Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Angels Landing met kinderen?

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
theohol
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Angels Landing met kinderen?

Bericht door theohol »

Hallo,

Wij gaan in juli 3 weken naar het zuidwesten en vragen ons af of we in Zion met onze kinderen naar Angels Landing kunnen lopen. Onze kinderen zijn 10 en 9 jaar. Is dit verantwoord of kunnen we dit beter niet doen?
Onze kinderen zijn wel gewend om te klimmen / klauteren tijdens een wandeltocht.

Wie heeft hier ervaring mee en/of tips voor ons?

Alvast bedankt.
kalaman
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 24
Contacteer:

Re: Angels Landing met kinderen?

Bericht door kalaman »

Misschien helpt dit om te beslissen :wink: .
Nee eerlijk, wij hebben het dan wel in extreme weersomstandigheden gedaan, met sneeuw en ijs, maar anderzijds droegen we spikes en waren we er ook helemaal alleen. We moesten dus nooit de kettingen loslaten voor 'tegenliggers'.
Ik mag er niet aan denken dat ik daar met 2 kinderen van die leeftijd in het hoogseizoen naar boven zou gaan samen met ganse bussen, vooral onervaren, wandelaars...
Angels Landing is wel iets anders dan "klimmen en klauteren". Het is vooral heel gevaarlijk want je loopt op een richel van 1-2m breed, met langs beide kanten 300m verticale dieperik...
Zie onze blog 16-12-2013 Springdale - Zion NP - Kanab

Afbeelding
2013-12-16 Zion NP by Kalamans Travel, on Flickr

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Re1gnman
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Bericht door Re1gnman »

Ik sluit me hier onvoorwaardelijk bij aan.
Het is bijna misdadig om kinderen van die leeftijd hier aan bloot te stellen.
Klimmen /klauteren is leuk, maar dit is echt 'different cook,' zoals
Louis van Gaal het leuk verwoorde in Engeland.
"Patience is something you admire in the driver behind you, but not in the one ahead...."
theohol
Amerika-ontdekker

Bericht door theohol »

Bedankt voor de reacties.

We gaan deze hike toch maar niet doen. Hebben we gelijk een reden om nog eens terug te komen... :thumbup:
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Ik weet dat Elly het wel gedaan heeft met de kinderen; misschien waren die toen iets ouder. Zie hun 2007-verslag op http://www.michelly.nl.
Ik zou het zelf niet doen (maar dat is omdat ik het zelf niet durf), er zijn genoeg andere leuke wandelingen in het park. Kijk eens naar de Narrows, naar de Emerald Pools, de Pa'rus trail en aan de oostkant de Canyon Overlook Trail.

Marianne
Ruud2004
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Ruud2004 »

Het "gebaande pad" loopt tot "scout Lookout". Tot daar kan je gerust met je kids lopen. Daarna gaat het via de kettingen verder en is het idd onverantwoord om kids verder mee te nemen.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Ik sluit me aan bij hierboven gegeven reacties. Eventueel tot scout lookout (al zit daar volgens mij ook al een ketting stukje bij) en daarna zou ik stoppen. Ook al zijn de kinderen gewend aan wat klauterwerk, de opstapjes zijn soms flink en de afgrond niet ver weg. Ik zou lekker the narrows doen en misschien is observation point wel te doen?
Bushmaster
Amerika-expert

Bericht door Bushmaster »

Het "gebaande pad" loopt tot "scout Lookout"
ook hier de kinderen goed in de gaten houden want je loopt zo "over het randje" en dat is best diep.
michelly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Bericht door michelly »

Martin & Marianne schreef:Ik weet dat Elly het wel gedaan heeft met de kinderen; misschien waren die toen iets ouder. Zie hun 2007-verslag op http://www.michelly.nl.
Onze kinderen waren toen 15, 13 en 11. Ik had er toen ook een topic voor aangemaakt met exact dezelfde titel :lol:
Ze vonden het fantastisch en hebben het er nu, 8 jaar later, nog geregeld over. Ik vind het dan ook een beetje kort door de bocht om het geheel onverantwoord te noemen. Je kent je eigen kinderen het best en weet wel of ze dit verantwoord aankunnen.
Hans B
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25
Contacteer:

Bericht door Hans B »

Ik zeg niet meteen nee, maar ook zeker geen ja.
In 2009 was ik met het gezin op scouts lookout en hebben we besloten het niet te doen. Twee dochters toen 20 en 17.
In 2014 was ik er alleen. Ik moest even alle moed bijeen rapen en ben toch gegaan.
Het viel mij op hoeveel kleine kinderen ik onderweg op de laatste klim tegen kwam.
De meeste huppelden en dartelden er over. Zelf hebben ze vast het gevaar niet gezien.

Je kent je eigen kinderen het beste.
In jullie leeftijd zou ik het niet doen.
Het kan dus wel, maar be careful.
In 29x
1685
dagen en
151.800
mile gereisd door Amerika

1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda

Home is were we park it.
Tucson AZ
michelvd
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door michelvd »

Mijn dochter was 13 toen ze Angels Landing deed, inclusief het laatste stuk aan de ketting. Zij is best rustig van zichzelf en kan zoiets serieus nemen. Als we vertellen niet los laten en laat anderen maar om jou heen gaan doet ze dat ook en ook is 13 alweer wat ouder dan de leeftijd die jij noemt.
Omdat zij zo is en het wel aankan hebben wij het wel gedaan, maar ik kan mij HEEL goed voorstellen als mensen het niet doen.
Zelfs ik heb het gedaan met mijn ongelooflijke hoogtevrees. Op de 1 of andere manier had ik er daar niet zo'n last van.
GJ
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door GJ »

Als je een flinke hike wilt maken in Zion met een mooi uitzicht, maar zonder gevaarlijke stukken en kettingen, zou je ook de wandeling naar Observation Point kunnen overwegen. De afstand is iets groter, maar je komt uiteindelijk ook hoger (je kijkt als het ware 'neer' op Angel's Landing) en het pad is overal behoorlijk breed. Je komt onderweg ook nog door een mooie slot canyon. Een heel mooi alternatief voor Angel's Landing!
theohol
Amerika-ontdekker

Bericht door theohol »

Nogmaals dank voor jullie reactie.

Wij zullen Angels Landing aankomend jaar overslaan en komen hier hopelijk in de toekomst nog eens terug komen. Nu gaan we voor Observation Point, dat lijkt ons de verstandigste keuze.
Hans B
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25
Contacteer:

Bericht door Hans B »

LET OP voor Observation Point.

Dit is wat ik lees op de nps.gov site :
The Zion National Park trail crew will begin a multi-year project to rehabilitate several of the trails out of the Weeping Rock shuttle area during the summer of 2014. Trail work will begin in early June. From June 16th through the end of September, the Hidden Canyon Trail and portions of the East Rim and Observation Point Trails will be closed for several days each week to allow newly-poured concrete to dry. Concrete pouring will occur on Monday or Tuesday of each week, which should allow the trail to be open most weekends.

Een mooie wandeling is ook naar de 3 Emerald Pools of de Narrows.
In 29x
1685
dagen en
151.800
mile gereisd door Amerika

1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda

Home is were we park it.
Tucson AZ
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

Ik kan Observation Point ab-so-luut aanraden.
Wij vonden deze hike zelfs vele malen mooier dan Angels Landing. Veel meer afwisseling ook.
Onderschat het echter niet. Zelfs in april zweetten wij ons te pletter. Je loopt immers een groot stuk pal in de zon, die ook nog eens weerkaatst wordt door de rotswand waar je langs loopt. Neem zeker méér dan voldoende drank mee, en vertrek zo vroeg mogelijk.
Je komt nog heel wat hoger dan Angels Landing, waar je, in de diepte, op neerkijkt.
Zie hier voor een verslag: 31-03-13 Zion - Observation Point

HansB: dit artikel gaat over 2014... :wink:.
Wij waren er nog afgelopen januari en behalve rond het Visitor Center waren ze nergens, zichtbare, werken aan het doen.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Wat zoek je precies voor wandeling? Moet het echt lang en zwaar zijn? Er staat ongever 6 uur voor. Mijn kinderen zou je daar geen plezier mee doen. :wink:
Ik had ook al wat alernatieven gegeven. Als het warm is zou ik zeker de Narrows overwegen.

Hans: waar heb je dat precies gelezen? Wij hebben OP op de planning staan in juni.

Marianne
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

Marianne, zie mijn post, dit gaat over 2014 en ook in de VS is het inmiddels 2015 :wink: .
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Er staat "multi-year", vandaar dat ik even benieuwd was naar het hele artikel.

Marianne
SpaceAce
Amerika-expert
Partner van: Njit
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Bericht door SpaceAce »

Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Dank je Linda!

Het lijkt er op dat het alleen 2014 is.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves