Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Lower of Upper Antelope Canyon
Lower of Upper Antelope Canyon
We willen graag alvast de excursie gaan boeken,
maar we twijfelen heel erg tussen de upper en de lower Antelope Canyon.
Ik heb veel gelezen maar het enige grote verschil wat ik lees is dat de lichtinval van de lower Antelope Canyon wat tegenvalt en dat deze tour langer is dan de Upper.
Wat is nu precies volgens jullie het verschil en waar gaat jullie voorkeur naar uit?
Ik ga er uiteraard ook naartoe om foto's te gaan maken met mijn spiegelreflexcamera, in de hoop dat de foto's gaan lukken!
Ook daarin tips om een nikon d5100 correct in te stellen?
Ik kom op sites waar de kosten liggen op $37 per persoon voor volwassenen
Is dit de beste prijs?
Groetjes Suus
maar we twijfelen heel erg tussen de upper en de lower Antelope Canyon.
Ik heb veel gelezen maar het enige grote verschil wat ik lees is dat de lichtinval van de lower Antelope Canyon wat tegenvalt en dat deze tour langer is dan de Upper.
Wat is nu precies volgens jullie het verschil en waar gaat jullie voorkeur naar uit?
Ik ga er uiteraard ook naartoe om foto's te gaan maken met mijn spiegelreflexcamera, in de hoop dat de foto's gaan lukken!
Ook daarin tips om een nikon d5100 correct in te stellen?
Ik kom op sites waar de kosten liggen op $37 per persoon voor volwassenen
Is dit de beste prijs?
Groetjes Suus
Re: Lower of Upper Antelope Canyon
Wij hebben de Upper gedaan . Daar ik met een kruk liep viel de Lower voor ons af . De moteleigenaar zei dat hij de Upper de mooiste vond . Wij hebben 37$ betaald in laagseizoen .In hoogseizoen was het 48 $ . Wij hebben ter plaatse gereserveerd en konden gelijk aan de tocht beginnen .
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik denk dat het lastig is om te adviseren omdat de meeste mensen een van beide bezoeken en dus niet kunnen vergelijken. Dat de lichtinval van de Lower tegenvalt zal wel meevallen, ik vond de Lower prachtig (zie ons 2008- en 2011-verslag). Heb je al wat topics hierover bekeken? Zie bijvoorbeeld hier en voor het fotograferen hier. (te vinden via de uitgebreide zoekfunctie op het forum, en dan zoeken op topic titel).
Kijk ook eens op http://www.ontdek-amerika.nl voor Antelope Canyon (onder overige bezienswaardigheden).
Als je niet alleen voor Antelope Canyon maar ook voor andere gebieden fototips wilt hebben zijn de boeken van Laurent Martres een aanrader (Photographing the Southwest).
Je betaalt naast de toegang voor de Canyon ook een Navajo Fee.
Marianne
Kijk ook eens op http://www.ontdek-amerika.nl voor Antelope Canyon (onder overige bezienswaardigheden).
Als je niet alleen voor Antelope Canyon maar ook voor andere gebieden fototips wilt hebben zijn de boeken van Laurent Martres een aanrader (Photographing the Southwest).
Je betaalt naast de toegang voor de Canyon ook een Navajo Fee.
Marianne
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
ontdek-amerika, hoewel in dit geval een beetje gedateerd wbt de tijden geeft het misschien het beste weer:
Verschillen tussen Upper en Lower Antelope Canyon
De lengte : Upper is 90 meter lang; Lower is 400 meter lang.
De ingang : Bij Upper loop je zo naar binnen, door een smalle verticale opening in de rotswand. De ingang van Lower is een smalle horizontale spleet in de rotsbodem, je gaat via een stalen trap naar beneden de canyon in.
De begaanbaarheid : Upper heeft een zanderige, vlakke bodem, en is voor iedereen heel eenvoudig begaanbaar. Binnenin Lower komen op diverse plaatsen hoogteverschillen voor, er zijn steile stalen trappen en hele nauwe doorgangen. De bodem is rotsachtig en ongelijk, en kan soms wat modderig zijn. Een bezoek aan Lower is dus minder eenvoudig dan een bezoek aan Upper, maar zeker mogelijk voor iedereen die goed ter been is.
De lichtinval : Upper staat erg bekend om de zonnestralen die rondom het middaguur de wanden prachtig verlichten. Bij Lower komt dit veel minder voor.
De wanden : De structuur van de wanden is bij Lower veel gevarieerder dan bij Upper. Dit levert zeer mooie foto-mogelijkheden op.
De gids : Je mag Upper alleen bezoeken onder begeleiding van een gids. Bij Lower word je door een gids te voet naar de ingang gebracht, soms blijft de gids bij je, soms kan je alleen de canyon in.
De tijdsduur: Een tour naar Upper heeft een vooraf vastgestelde tijdsduur. Bij Lower mag je zo lang in de canyon blijven als je zelf wilt.(dit laatste klopt dus niet.....)
Maar het blijft altijd persoonlijke smaak. Ik vond de lower prachtig, maar na 40min dezelfde wanden moet ik ook eerlijk bekennen dat ik het wel gezien had.
Verschillen tussen Upper en Lower Antelope Canyon
De lengte : Upper is 90 meter lang; Lower is 400 meter lang.
De ingang : Bij Upper loop je zo naar binnen, door een smalle verticale opening in de rotswand. De ingang van Lower is een smalle horizontale spleet in de rotsbodem, je gaat via een stalen trap naar beneden de canyon in.
De begaanbaarheid : Upper heeft een zanderige, vlakke bodem, en is voor iedereen heel eenvoudig begaanbaar. Binnenin Lower komen op diverse plaatsen hoogteverschillen voor, er zijn steile stalen trappen en hele nauwe doorgangen. De bodem is rotsachtig en ongelijk, en kan soms wat modderig zijn. Een bezoek aan Lower is dus minder eenvoudig dan een bezoek aan Upper, maar zeker mogelijk voor iedereen die goed ter been is.
De lichtinval : Upper staat erg bekend om de zonnestralen die rondom het middaguur de wanden prachtig verlichten. Bij Lower komt dit veel minder voor.
De wanden : De structuur van de wanden is bij Lower veel gevarieerder dan bij Upper. Dit levert zeer mooie foto-mogelijkheden op.
De gids : Je mag Upper alleen bezoeken onder begeleiding van een gids. Bij Lower word je door een gids te voet naar de ingang gebracht, soms blijft de gids bij je, soms kan je alleen de canyon in.
De tijdsduur: Een tour naar Upper heeft een vooraf vastgestelde tijdsduur. Bij Lower mag je zo lang in de canyon blijven als je zelf wilt.(dit laatste klopt dus niet.....)
Maar het blijft altijd persoonlijke smaak. Ik vond de lower prachtig, maar na 40min dezelfde wanden moet ik ook eerlijk bekennen dat ik het wel gezien had.
- Floydian
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 20
- Contacteer:
Twee totaal verschillende belevenissen.
Naar Upper ga je rondom het middaguur om de lichtstralen te zien, naar Lower ga je in de vroege ochtend om kleurschakeringen te zien.
Ik ben 1 keer naar Upper geweest, dat nooit weer, maar ik blijf terugkeren naar Lower......daar ligt als fotograaf veel meer mijn hart. Meer tijd (wel in het laagseizoen gaan) dan in Upper en zoals gezegd voor mij vele malen mooier dan Upper.
De eerste twee foto's van zijn Upper, de laatste twee van Lower:
" onclick="window.open(this.href);return false;
Suc6,
Henk
Naar Upper ga je rondom het middaguur om de lichtstralen te zien, naar Lower ga je in de vroege ochtend om kleurschakeringen te zien.
Ik ben 1 keer naar Upper geweest, dat nooit weer, maar ik blijf terugkeren naar Lower......daar ligt als fotograaf veel meer mijn hart. Meer tijd (wel in het laagseizoen gaan) dan in Upper en zoals gezegd voor mij vele malen mooier dan Upper.
De eerste twee foto's van zijn Upper, de laatste twee van Lower:
Suc6,
Henk
http://www.flickr.com/photos/henk-meijer" onclick="window.open(this.href);return false;
- kalaman
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 24
- Contacteer:
We waren ook in beide en ik kan mij hier volledig bij aansluiten.Floydian schreef:Twee totaal verschillende belevenissen.
Is de Secret Canyon eventueel een leuk alternatief? Het lijkt ons leuk om een slot canyon te combineren met een tochtje in een Hummer....
- Floydian
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 20
- Contacteer:
Als je een Hummer tochtje ECHT leuk vind dan doe je dat, maar als het je om een slot Canyon gaat dan zijn de Antelope versies toch vele malen mooier. Tenminste, in de omgeving van Page.lithola schreef:Is de Secret Canyon eventueel een leuk alternatief? Het lijkt ons leuk om een slot canyon te combineren met een tochtje in een Hummer....
http://www.flickr.com/photos/henk-meijer" onclick="window.open(this.href);return false;
- Harry
- Amerika-expert
- Partner van: jaha
- Aantal x V.S. bezocht: 26
- Contacteer:
Ik ook.kalaman schreef:We waren ook in beide en ik kan mij hier volledig bij aansluiten.Floydian schreef:Twee totaal verschillende belevenissen.
-
Frans H
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
Lower of Upper is niet echt een makkelijke keus. Ik vond Lower vandaag gewoon behoorlijk druk en dan werd door de gids nog verteld dat het rustig was ! Als je bij Lower een fototour wilt doen moet je $ 50,-- betalen voor de fototour, die volgens de tourgids van vandaag alleen nog onder begeleiding gaat met groepjes van max 4 personen, omdat er teveel problemen kwamen. Er zijn voor Lower tegenwoordig 2 bedrijfjes die daar rondleidingen geven. Ken Tours en de Lower Antelope Canyon Tours. Onze gids hield mensen tegen totdat we klaar waren met de foto's maken. Was top geregeld. Onbeperkt toegang is er niet meer. Bij Lower Antelope Canyon Tours was de tour duur vandaag 2,5 uur.
Overigens in Lower vandaag 3 mooie lightbeams gezien. Vorige trip in Antelope had ik er ook 1 op een andere plaats gezien. Voor de camerainstelling had de gids als tip om de witbalans op bewolkt te zetten. Ik zou zelf altijd NEF schieten bij Nikon. Je kunt er eventueel voor kiezen om NEF + JPG te kiezen maar dan is je geheugenkaart sneller vol en je camera langer bezig met gegevens te verwerken. Als objectief zou ik de std kitlens meenemen. Dit mede in verband met het stof aldaar.
Bij Upper ben ik 1 keer geweest maar heb het niet tot binnen in de canyon gehaald. Het was zo massaal ( in November ) dat ik daar ben afgehaakt. Moet er niet aan denken om zoiets in de zomer te gaan doen.
Overigens in Lower vandaag 3 mooie lightbeams gezien. Vorige trip in Antelope had ik er ook 1 op een andere plaats gezien. Voor de camerainstelling had de gids als tip om de witbalans op bewolkt te zetten. Ik zou zelf altijd NEF schieten bij Nikon. Je kunt er eventueel voor kiezen om NEF + JPG te kiezen maar dan is je geheugenkaart sneller vol en je camera langer bezig met gegevens te verwerken. Als objectief zou ik de std kitlens meenemen. Dit mede in verband met het stof aldaar.
Bij Upper ben ik 1 keer geweest maar heb het niet tot binnen in de canyon gehaald. Het was zo massaal ( in November ) dat ik daar ben afgehaakt. Moet er niet aan denken om zoiets in de zomer te gaan doen.
Thanks voor de tips allemaal!
En ook al voor het fotograferen daar, top!
Ik ga ook eens op zoek naar dat boek, marianne.
Steek er altijd iets van op.
Wat betreft de upper of lower gaan we nog even over nadenken.
We gaan pas in augustus, dus we hebben nog even de tijd daarvoor.
Nu weer lekker verder puzzelen aan onze reis wat betreft de excursies en andere bezienswaardigheden
En ook al voor het fotograferen daar, top!
Ik ga ook eens op zoek naar dat boek, marianne.
Steek er altijd iets van op.
Wat betreft de upper of lower gaan we nog even over nadenken.
We gaan pas in augustus, dus we hebben nog even de tijd daarvoor.
Nu weer lekker verder puzzelen aan onze reis wat betreft de excursies en andere bezienswaardigheden
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 14 Reacties
- 12457 Weergaves
-
Laatste bericht door maaikebs
-
- 2 Reacties