Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Van Moab naar Mexican Hat
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Van Moab naar Mexican Hat
Hallo. Is dit haalbaar op 1 dag? We hebben rond 18.00 uur een jeeptour door Monument Valley.
Van Moab naar Mexican Hat.
We willen dan ook nog van tevoren: National Bridges Nat Monument en Gooseneck.
En hoe heet die weg vlak voordat je in Monument Valley ziet liggen. Je komt dan aanrijden over een heuvel/berg en schijnt dan een mooi uitzicht te hebben over Monument Valley. Of zit ik dan in de verkeerde richting?
Hans
Van Moab naar Mexican Hat.
We willen dan ook nog van tevoren: National Bridges Nat Monument en Gooseneck.
En hoe heet die weg vlak voordat je in Monument Valley ziet liggen. Je komt dan aanrijden over een heuvel/berg en schijnt dan een mooi uitzicht te hebben over Monument Valley. Of zit ik dan in de verkeerde richting?
Hans
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 1
Re: Van Moab naar Mexican Hat
Dat is de weg van Mexican Hat naar Monument Valley, ligt dus op de route. Mooi uitzicht inderdaad. Er staat daar ook een bordje van Forrest Gump, waar hij zijn looptocht heeft beëindigd.
Hallo, dat is prima haalbaar. Voor dat mooie uitzicht kun je stoppen bij Mile Marker 13 op de US 163.
Naast Natural Bridges kom je ook onderweg langs Moki Dugway en kun je de afslag naar Muley Point nemen. Daarnaast kom je voordat je bij Gooseneck SP bent nog langs Valley of the Gods, ook een prachtige weg (wel onverhard!).
Bij Mexican Hat is de gelijkgenoemde rots leuk, net als eten bij House of the Swinging Steak!
Naast Natural Bridges kom je ook onderweg langs Moki Dugway en kun je de afslag naar Muley Point nemen. Daarnaast kom je voordat je bij Gooseneck SP bent nog langs Valley of the Gods, ook een prachtige weg (wel onverhard!).
Bij Mexican Hat is de gelijkgenoemde rots leuk, net als eten bij House of the Swinging Steak!
Groetjes,
Daniel
Daniel
- avsboz
- Amerikakenner
- Contacteer:
Goed te doen mits op tijd vertrekken uit Moab. Vergeet ook House on Fire niet. Maar voor het beste effect moet daar wel tegen 11.00 zijn. Voor Natural Bridges hadden we te weinig tijd omdat we eigenlijk te laat uit Moab weg gingen en onderweg nog een (sanitaire) stop gingen maken... 
Zie ook: https://avsboz.wordpress.com/2014/06/18 ... xican-hat/
We zijn vanuit MV weer teruggegaan naar Mexican Hat waar we overnacht hebben. De volgende ochtend hebben we toen op de weg bij milemarker 13 de bekende foto's gemaakt.

Zie ook: https://avsboz.wordpress.com/2014/06/18 ... xican-hat/
We zijn vanuit MV weer teruggegaan naar Mexican Hat waar we overnacht hebben. De volgende ochtend hebben we toen op de weg bij milemarker 13 de bekende foto's gemaakt.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Voor de mooie fotoshoot met een overview over de SR 163 en MV (bij voorkeur in sterke telestand) kun je de volgende coordinaten invoeren.
37,104865 en -109,985500
37,104865 en -109,985500
- Re1gnman
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 14
- Contacteer:
Is dat een andere locatie dan MM13, oftewel bij het Forrest Gump bord?
"Patience is something you admire in the driver behind you, but not in the one ahead...."
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 1
Wij willen ook deze route rijden, maar dan in omgekeerde richting...vanaf The View Monument Valley naar Moab. Hoe lang doe je er ongeveer over als je onderweg ook nog eens wilt stoppen om al het moois, Muley Point en Natural Bridges, te bekijken?
Als je alles wilt doen wat hierboven geschreven staat (Mexicat Hat Rock, Gooseneck SP, Valley of the Gods, Moki Dugway, Muley Point, Natural Bridges) dan ben je wel (bijna) de hele dag zoet.
Voor de duidelijkheid: Muley Point bereik je door een onverharde weg te rijden (net als Valley of the Gods).
Voor de duidelijkheid: Muley Point bereik je door een onverharde weg te rijden (net als Valley of the Gods).
Groetjes,
Daniel
Daniel
-
- Amerikafan
Dank allen voor jullie antwoorden. Hier hebben we wat aan.
Hans
Hans
- kalaman
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 24
- Contacteer:

2013-12-19 Monument Valley - Valley of the Gods - Moki Dugway by Kalaman Travel, on Flickr
Zie onze diverse april/december blogs voor meer info/foto's/video's over alle plaatsen die je opnoemt.
-
- Amerikafan
Valley of the god ziet er ook uitnodigend en schitterend uit, maar helaas hebben wij geen 4wheel ter beschikking. En het wordt erg druk op 1 dag om te doen. Toch bedadankt voor de tip. Andere keer.
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
ik meen mij wel te herinneren dat je de valley of the gods zonder 4wd kon doen?
2009 :: LA - SF
2011 :: NY - MIA
2014 :: DENV - LV
2015 :: LV - LV
2019 :: MIA - MIA
Blogs :: http://exploringusa2015.wordpress.com
2011 :: NY - MIA
2014 :: DENV - LV
2015 :: LV - LV
2019 :: MIA - MIA
Blogs :: http://exploringusa2015.wordpress.com
- kalaman
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 24
- Contacteer:
Er is helemaal geen 4x4 nodig voor VotG. Zie onze blog van dec 2013 voor een video van deze dirt road.
Wij deden VotG ook zonder 4x4, goed te doen. Goed opletten zodat je grote keien en diepe gaten omzeilt. Ik zou het ter plekke even aankijken of je het aandurft. Goed te weten is dat je niet verzekerd bent met de standaard dekking van de rental company.
De weg naar Muley Point is overiges beter te doen.
De weg naar Muley Point is overiges beter te doen.
Groetjes,
Daniel
Daniel
- avsboz
- Amerikakenner
- Contacteer:
Mocht ik er ooit nog eens terug komen dan zou ik zeker naar Goosenecks SP gaan, maar Muley Point zou ik laten schieten. Vond het een irritante weg (hoe zeg je dat "ribbelig") en de vergezichten waren vergelijkbaar met Goosenecks, maar bij Goosenecks was het zicht op de rivier veel mooier.
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Je hebt voor valley of the gods idd geen 4x4 nodig. Maar ik zou toch wel voor een high clearance auto kiezen (dus een wat hogere afstand tussen de bodem vd auto en het wegdek). Je moet aan het begin (of het eind) van deze rit door een al dan niet een beetje gevulde wash en er liggen op heel deze weg her en der wat flinke keien. Ook is het middelste deel van de rit wat op en af in losser zand en (bij ons dan toch) wat meer diepe sporen. Maar wij reden deze weg met een dodge grand caravan, dus dan weet je al dat het bijna met elke auto wel te rijden moet zijn.
Ik vond Goosenecks niet zo indrukwekkend als bv de Horseshoe bend bij Page. Maar wij zijn een stukje naar beneden geklommen en het is wel zeker een mooie plek voor een (korte) stop.
Ik vind de verhalen van de Moki Dugway die ik her en der lees spannender dan wat ik er zelf van heb ervaren. Zo enorm steil vond ik die klim nou ook weer niet (misschien wel voor een camper of vrachtwagen natuurlijk) en het is ook een vrij breed pad. De rit naar Muley Point zijn we na 200m al omgedraaid omdat die weg toen voor de dodge echt een groot wasbord was en ik het niet echt verantwoord vond.
Ik vond Goosenecks niet zo indrukwekkend als bv de Horseshoe bend bij Page. Maar wij zijn een stukje naar beneden geklommen en het is wel zeker een mooie plek voor een (korte) stop.
Ik vind de verhalen van de Moki Dugway die ik her en der lees spannender dan wat ik er zelf van heb ervaren. Zo enorm steil vond ik die klim nou ook weer niet (misschien wel voor een camper of vrachtwagen natuurlijk) en het is ook een vrij breed pad. De rit naar Muley Point zijn we na 200m al omgedraaid omdat die weg toen voor de dodge echt een groot wasbord was en ik het niet echt verantwoord vond.
Grappig dat een ieder dat zo verschillend kan ervaren. Ik vond het uitzicht op Muley Point (en het uitzichtpunt voor de top) tienmaal meer indrukwekkender dan Gooseneck, wat ik eigenlijk weer wat vond tegenvallen. De weg naar Muley Point is inderdaad een zeer hobbelige.avsboz schreef: vergezichten waren vergelijkbaar met Goosenecks, maar bij Goosenecks was het zicht op de rivier veel mooier.
Groetjes,
Daniel
Daniel
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht