Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Specifieke shops

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Destio
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 1

Specifieke shops

Bericht door Destio »

Beste lezers,

Aangezien ik het nergens kwijt kan dacht ik laat ik eens een nieuw onderwerp maken.
Ik denk dat er meerdere mensen zitten met het zelfde probleem. Je gaat op vakantie naar Amerika en je wilt specifieke items in Amerika kopen tijdens je reis.
Denk hier bijvoorbeeld aan laptops, camera's, bepaald eten, souvenirs ect. Maar waar kan dit het beste? Het is vaak ontzettend moeilijk om van te voren onderzoek te doen en te bepalen welke winkels dat specifieke item verkopen!
Dit is natuurlijk noodzakelijk als je heel erg gelimiteerd bent in je vrije tijd.
Ik wil bijvoorbeeld mee gaan met een groepsreis door zuid/west Amerika. (alleen na afsluiting van mijn studie) Hierbij heb ik enkele dagen/uren vrij te besteden in grote steden als SF, vegas en LA.
(ik weet nog niet precies maar ik neig naar de volgende reis: http://www.fox.nl/rondreizen/verenigde- ... informatie )
PS: wat raar is dat de groepsreis vele malen goedkoper is dan de singelreis :S echt raar want ze gaan even lang en bezoeken de zelfde locaties... (groep: va. 1450, singel va. 2399,-)

Nu ben ik in deze reis op zoek naar het volgende:
Troy lee designs D3 helm (maatje S) in een winkel bij een van mijn grotere stops. (zoals SF,vega en LA)
Ik heb gezocht op lokale bikeshops maar het is heel erg lastig om te bepalen. De troy lee storefinder werkt helaas niet (geen USA optie :/, behalve de conceptstore)
De reden waarom ik deze graag in Amerika wil kopen omdat het gewoonweg goedkoper is. Bij ons betaal je 480-550 euro voor een helmpje terwijl men daar de nieuwe modellen voor rond de 450 dollar krijgen. (zelfde geld voor de gopro camera daar 200 dollar hier 250 euro koekoek)
Op dit forum zullen vast nog wel fanatieke mountainbikers zitten die me misschien kunnen helpen? ;) Uiteraard zou ik graag ook een rondje gaan fietsen daar maar dat zit er helaas niet in vanwege tijdsgebrek want moet natuurlijk toch een beetje de toerist uithangen (moet ik maar eens terug komen ;P)

Daarnaast wil ik graag in mijn gelimiteerde tijd een gunrange bezoeken om eens te kunnen ervaren hoe het is om met een echt wapen te schieten. Is dit mogelijk in een van mijn stops? (californie, nevada, utah, arizona) Ik weet dat men dat in sommige staten als toerist wel kan (zoals florida) omdat mijn vrienden dit wel eerder hebben gedaan. Waar moet ik rekening mee houden als ik dit wil gaan doen? Moet ik iets meenemen / aanvragen? en op welke kosten kan ik rekenen?

Bedankt alvast voor jullie hulp!
lsl
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: Specifieke shops

Bericht door lsl »

Zoek voor info rond een gunrange even hier op het forum, daar is al veel over geschreven.
Zoekterm "gun store" of "schieten" of ....
In Las Vegas zijn meerdere plaatsen waar je als toerist terecht kunt.
1987 NY-Florida; 1989 CA-Hawai; 2008 WA DC-Florida; 2009 NY-CA-NV-UT-AZ; 2010 NV-AZ-UT-WY-MT;
2011 CO-UT-AZ-NV; 2012 CO-UT-AZ-NV-CA; 2013 WA-Canada-NV; 2014 CO-UT-AZ-NV; 2015 AZ-UT-CO-NM;
2016 CA-NV-UT-AZ; 2017 CO-UT-AZ
Mrvanilla
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door Mrvanilla »

Voor het schieten van een wapen is in Nevada niets meer nodig dan je paspoort. Ik heb goede ervaring met Discount Firearms and Ammo USA in Las Vegas. Ze namen echt de tijd voor je. Deze ligt echter wat verder van de Strip.

Een andere populaire is The Gun Store in Las Vegas. Deze ligt niet ver van de Strip maar daar willen nog wel eens flinke rijen staan. Of ze kwaliteit leveren kan ik niet beoordelen, maar ze zullen niet voor niets zo populair zijn.
Groetjes,
Daniel
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Over de helmenshops weet ik helaas weinig. Misschien dat je deze ook online kan bestellen bij sommige winkels. Als je dat de daadwerkelijk adressen van de winkels bekijkt kun je zien of je er tijdens je reis ook langs komt?

Er zijn in Los Angeles en in Las Vegas diverse gunsstores.
Ik heb geschoten bij de http://thegunstorelasvegas.com/, deze ligt op east tropicana avenue in Las Vegas. Afhankelijk van waarmee je wil schieten ben je al snel veel geld kwijt. Ik had 4 wapens met bij ieder een magazijn en daarvoor was ik $100 kwijt excl. tax. Het was toen ik er was ook niet bepaald druk, dus een 30minuten later stond ik alweer buiten. Het schieten zelf heeft hooguit 10 minuten in beslag genomen. Het is in ieder geval geen goedkope hobby. Ik vond het meer een fabriek/pretpark gevoel dan dat ik er echt even lekker rustig heb kunnen schieten.

Over de aangeboden reis.... Niet veel, maar relatief gezien veel tijd voor de steden en amper tijd voor de Nationale Parken.
In het voorstuk van fox staat dit:
Een geweldige en zeer complete Verenigde Staten rondreis voor wie in korte tijd wil kennis maken met de hoogtepunten van het westen.
Let allereerst op dat als je alleen meegaat met een groepsreis je waarschijnlijk nog zo'n 400 euro kamer/verzorgingstoeslag moet bijbetalen. Dus dan komt de prijs al dichter bij een singlereis te liggen.
Dag (3),4,6,7 en 8 zijn eigenlijk schandalig vol en je gaat heel veel vanuit de bus bekijken. Ze rijden zo te lezen ook van Yosemite naar Las Vegas via Calico (dus onderlangs), dus je hebt echt hooguit een halve dag voor Yosemite en dan overnacht je nog in Visalia ook wat nog 220km onder Yosemite ligt, dus hier echt rondkijken kun je wel vergeten.

Qua hotels heb je in San Francisco en Bryce en Palm Springs redelijke goede plekken om te overnachten. Als je voor het grand canyon inn in kiest eigenlijk ook nog wel, want Flagstaff en Williams liggen eigenlijk voor deze reis veel te ver van de GC af. En aangezien reisbureaus amper in Tusayan boeken zit je in Valle dan het best. In Los Angeles zit je bij het vliegveld. Het is dat je een stadstour bij je reis inbegrepen hebt zitten, want het is niet het makkelijkst om vanaf daar met het OV Hollywood te moeten bezoeken.

Eigenlijk heb je maar een 10 of 9 daagse reis he, hou dat ook in de gaten. Dag 1 heb je nog een halve dag in San Francisco, maar heel veel ga je niet meer doen na de vlucht. Leuk dat je een welkomstdrankje krijgt, maar stel je bent om 15u in je hotel dan is het al wel middernacht voor je gevoel. Je kunt dan best nog een paar uur de stad in, maar er zijn er ook genoeg die dat na zo'n lange vlucht en het tijdsverschil niet kunnen. Dag 11 vertrek je om 14.00 terug naar huis, wat betekent dat je om 11.00 op het vliegveld moet staan en die dag kun je dus ook niets meer doen.
De meeste mensen op dit forum doen deze reis in 3 weken, jij in 9.5

Nu ben je denk ik onder de 25, dus een auto huren (als je je rijbewijs hebt) wordt al wat duurder, maar als ik dan op de fox pagina naar reizen kijk en mocht je wat budget meer hebben dan zou ik voor de 22-daagse reis gaan. Dan heb je iig al (iets) meer tijd voor sommige parken en steden.
hemmie
Amerika-expert

Bericht door hemmie »

Amerikanen kopen veel online, dus soms is het voor speciale artikelen nog niet zo makkelijk een fysieke winkel te vinden die het verkoopt.
Terug in Texas!
Fer80
Amerika-ontdekker

Bericht door Fer80 »

Voor mijn eigen reis ben ik ook aan het kijken om op een range te schieten. Gelet op de verschillen tussen de verschillende staten qua wapenwetten, lijkt dit mij makkelijker/goedkoper in Utah (Las Vegas) dan Californië. Ik heb met een range mailcontact gehad en het is niet verplicht om een wapenoriëntatiecursus oid te doen vooraf. Ze vereisen alleen dat je nuchter bent en een legitimatiebewijs bij je hebt... :shock:

The Range702 leek mij iets centraler te liggen. Kosten waren wel 110 USD voor schieten met twee verschillende wapens.
Mrvanilla
Moderator

Bericht door Mrvanilla »

Fer80 schreef:Gelet op de verschillen tussen de verschillende staten qua wapenwetten, lijkt dit mij makkelijker/goedkoper in Utah (Las Vegas) dan Californië.
Las Vegas ligt niet in Utah, maar in Nevada. ;)

Voor dat bedrag kun je met drie wapens schieten bij Discount Firearms and ammo.
Groetjes,
Daniel
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

en dus met 4 bij de las vegas gunstore, ik had 2 handwapens en 2 machinegeweren :mrgreen:

En inderdaad is een geldig legitimatiebewijs voldoende. Ik heb overigens wel gehoord dat sommige gunranges (is dat het goede meervoud?) inderdaad ook alcoholtesten afnemen. Eerlijk gezegd heb ik het idee dat wapenwetten niet echt van invloed zijn op gunranges. Wel een soort van veiligheid. Bij de gunstore had bv de instructeur stond de instructeur bijvoorbeeld altijd achter me met een hand op mijn schouder, zelfs toen de loeihete hulzen in mijn nek vlogen bleef hij zo staan tot het magazijn leeg was.
Sassya
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Sassya »

Dat is wel prettig. Wij waren bij American Shooters en werden na een korte instructie verder aan ons lot overgelaten. Voelde me daar niet heel prettig bij.
Mrvanilla
Moderator

Bericht door Mrvanilla »

PSVwally schreef:Wel een soort van veiligheid. Bij de gunstore had bv de instructeur stond de instructeur bijvoorbeeld altijd achter me met een hand op mijn schouder
Nou, waar ik schoot was geen veiligheid wat dat betreft. Kijk maar eens naar het filmpje op mijn blog. Zoals je ziet legt de dame het even uit en loopt dan weg. Al had ze best haar hand op mijn schouder mogen leggen hoor ;)
Groetjes,
Daniel
Fer80
Amerika-ontdekker

Bericht door Fer80 »

@Mrvanilla; weet je zeker dat je niet bij een tattooshop was met die dame?
Oeps mbt de staat. Mijn geografiekennis van Nederland is geloof ik iets minder slecht. Discount klinkt erg goed, denk dat die het gaat worden.

@PSVwally; aanbod van die gunstore vind ik iets minder. Wil graag met een .45 en een machinegeweer schieten, niet een machinepistool in 9 mm.
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Ik kan daar op de site idd niets van vinden, maar ik kon ter plekke ook nog ammo kiezen. Ik heb zelf niet echt verstand van wat nou precies wel wapen is, maar je kan kiezen uit 60 soorten...lijkt me toch dat daar wel iets bij zal zitten :blink:
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer