Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Mariposa Grove of Sequioa NP
Mariposa Grove of Sequioa NP
Hallo,
Wij gaan in juli een rondreis maken en nu vraag ik me af of het de moeite is om de omweg te maken naar Seqouia NP of dat we evengoed gewoon Mariposa grove knn bezoeken.
Heeft er iemand ervaring met beide en indien ja wat zouden jullie verkiezen?
alvast bedankt voor de info
groetjes,
Annelies
Wij gaan in juli een rondreis maken en nu vraag ik me af of het de moeite is om de omweg te maken naar Seqouia NP of dat we evengoed gewoon Mariposa grove knn bezoeken.
Heeft er iemand ervaring met beide en indien ja wat zouden jullie verkiezen?
alvast bedankt voor de info
groetjes,
Annelies
- Hans B
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 25
- Contacteer:
Re: Mariposa Grove of Sequioa NP
Lees onderstaande link
http://www.nps.gov/yose/planyourvisit/mariposagrove.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.nps.gov/yose/planyourvisit/mariposagrove.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
In 29x
1685 dagen en
151.800 mile gereisd door Amerika
1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda
Home is were we park it.
Tucson AZ
1685 dagen en
151.800 mile gereisd door Amerika
1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda
Home is were we park it.
Tucson AZ
- Re1gnman
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 14
- Contacteer:
Hangt van de tijd af die je te besteden hebt.
Als je ruim de tijd hebt, is Sequoia NP i.c.m. Kings Canyon heel mooi.
Maar als je maar een middagje over hebt in je schema, kun je SE/KI beter
een andere keer doen denk ik.
En het hangt er vanaf waar je vandaan komt en waar je naartoe gaat.
Hoe ziet je route eruit?
Als je ruim de tijd hebt, is Sequoia NP i.c.m. Kings Canyon heel mooi.
Maar als je maar een middagje over hebt in je schema, kun je SE/KI beter
een andere keer doen denk ik.
En het hangt er vanaf waar je vandaan komt en waar je naartoe gaat.
Hoe ziet je route eruit?
"Patience is something you admire in the driver behind you, but not in the one ahead...."
onze route ziet er als volgt uit:
Dag 1 LA aankomst
Dag 2 La
Dag 3 LA - Kingman
Dag 4 Kingman -Grand Canyon
Dag 5: Grand Canyon - Page
Dag 6: Page - Monument Valley
Dag 7: Monument Valley - Moab
Dag 8: Moab (Arches / Canyonlands)
Dag 09: Moab Raften
Dag 10: Moab - Bruce Canyon
Dag 11: Bryce Canyon - Zion NP
Dag 12: Zion NP
Dag 13: Zion NP - Las Vegas
DAg 14: Las Vegas
Dag 15: Las Vegas - Death Valley
DAg 16: Death Valley - Mammoth Lakes
Dag 17: Mammoth lakes - Yosemite
Dag 18: Yosemite NP
DAg 19: Yosemite - Sequioa NP
Dag 20 Sequioa NP - San Francisco
DAg 21: San Fran
DAg 22: San FRan
Dag 23: SAn fran ochtendvlucht naar huis
Op zich denk ik wel dat het de moeite is om voor te gaan.
Of wat denkt u?
groetjes,
Annelies
Dag 1 LA aankomst
Dag 2 La
Dag 3 LA - Kingman
Dag 4 Kingman -Grand Canyon
Dag 5: Grand Canyon - Page
Dag 6: Page - Monument Valley
Dag 7: Monument Valley - Moab
Dag 8: Moab (Arches / Canyonlands)
Dag 09: Moab Raften
Dag 10: Moab - Bruce Canyon
Dag 11: Bryce Canyon - Zion NP
Dag 12: Zion NP
Dag 13: Zion NP - Las Vegas
DAg 14: Las Vegas
Dag 15: Las Vegas - Death Valley
DAg 16: Death Valley - Mammoth Lakes
Dag 17: Mammoth lakes - Yosemite
Dag 18: Yosemite NP
DAg 19: Yosemite - Sequioa NP
Dag 20 Sequioa NP - San Francisco
DAg 21: San Fran
DAg 22: San FRan
Dag 23: SAn fran ochtendvlucht naar huis
Op zich denk ik wel dat het de moeite is om voor te gaan.
Of wat denkt u?
groetjes,
Annelies
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
De Mariposa Grove is waarschijnlijk gesloten in juli, zie de link van Hans.
Maar er zijn andere plaatsen in Yosemite waar je sequoia's kunt zien. Het is moeilijk te adviseren wat het beste is zonder de totale route te kennen. Is die nog zoals in je routetopic? Daarin is geadviseerd om Sequoia over te slaan omdat je er te weinig tijd voor hebt. Die dag kun je beter ergens anders gebruiken.
De sequoia's in Sequoia NP (en in Kings Canyon) zijn op zich indrukwekkender dan die in Yosemite, maar die in de Merced Grove zijn ook prachtig. En het scheelt je heel veel rijden. Kijk bijvoorbeeld eens op googlemaps naar de afstand Yosemite Village - General Sherman Tree. En kijk eens in ons 2013-verslag om te zien hoeveel tijd je kwijt bent voor Sequoia.
Marianne
Maar er zijn andere plaatsen in Yosemite waar je sequoia's kunt zien. Het is moeilijk te adviseren wat het beste is zonder de totale route te kennen. Is die nog zoals in je routetopic? Daarin is geadviseerd om Sequoia over te slaan omdat je er te weinig tijd voor hebt. Die dag kun je beter ergens anders gebruiken.
De sequoia's in Sequoia NP (en in Kings Canyon) zijn op zich indrukwekkender dan die in Yosemite, maar die in de Merced Grove zijn ook prachtig. En het scheelt je heel veel rijden. Kijk bijvoorbeeld eens op googlemaps naar de afstand Yosemite Village - General Sherman Tree. En kijk eens in ons 2013-verslag om te zien hoeveel tijd je kwijt bent voor Sequoia.
Marianne
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik zou Sequoia vergeten. Zoals in je andere topic is aangegeven zou een stop in Capitol Reef mooi zijn. Of doe een extra dag Yosemite. Dat geeft je meer rust.
Ligt er al iets vast?
Marianne
Ligt er al iets vast?
Marianne
omrijden voor Seki en dan de hele route door kingscanyon en Sequioa rijden kost je enorm veel tijd.
Het is prachtig maar je kunt dit er niet even bij doen.
Dan zou ik echt proberen te gaan voor wat Marianne schrijft.
Zoek de big trees in Yosemite.
Die zijn ook enorm en indrukwekkend
Het is prachtig maar je kunt dit er niet even bij doen.
Dan zou ik echt proberen te gaan voor wat Marianne schrijft.
Zoek de big trees in Yosemite.
Die zijn ook enorm en indrukwekkend
@ Marianne,
ik heb de meeste hotels en campings inderdaad al geboekt maar deze zijn nog altijd gratis te annuleren dus ik zou eventueel nog wel aanpassingen in het schema knn maken.
Sequioa Np is misschien inderdaad wat zot om voor rond te rijden.
Het is vooral mijn partner dat deze absoluut zou willen doen maar als je denkt dat ik op andere plaatsen in Yosemite zelf ook kan bezoeken is dit misschien beter.
Dan moet ik juist is goed kijken waar ik nog een dag zou willen toevoegen.
Het reisschema is inderdaad nog altijd hetzelfde.
Capitol Reef hadden we al in het schema bij opgenomen als we naar Bryce rijden.
Dan moet ik het nog is goed bekijken.
Had eigenlijk super graag mesa verde willen doen maar dit schijnt niet doenbaar te zijn in een dag.
groetjes,
Annelies
ik heb de meeste hotels en campings inderdaad al geboekt maar deze zijn nog altijd gratis te annuleren dus ik zou eventueel nog wel aanpassingen in het schema knn maken.
Sequioa Np is misschien inderdaad wat zot om voor rond te rijden.
Het is vooral mijn partner dat deze absoluut zou willen doen maar als je denkt dat ik op andere plaatsen in Yosemite zelf ook kan bezoeken is dit misschien beter.
Dan moet ik juist is goed kijken waar ik nog een dag zou willen toevoegen.
Het reisschema is inderdaad nog altijd hetzelfde.
Capitol Reef hadden we al in het schema bij opgenomen als we naar Bryce rijden.
Dan moet ik het nog is goed bekijken.
Had eigenlijk super graag mesa verde willen doen maar dit schijnt niet doenbaar te zijn in een dag.
groetjes,
Annelies
Ik vind het eigenlijk toch doenbaar om hier Sequioa in te bezoeken, of mis ik iets in de route? Van iets als Visalia via Sequoia naar SF lijkt me zeker wel haalbaar, en je hebt ook genoeg tijd om Sequoia te zien.
Inderdaad, de tijd voor Yosemite is een beetje beperkt. Maar het leven is nu eenmaal keuzes maken
Ik zie wel meer dagen Zion dan Yosemite, en dat zou ik persoonlijk omdraaien. Maar Sequoia is op een dikke halve dag wel te doen. Stukje scenic drive, wandelen naar General Sherman, en een korte hike is wat wij gedaan hebben, op een kleine dag. Dus als je er graag heen wilt, het is een kleiner park, maar wel heel mooi. Ik vond het heel fijn, tussen die reuzen wandelen.
Hanging Rock is een aanrader voor een kortere hike met mooie uitzichten, tussen de Sequoia's door.
Inderdaad, de tijd voor Yosemite is een beetje beperkt. Maar het leven is nu eenmaal keuzes maken
Hanging Rock is een aanrader voor een kortere hike met mooie uitzichten, tussen de Sequoia's door.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Het is 4,5 uur extra rijden, vergeleken met de rechtstreekse rit van Yosemite naar SF als je naar de General Sherman Tree gaat, dus dat kan natuurlijk wel. Maar het zou jammer zijn om wel naar Sequoia te rijden en dan niet ook andere dingen te bezoeken. Bovendien kost zelfs een bezoek aan alleen de General Sherman al de nodige tijd, want dat doe je niet even vanuit de auto. Ik zou het af laten hangen van de plannen voor Yosemite. Daar kun je veel meer tijd doorbrengen als je wilt wandelen, fietsen, paardrijden etc. Dan kan dag 17 besteed worden aan de Tioga road, dag 18 aan de vallei en dag 19 aan een sequoiagrove, Glacier Point en bijvoorbeeld Hetch Hetchy.
Zie ook ons 2006-verslag voor zowel Yosemite (meerdere dagen) als Sequoia en Kings Canyon.
Je zou nog Mesa Verde toe kunnen voegen tussen MV en Moab, maar wel met een overnachting daar. Ik weet niet of het handig is, want dan moet je alle overnachtingen opschuiven. Zei voor Mesa Verde ons 2008-verslag.
Heb je voor Yosemite een cmaping? Je zult dan niet nog een nacht in de vallei kunnen reserveren, dus als je alles opschuift of een extra nacht Yosemite wilt doen moet je kijken of er iets vrij is buiten het park.
Marianne
Zie ook ons 2006-verslag voor zowel Yosemite (meerdere dagen) als Sequoia en Kings Canyon.
Je zou nog Mesa Verde toe kunnen voegen tussen MV en Moab, maar wel met een overnachting daar. Ik weet niet of het handig is, want dan moet je alle overnachtingen opschuiven. Zei voor Mesa Verde ons 2008-verslag.
Heb je voor Yosemite een cmaping? Je zult dan niet nog een nacht in de vallei kunnen reserveren, dus als je alles opschuift of een extra nacht Yosemite wilt doen moet je kijken of er iets vrij is buiten het park.
Marianne
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Het is altijd wat vreemd dat mensen alleen kiezen voor Sequoia, terwijl het Kings Canyon deel er toch gewoon ook ligt.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik denk dat de mensen alleen gaan voor de sequoia's, vandaar de focus op Sequoia NP. Ook voor de sequoia's zou je trouwens naar Kings Canyon kunnen; de Grant Grove is makkelijker bereikbaar dan de General Sherman tree.
Marianne
Marianne