Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Boothuur Lake Powell.

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Christiaan85
Amerika-ontdekker
Berichten: 64
Lid geworden op: 30 jun 2013, 22:04
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Zaandam

Boothuur Lake Powell.

Bericht door Christiaan85 »

Goedemorgen allemaal,

Als alles goed gaat zitten wij in september weer in the states! Het gaat onze 5e keer worden en we hebben weer eens wat anders gedaan om te doen.
Op lake powell willen wij een boot huren. Graag verneem ik jullie ervaringen hiermee.
Ik heb wel een aantal specifieke vragen:
1. Mag je zonder vaarbewijs een boot huren?
2. Kan je overal zomaar aanmeren/voor anker gaan om te zwemmen of wandelen ofzo?
3. Vooraf reserveren of ter plekke doen?
4. Ik zie op dot forum dat mensen door een canyon varen, hoe kom je bijvoorbeeld bij zoets. Ik neem aan dat er geen navigatie is op een boot. Winst het zich zelf allemaal?
5. Boot voor een dag of een halve dag huren?

Thanks voor de antwoorden alvast.
I'm lovin' iT!
Gebruikersavatar
Floydian
Amerikafan
Berichten: 129
Lid geworden op: 09 jun 2013, 12:32
Aantal x V.S. bezocht: 20
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Boot huur lake powell.

Bericht door Floydian »

Hallo,

Wat voor boot willen jullie gaan huren? Er zijn diverse mogelijkheden.
Ik zit eind April 5 dagen op Lake Powell met een groep fotografen en we hebben hier een boot gehuurd; http://www.lakepowell.com/stay/houseboa ... boats.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
In je uppie zo'n soort boot huren is financieel bijna niet te doen. Wij hebben kaarten aan boord, die verzorgt de verhuurder.

1: ja dat kan
2: ja dat kan ook
3: vooraf lijkt mij verstandiger en kan ook goedkoper zijn
4: die canyons zijn ver ver ver weg, aan een eendaagse trip heb je niet genoeg. Vergeet niet dat Lake Powell erg groot is!
5: als je echt iets wilt zien heb je niets aan een halve dag, tenzij je gewoon een beetje wilt rondvaren. Echt iets zien betekent op mijn minst een hele dag.

Suc6,

Henk
http://www.flickr.com/photos/henk-meijer" onclick="window.open(this.href);return false;
Laura&Edwin
Amerikakenner
Berichten: 624
Lid geworden op: 28 aug 2012, 07:56
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: in het Groene Woud

Re: Boothuur Lake Powell.

Bericht door Laura&Edwin »

Met een houseboat red je het inderdaad niet. Met een powerboat wel. Wij deden dat ook in onze reis vorig jaar. Zie ons reisverslag (in de handtekening onder dit bericht).

Als je en half dagje huurt wordt het bezoeken van een canyon wat krap. Huur je voor een dag, dan haal je dat echt makkelijk! De antwoorden van Floydian kloppen zeker (op het bezoeken van een canyon na dan. Wij zijn zelf het bewijs).
Onze vakantie in 2019 (Orlando)
Onze reis in 2018 (AZ - UT - NV - CA)
Onze reis in 2016 (AZ-NM-TX)
De blog van onze reis in 2014

Als je droomt over een donut is dat een droom, geen donut. Als je droomt over reizen, dan reis je al
Christiaan85
Amerika-ontdekker
Berichten: 64
Lid geworden op: 30 jun 2013, 22:04
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Zaandam

Re: Boothuur Lake Powell.

Bericht door Christiaan85 »

Het zou om een gewone motorboot gaan. We zijn met 2. Een houseboat is niet nodig. We slapen lekker in een hotelletje.
I'm lovin' iT!
hke
Amerikakenner
Berichten: 523
Lid geworden op: 23 aug 2009, 13:21
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Boothuur Lake Powell.

Bericht door hke »

Hallo
wij hebben in 2010 op lake powell een boot gehuurd en vorig jaar ook op lake mead.
erg leuk :thumbup: :thumbup:

zie onze weblogs.
Christiaan85 schreef: 1. Mag je zonder vaarbewijs een boot huren?
2. Kan je overal zomaar aanmeren/voor anker gaan om te zwemmen of wandelen ofzo?
3. Vooraf reserveren of ter plekke doen?
4. Ik zie op dot forum dat mensen door een canyon varen, hoe kom je bijvoorbeeld bij zoets. Ik neem aan dat er geen navigatie is op een boot. Winst het zich zelf allemaal?
5. Boot voor een dag of een halve dag huren?
1. Ja,
2. ja, zwemmen is heerlijk warm water. wandelen kan ook maar is zonde.
3. vooraf reserveren. dit jaar hadden we de laatste.
4. de kaart wijst zichzelf
5. ik zou voor een dag gaan. zeker wanneer het de eerste keer is.

veel plezier.
Kurt10
Amerikakenner
Berichten: 1086
Lid geworden op: 24 mei 2011, 11:10
Partner van: Elskey
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Boothuur Lake Powell.

Bericht door Kurt10 »

De georganiseerde boottocht door de Canyon naar de Rainbow Bridge is fantastisch en echt één van de vele hoogtepunten van mijn Amerika reis van 3 jaar geleden.
http://usa2014kurtels.tumblr.com
https://www.youtube.com/watch?v=6ZhIrfaUi20
https://westcoastusa2016.wordpress.com/
2011: NY
2012: Zuidwesten
2013: NY+Noordwesten-zuidwesten
2014: NY+Florida
2015: Florida
2016: Zuidwesten
2017: Florida
Gebruikersavatar
kalaman
Amerika-expert
Berichten: 5578
Lid geworden op: 29 nov 2011, 19:47
Aantal x V.S. bezocht: 25
Locatie: West-Vlaanderen
Contacteer:

Re: Boothuur Lake Powell.

Bericht door kalaman »

Ik hoop dat er binnenkort nog water staat in Lake Powell.
Ik schrijf dit bericht vanuit onze kamer met uitzicht op het "meer" en het is echt dramatisch hoe laag het staat.
We zijn hier nu voor het 3e jaar op rij en telkens is er minder water. Ze zullen downstream toch dringend hun watergewoontes moeten gaan aanpassen...

Los daarvan: de boottocht naar Rainbow Bridge is inderdaad super.
Gebruikersavatar
Allard
Amerikakenner
Berichten: 400
Lid geworden op: 08 jul 2012, 13:19
Aantal x V.S. bezocht: 6
Contacteer:

Re: Boothuur Lake Powell.

Bericht door Allard »

8 april 2005 stond het niveau nog zo'n 40 voet lager dan heden. Klimaat scenario's voorspellen voor de komende eeuw nog veel ernstiger droogtes. Overigens is november 2014 gedurende 4 dagen extra veel water geloosd i.v.m. een High Flow Experimental Release. In sommige zijcanyons geeft de lage waterstand verrassend mooie effecten. Dus er zijn niet alleen nadelen.

De waterstand in Lake Powell van de afgelopen 150 dagen.
Christiaan85
Amerika-ontdekker
Berichten: 64
Lid geworden op: 30 jun 2013, 22:04
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Zaandam

Re: Boothuur Lake Powell.

Bericht door Christiaan85 »

@ kalaman,

Welk hotel is dat? We zoeken nog wat ideeën voor in die buurt.
I'm lovin' iT!
Gebruikersavatar
kalaman
Amerika-expert
Berichten: 5578
Lid geworden op: 29 nov 2011, 19:47
Aantal x V.S. bezocht: 25
Locatie: West-Vlaanderen
Contacteer:

Re: Boothuur Lake Powell.

Bericht door kalaman »

Sorry, even "weg van de wereld" geweest omdat United er andermaal een boeltje van gemaakt had en zo, na onze heenreis, ook onze terugreis helemaal in het honderd liet lopen.

Het betreft Best Western View at Lake Powell (zie Kalaman's Travelblog Januari 2015: 20-01-2015 Page - Kanab)
Jokke & gerre
Amerika-ontdekker
Berichten: 88
Lid geworden op: 23 nov 2011, 21:58

Re: Boothuur Lake Powell.

Bericht door Jokke & gerre »

Hoi,

Ik speel met hetzelfde idee en heb ook een paar vragen hieromtrent ( en over Lake Powell ):

1. Wij zijn er ongeveer rond de 20 ste april. Is het dan warm genoeg om te zwemmen? Ik heb het opgezocht
en het is dan gemiddeld rond de 22 graden. Lijkt mij niet warm genoeg maar 2 jaar geleden waren we er in
oktober en dan is het ook gemiddeld rond de 20 graden maar toen was het nog warm genoeg om te zwemmen. Het blijven gemiddeldes natuurlijk.

2. wij lagen toen op een camping ( strand ) vrij dicht aan de dam. Heeft iemand suggesties waar het nog mooier is om te kamperen aan het meer? En waar er
dichtbij mogelijkheid is tot het huren van een speedboot en niet te ver van horseshoe & antelope?

3 Wat is de kostprijs voor het huren van een speedboot voor een dag? Iemand ervaring met een goed verhuurbedrijf?

Alvast bedankt
Gebruikersavatar
Allard
Amerikakenner
Berichten: 400
Lid geworden op: 08 jul 2012, 13:19
Aantal x V.S. bezocht: 6
Contacteer:

Re: Boothuur Lake Powell.

Bericht door Allard »

Op 12 april 2014 was de watertemperatuur 12.22 graden Celsius. De maximumtemperatuur van de lucht 24 graden en de minimumtemperatuur 16 graden.
Op 9 april 2011 was de watertemperatuur 10.55 graden. (8 max, 1 min)
Op 14 april 2010 was de watertemperatuur 12.77 graden. (21-5)
Op 17 april 2009 was de watertemperatuur 12.22 graden. (17-4)

Temperaturen gemeten te Wahweap, bron Lake Powell water database.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer