Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Boeken van accommodatie Grand Canyon
Boeken van accommodatie Grand Canyon
Dag allemaal,
Voor onze reis richting westkust in september/oktober ben ik al een beetje aan het uitkijken naar accomodatie in de Nationale Parken. In Yosemite hebben we intussen Curry Village vastgelegd, volgende overnachting die ik wil regelen is nabij de Grand Canyon. Ik had daarover nog een praktische vraag. Onze voorkeur gaat uit naar Bright Angel cabins of lodge. Als ik op de site http://www.grandcanyonlodges.com kijk, lijkt alles al volzet te zijn. Via http://www.grandcanyontours.com daarentegen vind ik wel nog vrije kamers. Cabins kosten 161 dollar, kamers met toilet + bad in de lodge zijn 126 dollar.
Ik snap niet goed wat het verschil is tussen beide sites, weten jullie dat toevallig?
Is dit een goede prijs of niet? Maw: vastleggen of nog wachten?
Bedankt alvast,
Chloé
Voor onze reis richting westkust in september/oktober ben ik al een beetje aan het uitkijken naar accomodatie in de Nationale Parken. In Yosemite hebben we intussen Curry Village vastgelegd, volgende overnachting die ik wil regelen is nabij de Grand Canyon. Ik had daarover nog een praktische vraag. Onze voorkeur gaat uit naar Bright Angel cabins of lodge. Als ik op de site http://www.grandcanyonlodges.com kijk, lijkt alles al volzet te zijn. Via http://www.grandcanyontours.com daarentegen vind ik wel nog vrije kamers. Cabins kosten 161 dollar, kamers met toilet + bad in de lodge zijn 126 dollar.
Ik snap niet goed wat het verschil is tussen beide sites, weten jullie dat toevallig?
Is dit een goede prijs of niet? Maw: vastleggen of nog wachten?
Bedankt alvast,
Chloé
Re: Boeken van accomodatie Grand Canyon
Grandcanyonlodges.com is in ieder geval de officiele site van de uitbater van de accommodaties. Dus die zou ik aanhouden. Maar ik las laatst dat het via de andere site ook lukte hier op het forum.
Groetjes,
Daniel
Daniel
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Er is inderdaad een officiële site, die van grandcanyonlodges (van xanterra). Maar er zijn natuurlijk meerder sites waarbij je kunt boeken, zoals ook booking.com etc.
Ik vind die vaak minder duidelijk omdat je niet altijd ziet wat voor kamer je precies krijgt.
De prijzen lijken wel aardig overeen te komen. Als de annuleringsvoorwaarden ook hetzelfde zijn kun je het wel boeken lijkt me.
Via de officiële site zie ik deze prijzen:
Marianne
Ik vind die vaak minder duidelijk omdat je niet altijd ziet wat voor kamer je precies krijgt.
De prijzen lijken wel aardig overeen te komen. Als de annuleringsvoorwaarden ook hetzelfde zijn kun je het wel boeken lijkt me.
Via de officiële site zie ik deze prijzen:
Marianne
- Frasi
- Amerika-expert
- Partner van: mezelf
- Aantal x V.S. bezocht: 18
- Contacteer:
Je zegt dat je voor je trip in september/oktober al een beetje aan het uitkijken bent naar accommodatie in de Nationale Parken.
Een tip voor de volgende keer: eerder boeken. Zo vroeg je kan.
Verblijf in de NP is vaak al een vol jaar vooruit te boeken en velen doen dat ook. Yosemite en de CG zijn erg populair (ook buiten de vakantieperiode).
Dus 4 maanden vooraf kan te laat zijn: de meer betaalbare kamers/cabins zijn dan al lang weg. Ik heb mijn verblijf in Yellowstone (eind Augustus) vorig jaar Augustus al geboekt. Scheelt me nu minimaal $100/nacht. Je kan altijd gratis annuleren.
(niet erg netjes/sociaal maar het gebeurt; als de reisplannen nog niet helemaal zeker zijn worden er ook wel eens meerder opties geboekt en later geannuleerd)
Een tip voor de volgende keer: eerder boeken. Zo vroeg je kan.
Verblijf in de NP is vaak al een vol jaar vooruit te boeken en velen doen dat ook. Yosemite en de CG zijn erg populair (ook buiten de vakantieperiode).
Dus 4 maanden vooraf kan te laat zijn: de meer betaalbare kamers/cabins zijn dan al lang weg. Ik heb mijn verblijf in Yellowstone (eind Augustus) vorig jaar Augustus al geboekt. Scheelt me nu minimaal $100/nacht. Je kan altijd gratis annuleren.
(niet erg netjes/sociaal maar het gebeurt; als de reisplannen nog niet helemaal zeker zijn worden er ook wel eens meerder opties geboekt en later geannuleerd)

https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
-
Marcopstal
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 28
Ik heb het er soms toch moeilijk mee, door zo maar te boeken maak je het voor anderen soms veel moeilijker om nog iets te vinden.
Het is iets anders als je bvb afhankelijk bent van de opening van bvb de Tioga Pass in je reisschema.
Maar voor de rest, het is inderdaad aan de late kant om nu te beginnen rondkijken voor in de parken.
Het is iets anders als je bvb afhankelijk bent van de opening van bvb de Tioga Pass in je reisschema.
Maar voor de rest, het is inderdaad aan de late kant om nu te beginnen rondkijken voor in de parken.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Voor onze normen is dit al vrij ver op voorhand, haha. Meestal zijn wij meer van het ter plaatse wel zien waar we uitkomen. Bovendien zijn onze tickets en huurauto nog niet zo heel lang geleden geregeld (2 weken ofzo).
Maar ik noteer dat ik er dus best snel werk van maak! We weten weer wat doen dit weekend
Maar ik noteer dat ik er dus best snel werk van maak! We weten weer wat doen dit weekend
-
Vito
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
Ik heb nu ook al geboekt voor volgend jaar mei, juni en septembe omdat we nog niet weten wanneer we precies gaan. Je betaalt er gewoon voorcdus waarom zou het niet netjes zijn? Die cabins zijn ze zo weer kwijt als je annuleert. Daarom loont het juist voor anderen wel om desnoods iedere dag te kijken het liefst 's morgens vroeg. Ik heb het idee dat dan ook vaak touroperators hun gereserveerde kamers vrij geven.
Je zou kunnen bellen voor cancellations in de Grand Canyon 001 303 297 2757
- eekje
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 3
Re: Boeken van accommodatie Grand Canyon
Heeft iemand een idee om welk uur de lodges gereserveerd kunnen worden?
Ik weet dat ze telkens de 1ste van de maand online gezet worden, maar wanneer? 8am plaatselijke tijd?
Alvast bedankt!
Ik weet dat ze telkens de 1ste van de maand online gezet worden, maar wanneer? 8am plaatselijke tijd?
Alvast bedankt!
Eekje, ik weet niet of er echt een logica inzit. Ik heb de voorbije maand letterlijk elke dag de site wel even open gehad om te checken of er iets was vrijgekomen voor eind september. Ik keek altijd tussen 10u30 en 17u ongeveer. Afgelopen zaterdag (einde van de maand dus) was ik wakker rond 8u30 en heb ik nog even gekeken, en toen was de Maswik Lodge ineens beschikbaar. Dan maar meteen geboekt. Gewoon vaak checken, dan komt het wel goed denk ik. Succes!
- Ingrid1958
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 14
Ik heb 8 mei geboekt voor een kamer in Maswick Lodge voor 19 op 20 september, heb (nog) gewoon kunnen kiezen en niet een hele dag hoeven wachten op een vrij gekomen kamer. Ligt dit dan aan de datum dat we er zijn of heb ik gewoon mazzel gehad. Maakt natuurlijk niet uit, zeker blij mee, maar nooit bij sti lgestaan dat dit ook mssn te laat geboekt zou zijn.
1982 Florida
2005 -2020 Atlanta / Florida (4x) / California (2x/ NYC (3x) / DC / Deep South / New England
http://www.flyingtothewest.waarbenjij.nu
2005 -2020 Atlanta / Florida (4x) / California (2x/ NYC (3x) / DC / Deep South / New England
http://www.flyingtothewest.waarbenjij.nu
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 15 Reacties
- 7167 Weergaves
-
Laatste bericht door WeernaardeVS
-