Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Route mei 2007

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
thom
Amerika-ontdekker

Route mei 2007

Bericht door thom »

Hallo allemaal,
Zondag 29 april gaan we, met twee kinderen (5/8 jaar) naar west amerika om een rondreis te maken met een camper, de vlucht en de camper hebben we geboekt via travelhome het is voor ons de eerste keer maar naar veel lezen hebben we een eerste opzet gemaakt van de route, ik zou graag de mening en tips van de meer ervaren amerika gangers willen krijgen over de route en overnachtings plaatsen (we willen hoofdzakelijk verblijven op 'kindvriendelijke'campgrounds denk hierbij aan zwembad/speeltuin maar ook een campground op een fraaie plaats in een natuurpark willen we uitproberen).

dag 1 amsterdam-phoenix via washington
2 phoenix-flagstaff cruise america C-30
3 flagstaff
4 flagstaff-page
5 page-gouldings
6 gouldings-durango
7 durango (treinreis naar silverton)
8 durango-moab
9 moab
10 moab-torry
11 torrey-rubysinn
12 rubysinn-virgin
13 virgin-lasvegas
14 lasvegas
15 lasvegas
16 lasvegas-williams
17 williams-phoenix
18 phoenix-amsterdam via chicago
voor de eerste en laatste nacht is een hotel geboekt in phoenix, verder lijkt me het niet nodig om hier al andere overnachtings plaatsen te boeken? het laatste stukje van de route ben ik nog niet uit waarschijnlijk wordt het een dagje lasvegas minder om ergens anders een dagje meer te verblijven tevens zoek ik nog een alternatief om van lasvegas naar phoenix te rijden.

alvast bedankt voor de info
Thom
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Hallo Thom,

Je hebt een mooie route uitgestippeld, lijkt me goed te doen. En een mooie tijd van het jaar, het lijkt me ook niet nodig om iets te reserveren.
Heb je al campgrounds op het oog? Ik weet niets van RV parken, maar als je naar de Grand Canyon gaat (ik neem aan dat dat is gepland op dag 3?) is het misschien leuker en avontuurlijker op in het park te overnachten. Geen zwembad en speeltuin, maar wle de mogelijkheid voor een kampvuur midden in het bos. Ik denk dat Mather een goede keus is, zie http://www.nps.gov/grca/planyourvisit/campgrounds.htm.

Ik denk dat er bij Zion ook wel campgrounds zijn die meer in de buurt van het park liggen. Er zijn ongetwijfeld mensen hier die je daar iets aan kunnen raden. Neem bv deze: http://www.zioncamp.com, vlakbij de ingang en Springdale.
Ik zou hier twee nachten blijven, Zion is een leuk park om te wandelen, ook voor de kinderen.
Of blijf een nacht langer in Moab, ik weet niet wat je daar gepland hebt, maar je kunt daar makkelijk meer tijd besteden.

Ik zit zelf eigenlijk een beetje te twijfelen of dit met kinderen nu wel leuk is, is het niet een wat saai rondje vanuit het gezichtspunt van een 5- en 8-jarige?

Marianne
thom
Amerika-ontdekker

Bericht door thom »

We zijn het er mee eens dat het rondje de kinderen op den duur wel zal gaan vervelen, maar we vonden de verblijftijd te kort om de westkust er bij te betrekken. we zijn wel van plan om geregeld de kinderen in de watten te leggen daar waar het leuk voor hen is dus alle suggesties zijn welkom.
Thom
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Ik zou,zeker met kinderen,flink minderen op Las Vegas en wat meer tijd nemen om bijvoorbeeld Sedona te zien,ik neem ook aan dat de Grand Canyon in de planning zit?
Zo niet,die dag in Flagstaff ruilen voor GC!
thom
Amerika-ontdekker

Bericht door thom »

wat is nou de beste plek om de G.C. te bezoeken, is dit flagstaff of williams ( of zij er nog meer mogelijkheden) het is de bedoeling hier twee dagen te verblijven.
thom
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

thom schreef:wat is nou de beste plek om de G.C. te bezoeken, is dit flagstaff of williams ( of zij er nog meer mogelijkheden) het is de bedoeling hier twee dagen te verblijven.
thom
Hallo Thom,

Qua afstand maakt het niet veel uit of je vanaf Flagstaff (1,5 uur rijden) of vanaf Williams (1 uur en 15 min rijden) de Grand Canyon wilt bezoeken.

Een andere mogelijkheid is om in Tusayan, vlak voor de ingang van het Park te overnachten. In het Grand Canyon Nat. Park zelf, kun je natuurlijk ook overnachten. Dit moet je wel van te voren reserveren (lodges) en is ook wat duurder dan elders. Er zijn ook campgrounds in het park zelf.

Ik weet niet of je in motels wilt overnachten of op campgrounds, maar langs de route van Williams naar de Grand Canyon (SR 64) kom je ook een aantal campgrounds en motels tegen.

Groetjes Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Als je vroeg reserveert (6 maanden is niks) is slapen in het park echt niet zo gek veel duurder,en zeker meer dan de moeite waard,is altijd mijn eerste keuze geweest,in het donker nog even naar de rand lopen is zo apart....
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Thom gaat met een camper op reis dus lijkt het mij dat hij op campgrounds wil overnachten :lol:

Thom, omdat je in het voorseizoen gaat kan je gemakkelijk in het park overnachten zonder te reserveren.
Je kan naar Trailer Village, dat is een campground alleen voor campers je hebt daar full hookup.
Ook kan je naar Mathers campground dat is een algemene campground waar ook campers terecht kunnen, ik weet niet tot welke grote dat moet je even uitzoeken op deze campground zijn geen hookups mogelijk maar je mag er wel de generator gebruiken.
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Rob schreef:Thom gaat met een camper op reis dus lijkt het mij dat hij op campgrounds wil overnachten :lol:
Je hebt helemaal gelijk. Ik heb niet goed (genoeg) gelezen.... :wink:
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

hekkie schreef: Je hebt helemaal gelijk. Ik heb niet goed (genoeg) gelezen.... :wink:

Slaap tekort :?: :whistling:
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

thom schreef:We zijn het er mee eens dat het rondje de kinderen op den duur wel zal gaan vervelen, maar we vonden de verblijftijd te kort om de westkust er bij te betrekken. we zijn wel van plan om geregeld de kinderen in de watten te leggen daar waar het leuk voor hen is dus alle suggesties zijn welkom.
Thom
Je moet keuzes maken, zeker als je maar 18 dagen hebt. Als je een stuk van de kust gaat doen zul je Durango etc moeten laten vallen.
Maar wat dacht je van zoiets:

dag 1 amsterdam-phoenix via washington
2 phoenix-flagstaff cruise america C-30
3 flagstaff
4 flagstaff-page
5 page-bryce canyon
6 bryce canyon - zion
7 Zion
8 Zion - Las Vegas
9 Las Vegas
10 Las Vegas - Death Valley
11 Death valley - LA
12 LA (Hollywood)
13 LA/Anaheim (Disneyland)
14 LA/Anaheim - San Diego
15 San Diego (Seaworld)
16 San Diego - Williams
17 williams-phoenix
18 phoenix-amsterdam via chicago

Of je gaat vanaf Death Valley naar Sequoia NP en via LA weer terug naar Phoenix.

Marianne
henny
Amerika-newbie
Contacteer:

Bericht door henny »

Hallo Thom,

Mocht je in de Grand Canyon willen overnachten dan kun je alleen terecht in de Trailer Village, want in Mather Campground worden alleen rv toegelaten t/m 27 ft. Het overnachten in het park is wel hardstikke leuk, en s'morgens vroeg pak je de shuttle bus, die op veel plekken stopt en heb je een lange dag om het park te verkennen!

Veel plezier met het plannen!
Groeten Henny
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

henny schreef:Hallo Thom,

Mocht je in de Grand Canyon willen overnachten dan kun je alleen terecht in de Trailer Village, want in Mather Campground worden alleen rv toegelaten t/m 27 ft. Het overnachten in het park is wel hardstikke leuk, en s'morgens vroeg pak je de shuttle bus, die op veel plekken stopt en heb je een lange dag om het park te verkennen!

Veel plezier met het plannen!
Groeten Henny
Op de site die ik hierboven aangehaald heb, staat dit:
Mather Campground: Open year-round and located in Grand Canyon Village, this campground offers tent and RV camping (no hook-ups, 30 foot trailer or RV maximum). Accessible campsites and restrooms available.
Vandaar dat ik Mather als mogelijkheid noemde. Klopt dit niet?

Marianne
henny
Amerika-newbie
Contacteer:

Bericht door henny »

Hallo,

Wij zijn daar jl september geweest en toen mocht je max 27 ft zijn om te overnachten op de Mather Campground.

Groetjes Henny
thom
Amerika-ontdekker

Bericht door thom »

Hallo allemaal,
We gaan de route aanpassen om de westkust erbij te betrekken.
dag 1 phoenix
2 sedona
3,4 flagstaff
5 monument valley
6 torrey
7,8,9 bryce/zion
10,11 las vegas
13 naar san diego (disney doen we wel een andere keer bij parijs) overnachting in de buurt van L.A. ivm de afstand??
14 san diego (aankomst
15,16,17 san diego
18 palm springs
19 joshua tree park welke campground??
20 phoenix
21 camper inleveren
22 terugreis

Wat vinden jullie er van ????

Groetjes Thom
SpaceAce
Amerika-expert
Partner van: Njit
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Bericht door SpaceAce »

thom schreef:13 naar san diego (disney doen we wel een andere keer bij parijs) overnachting in de buurt van L.A. ivm de afstand??
14 san diego (aankomst
15,16,17 san diego
Op zich erg jammer dat jullie geen Disney willen doen, aangezien er in Anaheim een Disneypark zit welke je nergens ter wereld kunt vinden, namelijk Disney California Adventure. Ook Disneyland is een stukje anders dan in Parijs. Het concept is inderdaad wel hetzelfde, maar in Anaheim is deze Disney nét een stukje groter, een paar attracties meer en het idee dat deze Disney het allereerste park van hem is, heeft ook zo z'n charme.

Verder de vraag wat jullie eigenlijk van plan zijn om in San Diego te gaan doen. Je kunt inderdaad wel wat dingen doen (San Diego Zoo, Seaworld), maar zo lang?

Overigens kun je van Las Vegas best meteen doorrijden naar San Diego (op dag 13) aangezien Los Angeles en San Diego maar een goed anderhalf uur rijden is. Dus dat laatste stukje is dan ook maar peanuts :)
Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
thom
Amerika-ontdekker

Bericht door thom »

Disney slaan we mede over omdat de jongste dan 5 jaar is en net een meter lang, zodoende mag ze niet in veel actracties.
We kunnen inderdaad beter in een keer doorrijden en de extra dag ergens anders doorbrengen.
is seaworld in een dag te zien of kan je beter hiervoor twee dagen uittrekken??
Thom
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

thom schreef:Disney slaan we mede over omdat de jongste dan 5 jaar is en net een meter lang, zodoende mag ze niet in veel actracties.
We kunnen inderdaad beter in een keer doorrijden en de extra dag ergens anders doorbrengen.
is seaworld in een dag te zien of kan je beter hiervoor twee dagen uittrekken??
Thom
Voor Sea World heb je aan een dag voldoende. Ik weet niet of het in die tijd van het jaar ook 's avonds open is; wij hebben er nog gegeten. Misschien is het aardig om nog wat tijd aan het strand in te plannen.
Van Las Vegas naar San Diego is inderdaad in een dag te doen, maar ik denk dat het wel een zware dag is: vrij saai in begin, en zodra je in de buurt van LA komt kan het behoorlijk druk worden. Ik vind het niet zo gek om Disney niet te doen, als je wel een pretpark wilt doen is Knotts Berry Farm misschien een idee.

Voor een mooiere maar langere route vanaf Las Vegas kun je door Death Valley rijden, dat is toch wel bijzonder om te zien, en vooral te voelen!

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer