Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Valley of the gods

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
lsl
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: Valley of the gods

Bericht door lsl »

In verband met Natural Bridges, vind ik het zonde om hier zo maar door te rijden. De schoonheid van het park kan men pas appreciëren (persoonlijke mening), wanneer men een wandeling doet in de canyon en onder de bruggen staat.
Volledig mee eens!
De Sipapu Bridge bvb, 2 km H/T met 150 m hoogteverschil met enkele ladders en trappen
en/of de Owachomo Bridge van 600 m H/T met 55 m hoogteverschil

Luc
1987 NY-Florida; 1989 CA-Hawai; 2008 WA DC-Florida; 2009 NY-CA-NV-UT-AZ; 2010 NV-AZ-UT-WY-MT;
2011 CO-UT-AZ-NV; 2012 CO-UT-AZ-NV-CA; 2013 WA-Canada-NV; 2014 CO-UT-AZ-NV; 2015 AZ-UT-CO-NM;
2016 CA-NV-UT-AZ; 2017 CO-UT-AZ
GuidoWater
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 2
Contacteer:

Bericht door GuidoWater »

Natural bridges is iets dat ik bij toeval een keer gelezen had hier op het forum. Tot nu toe nog nergens in één van mijn reisgidsen tegen gekomen.

Maar elke keer als ik er over lees en er naar kijk begint het meer te kriebelen. Dit is toch wel een plek die ik absoluut niet wil missen.

Hopelijk hebben wij genoeg tijd om hier de 2 genoemde hikes te doen. 5 kilometer totaal moet zelfs voor ons niet wandelaars te doen zijn!
Kijk voor ons Amerika reis verslag op http://www.vandewateropreis.nl/! Je vind hier ook reisverslagen van onze andere reizen!
lsl
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door lsl »

De afstanden die ik gaf zijn H/T, dus je moet in totaal zelfs nog geen 3 km stappen :-)
Er zijn ook langere (semi) loop wandelingen mogelijk maar als je heen en weer tot aan de Sipapu Bridge en de Owachomo Bridge gaat heb je mijn inziens de mooiste stukken gezien.
Eenmaal onder de brug zelf besef je pas hoe knap het is.

Luc
1987 NY-Florida; 1989 CA-Hawai; 2008 WA DC-Florida; 2009 NY-CA-NV-UT-AZ; 2010 NV-AZ-UT-WY-MT;
2011 CO-UT-AZ-NV; 2012 CO-UT-AZ-NV-CA; 2013 WA-Canada-NV; 2014 CO-UT-AZ-NV; 2015 AZ-UT-CO-NM;
2016 CA-NV-UT-AZ; 2017 CO-UT-AZ
Montyrulezz
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Montyrulezz »

Wat een geweldig filmpje Kalaman over de Moki Dugway en Valley of the gods.

Ik ben voorzichtig aan het kijken om in 2016 in dit gebied een roadtrip te gaan doen en dit staat zeker al op mijn lijstje. Wat een goeie tips al hier in dit topic :thumbup: .
Ik ben al helemaal enthousiast geworden :lol:
2006: 2 weken Fl. - 2008: 3 weken LA- SF
2009: 3 weken Fl. - 2012: 4 weken LA- LA
2013: 1 week New York - 2014: 3 weken New Orléans - Panhandle - Florida
2015: Florida - 2017: rondje LV - LV
2018: 1 week Weston en 1 week Orlando
2019: 3 weken LA - LA
kalaman
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 24
Contacteer:

Bericht door kalaman »

Montyrulezz schreef:Wat een geweldig filmpje Kalaman over de Moki Dugway en Valley of the gods.

We waren reeds meerdere keren in MV en VOTG en ik kan beide aanraden, maar wel om diverse redenen: MV zit uiteraard in het collectief geheugen van diegenen die opgegroeid zijn met de westerns van John Ford/John Wayne en een sunrise/sunset is er onvergetelijk.
2013-12-26 07-34 015forum.jpg
2013-04-03 19-02 015 copyforum.jpg
Vergeet daarbij niet het iconische uitzicht van bij milemarker 12-13 van op de UT-163.
2013-12-19 13-43 038_Snapseed copyforum.jpg
Anderzijds kan je VOTG met veel meer rust en zonder het commerciële circus van MV bezoeken én past het perfect in een combinatie met de Moki Dugway/Goosenecks/Muley Point. En een absolute aanrader voor de dirt road lovers: de John's Canyon Road (zie onze blog van 4 april 2013) waarbij je helemaal beneden Muley Point rijdt.
De Moki Dugway probeer ik altijd in onze route te steken, gewoon omdat het zo'n mooie weg is. Vanaf volgende week zijn we trouwens opnieuw in de regio en opnieuw rijden we de Moki Dugway (behoudens plotse weersverandering, alhoewel we wel op een beetje sneeuw hopen :wink: ).
Teebee
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Teebee »

@kalaman
Wat ik me nu afvraag is hoe jij zo'n mooie filmpjes maakt vanuit? de auto.
AfbeeldingAfbeelding
GuidoWater
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 2
Contacteer:

Bericht door GuidoWater »

Ik heb het filmpje ook eens bekeken maar volgens mij gebruikt hij een drone! Wel echt een geweldig idee hoe je dit opgenomen hebt!

Ik heb nu al zin in deze dag tijdens onze vakantie!
Kijk voor ons Amerika reis verslag op http://www.vandewateropreis.nl/! Je vind hier ook reisverslagen van onze andere reizen!
Teebee
Amerikafan

Bericht door Teebee »

Vanuit vogelperspectief is met de dji drone, maar vanuit de wagen is ook zonder reflecties van de voorvenster.
AfbeeldingAfbeelding
Mrvanilla
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door Mrvanilla »

GoPro! Kun je met een zuignap aan de voorruit vastzetten.
Groetjes,
Daniel
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

Klopt inderdaad wat hierboven geschreven wordt:
- luchtbeelden zijn met een DJI + GoPro
- "road" beelden zijn met de GoPro + zuignap aan de buitenkant van de voorruit.

Zie de "Video"-pagina van onze website voor heel wat video's van het Zuidwesten (heel wat dirt roads) en/of onze nieuwe website http://www.aerialshots.be voor alles wat luchtbeelden betreft.
Teebee
Amerikafan

Bericht door Teebee »

En heb je dan ook een soort van beveiliging als de zuignap moest loskomen van de voorruit?
AfbeeldingAfbeelding
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Als die zuignap vastzit komt die zomaar niet los, dan moet je het echt helemaal verkeerd erop doen. Dan blijft het zelfs met 200+km's nog zitten.

Afbeelding
Teebee
Amerikafan

Bericht door Teebee »

Ben al eens een GoPro kwijtgespeeld bij het afspringen van een waterval in Nieuw-Zeeland, en was van plan om dit jaar ook eens wat de filmen met de GoPro vanuit de auto, maar door de reflecties van de voorruit zijn de meeste oude filmpjes niet zo mooi. Maar een zuignap aan de buitenkant heb ik nog niet geprobeerd. Heb je dan ook een koord ofzo moest hij toch loskomen tijdens het rijden?

Ik ga van Moab via Natural Bridges/mogi Dugway/Goosenecks NP/Mexican Hat ook naar Monument Valley, en het leek we wel eens interessant om een gedeelte van deze weg te filmen.
Muley Point twijfel ik een beetje owv de fullsize sedan die ik gehuurd heb en 2x8,5km zandweg. (Heb drive-usa wel al gemailed om te zien wat een Standard suv extra kost maar nog geen reactie).
AfbeeldingAfbeelding
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

Zoals je kan zien op onze site hebben we al 100-en (1000-en) km gereden met de GoPro op de voorruit, enkel met de zuignap. Dit in allerlei omstandigheden. Je moet je echt geen zorgen maken dat die loskomt. In de reeks Flying Wild Alaska hingen de vliegtuigen langs de buitenkant vol met GoPro's.

De prijzen van de diverse auto's zie je toch direct op de site?
Overigens best ook eens kijken op Alamo.uk. Vroeger boekten we ook altijd op drive-usa, maar nu toch al een tijdje niet meer, wegens veel duurder dan alamo.uk.
Teebee
Amerikafan

Bericht door Teebee »

Ik huur bij budget deze keer (CDW/SLI inbegrepen), die fullsize sedan kostte me 575 euro, bij al de rest zou ik al bijna 200 euro meer moeten betalen.
Een standard suv kost me nu 664 bij budget.com (CDW/SLI inbegrepen), op de andere brokers (drive-usa/rentalcars/usa-reisen/brits) bijna 1000 euro.

Eens kijken of ik nog ergens een zuignap kan vinden voor de GoPro.
AfbeeldingAfbeelding
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Ben al eens een GoPro kwijtgespeeld bij het afspringen van een waterval in Nieuw-Zeeland....een zuignap aan de buitenkant heb ik nog niet geprobeerd. Heb je dan ook een koord ofzo moest hij toch loskomen tijdens het rijden?
Je moet natuurlijk bij het plaatsen wel even checken of het allemaal stevig vast zit :wink: Zo'n ding komt niet 1,2,3 los als het goed vastzit namelijk. En ook zorgen dat je ruitenwissers niet in contact kunnen komen met de camera. Die breken gewoon af namelijk mocht je per ongeluk even je ruit willen sproeien en die camera zit daar in de weg.

Ik had zelf de pech dat ik de camera uit de behuizing had gehaald, maar de zuignap met huis nog op de auto had zitten incl. verlengstukje en een of andere slechte bestuurder met de spiegel van zn camper precies langs mijn zijruit de camera raakte. De zuignap bleef netjes zitten, maar de schoefdraad van de behuizing was gebroken, waardoor ik het dus niet meer kon gebruiken.
Q-BiC
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Bericht door Q-BiC »

Hier is die ook nog nooit losgekomen.
Voor ik die op de voorruit bevestig, giet ik wel een klein beetje water op die plek.

Probeer wel zoveel mogelijk de open behuizing te gebruiken, anders heb je vaker dan je denkt een aangeslane lens (condens door de koude wind op de voorkant) en waardeloze opnames... In dat geval geregeld de behuizing een paar seconden open maken. Rain-X kan ook handig zijn.
USA '06: NYC // USA '09: Denver - San Francisco // USA '10: Phoenix - Las Vegas // USA '11: Hawaii
USA '12: Denver - Denver // USA/CND '13: Seattle - Denver // Iceland '14 // USA/CND '16: Seattle - Seattle // USA '18: Denver - Denver
Blog // Photo Album
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

Inderdaad best altijd de open behuizing gebruiken, behalve op dirt roads (stof).
De gesloten behuizing is daarnaast enkel maar van belang als bescherming tegen regen, maar dan heeft het toch geen zin om hem op de voorruit te laten staan.
monique57
Amerikafan

Bericht door monique57 »

Kalaman,mag ik vragen met welke type gopro je filmt?
Wij overwegen er ook een aan te schaffen voor onze reis.
Nu zijn wij amateurs, en ik heb begrepen dat de 4 serie in een zo hoge kwaliteit filmt dat je dat op de meeste t.v's niet terugziet.
Zou een hero 3+ silver een goede optie zijn?
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

Wij filmen met de Hero3 Black.
Ondertussen is nu de Hero4, maar wij vonden het kwaliteitsverschil te miniem om weeral te veranderen (het is nu al onze 3e).
Het klopt inderdaad dat de kwaliteit van de 4 enkel ten volle kan benut worden op TV's die 4K kunnen afspelen.
De Hero3+ Silver is absoluut een goede camera. Prijsverschil tov kwaliteitsverschil is uiteraard door elkeen afzonderlijk af te wegen, afhankelijk van hetgeen men ermee van plan is.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer