Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reisplan: kritische mening(en) gevraagd! Thx!

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Wim
Amerika-ontdekker

Reisplan: kritische mening(en) gevraagd! Thx!

Bericht door Wim »

Beste raadgevers,

Na dagen surfen, zijn wij tot onderstaande route gekomen voor onze eerste Amerikareis in 2007 (29/04 - 20/05).
Lijkt jullie dit wat of missen wij een aantal zaken?

Zo.: aankomst SF (07.53) / SF - Yosemite Village / Yosemite NP
Ma.: Yosemite NP
Di.: Yosemite Village - Three Rivers / Kings Canyon en Sequoia NP
Wo.: Three Rivers - Stovepipe Wells / Sequoia
Do.: Stovepipe Wells - Springdale / Death Valley
Vr.: Zion NP
Za.: Springdale - Kayenta / Bryce Canyon NP en Monument Valley
Zo.: Kayenta - Grand Canyon Village / Grand Canyon
Ma.: Grand Canyon Village - Oatman - Las Vegas
Di.: Las Vegas
Wo.: Las Vegas
Do.: Las Vegas - Los Angeles / Los Angeles
Vr.: Universal Studios
Za.: Los Angeles - San Simeon / Highway 1
Zo.: San Simeon - SF/ Highway 1
Ma.: SF
Di.: SF
Wo.: SF
Do.: ???
Vr.: ???
Za.: vertrek SF (06.30)

Is Monument Valley echt de moeite om in de route op te nemen? Anderzijds hadden wij gedacht om dit te laten vallen en de resterende dagen te gebruiken voor San Diego/Tijuana: Las Vegas - San Diego - Los Angeles.

Alvast nen dikke merci om jullie kritische mening te spuien !
jolanneke
Amerikafan

Bericht door jolanneke »

Wou jij na een lange vlucht nog naar Yosemithe rijden??? Pfff jij liever als ik. Het lijkt mij handiger om eerst SF te bekijken en aan tijdsverschillen, verkeer etc te wennen voor je naar Yosemithe gaat.

Vergis je niet in de afstanden en de tijd die je nodig hebt om alles te bekijken. En als je het mij vraagt: JA: Monument Valley is een bezoek meer dan waard. Als ik al iets zou schrappen dan zou het misschien Kings/Sequoia zijn en meer tijd inruimen voor Death Valley, Bryce en de kustweg.
1999: Florida
2001: California, Nevada, Arizona, Utah, Hawaii
2004: Colorado, Utah, Arizona, Nevada
2006: British Columbia, Alberta, Montana, Wyoming, Idaho, Oregon, Washington
2008: California, Arizona, New Mexico, Colorado, Utah, Nevada
monster
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door monster »

Vind het ook vrij heftig om na zo'n vlucht (met 9 uur tijdsverschil) gelijk naar Yosemite te rijden. Neem eerst 1 of 2 dagen SFO en rij dan pas door is mijn advies. Wij hebben Monument Valley ook bezocht afgelopen jaar en het is zeker de moeite waard, als je zelf erdoorheen rijdt kost dit een paar uurtjes .....
Verder denk ik dat 1 dag Zion erg weinig is.... ik zou hier minmaal 2 volle dagen plannen eventueel in combinatie nog met Bryce.

Succes en groetjes
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Het is niet voor niets zo dat je bij camperhuur zelfs verplicht de eerste nacht in een hotel moet doorbrengen. Je bent gewoon gebroken na zo'n lange reisdag en de reis van San Francisco naar Yosemite is onverantwoord dan, denk ik.
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Re: Reisplan: kritische mening(en) gevraagd! Thx!

Bericht door Rob »

Wim schreef:
Zo.: aankomst SF (07.53) / SF - Yosemite Village / Yosemite NP
Weet je dat zeker :?: Vluchten uit NL komen pas (laat) in de middag aan op SFO.
Naar Yosemite is altijd nog een 4,5 á 5 uur rijden.
Als je rechtstreeks vliegt moet je eerst nog door immigration, je koffers ophalen en dan door customs vervolgens de auto ophalen met dit alles ben je zo 2 á 3 uur verder.
meerhoven
Amerika-ontdekker

Bericht door meerhoven »

In Yosemite is ook een gedeelte waar van die mega grote sequoia bomen staan, dus als je dat daar al meepikt hoef je niet naar Sequoia NP en heb je een dag gewonnen. Dus gewoon eerst een dag in SF blijven(zeer leuke stad, veel mooier dan LA) en dan richting Yosemite.
Pete99
Amerikafan

Bericht door Pete99 »

Het zal wel 07.53 uur PM zijn dat jullie aankomen en dat is toch echt bijna 8 uur 's avonds!! En aangezien je toch van plan bent een paar dagen in SF te verblijven dan zou ook ik jullie willen aanraden dat aan het begin te doen.

En verder, neem de tijd voor de parken. Daar kan je echt gemakkelijk een dag per park vermaken. Sommige zeker ook veel en veel meer, maar nu "racen" jullie door Zion, Bryce en Monument Valley (zeker een aanrader!!).

Maar aangezien het jullie eerste reis is zullen jullie je best vermaken!!!
Wim
Amerika-ontdekker

Bericht door Wim »

Gezien de jury tot een unaniem besluit is gekomen, zullen we dus de eerste dag in SF blijven en pas maandag verderrijden.

Route zullen we ook omdraaien en hier en daar nog wat aanpassen.
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

Op een of andere manier zie ik hier vaak reizen op het forum komen waar met drie weken eigenlijk alles in zit wat jullie ook willen doen, maar waar gewoon veel meer logica in zit. Ik weet niet precies wat er zo anders is, maar het 'rammelt' naar mijn gevoel.

Ik zie eigenlijk weinig rust in het schema, het is veel rijden en weinig genieten. Schuif die 2 laatste dagen met vraagtekens richting een dag extra in Yosemite en bijvoorbeeld een dag extra in Zion en je krijgt al meer evenwicht. Wat mij betreft zou er ook een dag Las Vegas af kunnen, maar dat is heel persoonlijk, ik heb het daar vrij snel bekeken. Die dag zou ik bijvoorbeeld plannen tussen LA en SF, bijvoorbeeld niet overnachten in San Simeon, maar in Pismo Beach en Monterey. Die kust is echt de moeite waard om een dag langer over te doen.
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Hi Wim
Goed adviezen allemaal. In Yosemite heb je idd grote bomen maar de massiefste staan toch echt in Sequoia.
Misschien is dit ook een idee:
Dag 1 aankomst SF.
Dag 2: Naar Yosemite en eerste bezoek.
Dag 3: Yosemite
Dag 4: Yosemite-Three Rivers
Dag 5: Three Rivers- Lone Pine. Verblijf in Lone Pine, is al ver genoeg en Lone Pine is heel mooi. Probeer het Dow Villa Hotel.
Dag 6: Van Lone Pine naar Las Vegas. Tevens bezoek aan Death Valley.
Dag 7: Las Vegas
Dag 8: Las Vegas via Valley of Fire SP naar Zion
Dag 9: Zion
Dag 10: Naar Bryce en 's middags naar Page.(Mooie omgeving)
Dag 11: Bezoek aan Antelope Slot Canyon en door naar Monument Valley.
Dag 12: Monument Valley 's morgens en 's middags naar GC South Rim.
Dag 13: GCSR
Dag 14: Van GCSR via Old Route 66 Seligman-Kingman-Sitgreaves Pass naar Oatman en overnachting in bv Needles
Dag 15: Van Needles naar LA via Joshua Tree.
Dag 16: LA
Dag 17: LA naar Pismo Beach
Dag 18: Van Pismo Beach naar Monterey
Dag 19: Van Monterey naar SF
Dag 20: SF
Dag 21: SF
Dag 22: Home.
Vele mogelijkheden Happy planning!
Yeehaw
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

Ik zie nu wat er 'rammelde' naar mijn gevoel. Eerst Las Vegas voorbij rijden en er dan weer terug komen! De planning van Yeehaw lijkt me prima!
Wim
Amerika-ontdekker

Bericht door Wim »

Las Vegas was inderdaad het grote probleem.
Oorspronkelijk hadden we LV na Sequoia gepland, maar op de site had ik gelezen dat het beter was om dit in de week te plannen (kostprijs en drukte). Maar aanpassingen zijn blijkbaar niet echt optimaal.

We zullen de route van Yeehaw eens bekijken (maar dan in omgekeerde richting). Volgens mij zou LV dan wel ideaal vallen en is er idd meer logica in de route.
Oatman zullen we dan wel moeten laten vallen.

Waar kunnen we op de route ergens een ghosttown bezoeken? Eerst hadden we Bodie op het oog, maar is dus weggevallen doordat Tiogapas nog niet open zal zijn.
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Wim, bij een dure reis als deze zou ik mij niet laten leiden door wel of niet het weekend in LV,zoveel maakt het in die 2 nachten ook niet uit, en de beste shows zijn in het weekend en anders neem je gewoon een Best Western of Holiday Inn, tenslotte heb je een auto.
YH
carny
Amerika-ontdekker

Bericht door carny »

Ik ben 2 maanden geleden voor het eerst geweest en heb het super gehad..

Een aantal tips van mij:

Grand Canyon: Doe hier de helikoptervlucht...een ervaring om nooit meer te vergeten!!

Neem voor Bryce Canyon voldoende tijd, dit is ZO mooi!!!

Las Vegas...gewoon doen en een hotel pakken net buiten de strip..ideaal er rijden ook zoveel taxis...voor niet veel geld...ideaal...Ga ook vooral downtown....daar hebben ze elk heel uur een lichtshow....SUPER!!!

En Montery is ook erg mooi...17mile drive!!!!! echt genieten...
En natuurlijk in SF...Alcatraz!!! echt een aanrader!!

Hoop dat je er wat aan hebt...maar...doe vooral wat jezelf wilt...het draait er uiteindelijk om wat je zelf leuk vind!!

Veel plezier...
Afbeelding
zrx1100
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door zrx1100 »

Ik zou de route omdraaien: enkele dagen SF om te wennen, en dan naar LA, San Diego, GC, Monument Vally, Brice, Zion, Vegas, Death Valley, Sequoia, Yosemite, SF
mei 2003: LA
september 2004: San Fransisco-Hwy1-Goldroute-Sacramento-Napa Valley-SFO
mei 2005: LA-Death Valley-Vegas-Canyons-Monument Valley-Tombstone-San Diego-LA en alles ertussen
mei 2006: NY-Toronto-NY
oktober 2007: Texas (Dallas-Austin-S Antonio)
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

zrx1100 schreef:Ik zou de route omdraaien: enkele dagen SF om te wennen, en dan naar LA, San Diego, GC, Monument Vally, Brice, Zion, Vegas, Death Valley, Sequoia, Yosemite, SF
Mee eens, op die manier rijd je de kustroute ook nog aan de mooiste kant.
Wim
Amerika-ontdekker

Bericht door Wim »

Route gisteren eens omgedraaid en voelt idd veel beter aan.
Moeten nog een keuze maken tussen San Diego of Monument Valley en dan zou route al heel wat beter moeten zijn.

Kzal ze dan nog eens op het forum zetten.

Thx !
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer