Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Extra nacht Page of Grand Canyon

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Sofiek
Amerika-ontdekker

Extra nacht Page of Grand Canyon

Bericht door Sofiek »

Hallo allemaal,

Twijfel twijfel... We hebben nu twee nachten op Grand Canyon in de planning staan en 1 nacht Page, maar doen we er misschien goed aan om dit om te draaien? 1 nacht Grand Canyon en 2 nachten Page. In Page willen we sowieso Antelope NP bezoeken en Horseshoe band. Aan Grand Canyon denk ik toch snel aan de vele views. Wat raden jullie ons aan?

Groeten Sofie
kalaman
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 24
Contacteer:

Re: Extra nacht Page of Grand Canyon

Bericht door kalaman »

Best eens de planning voor de dagen ervoor én erna posten, pas dan kunnen we raad geven.

--> Antelope Canyon is géén NP en het is "Bend" ipv "Band" :wink:
gastxyz

Bericht door gastxyz »

Beide keuze zijn prima.

Bij de Grand Canyon denk ik ook aan de wandelingen die je er kan maken.
Kristel De Schryver
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 2
Contacteer:

Bericht door Kristel De Schryver »

Als je alleen Horseshoe Bend en Antelope Canyon wilt bezoeken, heb je aan 1 nacht voldoende. Als je de Rainbow Bridge Cruise wilt doen of iets aan het meer of dergelijke, neem er dan 2. Grand Canyon waren wij 's Avonds laat aangekomen, dus 2 nachten was wel goed voor ons dan. Als je al rond de middag er zou zijn, heb je met 1 nacht wel voldoende. Of het moet zijn dat je flink wilt gaan wandelen natuurlijk. Maar zoals reeds gezegd, hangt de keuze ook een beetje af van de rest van de route. Veel plezier nog met plannen alvast!
EEAMuller
Amerikafan

Bericht door EEAMuller »

Je hebt bij beide in principe geen extra overnachting over, heb je monument valley er al in staan?
Sofiek
Amerika-ontdekker

Bericht door Sofiek »

Bedankt voor de reacties!

Even kort een overzichtje van onze eerste dagen (augustus 2015):

1 Amsterdam - Las Vegas
2 Las Vegas
3 Las Vegas- Grand Canyon (ong 4,5 uur rijden)
4 Grand Canyon
5 Grand Canyon - Page (ong 2,5 uur)
6 Page - Monument Valley
7 Monument Valley - Zion
8 Zion
9 Zion - Bryce Canyon
10 Bryce - Moab
We blijven een paar dagen in Moab en dan rijden we door richting Yellowstone etc etc.

We komen dus als het goed is in de middag aan in Grand Canyon. Zou dit voldoende zijn wanneer we de volgende dag al doorrijden naar Page? Wat is jullie advies hierin?
2 overnachtingen in Page of in Grand Canyon? :)
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Ehh, ik zou nog eens goed naar je route kijken. Je kunt volgens mij beter Grand Canyon, Page, Monument Valley, Moab, Bryce, Zion doen of van Las Vegas eerst Zion, Bryce, Page, Grand Canyon, Monument Valley, Moab en zo richting Yellowstone.
Bekijk eens hoe je dan uitkomt?

Overigens zou ik gedurende de volgende dag naar Page rijden en bv die extra dag op Lake Powell doorbrengen.
kalaman
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 24
Contacteer:

Bericht door kalaman »

Op die manier heb je noch in Page, noch in GC een tweede nacht nodig, tenminste als je niet van plan bent om af te dalen in de GC. En zelfs dan nog kan je makkelijk in de late namiddag naar Page rijden. De US-89 gaat begin mei opnieuw open (zie onze meest recente blog), dat scheelt dus in rijtijd.
's Anderendaags ga je naar Antelope Canyon (Upper best kort vóór de middag, Lower best zo vroeg mogelijk 's morgens), daarna naar Horseshoe Bend (je passeert er ook al als je van de GC komt), en daarna door naar MV, waar je nog perfect op tijd bent voor de Scenic Drive bij zonsondergang.
De extra nacht kan je dan nog ergens anders inpassen.
EEAMuller
Amerikafan

Bericht door EEAMuller »

Als ik dit stukje route zie zou ik hem bij Las Vegas erbij doen.

Ook zou ik van GC naar Monument Valley -> Page -> Zion -> Bryce -> Moab gaan of
Las Vegas - Zion - Bryce - Page - GC - Monument Valley - Moab

Succes!:)
Sofiek
Amerika-ontdekker

Bericht door Sofiek »

We zien inderdaad dat jullie voorgestelde route weer een paar uur scheelt. Alleen wat wel erg jammer is dat we dan de scenic byway route 12 moeten missen. Zouden jullie dat ervoor over hebben? Wat ik zo lees op het forum is dat het ontzettend mooi schijnt te zijn.

We trekken trouwens met een tentje rond, dus af en toe ergens twee nachtjes staan is wel lekker! :)
Sofiek
Amerika-ontdekker

Bericht door Sofiek »

Oh wacht, het lukt toch!

1 vliegen - Las vegas
2 Las Vegas
3 Las Vegas - Grand Canyon
4 Grand Canyon - Monument Valley
5 Monument Valley - Page
6 Page - Zion
7 Zion
8 Zion - Bryce
9 Bryce - Capitol Reef (route 12)
10 Capital Reef - Moab
etc etc

Bedankt allemaal!! :thumbup:
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Als je Grand Canyon, Page, Monument Valley, Moab, Bryce, Zion doet kun je tussen Moab en Bryce gewoon over de UT12 rijden. Je kan die extra dag dan evt ook voor Capitol Reef inzetten, want daar kom je langs. Rij dan via Salt Lake City of Provo naar Grand Teton of Yellowstone.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer