Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Boothuur Lake Powell.
-
Christiaan85
- Amerika-ontdekker
- Berichten: 64
- Lid geworden op: 30 jun 2013, 22:04
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Locatie: Zaandam
Boothuur Lake Powell.
Goedemorgen allemaal,
Als alles goed gaat zitten wij in september weer in the states! Het gaat onze 5e keer worden en we hebben weer eens wat anders gedaan om te doen.
Op lake powell willen wij een boot huren. Graag verneem ik jullie ervaringen hiermee.
Ik heb wel een aantal specifieke vragen:
1. Mag je zonder vaarbewijs een boot huren?
2. Kan je overal zomaar aanmeren/voor anker gaan om te zwemmen of wandelen ofzo?
3. Vooraf reserveren of ter plekke doen?
4. Ik zie op dot forum dat mensen door een canyon varen, hoe kom je bijvoorbeeld bij zoets. Ik neem aan dat er geen navigatie is op een boot. Winst het zich zelf allemaal?
5. Boot voor een dag of een halve dag huren?
Thanks voor de antwoorden alvast.
Als alles goed gaat zitten wij in september weer in the states! Het gaat onze 5e keer worden en we hebben weer eens wat anders gedaan om te doen.
Op lake powell willen wij een boot huren. Graag verneem ik jullie ervaringen hiermee.
Ik heb wel een aantal specifieke vragen:
1. Mag je zonder vaarbewijs een boot huren?
2. Kan je overal zomaar aanmeren/voor anker gaan om te zwemmen of wandelen ofzo?
3. Vooraf reserveren of ter plekke doen?
4. Ik zie op dot forum dat mensen door een canyon varen, hoe kom je bijvoorbeeld bij zoets. Ik neem aan dat er geen navigatie is op een boot. Winst het zich zelf allemaal?
5. Boot voor een dag of een halve dag huren?
Thanks voor de antwoorden alvast.
I'm lovin' iT!
- Floydian
- Amerikafan
- Berichten: 129
- Lid geworden op: 09 jun 2013, 12:32
- Aantal x V.S. bezocht: 20
- Locatie: Groningen
- Contacteer:
Re: Boot huur lake powell.
Hallo,
Wat voor boot willen jullie gaan huren? Er zijn diverse mogelijkheden.
Ik zit eind April 5 dagen op Lake Powell met een groep fotografen en we hebben hier een boot gehuurd; http://www.lakepowell.com/stay/houseboa ... boats.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
In je uppie zo'n soort boot huren is financieel bijna niet te doen. Wij hebben kaarten aan boord, die verzorgt de verhuurder.
1: ja dat kan
2: ja dat kan ook
3: vooraf lijkt mij verstandiger en kan ook goedkoper zijn
4: die canyons zijn ver ver ver weg, aan een eendaagse trip heb je niet genoeg. Vergeet niet dat Lake Powell erg groot is!
5: als je echt iets wilt zien heb je niets aan een halve dag, tenzij je gewoon een beetje wilt rondvaren. Echt iets zien betekent op mijn minst een hele dag.
Suc6,
Henk
Wat voor boot willen jullie gaan huren? Er zijn diverse mogelijkheden.
Ik zit eind April 5 dagen op Lake Powell met een groep fotografen en we hebben hier een boot gehuurd; http://www.lakepowell.com/stay/houseboa ... boats.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
In je uppie zo'n soort boot huren is financieel bijna niet te doen. Wij hebben kaarten aan boord, die verzorgt de verhuurder.
1: ja dat kan
2: ja dat kan ook
3: vooraf lijkt mij verstandiger en kan ook goedkoper zijn
4: die canyons zijn ver ver ver weg, aan een eendaagse trip heb je niet genoeg. Vergeet niet dat Lake Powell erg groot is!
5: als je echt iets wilt zien heb je niets aan een halve dag, tenzij je gewoon een beetje wilt rondvaren. Echt iets zien betekent op mijn minst een hele dag.
Suc6,
Henk
http://www.flickr.com/photos/henk-meijer" onclick="window.open(this.href);return false;
-
Laura&Edwin
- Amerikakenner
- Berichten: 624
- Lid geworden op: 28 aug 2012, 07:56
- Aantal x V.S. bezocht: 6
- Locatie: in het Groene Woud
Re: Boothuur Lake Powell.
Met een houseboat red je het inderdaad niet. Met een powerboat wel. Wij deden dat ook in onze reis vorig jaar. Zie ons reisverslag (in de handtekening onder dit bericht).
Als je en half dagje huurt wordt het bezoeken van een canyon wat krap. Huur je voor een dag, dan haal je dat echt makkelijk! De antwoorden van Floydian kloppen zeker (op het bezoeken van een canyon na dan. Wij zijn zelf het bewijs).
Als je en half dagje huurt wordt het bezoeken van een canyon wat krap. Huur je voor een dag, dan haal je dat echt makkelijk! De antwoorden van Floydian kloppen zeker (op het bezoeken van een canyon na dan. Wij zijn zelf het bewijs).
Onze vakantie in 2019 (Orlando)
Onze reis in 2018 (AZ - UT - NV - CA)
Onze reis in 2016 (AZ-NM-TX)
De blog van onze reis in 2014
Als je droomt over een donut is dat een droom, geen donut. Als je droomt over reizen, dan reis je al
Onze reis in 2018 (AZ - UT - NV - CA)
Onze reis in 2016 (AZ-NM-TX)
De blog van onze reis in 2014
Als je droomt over een donut is dat een droom, geen donut. Als je droomt over reizen, dan reis je al
-
Christiaan85
- Amerika-ontdekker
- Berichten: 64
- Lid geworden op: 30 jun 2013, 22:04
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Locatie: Zaandam
Re: Boothuur Lake Powell.
Het zou om een gewone motorboot gaan. We zijn met 2. Een houseboat is niet nodig. We slapen lekker in een hotelletje.
I'm lovin' iT!
Re: Boothuur Lake Powell.
Hallo
wij hebben in 2010 op lake powell een boot gehuurd en vorig jaar ook op lake mead.
erg leuk
zie onze weblogs.
2. ja, zwemmen is heerlijk warm water. wandelen kan ook maar is zonde.
3. vooraf reserveren. dit jaar hadden we de laatste.
4. de kaart wijst zichzelf
5. ik zou voor een dag gaan. zeker wanneer het de eerste keer is.
veel plezier.
wij hebben in 2010 op lake powell een boot gehuurd en vorig jaar ook op lake mead.
erg leuk
zie onze weblogs.
1. Ja,Christiaan85 schreef: 1. Mag je zonder vaarbewijs een boot huren?
2. Kan je overal zomaar aanmeren/voor anker gaan om te zwemmen of wandelen ofzo?
3. Vooraf reserveren of ter plekke doen?
4. Ik zie op dot forum dat mensen door een canyon varen, hoe kom je bijvoorbeeld bij zoets. Ik neem aan dat er geen navigatie is op een boot. Winst het zich zelf allemaal?
5. Boot voor een dag of een halve dag huren?
2. ja, zwemmen is heerlijk warm water. wandelen kan ook maar is zonde.
3. vooraf reserveren. dit jaar hadden we de laatste.
4. de kaart wijst zichzelf
5. ik zou voor een dag gaan. zeker wanneer het de eerste keer is.
veel plezier.
-
Kurt10
- Amerikakenner
- Berichten: 1086
- Lid geworden op: 24 mei 2011, 11:10
- Partner van: Elskey
- Aantal x V.S. bezocht: 7
Re: Boothuur Lake Powell.
De georganiseerde boottocht door de Canyon naar de Rainbow Bridge is fantastisch en echt één van de vele hoogtepunten van mijn Amerika reis van 3 jaar geleden.
http://usa2014kurtels.tumblr.com
https://www.youtube.com/watch?v=6ZhIrfaUi20
https://westcoastusa2016.wordpress.com/
2011: NY
2012: Zuidwesten
2013: NY+Noordwesten-zuidwesten
2014: NY+Florida
2015: Florida
2016: Zuidwesten
2017: Florida
https://www.youtube.com/watch?v=6ZhIrfaUi20
https://westcoastusa2016.wordpress.com/
2011: NY
2012: Zuidwesten
2013: NY+Noordwesten-zuidwesten
2014: NY+Florida
2015: Florida
2016: Zuidwesten
2017: Florida
- kalaman
- Amerika-expert
- Berichten: 5578
- Lid geworden op: 29 nov 2011, 19:47
- Aantal x V.S. bezocht: 25
- Locatie: West-Vlaanderen
- Contacteer:
Re: Boothuur Lake Powell.
Ik hoop dat er binnenkort nog water staat in Lake Powell.
Ik schrijf dit bericht vanuit onze kamer met uitzicht op het "meer" en het is echt dramatisch hoe laag het staat.
We zijn hier nu voor het 3e jaar op rij en telkens is er minder water. Ze zullen downstream toch dringend hun watergewoontes moeten gaan aanpassen...
Los daarvan: de boottocht naar Rainbow Bridge is inderdaad super.
Ik schrijf dit bericht vanuit onze kamer met uitzicht op het "meer" en het is echt dramatisch hoe laag het staat.
We zijn hier nu voor het 3e jaar op rij en telkens is er minder water. Ze zullen downstream toch dringend hun watergewoontes moeten gaan aanpassen...
Los daarvan: de boottocht naar Rainbow Bridge is inderdaad super.
- Allard
- Amerikakenner
- Berichten: 400
- Lid geworden op: 08 jul 2012, 13:19
- Aantal x V.S. bezocht: 6
- Contacteer:
Re: Boothuur Lake Powell.
8 april 2005 stond het niveau nog zo'n 40 voet lager dan heden. Klimaat scenario's voorspellen voor de komende eeuw nog veel ernstiger droogtes. Overigens is november 2014 gedurende 4 dagen extra veel water geloosd i.v.m. een High Flow Experimental Release. In sommige zijcanyons geeft de lage waterstand verrassend mooie effecten. Dus er zijn niet alleen nadelen.
De waterstand in Lake Powell van de afgelopen 150 dagen.
De waterstand in Lake Powell van de afgelopen 150 dagen.
-
Christiaan85
- Amerika-ontdekker
- Berichten: 64
- Lid geworden op: 30 jun 2013, 22:04
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Locatie: Zaandam
Re: Boothuur Lake Powell.
@ kalaman,
Welk hotel is dat? We zoeken nog wat ideeën voor in die buurt.
Welk hotel is dat? We zoeken nog wat ideeën voor in die buurt.
I'm lovin' iT!
- kalaman
- Amerika-expert
- Berichten: 5578
- Lid geworden op: 29 nov 2011, 19:47
- Aantal x V.S. bezocht: 25
- Locatie: West-Vlaanderen
- Contacteer:
Re: Boothuur Lake Powell.
Sorry, even "weg van de wereld" geweest omdat United er andermaal een boeltje van gemaakt had en zo, na onze heenreis, ook onze terugreis helemaal in het honderd liet lopen.
Het betreft Best Western View at Lake Powell (zie Kalaman's Travelblog Januari 2015: 20-01-2015 Page - Kanab)
Het betreft Best Western View at Lake Powell (zie Kalaman's Travelblog Januari 2015: 20-01-2015 Page - Kanab)
-
Jokke & gerre
- Amerika-ontdekker
- Berichten: 88
- Lid geworden op: 23 nov 2011, 21:58
Re: Boothuur Lake Powell.
Hoi,
Ik speel met hetzelfde idee en heb ook een paar vragen hieromtrent ( en over Lake Powell ):
1. Wij zijn er ongeveer rond de 20 ste april. Is het dan warm genoeg om te zwemmen? Ik heb het opgezocht
en het is dan gemiddeld rond de 22 graden. Lijkt mij niet warm genoeg maar 2 jaar geleden waren we er in
oktober en dan is het ook gemiddeld rond de 20 graden maar toen was het nog warm genoeg om te zwemmen. Het blijven gemiddeldes natuurlijk.
2. wij lagen toen op een camping ( strand ) vrij dicht aan de dam. Heeft iemand suggesties waar het nog mooier is om te kamperen aan het meer? En waar er
dichtbij mogelijkheid is tot het huren van een speedboot en niet te ver van horseshoe & antelope?
3 Wat is de kostprijs voor het huren van een speedboot voor een dag? Iemand ervaring met een goed verhuurbedrijf?
Alvast bedankt
Ik speel met hetzelfde idee en heb ook een paar vragen hieromtrent ( en over Lake Powell ):
1. Wij zijn er ongeveer rond de 20 ste april. Is het dan warm genoeg om te zwemmen? Ik heb het opgezocht
en het is dan gemiddeld rond de 22 graden. Lijkt mij niet warm genoeg maar 2 jaar geleden waren we er in
oktober en dan is het ook gemiddeld rond de 20 graden maar toen was het nog warm genoeg om te zwemmen. Het blijven gemiddeldes natuurlijk.
2. wij lagen toen op een camping ( strand ) vrij dicht aan de dam. Heeft iemand suggesties waar het nog mooier is om te kamperen aan het meer? En waar er
dichtbij mogelijkheid is tot het huren van een speedboot en niet te ver van horseshoe & antelope?
3 Wat is de kostprijs voor het huren van een speedboot voor een dag? Iemand ervaring met een goed verhuurbedrijf?
Alvast bedankt
- Allard
- Amerikakenner
- Berichten: 400
- Lid geworden op: 08 jul 2012, 13:19
- Aantal x V.S. bezocht: 6
- Contacteer:
Re: Boothuur Lake Powell.
Op 12 april 2014 was de watertemperatuur 12.22 graden Celsius. De maximumtemperatuur van de lucht 24 graden en de minimumtemperatuur 16 graden.
Op 9 april 2011 was de watertemperatuur 10.55 graden. (8 max, 1 min)
Op 14 april 2010 was de watertemperatuur 12.77 graden. (21-5)
Op 17 april 2009 was de watertemperatuur 12.22 graden. (17-4)
Temperaturen gemeten te Wahweap, bron Lake Powell water database.
Op 9 april 2011 was de watertemperatuur 10.55 graden. (8 max, 1 min)
Op 14 april 2010 was de watertemperatuur 12.77 graden. (21-5)
Op 17 april 2009 was de watertemperatuur 12.22 graden. (17-4)
Temperaturen gemeten te Wahweap, bron Lake Powell water database.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 2 Reacties
- 4804 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-
- 2 Reacties
- 4205 Weergaves
-
Laatste bericht door Hannekeversteeg
-
- 45 Reacties
- 12915 Weergaves
-
Laatste bericht door BaconPopper