Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reserveren camping Yosemite NP.

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Erik88
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: reserveren camping yosemite

Bericht door Erik88 »

Martin & Marianne schreef:
Erik88 schreef: Ik lees hier bijna nergens dat mensen die willen boeken voor Yosemite Valley, veel tabbladen openzetten om verschillende plekken te boeken.
Volgens mij wordt er hier regelmatig gesproken over het openzetten van meerdere tabbladen.

Ik heb nog even naar de toelichting op de AA-site gekeken (zie hier). Misschien kan dit artikel aangevuld/verbeterd worden? Heeft iemand suggesties?

Marianne

De toelichting is denk ik ietwat achterhaalt (vind ik). :oops:
Bij punt 11 en 12 wordt erover gesproken om te verversen, maar dat is helemaal niet nodig.

Als er namelijk op 'book these dates' geklikt wordt, wordt de pagina erna automatisch ververst.
Het kan dus wel zijn dat de pagina erna (bijvoorbeeld voor 15.00/16.00u) een foutmelding geeft dat er nog niet geboekt kan worden. Na 15.00/16.00u boekt de site het wel automatisch in.

Verversen is alleen van belang als er naar 1 specifieke (favoriete) plek wordt gezocht, die per se geboekt moet worden.

Alleen denk ik niet dat veel mensen voor de laatste optie gaan, de meeste willen gewoonweg een plekje bemachtigen.

Ik zou eventueel de 'vele tabbladen optie' nog toevoegen aan de beschrijving. Geen verversen, maar gewoon via ctrl-tab door blijven klikken (minimaal 20 tabbladen open en 15.59.55 beginnen klikken.
2019 Grand Tour Noordwest-Amerika CA MT NV OR UT WA WY
2018 Zuidwest-Canada AL BC
2015 Grand Tour West-Amerika AZ CA CO ID NV UT WY
2012 Chicago IL
Anneleen
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Anneleen »

mira74 schreef:We hebben 2 plekken kunnen bemachtigen voor onze periode.
North pines site 131 en Upper Pines site 46.
Nog tips welke de mooiste is?
Wordt dit vaak gedaan, 2 plaatsen boeken en dan achteraf kiezen? Dat zou willen zeggen dat er achteraf nog wel wat plaatsen weer vrijkomen. Fijn nieuws, maar hoe weet je dat dan, dat er plaatsen vrij zijn gekomen? Moet je dan heel regelmatig de site checken? En wanneer dan het best? Toch wel lastig, vind ik. Het zou precies gemakkelijker zijn als mensen geen dubbele boeking zouden maken voor zo'n populair park :? .
ina
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Bericht door ina »

Je krijgt sowieso een boete van 10 dollar als je annuleert, de andere kosten krijg je wel terug. En voor mensen die pech hadden met boeken hebben dan alsnog een kansje, je moet dan idd regelmatig kijken.
Als je zonder annuleren niet op komt dagen krijg je niets terug en een boete van 20 dollar, dat vind ik erger wanneer mensen niet op komen dagen zonder goede reden, dan is er een plek vrij waar anderen graag hadden willen staan,
Isis
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Isis »

Je staat er op de camping om te overnachten niet om zoals in europa te verblijven. Natuurlijk zijn plekken aan deriveir mooi. Maar je kunt beste gewoon blij zijn met een plek. Als je er twee hebt kun je binnen 14 min kijken of je een voorkeur hebt en dan 1 betalen.

Leuk dat het verversen van de tabbladen niet nodig is.. De info heb ik ook al 5 jr geleden erop gezet. Misschien is er in die tijd wat veranderd. Ach toen was erverder geen hulp dus dit was de eerste opzet. Als het aangepast moet worden dan is dat geen probleem.
Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
Isis
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Isis »

Nog paar dingen...
  • 1 Weekeinden zijn nog erger dan andere dagen. Dus als je kunt ga dan buiten weekeinden.
    2 En evt ook kijken naar je data.. 15 en 16 evan de maand zitten deels al gevuld omdat mensen dan al maand eerder voor 2-4 nachten boeken vanaf de 14e. Dat is nadeel.
    3 Vul wel de lengte van je camper al in... En de periode
    4 Wees blij met een plek en staar je niet blind op een plek.
    5 Roep wat hulptroepen op om te helpen. Betaalgegevens kun je daarna zelf doen. Je staat immers ook op die account en het zit dan in je winkelwagentje.
    6 De grootste camping is dacht ik Upper die heeft meeste kans op raak.
    7 Campings buiten valley, crane flat kan ook natuurlijk. Als er toevallig ergens 1 nacht vrijkomt die wel kan zou ik die pakken, beter 1 nacht
Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Is het handig om hier even de handleiding neer te zetten en aan te vullen met jullie opmerkingen?

Dit is wat er nu staat:
  • 1 Ga naar deze site
    2 Inloggen
    3 Camping” tabblad midden boven aan in scherm
    4 Looking for” RV sites / tent sites
    5 State” California
    6 “ Park” Yosemite
    7 Date arrival”
    8 Aantal nachten invullen
    9 Klik op ”site with” vul in: length 25 ft (of andere lengte van je RV) dat scheelt zoeken naar geschikte plekken.
    10 Klik “SEARCH”
    11 Vóór 15.00 uur op 15 maart (of 16.00 uur als u in een andere maand reserveert) zal bij de betreffende campings (Upper, Lower en North Pines) een rood omlijnd schermpje te zien zijn met daarin de tekst “Find next avail date”. De plek is dan nog niet vrij om te reserveren. Tot 15/16 uur blijven verversen (!) van het scherm.
    12 Verversen (!) tot de pagina gaat laden en er “See Details” verschijnt bij campingnaam; daarop klikken en een camping kiezen (Lower, Upper of North Pines) en dan kom je op een overzicht met de beschikbare plekken.
    13 In deze lijst “site list” met nummers (van plekken). Zoek een nummer dat beschikbaar is.
    14 KLIK op “See Details” en KLIK gelijk op “BOOK NOW”
    15 Als u met meerdere personen bezig bent: even overleggen of u niet allebei een plek hebt geboekt. Als u nu langer dan een kwartier wacht verloopt de boeking en moet u opnieuw beginnen. Het gaat heel erg snel met plekken. U hebt een kwartier om de boeking definitief te maken en de gegevens van uw credit card in te vullen. Het nummer van uw credit card invullen met spaties!
Met de al gegeven opmerkingen zou het zo worden:
  • 1 Ga naar deze site
    2 Inloggen
    3 Camping” tabblad midden boven aan in scherm
    4 “Looking for” RV sites / tent sites
    5 State” California
    6 “Park” Yosemite
    7 “Date arrival”
    8 Aantal nachten invullen
    9 Klik op ”site with” vul in: length 25 ft (of andere lengte van je RV) dat scheelt zoeken naar geschikte plekken.
    10 Klik “SEARCH”
    11 Vóór 15.00 uur op 15 maart (of 16.00 uur als u in een andere maand reserveert) zal bij de betreffende campings (Upper, Lower en North Pines) een rood omlijnd schermpje te zien zijn met daarin de tekst “Find next avail date”. De plek is dan nog niet vrij om te reserveren.
    12 Als er “See Details” verschijnt bij campingnaam; daarop klikken en een camping kiezen (Lower, Upper of North Pines) en dan kom je op een overzicht met de beschikbare plekken.
    13 In deze lijst “site list” met nummers (van plekken). Zoek een nummer dat beschikbaar is.
    14 KLIK op “See Details” en KLIK gelijk op “BOOK NOW”
    15 Als u met meerdere personen bezig bent: even overleggen of u niet allebei een plek hebt geboekt. Als u nu langer dan een kwartier wacht verloopt de boeking en moet u opnieuw beginnen. Het gaat heel erg snel met plekken. U hebt een kwartier om de boeking definitief te maken en de gegevens van uw credit card in te vullen. Het nummer van uw credit card invullen met spaties!
Wat te doen met de tabbladen? Kan iemand daar een voorzet voor schrijven? Waarom minimaal 20 zoals Eric88 schrijft? Ik denk dat je per camping een tabblad moet openen, en meerdere als je voor een specifieke plaats gaat?

Ik begrijp zelf de opmerking bij de lengte (punt 9) niet. Als je voor RV site hebt gekozen bij punt 4 moet je de lengte invullen. Moet je dat ook ergens anders nog doen?

Ik zal de opmerkingen verwerken in dit bericht.

Marianne
ina
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ina »

Naar mijn idee ben je al te laat als je eerst op see details en daarna op book now klikt, ik zet een aantal sites klaar op book now en begin dan 5 seconden voor tijd om de beurt op book now te klikken, zo deed ik het vorige keer.
Erik88
Amerikafan

Bericht door Erik88 »

Martin & Marianne schreef: Wat te doen met de tabbladen? Kan iemand daar een voorzet voor schrijven? Waarom minimaal 20 zoals Eric88 schrijft? Ik denk dat je per camping een tabblad moet openen, en meerdere als je voor een specifieke plaats gaat?
Tabbladenoptie (voor als een bijzondere/mooi gelegen campsite NIET een must is, overnachten in de Valley WEL):

Vooraf: bedenk dat een snelle pc/laptop met vaste aansluiting en snel internet een voordeel geeft ten opzichte van anderen. Heeft u hiertoe zelf geen mogelijkheid, probeer het dan bij een ander.
  • 1 Ga naar deze boekingssite
    2 Inloggen (evt. aanmaken gebruikersnaam en wachtwoord: Sign Up)
    3 Onder Searching for Places and Activities vul je alle gevraagde gegevens in:
    4 Where?: Yosemite en/of Upper Pines
    5 Interested in: 'Camping & Lodging'
    6 “Looking for: kies hier een van de overnachtingsmogelijkheden.
    7 “Arrival Date: MM/DD/YYYY
    8 Length of stay: vul hier je aantal nachten in
    9 Klik “SEARCH”
    10 Vóór 15.00 uur op 15 maart (of 16.00 uur als u in een andere maand reserveert) zal bij de betreffende campings (Upper, Lower en North Pines) een rood omlijnd schermpje te zien zijn met daarin de tekst “Next available date”. De plek is dan nog niet vrij om te reserveren. Klik hier toch op!
    12 Vervolgens is via de tabs 'Site List' of 'Date Range Availability' te zoeken naar geschikte kampeerplekken (ook al zijn ze nog niet te reserveren voor 15.00/16.00uur).
    13 Klik op een kampeerplek van uw keuze. Als u geen sterke voorkeur heeft, is Upper Pines de beste keuze: dit komt doordat deze de meeste plekken heeft, welke vaak minder gewild zijn dan bijvoorbeeld plekken op North Pines. Dit geeft u een klein voordeel bij het boeken.
    14 Het volgende scherm laat de kampeerplek zien, waaronder ook een oranje gekleurd vak met 'Book these dates'.
    15 Deze voorgaande drie stappen (12, 13 en 14) kunt u een aantal malen herhalen voor steeds weer andere plekken. Als het goed is, krijgt u in uw browser op deze manier allemaal dezelfde soort tabbladen bovenin. Wij opteren voor minimaal 15-20 kampeerplekken/tabbladen: dit geeft u wederom een groot voordeel, omdat er nu iets vroeger dan 15.00/16.00uur begonnen kan worden met klikken. De technische kant van het verhaal is namelijk dat de browser de aanvraag moet verwerken, dit duurt een aantal (milli)seconden.
    16 Zodra het nog 5 seconden duurt tot 15.00/16.00uur begint u vanaf het eerste tabblad met een kampeerplek te klikken op 'Book these dates'.

Vervolg uw boeking met de volgende stappen:
    17 Klik op 'Book these dates'.
    18 Ctrl-tab beide indrukken. Hierdoor geeft u de browser opdracht om naar de volgende tabblad te springen.
    19 Herhaal stap 17 en 18 continue, totdat de tabbladen 'op' zijn.

Dan:
    20. Kijk in uw winkelwagentje: hierin zijn nu een of twee plekken voor u gereserveerd. Maak uw boeking voor een kampeerplek binnen 15 minuten compleet.

Op deze manier is de kans op een kampeerplek in Yosemite Valley ZEER groot.
2012 Chicago IL
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Dank je wel Eric. :thumbup: Er zouden dus eigenlijk twee handleidingen moeten komen als ik het goed begrijp maar deze is wel voldoende lijkt me.

Marianne
tgroenheyde
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door tgroenheyde »

Dag ook voor ons breekt de spannende dag aan om te proberen een plekje op een camping in Yosemite te bemachtigen.

Ik zie dat er redelijk wat plaatsen zijn met een maximale lengte voor de RV van 24 feet.
Wij hebben een 19 feet camper geboekt. Maar omdat we via de ene organisatie in Nederland van cruise America geen toestemming kregen voor een one way en toen een 25 feet aangeboden kregen en vervolgens via een andere organisatie (WTC) wel voor dezelfde data en plaatsen een 19 feet konden huren, weet ik niet of we misschien toch een 25 feet meekrijgen.
Iemand enig idee of dat problemen zou kunnen opleveren als we een 24 feet plek kunnen bemachtigen?
Ik denk er nu over om voor de zekerheid te gaan voor een plek van tenminste 25 feet ( als dat al gaat lukken)
Wat adviseren jullie?

Alvast bedankt
Trudy Groenheyde
ina
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ina »

Ik denk dat je idd beter voor een grotere plek kan gaan, ik zou het risico niet nemen, wij hadden 2 jaar terug een plek van 24, de kleinere plekken(wij waren met tent) en daar had echt geen grote camper op gepast. Kan je het trouwens niet navragen zodat je zeker weet hoe groot de camper is,gaat worden??
Gert-Jan67
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door Gert-Jan67 »

heeft iemand enig idee of de tabbladen al een dag vooraf opengezet kunnen te worden? of moet je eerst zondag 15 maart, bijv. om 14 uur, inloggen, om vervolgens de tabbladen te openen?

Ben erg benieuwd of het zondag ons gaat lukken.
Erik88
Amerikafan

Bericht door Erik88 »

Als je de pc of laptop niet uitzet, kun je de tabbladen ten alle tijde open houden.
Maar waarom zou je dat uberhaupt willen? Gewoon op de dag zelf idd tussen 14-15.00u.
2012 Chicago IL
ina
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ina »

Haha, wordt nu al zenuwachtig, viel vandaag al 2 keer het internet uit, hopelijk gebeurt dat morgen niet, er zijn geen storingen in de planning maar af en toe.... Maakt het nog uit of je met 4 op hetzelfde adres zit, trager internet etc., vorige keer zaten we met 3 en een ergens anders, wel gelukt toen.
Erik88
Amerikafan

Bericht door Erik88 »

Je zult er waarschijnlijk weinig van merken.
Mocht je echt het zekere voor het onzekere willen nemen en echt alle internetsnelheid eruit halen wat erin zit, sluit de apparaten dan aan met internetkabels (kun je via de router doen).

Waarschijnlijk lukt het je in je eentje ook via mijn bovenstaande beschrijving, ik verwacht dan weinig moeilijkheden.
Of wil je plek 500-505 op North Pines? Dan snap ik je zenuwen...
2012 Chicago IL
ina
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ina »

Nee hoor, die staan niet op mijn lijstje heb eigenlijk alleen de lower op mijn lijstje...
Succes voor straks iedereen :thumbup:
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Waarom geen Upper, Ina? Heb je daar niet meer kans?

Succes straks!

Marianne
ina
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ina »

Heb er nu ook een paar upper pines bij, maar wij hadden vorige keer zo'n leuk plekje op lower..., we zien wel wat en of het wat wordt.... :wink: 2 jaar terug is het gelukt dus we gaan ervoor :)
Erik88
Amerikafan

Bericht door Erik88 »

Succes Ina!

Het gaat je wel lukken :!:
2012 Chicago IL
jansenvanbentum
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door jansenvanbentum »

Yes, de eerste site die ik wou boeken was meteen raak, maar de nummer 2 ook (North Pines 209). We staan nu op de North Pines op site 526. Lekker aan het water. Zoonlief kan haast niet meer wachten tot hij daar lekker een vuurtje kan stoken.
2005 Breckenridge | 2006 Canada/Alaska | 2008 Australië/Nieuw Zeeland | 2009 Florida | 2010 Canada | 2011 Carribean Cruise - Puerto Rico | 2012 Alaska | 2015 West Amerika | 2017 Frankrijk/Italië | 2018 Italië | 2019 Canada | 2020 Italië | 2021 Noorwegen
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer