Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Moki Dugway + Muley Point in april?
Moki Dugway + Muley Point in april?
Mijn schoonvader en nonkel gaan volgend jaar een 10 daagse trip maken van Las Vegas naar Salt Lake City.
Het reisbureau waar ze eventueel zouden boeken hadden een route voor hun uitgestippeld.
Tijdens die route zouden ze van Page => Monument Valley => Moab => Capitol Reef => Salt Lake City reizen.
Ik heb hun voorgesteld om eventueel de route lichtjes aan te passen: Page => Monument Valley => Capitol Reef => Moab => Salt Lake City
Zo zouden ze de prachtige route van Monument Valley naar Capitol Reef meenemen.
Is deze route met Moki Dugway en Muley Point goed te doen? Hebben ze kans dat er nog sneeuw zou liggen? Ze zouden deze plannen 20 april 2015...
Het reisbureau waar ze eventueel zouden boeken hadden een route voor hun uitgestippeld.
Tijdens die route zouden ze van Page => Monument Valley => Moab => Capitol Reef => Salt Lake City reizen.
Ik heb hun voorgesteld om eventueel de route lichtjes aan te passen: Page => Monument Valley => Capitol Reef => Moab => Salt Lake City
Zo zouden ze de prachtige route van Monument Valley naar Capitol Reef meenemen.
Is deze route met Moki Dugway en Muley Point goed te doen? Hebben ze kans dat er nog sneeuw zou liggen? Ze zouden deze plannen 20 april 2015...
Re: Moki Dugway + Muley Point in april?
Hier een verslag van forumlid Kalaman inclusief video van Muley Point en Moki Dugway in april. En hier zelfs een in december. Het weer valt natuurlijk nooit te voorspellen maar ik geloof dat er nog meer forumleden zijn geweest die in april geen moeite hadden met beide.
Groetjes,
Daniel
Daniel
In het zuidwesten heb je minimaal t/m mei kans op sneeuw op de hoger gelegen punten (zoals deze en b.v. de UT-12).
Muley Point zou ik niet doen bij redelijke neerslag de voorgaande dagen. En alleen indien je een reserveband in/onder de auto hebt en deze weet te wisselen.
Muley Point zou ik niet doen bij redelijke neerslag de voorgaande dagen. En alleen indien je een reserveband in/onder de auto hebt en deze weet te wisselen.
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Ik heb Monument Valley, Moki Dugway en Valley of the gods gereden eind april 2012 en dat was toen allemaal goed te doen. Muley Point was voor onze dodge grand caravan toen te slecht om te rijden.
Ik heb daar toen en ook begin april 2013 tussen Capitol Reef en Moab geen sneeuw gezien. Alleen op de La Sal bergen in de verte.
Ik heb daar toen en ook begin april 2013 tussen Capitol Reef en Moab geen sneeuw gezien. Alleen op de La Sal bergen in de verte.
Mooie beelden van Kalaman. Zowel in december als april dus redelijk goed te doen. Zal maar Muley Point schrappen uit hun planning aangezien ze maar met een gewone huurwagen zullen rond rijden.
Verschiet wel van de beelden van het waterpeil van Lake Powell. In 2010 stond daar nog heel veel water. Spijtig...
Verschiet wel van de beelden van het waterpeil van Lake Powell. In 2010 stond daar nog heel veel water. Spijtig...
Ik zou Muley Point gewoon laten afhangen van de omstandigheden ter plekke. Als die goed zijn is het met een SUV prima te doen, het is geen enorm ruige dirtroad.
Groetjes,
Daniel
Daniel
- Tipsy_1
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 20
vorig jaar tweede helft april deden wij Muley Point (zie bij onze reisverslag) - ging prima, goed weer 

-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 11
Als ik de reactie van Arno lees, krijg ik een beetje een naar gevoel mbt zijn opmerking over de reserveband. Dit suggereert, dat je snel een lekke band kunt krijgen. Wij willen deze route gaan rijden op 13 juni 2015.We hebben in het geheel geen ervaring met dirtroads, maar als ik het forum lees zijn, dan maken de amerikagangers ons toch enthousiast. Verder las ik ergens op de site, dat je praktisch "alleen op de wereld" bent in de valley of the gods.
Wat als je dan pech krijgt en er dus geen hulp in de buurt is?
Soms lees ik ook over een midsize SUV of een standaard SUV. Welke wordt aanbevolen voor de dirtroads? Wij zijn met 2 volwassenen.
Welke tips hebben de ervaren dirtroads amerikagangers nog meer voor ons?
Ik hoor het graag.
Groetjes
Ton Workel
Soms lees ik ook over een midsize SUV of een standaard SUV. Welke wordt aanbevolen voor de dirtroads? Wij zijn met 2 volwassenen.
Ik hoor het graag.
Groetjes
Ton Workel
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Midsize of fullsize maakt in principe niets uit. Je moet
Zorgen dat je een 'high clearance' wagen hebt. Dus één die niet te laag bij de grond ligt. Verder is het officieel verboden om offroad te rijden met een huurwagen. Een reserveband zou handig zijn ja. Nu moet ik zeggen dat ik nog nooit gecontroleerd heb of er een spare in de auto zat. Valley of the gods vond ik grotendeels goed te rijden en een klein stuk waar het wat meer oppassen was met wat geulen en stenen. De moki dugway wordt m.i. wat overdreven, vooral nu er grote delen gewoon verhard zijn. Gewoon normaal rijden en opletten voor grote stenen op de weg, maar het is niet alsof je in India of Peru over onmogelijke paden moet rijden.
Zorgen dat je een 'high clearance' wagen hebt. Dus één die niet te laag bij de grond ligt. Verder is het officieel verboden om offroad te rijden met een huurwagen. Een reserveband zou handig zijn ja. Nu moet ik zeggen dat ik nog nooit gecontroleerd heb of er een spare in de auto zat. Valley of the gods vond ik grotendeels goed te rijden en een klein stuk waar het wat meer oppassen was met wat geulen en stenen. De moki dugway wordt m.i. wat overdreven, vooral nu er grote delen gewoon verhard zijn. Gewoon normaal rijden en opletten voor grote stenen op de weg, maar het is niet alsof je in India of Peru over onmogelijke paden moet rijden.
In aanvulling op bovenstaande:Tonworkel schreef:Als ik de reactie van Arno lees, krijg ik een beetje een naar gevoel mbt zijn opmerking over de reserveband. Dit suggereert, dat je snel een lekke band kunt krijgen. Wij willen deze route gaan rijden op 13 juni 2015.We hebben in het geheel geen ervaring met dirtroads, maar als ik het forum lees zijn, dan maken de amerikagangers ons toch enthousiast. Verder las ik ergens op de site, dat je praktisch "alleen op de wereld" bent in de valley of the gods.
Ik hoor het graag.
Groetjes
Ton Workel
Ik vond het gewoon opvallend, dat op het moment dat ik de weg naar Muley Point opdraaide 2 auto's zag staan waar men druk was met het vervangen van een lekke band. Het heeft mij niet tegengehouden...
Maar dat komt omdat ik altijd wel controleer of er een volledig (ongebruikt) reservewiel + krik aanwezig is bij het afhalen van de huurwagen. Kan ook veel tijd schelen als je ergens staat en je moet wachten op de sleepdienst (zelfs al sta je op 'asfalt').
- Old Faithful
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Ik wil zeker geen spijkers op laag water zoeken, maar om misverstanden te voorkomen: offroad is niet hetzelfde als een dirt road. De "normale" autoverhuurders als Alamo, Hertz e.d. staan ook het rijden op een dirt road niet toe.PSVwally schreef:Verder is het officieel verboden om offroad te rijden met een huurwagen.
Groet,
Old Faithful
Old Faithful
Ik heb deze weg gereden zonder een high clearance wagen. Prima te doen tot je bij het punt komt waar de onverharde weg 'stopt'.
Hier gewoon uitgestapt en stukje gelopen.
Hier gewoon uitgestapt en stukje gelopen.
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik ga er eigenlijk zelfs vanuit, aangezien bv de moki dugway gewoon een doorgaande weg is, dat ze zandwegen zonder officieel wegnummer bedoelen, maargoed je hebt gelijk.Old Faithful schreef:Ik wil zeker geen spijkers op laag water zoeken, maar om misverstanden te voorkomen: offroad is niet hetzelfde als een dirt road. De "normale" autoverhuurders als Alamo, Hertz e.d. staan ook het rijden op een dirt road niet toe.PSVwally schreef:Verder is het officieel verboden om offroad te rijden met een huurwagen.
Overigens heb ik Valley of the gods en Moki dugway ook zonder high clearance gereden hoor en dat was goed te doen. Ik denk eerlijk gezegd dat de valley drive bij Monument Valley en wegen als Cathedral Valley rd toch net wat meer zekerheid geeft met high clearance, waar ik op de sage creek road bij Scenic in South Dakota gewoon 50mph kon rijden op sommige plekken, so smooth dat het was (tot de regen viel). Wel het 1e zandpad dat ik heb gezien met die speedlimit overigens.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 11
Dank je wel mensen voor de reacties.
Van vragen komen vragen.
Psvwally: vraagje: domme vraag misschien, maar een SUV heeft toch altijd een high clearance of moet ik dat extra aangeven bij de autohuur?
Old faithful: ik heb de volgende vraag aan Sunnycars voorgelegd: we willen ook van de geplaveide wegen afwijken en dus op niet verharde wegen rijden, bv canyonlands. Is dat toegestaan? sunnycars geeft als antwoord: "het is niet toegestaan om op wegen te rijden die niet genummerd zijn, ook niet als u een 4x4 reserveert"
Wat is het verschil tussen offroad en dirtroad?
Ik kan mij herinneren, dat je bij het ophalen van de auto, ze je vragen of je een extra voorzieningen wilt regelen inzake een extra autosleutel, hulp bij lekke band, sleepkosten etc. Kosten $ 5? Per dag. Weet iemand of dit dan op een dirtroad van toepassing is of wordt dat automitsch uitgesloten?
Ik hoor het wel
Groeten en alvast bedankt
Ton Workel
Van vragen komen vragen.
Psvwally: vraagje: domme vraag misschien, maar een SUV heeft toch altijd een high clearance of moet ik dat extra aangeven bij de autohuur?
Old faithful: ik heb de volgende vraag aan Sunnycars voorgelegd: we willen ook van de geplaveide wegen afwijken en dus op niet verharde wegen rijden, bv canyonlands. Is dat toegestaan? sunnycars geeft als antwoord: "het is niet toegestaan om op wegen te rijden die niet genummerd zijn, ook niet als u een 4x4 reserveert"
Wat is het verschil tussen offroad en dirtroad?
Ik kan mij herinneren, dat je bij het ophalen van de auto, ze je vragen of je een extra voorzieningen wilt regelen inzake een extra autosleutel, hulp bij lekke band, sleepkosten etc. Kosten $ 5? Per dag. Weet iemand of dit dan op een dirtroad van toepassing is of wordt dat automitsch uitgesloten?
Ik hoor het wel
Groeten en alvast bedankt
Ton Workel
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dirtroad is zeg maar een zandweg (kan ook vol met grind/stenen) liggen overigens. Offoad is gewoon van de weg af...dus zeg maar Parijs - Dakar, vol door het zand...Wat is het verschil tussen offroad en dirtroad?
Over de hoogte van de auto. Je kunt dit niet altijd aangeven. Als je het aangeeft aan de balie gaan ze waarschijnlijk zeuren over upgrades. Je kan het wel aan een medewerker op de parkeerplaats waar je de auto oppikt vragen, maar nogmaals let op..officieel mag je dus niet op een zandweg rijden! Je kan als je de auto zelf kunt uitzoeken natuurlijk ook eens goed over de parking rondlopen en rondkijken wat er allemaal staat. Let wel op, want iemand anders kan dan zomaar een auto voor je neus wegpakken natuurlijk.
Let op de neus van de onderstaande auto...dat kan een probleem zijn hoor.

De neus van de jeep is een stuk hoger...zie het verschil
http://www.yokohama.com.au/~/media/Para ... =220&w=401
Nogmaals, officieel mag je niet op dirtroads komen met je huurauto. De roadsafe waar jij het hier over hebt heeft daar compleet geen invloed op.Ik kan mij herinneren, dat je bij het ophalen van de auto, ze je vragen of je een extra voorzieningen wilt regelen inzake een extra autosleutel, hulp bij lekke band, sleepkosten etc. Kosten $ 5? Per dag. Weet iemand of dit dan op een dirtroad van toepassing is of wordt dat automitsch uitgesloten?
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 18 Reacties
- 3967 Weergaves
-
Laatste bericht door BjornSnelders
-
- 3 Reacties