Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Sequoia forest - zuiden - bomen?
-
RobinCarlo
- Amerika-ontdekker
Sequoia forest - zuiden - bomen?
Dag allemaal, ik ben even scheel-gegoogled, en ben er nog niet aan uit, hopelijk kunnen jullie mij nogmaals adviseren.
ik ga samen met mijn vriendin voor het eerst een roadtrip in Amerika maken. Onze reis begint 9 april en eindigt 29 april 2015.
Ik heb een vraagje over de grote Sequoiah bomen.
Na ons bezoek aan L.A. vertrekken we richting Death Valley, onderweg dachten we Sequoia forest en / of national park, mee te pikken.
Nu lees ik dat in april in Sequoiah NP we ons aan het volgende kunnen verwachten: 'Be prepared with tire chains, warm clothing, a sleeping bag, water, and emergency food in case you need to wait for the road to be plowed.'
Dat is niet echt ons ding, het is ons vooral te doen dat we die gigantische bomen even kunnen zien op weg naar death valley.
Zijn deze bomen ook te bezichtigen in het zuiden van het bos, in de buurt van Lake Isabella?
Alvast bedankt,
Robin
ik ga samen met mijn vriendin voor het eerst een roadtrip in Amerika maken. Onze reis begint 9 april en eindigt 29 april 2015.
Ik heb een vraagje over de grote Sequoiah bomen.
Na ons bezoek aan L.A. vertrekken we richting Death Valley, onderweg dachten we Sequoia forest en / of national park, mee te pikken.
Nu lees ik dat in april in Sequoiah NP we ons aan het volgende kunnen verwachten: 'Be prepared with tire chains, warm clothing, a sleeping bag, water, and emergency food in case you need to wait for the road to be plowed.'
Dat is niet echt ons ding, het is ons vooral te doen dat we die gigantische bomen even kunnen zien op weg naar death valley.
Zijn deze bomen ook te bezichtigen in het zuiden van het bos, in de buurt van Lake Isabella?
Alvast bedankt,
Robin
South-West road trip video: https://vimeo.com/147467466
- RiverCola
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Re: Sequoia forest - zuiden - bomen?
Nee, lake Isabella is een volstrekt ander soort omgeving. Daar staan geen Sequoia's. Maar überhaupt joh... Onderweg van LA naar Death Valley Sequoia NP 'even' meepakken??? Onderweg van Den Haag naar Amsterdam kun je Leiden best even 'meepakken', maar je hebt het hier over totaal andere afstanden! Hoe zie je de route op die dag voor je?
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Er staan wel sequoia's ten noorden van Lake Isabella maar daar lopen nauwelijks of geen wegen naar toe. Het is erg lastig om zonder enorme omwegen en kans op sneeuw ergens sequoia's te zien in april. Het makkelijkste zou zijn om via de 180 Kings Canyon binnen te rijden, dan zie je al vrij snel sequoiabomen. Maar dan zit je al heel noordelijk.
Hoeveel tijd heb je, overnacht je in Death Valley?
Marianne
Hoeveel tijd heb je, overnacht je in Death Valley?
Marianne
- RiverCola
- Amerika-expert
Ik ging er gemakshalve maar even vanuit RobinCario dit in 1 dag wilde doen (wat mijns inziens onmogelijk is), maar dat hoeft natuurlijk niet zo te zijn!
-
RobinCarlo
- Amerika-ontdekker
Bedankt voor jullie reacties!
@RiverCola, voor alle duidelijkheid ik ben zeker een newbie, dus ik kan er grandioos naast zitten, ik apprecieer het dan ook zeker dat je me er op wijst
@Marianne, dankjewel voor dat uit te klaren, ik had al veel gelezen maar nog niets dat echt uitsloot dat er wel of geen bomen in die regio zouden zijn.
Als ik het advies van jullie beiden volg, gecombineerd met hetgeen al vast staat (onze slaapplaatsen de nacht voor en na deze dag, hoewel deze nog gratis te annuleren zijn) kom ik op volgend idee uit, kunnen jullie even jullie mening geven als dit realistisch is?
- eerst en vooral, de volgende stop is Death Valley, maar dat plan ik niet op dezelfde dag te doen!
dus 21 april zou als volgt kunnen uitzien:
- 08u 's ochtens vertrekken vanuit ons motel in Anaheim CA
- 5u rijden tot ingang Kings Canyon (180)
- ca. 3u rond kijken (lijkt mij genoeg voor onze behoeften, doen niet graag erg lange wandelingen, beetje rondrijden, hier en daar stoppen, iets moois zien, is ons ding)
- 5u rijden tot Olancha CA, waar we overnachten (dit ligt tussen Sequoia en Death Valley), rond 22u aankomen.
- de volgende dag naar Death Valley
(reistijden berekend met http://www.randmcnally.com)
In dit geval rijden we dus van Anaheim naar Kings Canyon, en maken daarna een lus rond Sequoia naar Olancha. Het zou een dag zijn waarop we veel uren rijden, en minder uren dingen bezichtigen, maar lijkt mij persoonlijk best ok omdat dat bij de rest van onze reis erg goed meevalt.
Maar dat zijn dus wel mijn onervaren speculaties. Graag jullie mening!
Alvast bedankt
@RiverCola, voor alle duidelijkheid ik ben zeker een newbie, dus ik kan er grandioos naast zitten, ik apprecieer het dan ook zeker dat je me er op wijst
@Marianne, dankjewel voor dat uit te klaren, ik had al veel gelezen maar nog niets dat echt uitsloot dat er wel of geen bomen in die regio zouden zijn.
Als ik het advies van jullie beiden volg, gecombineerd met hetgeen al vast staat (onze slaapplaatsen de nacht voor en na deze dag, hoewel deze nog gratis te annuleren zijn) kom ik op volgend idee uit, kunnen jullie even jullie mening geven als dit realistisch is?
- eerst en vooral, de volgende stop is Death Valley, maar dat plan ik niet op dezelfde dag te doen!
dus 21 april zou als volgt kunnen uitzien:
- 5u rijden tot ingang Kings Canyon (180)
- ca. 3u rond kijken (lijkt mij genoeg voor onze behoeften, doen niet graag erg lange wandelingen, beetje rondrijden, hier en daar stoppen, iets moois zien, is ons ding)
- 5u rijden tot Olancha CA, waar we overnachten (dit ligt tussen Sequoia en Death Valley), rond 22u aankomen.
- de volgende dag naar Death Valley
(reistijden berekend met http://www.randmcnally.com)
In dit geval rijden we dus van Anaheim naar Kings Canyon, en maken daarna een lus rond Sequoia naar Olancha. Het zou een dag zijn waarop we veel uren rijden, en minder uren dingen bezichtigen, maar lijkt mij persoonlijk best ok omdat dat bij de rest van onze reis erg goed meevalt.
Maar dat zijn dus wel mijn onervaren speculaties. Graag jullie mening!
Alvast bedankt
- Inge
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 3
- Contacteer:
Als je dit echt wilt doen, zou ik eerder om 6 uur vertrekken. Wellicht heb je dan ook nog niet zo'n last van de verkeersdrukte bij LA. Persoonlijk zou ik dan de overnachting open laten zodat je ter plekke kunt beslissen hoe ver je door wilt rijden. Maar wel vast op voorhand wat opties uitzoeken.
Hoe ziet de rest van jullie reis eruit? Kan je niet ergens schuiven om een overnachting dichterbij te nemen?
Hoe ziet de rest van jullie reis eruit? Kan je niet ergens schuiven om een overnachting dichterbij te nemen?
Groetjes Inge
Onze reisverslagen naar Amerika (en Zweden, Noorwegen en Schotland):
2009: Californië + Crater Lake - met dochter van 2 jaar en camper!
2005: Noord- en Zuidwest
2003: Zuidwest + Yellowstone
- RiverCola
- Amerika-expert
Misschien kun je je hele route hier eens plaatsen? Dan kunnen we meekijken naar het geheel.
Ik zou dit nooit zo doen. De vraag is ook: wat denk je daar te vinden in Kings Canyon wat rechtvaardigd dat je mega vroeg vertrekt en 10 uur aan het rijden bent die dag? 10 Uur reistijd is in de praktijk ook gewoon 12 uur reistijd. Je zult onderweg een keer moeten stoppen om te eten, wat te drinken te kopen, te tanken, je loopt hier en daar eens een kleine vertraging op. Dat weet ik inmiddels uit de praktijk, na 4 VS-reizen. In je huidige planning kom je rond 22.00 uur aan, maar dat gaat zeker later worden, dat kan ik je garanderen.
De vraag is dan een beetje; wat ga je nog meer zien tijdens deze reis en hoeveel tijd heb je overal? Schrijf je reis ook vooral van dag-tot-dag uit, zodat je ziet wat de rijdagen zijn en hoeveel tijd je op elke plek hebt.
Ik zou dit nooit zo doen. De vraag is ook: wat denk je daar te vinden in Kings Canyon wat rechtvaardigd dat je mega vroeg vertrekt en 10 uur aan het rijden bent die dag? 10 Uur reistijd is in de praktijk ook gewoon 12 uur reistijd. Je zult onderweg een keer moeten stoppen om te eten, wat te drinken te kopen, te tanken, je loopt hier en daar eens een kleine vertraging op. Dat weet ik inmiddels uit de praktijk, na 4 VS-reizen. In je huidige planning kom je rond 22.00 uur aan, maar dat gaat zeker later worden, dat kan ik je garanderen.
De vraag is dan een beetje; wat ga je nog meer zien tijdens deze reis en hoeveel tijd heb je overal? Schrijf je reis ook vooral van dag-tot-dag uit, zodat je ziet wat de rijdagen zijn en hoeveel tijd je op elke plek hebt.
-
RobinCarlo
- Amerika-ontdekker
@RiverCola & Inge: dankjewel voor de feedback, ik heb nog geen praktijkervaring met reizen in Amerika, dus ik apprecieer een ervaren mening zeer!
Hier volgt onze voorlopige planning, een aantal zaken zijn 'nog niet in steen geschreven', maar de grote lijnen zijn er wel, plus op veel plaatsen al motel/hotel reservaties. (omdat er enkele bij waren die we zeker al wouden hebben, en er nog maar enkele kamers vrij waren). Reistijden online opgezocht en naar boven afgerond.
do 09 april:
- Brussel --> San Diego, aankomst ca. 19u lokale tijd.
- auto ophalen bij de verhuurder
- naar motel in San Diego, inchecken, eten, slapen.
vr 10 april:
- Bezoek San Diego (aantal specifieke winkels de rest zijn we nog aan het uitzoeken, waarschijnlijk bezoek aan Balboa park)
- slapen: zelfde motel in SD
za 11 april:
- Flea market San Diego area
- rijden: San Diego --> Anaheim (ca. 2u)
- onderweg Legoland CA (optioneel)
- Frank&son (city of industry CA) (kan mogelijk ook verplaatst worden naar woensdag)
- inchecken Anaheim Express Inn Maingate (wandelafstand disney & convention centre)
zo 12 april:
- Flea market(s) L.A. area
- Angels stadium (optioneel)
- beetje rondkijken, wat eten
ma 13 april:
- Disneyland resort Anaheim
di 14 april:
- centrum L.A. (winkels & bezienswaardigheden)
wo 15 april:
do 16 april:
- Star Wars Convention (convention centre anaheim)
vr 17 april:
za 18 april:
zo 19 april:
ma 20 april:
- Universal studio theme park Hollywood
di 21 april:
- rijden: Anaheim --> ingang Kings Canyon (180) (ca. 5u)
- ca. 3u rondkijken
- rijden: Kings Canyon --> Olancha CA (dit ligt tussen Sequoia en Death Valley) (ca. 5u)
- inchecken motel Olancha, slapen (eten op deze dag: sandwiches kopen: snel en makkelijk?)
wo 22 april:
- rijden: Olancha --> Death Valley NP (ca. 1,5u)
- bezoek Death Valley NP (aantal uren?)
- rijden: Death Valley NP --> Beatty NV (ca. 1u)
- inchecken motel in Beatty
do 23 april:
- rijden: Beatty NV --> Las Vegas (ca. 2u)
- inchecken hotel, rondkijken Vegas strip, restaurant,...
vr 24 april:
- volledige reisdag
- rijden: Las Vegas --> Page AZ (ca. 6u)
- hier en daar stoppen, iets eten, rondkijken
- inchecken motel Page
za 25 april:
- Antelope Canyon tour (duurt 1,5u, vroeg op de dag)
- rijden: Page --> Grand canyon village + stoppen bij Horseshoe bend, en een aantal GC south rim view points onderweg (reistijd + 'kijktijd' opgeteld: ca. 6u, alles met auto, geen hiking)
- inchecken in de vroegere avond lodge GC
- sunset GC meepikken
zo 26 april:
- sunrise GC
- nog enkele viewpoints GC, ten oosten van village, (tot aan hermits rest) ca. 2u
- rijden: GC village --> Meteor Crater AZ (ca. 2,5u)
- tour meteor crater, duurt 1,5u.
- rijden: Meteor Crater --> Williams AZ (ca. 1,5u)
- inchecken motel Williams
ma 27 april:
- Bezoek Bearizona wildlife park (williams AZ)
- rijden: Bearizona park --> Seligman AZ (ca. 1u)
- inchecken motel Seligman, eten en rondkijken
di 28 april:
- Historic route 66 AZ, van Seligman tot Kingman AZ op de route 66. (ca. 1,5u reistijd, met stops komen hier enkele uren bij)
- alle dingen onderweg even checken
- inchecken motel Kingman, eten en wat rondkijken in Kingman
wo 29 april:
- nog wat rondkijken in Kingman
- rijden: Kingman AZ --> Las Vegas airport (ca. 2u)
- auto afleveren
- laat in de avond: Las Vegas --> Brussel
En dan zit het er op
eigen opmerkingen en bedenking bij deze voorlopige planning:
- De dag voor de Sequoias te zien is inderdaad de meest omslachtige, verdere feedback of ideeën voor aanpassingen in planning zijn dus welkom! De reistijd de volgende dag is vrij beperkt, misschien kan ik beter die slaapplaats opzeggen, dichter bij Kings canyon park slapen, en de volgende dag richting death valley wat langer rijden? Dit is dubbel voor mij, het bezoek aan kings canyon park mag zich vrijwel beperken tot het bezichtigen van sequoia bomen, de mogelijkheid tot moeilijkheden in de sneeuw wil ik zo veel mogelijk vermijden.
- 25 april lijkt mogelijk erg gevuld, maar de antelope canyon tour duurt maar 1,5 en voor de rest is er niets te zien in Page. Moest dit te druk blijken, kunnen we ook gewoon in één ruk naar GC village rijden, de volgende dag een stukje terugrijden en alle viewpoints doen, en de Meteor Crater laten vallen.
Bedankt!
Hier volgt onze voorlopige planning, een aantal zaken zijn 'nog niet in steen geschreven', maar de grote lijnen zijn er wel, plus op veel plaatsen al motel/hotel reservaties. (omdat er enkele bij waren die we zeker al wouden hebben, en er nog maar enkele kamers vrij waren). Reistijden online opgezocht en naar boven afgerond.
do 09 april:
- Brussel --> San Diego, aankomst ca. 19u lokale tijd.
- auto ophalen bij de verhuurder
- naar motel in San Diego, inchecken, eten, slapen.
vr 10 april:
- Bezoek San Diego (aantal specifieke winkels de rest zijn we nog aan het uitzoeken, waarschijnlijk bezoek aan Balboa park)
- slapen: zelfde motel in SD
za 11 april:
- Flea market San Diego area
- rijden: San Diego --> Anaheim (ca. 2u)
- onderweg Legoland CA (optioneel)
- Frank&son (city of industry CA) (kan mogelijk ook verplaatst worden naar woensdag)
- inchecken Anaheim Express Inn Maingate (wandelafstand disney & convention centre)
zo 12 april:
- Flea market(s) L.A. area
- Angels stadium (optioneel)
- beetje rondkijken, wat eten
ma 13 april:
- Disneyland resort Anaheim
di 14 april:
wo 15 april:
do 16 april:
vr 17 april:
za 18 april:
zo 19 april:
ma 20 april:
- Universal studio theme park Hollywood
di 21 april:
- rijden: Anaheim --> ingang Kings Canyon (180) (ca. 5u)
- ca. 3u rondkijken
- rijden: Kings Canyon --> Olancha CA (dit ligt tussen Sequoia en Death Valley) (ca. 5u)
- inchecken motel Olancha, slapen (eten op deze dag: sandwiches kopen: snel en makkelijk?)
wo 22 april:
- rijden: Olancha --> Death Valley NP (ca. 1,5u)
- bezoek Death Valley NP (aantal uren?)
- rijden: Death Valley NP --> Beatty NV (ca. 1u)
- inchecken motel in Beatty
do 23 april:
- rijden: Beatty NV --> Las Vegas (ca. 2u)
- inchecken hotel, rondkijken Vegas strip, restaurant,...
vr 24 april:
- volledige reisdag
- rijden: Las Vegas --> Page AZ (ca. 6u)
- hier en daar stoppen, iets eten, rondkijken
- inchecken motel Page
za 25 april:
- Antelope Canyon tour (duurt 1,5u, vroeg op de dag)
- rijden: Page --> Grand canyon village + stoppen bij Horseshoe bend, en een aantal GC south rim view points onderweg (reistijd + 'kijktijd' opgeteld: ca. 6u, alles met auto, geen hiking)
- inchecken in de vroegere avond lodge GC
- sunset GC meepikken
zo 26 april:
- sunrise GC
- nog enkele viewpoints GC, ten oosten van village, (tot aan hermits rest) ca. 2u
- rijden: GC village --> Meteor Crater AZ (ca. 2,5u)
- tour meteor crater, duurt 1,5u.
- rijden: Meteor Crater --> Williams AZ (ca. 1,5u)
- inchecken motel Williams
ma 27 april:
di 28 april:
- Historic route 66 AZ, van Seligman tot Kingman AZ op de route 66. (ca. 1,5u reistijd, met stops komen hier enkele uren bij)
wo 29 april:
- auto afleveren
En dan zit het er op
eigen opmerkingen en bedenking bij deze voorlopige planning:
- De dag voor de Sequoias te zien is inderdaad de meest omslachtige, verdere feedback of ideeën voor aanpassingen in planning zijn dus welkom! De reistijd de volgende dag is vrij beperkt, misschien kan ik beter die slaapplaats opzeggen, dichter bij Kings canyon park slapen, en de volgende dag richting death valley wat langer rijden? Dit is dubbel voor mij, het bezoek aan kings canyon park mag zich vrijwel beperken tot het bezichtigen van sequoia bomen, de mogelijkheid tot moeilijkheden in de sneeuw wil ik zo veel mogelijk vermijden.
- 25 april lijkt mogelijk erg gevuld, maar de antelope canyon tour duurt maar 1,5 en voor de rest is er niets te zien in Page. Moest dit te druk blijken, kunnen we ook gewoon in één ruk naar GC village rijden, de volgende dag een stukje terugrijden en alle viewpoints doen, en de Meteor Crater laten vallen.
Bedankt!
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Als je het qua route zo zou willen houden zou ik minder ver rijden richting DV - je kunt dat ter plekke bekijken - en de volgenfde dag zou ik in DV zelf overnachten. Dan heb je iets meer tijd voor Kings Canyon, en je ziet DV tijdens de mooiste uren. Bovendien verlies je geen tijd met heen en weer rijden.RobinCarlo schreef: - De dag voor de Sequoias te zien is inderdaad de meest omslachtige, verdere feedback of ideeën voor aanpassingen in planning zijn dus welkom! De reistijd de volgende dag is vrij beperkt, misschien kan ik beter die slaapplaats opzeggen, dichter bij Kings canyon park slapen, en de volgende dag richting death valley wat langer rijden? Dit is dubbel voor mij, het bezoek aan kings canyon park mag zich vrijwel beperken tot het bezichtigen van sequoia bomen, de mogelijkheid tot moeilijkheden in de sneeuw wil ik zo veel mogelijk vermijden.
Mocht Kings Canoyn niet bereikbaar zijn dankun je in een keer van LA naar DV. Of maak een tussenstop in Joshua Tree, dat lijkt me mooi in die periode.
Ik zou zelf iets minder tijd uittrekken voor LA. Je zou tijdens die eerste dagen ook naar Universal kunnen gaan. Dan kun je een dag eerder aan je rondrit beginnen zodat je daar meer tijd voor hebt. Want nu is het wel erg krap allemaal.Wil je bijvoorbeeld niet naar zion? Of naar Monument valley?
Ik zou zelf niet alleen Meteor Crater maar ook Bearizona laten vallen en tijd uitrekken voor Zion. Dat er niets te zien in in Page is niet helemaal juist.RobinCarlo schreef: - 25 april lijkt mogelijk erg gevuld, maar de antelope canyon tour duurt maar 1,5 en voor de rest is er niets te zien in Page. Moest dit te druk blijken, kunnen we ook gewoon in één ruk naar GC village rijden, de volgende dag een stukje terugrijden en alle viewpoints doen, en de Meteor Crater laten vallen.
Wij hebben er zelf nog niet veel gedaan, maar kijk eens in mijn 2011-verslag (ook voor de rit naar de GC vanuit Page) en in ons 2013-verslag voor een aantal bezienswaardigheden.
Marianne
-
RobinCarlo
- Amerika-ontdekker
@Marianne, bedankt voor het advies!
ik heb even met mijn wederhelft overlegd en we beslissen dat we Sequoia / kings canyon gaan laten vallen. We hebben het idee verder in de toekomst nog een keer een reis naar San Francisco te maken, in de zomer, om dan ook Sequoia NP in zomerse maanden te bezoeken. Kunnen het beter dan goed doen, dan nu halvelings en onze planning te zeer te gaan forceren.
Monument Valley wilden we graag doen maar dat leek ons moeilijk, maar ik ga nu wat zaken omgooien en proberen het erbij te nemen, moet lukken. Eventueel willen we Zion er ook nog bij doen, maar voor een kort & krachtig bezoekje, dat is wel ons ding. En die mogelijkheid is er ook, toch volgens deze site:
http://www.zion-national-park.info/short-trips.htm
http://www.nps.gov/deva/faqs.htm
In dat geval kijk ik momenteel naar volgende mogelijke aanpassing:
- met één dag minder L.A. :
ma 20 april: Anaheim --> Death Valley: ca. 5u. Dan bovenstaande rondrit in Death Valley van 2u, dan in de buurt overnachten
di 21 april: Death Valley --> Las Vegas: ca. 2u. Dan inchecken hotel, rondkijken Vegas strip, restaurant,...
wo 22 april: Las Vegas --> Zion: ca. 3u. Dan bovenstaande rondrit in Zion van 2u., in de buurt overnachten.
do 23 april: Zion --> Monument Valley: ca. 4 uur. Van deze dag willen we dan een relaxte reisdag maken, hier en daar stoppen, even uitrusten, dus de reis tussen deze 2 punten mag de dag vullen.
vr 24 april: tour Monument Valley, daarna naar Page rijden (ca. 2u)
za 25 april: zitten we terug op mijn vorige planning.
Wat denken jullie van deze aanpassing?
Zelf denk ik dat het voor volgende voordelen zorgt:
- minder gedoe en minder lang reizen ivm Sequoia, die we dan wel missen, maar ook geen toestande met sneeuw (is echt niet ons ding)
- Zion en Monument Valley worden toegevoegd, zeker een mooie meerwaarde. (zion een kort bezoek, maar we hadden geen grote interesse aanvankelijk en kort & krachtig is zeker hoe wij het graag ervaren)
- Meteor Crater en Bearizona worden evenzeer nog behouden, wat we erg graag willen.
- reisafstanden en tijden lijken mij zeer ok nu? Die 5 uur rijden voor death valley is de grootste uit de reis dan, en valt op zich ook nog mee lijkt me, ik heb al veel langere ritten gedaan in Europa en Rusland, maar weet natuurlijk niet als dat vergelijkbaar is.
Wel heb ik nog een vraag moest deze nieuwe planning het worden:
Als ik om 10u00 vertek van anaheim en een 5u later, 15u dus, aankom in death valley, dan die 2u rond rij. Is er dan (in april) nog voldoende mooi licht in Death Valley? (tussen 3 en 5 u in de namiddad dus)
ik heb even met mijn wederhelft overlegd en we beslissen dat we Sequoia / kings canyon gaan laten vallen. We hebben het idee verder in de toekomst nog een keer een reis naar San Francisco te maken, in de zomer, om dan ook Sequoia NP in zomerse maanden te bezoeken. Kunnen het beter dan goed doen, dan nu halvelings en onze planning te zeer te gaan forceren.
Monument Valley wilden we graag doen maar dat leek ons moeilijk, maar ik ga nu wat zaken omgooien en proberen het erbij te nemen, moet lukken. Eventueel willen we Zion er ook nog bij doen, maar voor een kort & krachtig bezoekje, dat is wel ons ding. En die mogelijkheid is er ook, toch volgens deze site:
http://www.zion-national-park.info/short-trips.htm
Ook in Death Valley gaan we een beknopte route doen:(Easy drive, approx. 1.5-2 hours round trip)
This ride is the easiest way to see some of the most beautiful sights of the park. The drive will take you along the canyon floor, past all the major mountains of the park. During the off-season you can drive there in your car, during the on-season only shuttle is permitted. If your plans allow you to spend only a few hours in the park, this trip is a must. (Next time, come for a longer stay, this park deserves it!)
(Length: 6.0 miles/10 km one way).
http://www.nps.gov/deva/faqs.htm
We overwegen ook je advies om een dag minder L.A. te doen.I only have two hours to visit Death Valley, what should I see?
The most popular drive in Death Valley is the Badwater Road. If you visit the Devil's Golf Course, Badwater, and take Artist's Drive on the return trip back to Highway 190 it should take about 1½ hours round-trip. Add a stop at Zabriskie Point if you are continuing east, or stop at the sand dunes if you are heading west to round out your 2 hour visit.
In dat geval kijk ik momenteel naar volgende mogelijke aanpassing:
- met één dag minder L.A. :
ma 20 april: Anaheim --> Death Valley: ca. 5u. Dan bovenstaande rondrit in Death Valley van 2u, dan in de buurt overnachten
di 21 april: Death Valley --> Las Vegas: ca. 2u. Dan inchecken hotel, rondkijken Vegas strip, restaurant,...
wo 22 april: Las Vegas --> Zion: ca. 3u. Dan bovenstaande rondrit in Zion van 2u., in de buurt overnachten.
do 23 april: Zion --> Monument Valley: ca. 4 uur. Van deze dag willen we dan een relaxte reisdag maken, hier en daar stoppen, even uitrusten, dus de reis tussen deze 2 punten mag de dag vullen.
vr 24 april: tour Monument Valley, daarna naar Page rijden (ca. 2u)
za 25 april: zitten we terug op mijn vorige planning.
Wat denken jullie van deze aanpassing?
Zelf denk ik dat het voor volgende voordelen zorgt:
- minder gedoe en minder lang reizen ivm Sequoia, die we dan wel missen, maar ook geen toestande met sneeuw (is echt niet ons ding)
- Zion en Monument Valley worden toegevoegd, zeker een mooie meerwaarde. (zion een kort bezoek, maar we hadden geen grote interesse aanvankelijk en kort & krachtig is zeker hoe wij het graag ervaren)
- Meteor Crater en Bearizona worden evenzeer nog behouden, wat we erg graag willen.
- reisafstanden en tijden lijken mij zeer ok nu? Die 5 uur rijden voor death valley is de grootste uit de reis dan, en valt op zich ook nog mee lijkt me, ik heb al veel langere ritten gedaan in Europa en Rusland, maar weet natuurlijk niet als dat vergelijkbaar is.
Wel heb ik nog een vraag moest deze nieuwe planning het worden:
Als ik om 10u00 vertek van anaheim en een 5u later, 15u dus, aankom in death valley, dan die 2u rond rij. Is er dan (in april) nog voldoende mooi licht in Death Valley? (tussen 3 en 5 u in de namiddad dus)
-
frederick1984
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 2
RobinCarlo schreef:ma 27 april:
di 28 april:
wo 29 april:
- auto afleveren
28 april ziet er wel 'leeg' uit. Zoveel vonden wij niet te zien in Seligman en Kingman. Toch zeker niet om anderhalve dag mee te vullen.
Kan je niet van Seligman doorrijden tot Las Vegas? Dit doe je in 3 uur rijden + af en toe eens stoppen. Want nu sla je Vegas zo goed als over wat wel grote zonde is.
Route 66 is leuk om eens gedaan te hebben maar je moet niet verwachten dat je daar om de 10 minuten een half uur stopt want er is ook echt niets te zien langs de weg
Ook zoals Marianne al zei kan je misschien Joshua Tree NP meepakken op de reis. Dit vonden wij vorig jaar een ontzettend mooi en rustig park. En in april nog niet te warm maar wel kans op zeer mooi weer.
* 2013: CA, NV, UT, AZ, CA
* 2014: WA, MT, WY, UT, NV
* 2014: WA, MT, WY, UT, NV
- ingrid14
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
Je laatste aanpassing is al veel beter.
Ik zou dan wel volgende doen:
LV-Zion
Zion-Page (vm eventueel nog iets in Zion, aanrader is ook het Canyon Overlook Trail, buiten de vallei net na de tunnels richting Page + in Page bezoek aan Horseshoe Bend)
Page-Monument Valley (in de ochtend Antelope Canyon, daarna eventueel een bezoek aan/in de Glen Canyon Dam, daarna naar Monument Valley + bezoek)
Monument Valley-Grand Canyon (in de ochtend dadelijk naar Grand Canyon, op weg naar Lodge de viewpoints aan de East Rim Drive doen + verder bezoek South Rim)
Bearizona: het is een zielige bedoening: dieren in gevangenschap die met teveel bij elkaar gepropt zijn
de safari (in niets te vergelijken met een safari in vb Afrika) lijkt tussen loslopende dieren te zijn maar in werkelijkheid rijd je eigenlijk langs allemaal afgesloten delen, 2 verschillende soorten dieren kunnen niet bij elkaar (stel je voor een wolf en een ree ... kan gewoon niet goed gaan)
vb beren : van nature uit leven die alleen of moeder met jongen - in het park zitten ze allemaal samen en je ziet duidelijk dat ze zich storen aan de andere beren
bijkomend : op 2u heb je dit zeker gezien (het is er maar klein)
Lang geleden (toen ik samen met mijn partner daar was) ook ooit de fout gemaakt om hier te stoppen, wat hebben wij daar spijt van gehad.
Maar goed, volgens mij kan je hier wel ergens nog een dag winnen
GC - Meteor Crater - Bearizona - Williams
Williams - Seligman - Route 66 tussen Seligman en Kingman - Route 66 na Kingman via Oatman - overnachten in Kingman
Kingman - LV
De dag die je over is, zou ik dan voor Zion of Bryce gebruiken.
Groetjes,
Ingrid
Ik zou dan wel volgende doen:
LV-Zion
Zion-Page (vm eventueel nog iets in Zion, aanrader is ook het Canyon Overlook Trail, buiten de vallei net na de tunnels richting Page + in Page bezoek aan Horseshoe Bend)
Page-Monument Valley (in de ochtend Antelope Canyon, daarna eventueel een bezoek aan/in de Glen Canyon Dam, daarna naar Monument Valley + bezoek)
Monument Valley-Grand Canyon (in de ochtend dadelijk naar Grand Canyon, op weg naar Lodge de viewpoints aan de East Rim Drive doen + verder bezoek South Rim)
Hermits Rest ligt ten westen van village, de oostkant doe je al op de vorige dagRobinCarlo schreef:nog enkele viewpoints GC, ten oosten van village, (tot aan hermits rest) ca. 2u
Bearizona: het is een zielige bedoening: dieren in gevangenschap die met teveel bij elkaar gepropt zijn
de safari (in niets te vergelijken met een safari in vb Afrika) lijkt tussen loslopende dieren te zijn maar in werkelijkheid rijd je eigenlijk langs allemaal afgesloten delen, 2 verschillende soorten dieren kunnen niet bij elkaar (stel je voor een wolf en een ree ... kan gewoon niet goed gaan)
vb beren : van nature uit leven die alleen of moeder met jongen - in het park zitten ze allemaal samen en je ziet duidelijk dat ze zich storen aan de andere beren
bijkomend : op 2u heb je dit zeker gezien (het is er maar klein)
Lang geleden (toen ik samen met mijn partner daar was) ook ooit de fout gemaakt om hier te stoppen, wat hebben wij daar spijt van gehad.
Maar goed, volgens mij kan je hier wel ergens nog een dag winnen
GC - Meteor Crater - Bearizona - Williams
Williams - Seligman - Route 66 tussen Seligman en Kingman - Route 66 na Kingman via Oatman - overnachten in Kingman
Kingman - LV
De dag die je over is, zou ik dan voor Zion of Bryce gebruiken.
Groetjes,
Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Je kunt in korte tijd wel iets doen in Zion, maar bedenk wel dat voor de beizenswaardigheden die genoemd staan ook nog de rit er naar toe meegeteld moet worden. Je moet dus eigenlijk de tijd van de rondrit erbij tellen.
Ik zou zeker de Canyon Overlook Trail doen.
Zie ook mijn wandelsite voor wandelingen in het park.
Je bent ruim op tijd in DV voor de mooiste uren, zelfs nog aan de vroege kant. Ik was er in 2011 in september - dan is het iets eerder donker - en toen zijn we pas laat vertrokken uit LA en hebben ook nog de Alabama Hills bezocht. Als je in het park overnacht heb je ook nog de mooie uren tijdens en na zonsopkomst (Zabriskie Point is dan prachtig, maar check even of het dan nog afgesloten is). Kijk eens in mijn 2011-verslag, bij zowel de dag van aankomst als de dag van vertrek uit DV. Ook in mei 2013 waren we in DV, misschien heb je ook iets aan dat verslag. In april is - naast de bekende bezienswaardigheden - de Salt Creek een mogelijkheid.
Denk er aan dat je DV vanuit de westkant binnenrijdt, en niet via het oosten zoals googlemaps suggereert als je Furncae Creek opgeeeft voor DV.
Als je naar MV gaat kun je het beste van Zion naar Page rijden, dan naar MV en vandaar naar de GC, dus niet eerst naar MV en dan naar Page. Bekijk het eens op googlemaps.
Voor informatie over parken en bezienswaardigheden zie http://www.ontdek-amerika.nl.
Marianne
Ik zou zeker de Canyon Overlook Trail doen.
Zie ook mijn wandelsite voor wandelingen in het park.
Je bent ruim op tijd in DV voor de mooiste uren, zelfs nog aan de vroege kant. Ik was er in 2011 in september - dan is het iets eerder donker - en toen zijn we pas laat vertrokken uit LA en hebben ook nog de Alabama Hills bezocht. Als je in het park overnacht heb je ook nog de mooie uren tijdens en na zonsopkomst (Zabriskie Point is dan prachtig, maar check even of het dan nog afgesloten is). Kijk eens in mijn 2011-verslag, bij zowel de dag van aankomst als de dag van vertrek uit DV. Ook in mei 2013 waren we in DV, misschien heb je ook iets aan dat verslag. In april is - naast de bekende bezienswaardigheden - de Salt Creek een mogelijkheid.
Denk er aan dat je DV vanuit de westkant binnenrijdt, en niet via het oosten zoals googlemaps suggereert als je Furncae Creek opgeeeft voor DV.
Als je naar MV gaat kun je het beste van Zion naar Page rijden, dan naar MV en vandaar naar de GC, dus niet eerst naar MV en dan naar Page. Bekijk het eens op googlemaps.
Voor informatie over parken en bezienswaardigheden zie http://www.ontdek-amerika.nl.
Marianne
- Inge
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 3
- Contacteer:
Voor LA trek je heel veel tijd (voor o.a. Pretparken en de convention), maar voor Las Vegas nauwelijks, terwijl dat toch ook één groot bizar pretpark is... Wellicht hier wat langer blijven?
Het stuk tussen Seligman en Kingman is een van de saaiste stukken die we op onze reizen hebben gereden... Het best bewaard gebleven stuk Route 66 schijnt rondom Oatman te liggen (zo heb ik later op dit forum geleerd
).
Tussen Kingman en Las Vega kan je nog een detour maken langs de Hoover Dam, indien je dat eens zou willen zien.
Het stuk tussen Seligman en Kingman is een van de saaiste stukken die we op onze reizen hebben gereden... Het best bewaard gebleven stuk Route 66 schijnt rondom Oatman te liggen (zo heb ik later op dit forum geleerd
Tussen Kingman en Las Vega kan je nog een detour maken langs de Hoover Dam, indien je dat eens zou willen zien.
Groetjes Inge
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Je zou ook van DV in eens naar Zion kunnen rijden en dan de dagen Las Vegas achterelkaar plaatsen. Dus zoiets:
9-apr Brussel - San Diego
10-apr San Diego
11-apr San Diego - Anaheim
12-apr Anaheim
13-apr Anaheim
14-apr Anaheim
15-apr Anaheim
16-apr Anaheim
17-apr Anaheim
18-apr Anaheim
19-apr Anaheim
20-apr Anaheim - Death Valley
21-apr Death Valley - Zion
22-apr Zion
23-apr Zion - Page
24-apr Page - Monument Valley
25-apr Monument Valley - Grand Canyon
26-apr Grand Canyon
27-apr Grand Canyon - Las Vegas
28-apr Las Vegas
29-apr Las Vegas
Ik heb nu 2 nachten GC gedaan, maar je kunt die tweede nacht nog tussen de GC en Las Vegas plaatsen - hoewel het prima in 1 dag te doen is.
Met de rit van DV naar Zion en dan 2 nachten daar en 2 nachten LV achterelkaar heb je wat meer rust in de route.
Marianne
9-apr Brussel - San Diego
10-apr San Diego
11-apr San Diego - Anaheim
12-apr Anaheim
13-apr Anaheim
14-apr Anaheim
15-apr Anaheim
16-apr Anaheim
17-apr Anaheim
18-apr Anaheim
19-apr Anaheim
20-apr Anaheim - Death Valley
21-apr Death Valley - Zion
22-apr Zion
23-apr Zion - Page
24-apr Page - Monument Valley
25-apr Monument Valley - Grand Canyon
26-apr Grand Canyon
27-apr Grand Canyon - Las Vegas
28-apr Las Vegas
29-apr Las Vegas
Ik heb nu 2 nachten GC gedaan, maar je kunt die tweede nacht nog tussen de GC en Las Vegas plaatsen - hoewel het prima in 1 dag te doen is.
Met de rit van DV naar Zion en dan 2 nachten daar en 2 nachten LV achterelkaar heb je wat meer rust in de route.
Marianne
-
Marcopstal
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 28
De juiste route is ondertussen onduidelijk geworden, dus misschien zijn een aantal opmerkingen ook niet meer relevant.
Ik vind de tijd in San Diego nogal kort, waarom hier niet een dag langer blijven?
Ik zou op zondag 19/4 al van hotel verkassen richting Univeral studio's. De rit van Anahim naar Universal op een maandagmorgen kan zuur opbreken.
Wat ga je in godsnaam in Beatty gaan zoeken ? Rijdt direct door naar Vegas, dat kan perfect en dan kan je ook direct inchecken,dit is immers doorgaans vanaf 15 uur mogelijk.
Als je van Williams vertrekt en Bearizona doet kan je ie dag gerust nog tot Kingman doorrijden. Het mooiste stuk route 6 ligt overigens tussen Kingman en Needles via Oatman.
Ik vind de tijd in San Diego nogal kort, waarom hier niet een dag langer blijven?
Ik zou op zondag 19/4 al van hotel verkassen richting Univeral studio's. De rit van Anahim naar Universal op een maandagmorgen kan zuur opbreken.
Wat ga je in godsnaam in Beatty gaan zoeken ? Rijdt direct door naar Vegas, dat kan perfect en dan kan je ook direct inchecken,dit is immers doorgaans vanaf 15 uur mogelijk.
Als je van Williams vertrekt en Bearizona doet kan je ie dag gerust nog tot Kingman doorrijden. Het mooiste stuk route 6 ligt overigens tussen Kingman en Needles via Oatman.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
-
Dennis1982
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 1
Wij zijn net terug en ook in Mariposa Grove geweest. Daar stond op een bord dat ze in 2015 aan het park gaan werken. Misschien slim om even rekening mee te houden.
Zie deze website: http://www.nps.gov/yose/planyourvisit/mg.htm
Zie deze website: http://www.nps.gov/yose/planyourvisit/mg.htm
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Het gaat hier om Sequoia NP of Sequoia NF, niet om Yosemite. De Mariposa Grove zal inderdaad vanaf mei/juni 2015 afgesloten zijn.
Marianne
Marianne
-
Dennis1982
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 1
Excuses voor de verwarring! Daarom ben jij Marianne een Amerika-expert en ik nog een ontdekker 
Laatst gewijzigd door Aricon op 05 okt 2014, 14:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote van bovenliggende bericht verwijderd.
Reden: Quote van bovenliggende bericht verwijderd.
-
ina
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 16
- Contacteer:
Wat Marianne zegt, lees wat reisverslagen, de tijd in LA vind ik ook lang maar lijkt me dat je daar voor een speciale reden bent???
Wij hebben vanaf/rond Kingman in een keer doorgereden naar Laughlin, via Oatman, ik denk dat je zelfs door kan rijden naar Vegas, als je niet te laat vertrekt.
http://usherewecomeagain.blogspot.nl/20 ... n-zon.html
Wij hebben vanaf/rond Kingman in een keer doorgereden naar Laughlin, via Oatman, ik denk dat je zelfs door kan rijden naar Vegas, als je niet te laat vertrekt.
http://usherewecomeagain.blogspot.nl/20 ... n-zon.html
Wegbrengcamper 2018 http://deepsouthusa2018.wordpress.com
Denver2017 http://vakantieusa2017.blogspot.nl/
LV2016 http://usnov2016.blogspot.nl
Seattle 2016 http://rondjeseattle2016.wordpress.com/
Denver2017 http://vakantieusa2017.blogspot.nl/
LV2016 http://usnov2016.blogspot.nl
Seattle 2016 http://rondjeseattle2016.wordpress.com/
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves