Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Leuk appartement in LA voor met kind
Leuk appartement in LA voor met kind
Ik wil volgend jaar met mijn vriendin en onze dochter van drie jaar oud een rondreis maken door ZW USA. De route heb ik al vrij compleet, maar voor mijn verblijf in LA weet ik nog heel weinig. Ik vind die stad (of beter gezegd aan elkaar gegroeide steden), zo moeilijk te doorgronden. Ik wil het liefst voor een dag of 3 a 4 een appartementje boeken via bv. airbnb in een wijk die:
- Veilig is
- Niet te ver van Disneyland waar we naar toe willen
- Ook de mogelijkheid biedt andere leuke plekjes van LA te verkennen, met name ook strand (is de kleine helemaal gek van met zand spelen)
LA zou onze laatste (of eerste) stop zijn dus wellicht ook handig als het niet al te ver (in de zin van meer dan een uur reiden) van het vliegveld ligt. We huren zelf een auto dus we zijn mobiel.
Iemand tips?
[Sorry ik denk dat deze beter in het algemene forum kan voor zuid-west zie ik nu, misschien kan iemand hem verplaatsen?]
- Veilig is
- Niet te ver van Disneyland waar we naar toe willen
- Ook de mogelijkheid biedt andere leuke plekjes van LA te verkennen, met name ook strand (is de kleine helemaal gek van met zand spelen)
LA zou onze laatste (of eerste) stop zijn dus wellicht ook handig als het niet al te ver (in de zin van meer dan een uur reiden) van het vliegveld ligt. We huren zelf een auto dus we zijn mobiel.
Iemand tips?
[Sorry ik denk dat deze beter in het algemene forum kan voor zuid-west zie ik nu, misschien kan iemand hem verplaatsen?]
Re: Leuk appartement in LA voor met kind
Dichtbij Disney én het strand wordt lastig. Ik zou gewoon lekker in Santa Monica op loopafstand van de oceaan gaan zitten. Dan heb je een prachtig strand, de pier, alle mogelijke winkels en restaurants in een leuk openlucht winkelcentrum en een relaxte/veilige/kindvriendelijke omgeving tegelijk.
Vanuit daar rij je (als het meezit) in een uur naar Anaheim. Alternatief is vanuit je rondreis naar Anaheim rijden, daar een nacht verblijven, Disneyland de dag daarna bezoeken, 's avonds richting strand en daar je laatste dagen doorbrengen. Scheelt heen-en-weer rijden.
Vanuit Santa Monica is het buiten de spits 20 minuten rijden over de 1 naar de luchthaven. Andere leuke bestemmingen, zoals Venice (overdag!) kun je fietsen en het Griffith Observatory bijvoorbeeld is 45 minuten rijden. Maar aan rijden ontkom je echt niet in deze stad.
Wij verbleven eind 2009/ begin 2010 een maand in Santa Monica met onze toen net 1-jarige. We zijn erg van Los Angeles en de diversiteit aan wijken gaan houden!
Vanuit daar rij je (als het meezit) in een uur naar Anaheim. Alternatief is vanuit je rondreis naar Anaheim rijden, daar een nacht verblijven, Disneyland de dag daarna bezoeken, 's avonds richting strand en daar je laatste dagen doorbrengen. Scheelt heen-en-weer rijden.
Vanuit Santa Monica is het buiten de spits 20 minuten rijden over de 1 naar de luchthaven. Andere leuke bestemmingen, zoals Venice (overdag!) kun je fietsen en het Griffith Observatory bijvoorbeeld is 45 minuten rijden. Maar aan rijden ontkom je echt niet in deze stad.
Wij verbleven eind 2009/ begin 2010 een maand in Santa Monica met onze toen net 1-jarige. We zijn erg van Los Angeles en de diversiteit aan wijken gaan houden!
2004: Rondje ZW 2005: NYC 2006/07: Hong Kong, Australië 2008: NYC, Toronto 2009/2010: LA, NYC 2010/11: NYC 2011: NYC, Toronto 2012: NYC 2012: Hong Kong, China, Macau 2012/13: Washington DC 2013: Las Vegas, DV, Yosemite, San Francisco 2015: Toronto, Vancouver, Seattle 2016/17: China, Hong Kong, Thailand
Bedankt voor de goee tip. Heb al wat op airbnb aan leuke stekkies voorbij zien komen waar ik wel wat mee wil gaan doen! Denk dat ik zelfs nog een paar daagjes extra LA ga doen om lekker met zon, zee en strand de vakantie af te sluiten!
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Ik heb de echte drukte in LA ook nog nooit echt meegemaakt, maar ik lees hier ook verhalen van mensen die over het 'stukje' Santa Monica - Hollywood boulevard 2uur hebben gedaan.en het Griffith Observatory bijvoorbeeld is 45 minuten rijden.
Ik zou net als Bello overigens echt voor Disney een uitzondering maken en één of 2 nachten rond Anaheim verblijven.
Als je echt nog wat stranddagen wilt op het einde en daarmee bedoel ik dat je de stad dan wel gezien hebt, dan zou ik wat ten zuiden van LA gaan zitten tussen Huntington Beach en Dana Point, daar heb je wat meer rust als in het drukke LA.
Check! 3 uren zelfs..PSVwally schreef:Ik heb de echte drukte in LA ook nog nooit echt meegemaakt, maar ik lees hier ook verhalen van mensen die over het 'stukje' Santa Monica - Hollywood boulevard 2uur hebben gedaan.en het Griffith Observatory bijvoorbeeld is 45 minuten rijden.

- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Ai, dan ben ik blij met de tijdstippen waarop ik in LA ben geweest.
- mad25
- Amerika-ontdekker
- Partner van: Joyco
- Aantal x V.S. bezocht: 9
- Contacteer:
Je kunt eens kijken bij Lemon Tree Hotel & Suites in anaheim. Zijn er 3 jaar geleden geweest, in een 'suite' verbleven. Redelijk ruim, zwembad erbij. Het is niet het meest luxe, maar je hebt wel gewoon de beschikking over een bijna volledige keuken. De kamer die wij hadden had 1 slaapkamer en slaapgelegenheid in de woonkamer. Reviews online zijn wisselend. Personeel was in elk geval erg vriendelijk, in Anaheim dus in de buurt van Disney (minuutje of 10 rijden).
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Wij hebben in LA een paar keer overnacht in de Orchid Suites. Ligt goed voor Hollywood maar niet voor Disneyland.
Wij hebben ook goede ervaringen met de Inn at Marina del Rey, in Marina del Rey. Daar hebben ze kamers met een schuifdeur.
Marianne
Wij hebben ook goede ervaringen met de Inn at Marina del Rey, in Marina del Rey. Daar hebben ze kamers met een schuifdeur.
Marianne
Wees voorzichtig met airbnb in LA. Er zijn nogal wat klachten over. Wij zitten nu in een apartment in down town omdat we niets geven om amusement parks en omdat we al vaak in Santa Monica zijn geweest We hebben ook we gelogeerd in Orchid Suites en dat was prima bevallen maar Hollywood en die walk of fame zijn niet echt favoriet bij ons.
Voor een bezoek aan DL zou ik echt in Anaheim zelf iets zoeken.
Voor een bezoek aan DL zou ik echt in Anaheim zelf iets zoeken.
- RiverCola
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Wij hebben een paar jaar geleden een appartement gehuurd in North-Hollywood via homeaway.com en dat is ons toen bijzonder goed bevallen. De wijk No-Ho ligt ten noorden van de snelweg en lijkt in niets op 'hét Hollywood'. Het is een rustige, groene residentiele buurt met mooie huizen in ruime tuinen. Erg relaxt om ;s ochtends in de tuin je zelfgemaakte ontbijtje te eten terwijl de kolibries rond vliegen. De wijk ligt gunstig om op veel plekken in LA te komen. Kwartiertje naar omgeving Hollywood/Sunset Blvd, half uurtje naar de kust (Santa Monica en iets verder Venice), idem naar Downtown.
Kijk eens op homeaway!
Kijk eens op homeaway!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht