag 2 van de vakantie even een Walmart o.i.d. binnenlopen en kijken of je een goedkoop stuk donker doek voor een paar dollar kunt kopen. Ik zou overigens ook even langs Camarillo rijden, alleen ligt dit aan de 101 en moet je daarna een stukje terug. Een mooiere route is om de 101 te volgen tot thousand Oaks en dan de 23 door de heuvels te rijden.Persoonlijk zou ik niet eerst naar LAX rijden, maar de koffers gewoon in de auto laten.
Bij de pier van Santa Barbara is het voor de middag wrs al wel redelijk druk, maar op de pier zelf is waarschijnlijk nog weinig open. Zo rond het middaguur is het in Venice gezelliger, waar het in Santa Monica in de namiddag en avond gezelliger is. In de straat achter de pier ligt ook nog een uitgebreid winkelcentrum. Ik zou dus lekker de auto langs de pier zetten bij het strand (je kan ook op de pier parkeren, maar ik weet niet of dat duurder is) en dan direct de fietsen huren en lekker in Venice lunchen. Je kan via het fietspad over het strand naar venice en dan ook nog door over de bikeway naar marina del rey.
Het stuk van Santa Monica naar Mulholland drive hangt echt af van de dag en het tijdstip. Als je een gps met verkeer hebt is het handig, want de een doet er 25min over (pak alleen het stuk recht van de 405, links loopt al snel dood) en de ander 1.5uur.
-
- Amerika-ontdekker
Super bedankt ook Paul!
Goede tip van het donkere doek en dan inderdaad zonde van de tijd om eerst naar het hotel te gaan. Dus beginnen bij santa monica, fietsen naar venice voor de lunch en misschien nog wat verder en dan s avonds misschien nog een hapje in santa monica kunnen eten als afsluiting van de reis. Mulholland drive moeten we ter plekke maar even kijken of we dat eventueel van te voren nog willen doen! Zo'n fietstochtje lijkt me een lekker relaxte invulling van de laatste dag.
Heerlijk al die voorbereidingen!
Goede tip van het donkere doek en dan inderdaad zonde van de tijd om eerst naar het hotel te gaan. Dus beginnen bij santa monica, fietsen naar venice voor de lunch en misschien nog wat verder en dan s avonds misschien nog een hapje in santa monica kunnen eten als afsluiting van de reis. Mulholland drive moeten we ter plekke maar even kijken of we dat eventueel van te voren nog willen doen! Zo'n fietstochtje lijkt me een lekker relaxte invulling van de laatste dag.
Heerlijk al die voorbereidingen!