Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Valley of the Gods
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 1
Valley of the Gods
Beste mensen , heeft iemand ervaring hiermee : we zouden heel graag de valley inrijden met een 12persoons minibusje , type chevrolet express , is dit te doen? Moeten we rekening houden met onmogelijke passages ? we zouden langsrijden op 16juli 

- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Re: Valley of the Gods
Sja, ik zag er ook campers rijden, maar vooral het middenstuk is smal en bochtig. Als de weg er goed bijligt zou het misschien kunnen maar ik zou het je niet aanraden. Het is wel beter te berijden dan de drive bij monument valley zelf, dat zou ik je afraden met je busje.
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 18
100% mee eens1PSVwally schreef:Sja, ik zag er ook campers rijden, maar vooral het middenstuk is smal en bochtig. Als de weg er goed bijligt zou het misschien kunnen maar ik zou het je niet aanraden. Het is wel beter te berijden dan de drive bij monument valley zelf, dat zou ik je afraden met je busje.
MVG
A3
States visited: All except Alaska & Hawaii. Correction: all !
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Laat ik het misschien anders zeggen. Als je van de UT163 komt moet je eerst door een wash, daarna heb je een heel stuk breed pad wat best te berijden is tot het middenstuk.
Kom je vanaf de 261 dan is het een heel stuk breed en goed te doen tot het op een gegeven moment wat smaller, bochtig en bergop gaat.
Ik ben niet bekend met zo'n 12-persoons bak, maar de
Moki dugway op met zo'n bus lijkt me ook een flinke onderneming al is het tegenwoordig in de bochten geasfalteerd.
Kijk anders even bij lid Kalaman op zijn videosite. Daar staat vast valley of the gods ook wel in zn geheel tussen
Kom je vanaf de 261 dan is het een heel stuk breed en goed te doen tot het op een gegeven moment wat smaller, bochtig en bergop gaat.
Ik ben niet bekend met zo'n 12-persoons bak, maar de
Moki dugway op met zo'n bus lijkt me ook een flinke onderneming al is het tegenwoordig in de bochten geasfalteerd.
Kijk anders even bij lid Kalaman op zijn videosite. Daar staat vast valley of the gods ook wel in zn geheel tussen
-
- Amerika-ontdekker
Psvwally bedankt voor de tip ; ik zit nog met twijfels en het lijkt me beter af te zien om door deze prachtige valley te rijden , hoedanook hadden we dat zielsgraag gedaan . Muleypoint hadden we zeker niet gedaan door de hellingsgraad bedankt 

- UtopiaX
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Wij hebben de valley doorgereden met een Dodge grand caravan en dat lukte ons met heel wat schokken en beven 
Als het droog is kan je het altijd proberen, maar
We hebben de Valley of the gods gedaan omdat Monument Valley inderdaad vrijwel ontoegankelijk is met dat type wagen.

Als het droog is kan je het altijd proberen, maar
We hebben de Valley of the gods gedaan omdat Monument Valley inderdaad vrijwel ontoegankelijk is met dat type wagen.
- kalaman
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 24
- Contacteer:
in onze blog kan je een video bekijken van zowel Valley of the Gods als de Moki Dugway : Kalaman's Travelblog December 2013: 19-12-2013 Kanab - Valley of the Gods - Moab
edit : PSVWally was mij vóór
edit : PSVWally was mij vóór

Laatst gewijzigd door kalaman op 20 mei 2014, 14:53, 1 keer totaal gewijzigd.
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Moki Dugway en Muley Point zijn prima bereikbaar met een busje, en ook voor the VOG zie ik weinig moeilijkheden, eerlijk gezegd.
De Moki Dugway heb ik wel zien rijden door forse campers,en VOG ook.
Als het erg hard heeft geregend zou het [problematisch kunnen zijn, maar anders zou ik het gewoon doen.
De Moki Dugway heb ik wel zien rijden door forse campers,en VOG ook.
Als het erg hard heeft geregend zou het [problematisch kunnen zijn, maar anders zou ik het gewoon doen.
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Wij deden het ook met een dodge caravan en dat was geen probleem. Vond het niet echt schokkerig. In het middelste wat bochtiger deel stond een camper vast langs de route. Leek wel parijs dakar zo diep staken z'n wielen in het zand. Maar een 12-persoons bus zou ik zelf het liefst niet tegenkomen onderweg denk ik.
-
- Amerika-ontdekker
Net gekeken naar de versnelde film van Kalaman waarbij de volledige route prachtig weergegeven wordt . Het eerste waaraan ik dacht was : het is te doen . Maar dan komen beetje bij beetje de twijfels ...mocht er daar iets gebeuren , ik weet niet hoe daar hulp te zoeken , enorm mooi maar ik moet rekening houden met mijn medereizigers . En het is net in onze eerste dagen van een 3weken-tour .... 

-
- Amerika-ontdekker
het is een chevrolet express minibus 12personen , eigenlijk géén standaard busje zoals wij die hier kennen (huur via budget in denver)
ik probeer een afbeelding te zoeken
ik probeer een afbeelding te zoeken
- eekje
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 3
Heeft iemand een idee hoelang je over deze rit doet aub?
Bedankt!
Bedankt!
- kalaman
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 24
- Contacteer:
het is natuurlijk afhankelijk van het aantal stops dat je er doet, maar ik heb nog eens naar onze blog van 19-12-2013 Kanab - Valley of the Gods - Moab gekeken en tussen de eerste en laatste foto zat zowat anderhalf uur. We hebben echter wel ook gevlogen met de DJI wat toch wat tijd kostte.
- eekje
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 3
Thx Kalaman!
Ben trouwens fan van je/jullie blogs en filmpjes!
Grtjs, Eva
Ben trouwens fan van je/jullie blogs en filmpjes!

Grtjs, Eva
-
- Amerika-ontdekker
zijn net terug uit de States , wat een prachtig land!!! - nooit zag ik dergelijke mooie natuur . We zijn door de VAlley of the gods gereden - desolaat mooie prachtige beelden stuk voor stuk achter iedere bocht liggen nieuwe vergezichten met telkens weer magnifieke rotsstrukturen - je waant je echt in een filmdecor . Aansluitend zijn we de Moki Dugway opgereden met daarna de Mulie Point (met onze gehuurde minivan van 12personen) - Voordien hadden we terecht hierover wat angst om dit te doen op de Moki Dugway (en VOTG) want op de Moki Dugway had een camper zich compleet vastgereden op één van de haarspeldbochten net voor de top -hoe hij dit heeft klaargespeeld verstonden we zelf niet - in iedergeval wisten we ook niet hoe hij hieruit kon geraken zonder hulp van een zware takelcamion - was echt crepie om daar te staan (ik probeer foto's op dit artikel te krijgen) - ook muliepoint was prachtig (hier schoten we de mooiste foto's van gans de reis)
Kalaman , Marianne en anderen hartstikke BEDANKT voor de vele tips dat jullie me gaven , de reis was prachtig en is zeker voor herhaling vatbaar (weten weer voor wat sparen)
Kalaman , Marianne en anderen hartstikke BEDANKT voor de vele tips dat jullie me gaven , de reis was prachtig en is zeker voor herhaling vatbaar (weten weer voor wat sparen)
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 18 Reacties
- 3979 Weergaves
-
Laatste bericht door BjornSnelders
-
- 15 Reacties