Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Bagage Mid Size SUV

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
brigitterutten2
Amerika-newbie

Bagage Mid Size SUV

Bericht door brigitterutten2 »

Hoi allemaal.

In juli gaan we met ons gezin voor het eerst dooor west amerika reizen.
Sorry voor deze vraag, want ik weet dat er al veel over gesproken is op dit forum, maar ik kom er toch niet helemaal uit.

We hebbeb met ons gezin 2 volw en 3 kinderen van 9,7 en 4 jaar een Mid size SUV gehuurd (jeep liberty of iets gelijkwaardigs.)
We nemen als bagage 3 harde trolleys mee. 71x49x29. En uiteraard wat rugzakjes als handbagage.
Gaat dit allemaal passen bij een mid size SUV?

Heeft iemand evt wat fotos van koffrebakken met koffers van een mid size suv?

Alvast bedankt.
Groetjes Brigitte Rutten
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Re: Bagage Mid Size SUV

Bericht door Njit »

Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
gyatso
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door gyatso »

Het is alweer een paar jaar geleden dat wij een Jeep Liberty hadden. Weet nog wel dat wij niet onder de indruk waren van de auto, maar dat vroeg je niet. De kofferbak was niet bepaald groot, wij hebben altijd twee hardschalen koffers bij ons en een koelbox (en uiteraard nog de losse rommel) naar ik nog weet klapte we de achterbank ivm de ruimte. (wij waren dan ook met zijn tweeën) Weet niet hoeveel kilometers je gaat maken, maar met drie kinderen op de achterbank, zou ik voor een maatje groter gaan.
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Ik zou echt voor flink wat groter gaan. Fullsize SUV of beter nog een minivan. Niet alleen vanwege de bagage maar ook vanwege de beenruimte en zitruimte voor de kinderen. Je zal toch behoorlijke ritten gaan maken en dan wil je ze de ruimte geven (al was het maar voor hun humeur). Waarschijnlijk zitten ze in NL wel eens vaker met hun drieën in een auto op de achterbank, maar dat is een ritje van een uur of twee maximaal. Misschien doe je het zelfs wel eens op weg naar Frankrijk of zo, maar dat is voor slechts 1 à 2 dagen. Nu zul je het twee tot drie of vier weken moeten doen en dan (bijna) elke dag.
Dbacks2
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Dbacks2 »

Wil je echt goed wat bagage kwijt kunnen... ga voor een dodge grand caravan. Daar zit echt een fantastische kofferbak in EN de ruimte om zelfs met drie kinderen van volwassen lengte comfortabel te reizen.
Wij hadden erin staan: 2 grote hard-shell koffers, 2 carry on koffertjes, een weekender van kofferformaat (maar dus wel flexibel) en 3 grote rugzakken. Niets dat in de auto in de weg stond.
brigitterutten2
Amerika-newbie

Bedankt voor de reactie,

Dat klinkt wel heel krapjes.
Hebben jullie evntueel fotos van de kofferbak van toen. Dan kan ik inschatten of ik een maatje groter moet boeken.?
Groetjes Brigitte
chippie777
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 21
Contacteer:

Bericht door chippie777 »

wij hebben tot nu toe 3 keer een midsize suv gehuurd en dat was voor ons voldoende. Echter wij zijn met z’n vieren dus dat geeft wat ruimte op de achterbank.
In de achterbak hebben wij 2 harde koffers , trolley, koelbox en kleine rugzak. Dit past prima. Met z’n vijven kan een slagje groter geen kwaad, maar in principe moet het lukken
Voor onze reisverslagen ga je naar:
http://chippie777.wordpress.com
lovely_laura
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door lovely_laura »

Wij hadden 2 jaar geleden een midsize SUV. We waren toen met 2 kleine kinderen dus beenruimte was toen voldoende.
De achterbak was wel krap maar wij hadden hier 3 grote koffers in en 2 buggy's en dat paste wel.
We hadden 1 handbagage koffertje en dat stond toen bij de kinderen op de grond.
Dus voor 3 koffers en kleine rugzakjes moet het wel passen maar als je ook nog een koelboxje ofzo wil kopen word het denk ik wel te krap.

Gr. Laura
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Zie ons 2011/2012-verslag voor een foto. Als je er op klikt krijg je een vergroting te zien. Wij waren met 4 personen en we waren er in de winter en hadden redelijk veel kleren mee, voor zowel de westkust als het koude New York.
Ik zou gaan voor een minivan, die krijgen wij met z'n vieren ook al aardig vol. maar dat is wel lekker. Ook prettig als je onder het rijden bij de koelbox kunt.

Marianne
gyatso
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door gyatso »

brigitterutten2 schreef:Bedankt voor de reactie,

Dat klinkt wel heel krapjes.
Hebben jullie evntueel fotos van de kofferbak van toen. Dan kan ik inschatten of ik een maatje groter moet boeken.?
Groetjes Brigitte
Wij rijen hier een Hyundai Tucson, kofferbak is vergelijkbaar. Mocht je je vervelen op Hemelvaartsdag, dan kan je even langs de dealer. Maar neem van mij maar aan, maatje groter, krijg je echt geen spijt van. Zoals in meerdere reacties al was te lezen, afstanden daar zijn iets anders dan hier en tijdens de vakantie zal je behoorlijk wat uurtjes in de auto zitten. En de kosten? Ach, met een beetje zoeken zal het best meevallen. Wees niet bang voor de formaten van de auto, alles is er op ingericht.
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Tip als je kofferbakken wilt kijken. Even naar ebay gaan voor voorbeeldjes.
Ik zou zelf niet met 5 pers in een liberty rondtoeren. Zeker als je veel rijdt. Het wordt proppen dan.
Als het dat dan toch moet worden neem dan geen hardschalen koffers mee maar duffelbags of zoiets
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Ik had een Midsize SUV en kreeg een Jeep Compass. Ik had een grote (zachte) koffer een handbagagetrolley, rugzak en een koelbox. Ook al zat de achterbak niet helemaal vol, ik vond het toch vrij vol en dat ga je met al jou spullen echt niet erin krijgen.
car.jpg
Nieka
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door Nieka »

Wij hebben ook een Midsize SUV gehuurd voor ons met z'n vieren. Ik ga er van uit dat dit wel zal lukken. Tenslotte rijden we hier ook niet met zo'n grote auto en hiermee in Europa op verlof gaan (toch ook zo'n 1300 km) was nog nooit een probleem.

Vroeger (25 jaar geleden) tijdens mijn eerste USA reis had mijn vader een cabrio gehuurd. In de koffer lagen 2 grote koffers en wat klein materiaal. Aan onze voeten (de achterbank) hadden we de reistassen gepropt wegens plaatsgebrek. En eigenlijk ging dat prima :thumbup:
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

Het is niet alleen de bagage maar ook een koelbox die de meesten wel aanschaffen. Wij hadden in 2012 een midsize SUV (Nissan Rogue) en daarin pasten net twee koffers en twee kleine trolleys, de koelbox stond op de achterbank.
Met een minivan loop je het minste risico, denk ik. Eventueel zou je kunnen denken aan een roofbag. Als je de zoekfunctie gebruikt met "roofbag", kom je uit bij topics van forumlid michelly. In haar reisverslagen vind je waarschijnlijk ook foto's van zo'n roofbag.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,

Old Faithful
brigitterutten2
Amerika-newbie

Bedankt voor de reacties.

We zitten nu te kijken naar de dodge grand caravan.
Maar hoe plaatsen jullie de bagage daarin? Wij hebben 3 kinderen en de middenrij heeft maar 2 auto stoelen.
De achterste stoelen klap je toch omhoog in de bagage ruimte?
En mag je met deze wagen door death valley (geen dirt roads) in de zomer?
Alvast ebdankt voor jullie hulp.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Als je niet van plan bent veel dirt roads te rijden is een minivan prima. Wij hadden zowel in 2004, 2006 als 2008 een minivan. Verschillende modellen en verschillende inrichtingen. Vaak kun je ter plekke kiezen welke je mee wilt nemen. De achterste bank hadden we nooit opgeklapt maar gebruikten we voor de rugzakjes en andere losse rotzooi.
Je zou hiervoor ook eens naar de verslagen van de door OF al genoemde Elly kunnen kijken, volgens mij hebben zij ook wel een minivan gehad (met 3 kinderen). Zie http://www.michelly.nl.
Qua indeling is een grote SUV misschien handiger, maar in een minivan gaat het echt wel passen.

Marianne
michelly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door michelly »

Je mag met de auto gewoon door Death Valley.
Wij hadden bij de minivan altijd een plastic doos met deksel tussen de 2 stoelen op de 2e rij staan. Daar borgen we ons eten in op en hadden de kinderen meteen een tafeltje voor spelletjes oid. Op de achterste rij zat dan het 3e kind. Ik vond het ook wel prettiger zo dan dat ze alle 3 op de 2e rij zouden zitten. Dat geeft toch irritaties en zo hadden ze allemaal hun eigen plekje.
Die roofbag is inderdaad ook een handige oplossing.

Elly
LittlePhoenix
Amerika-expert

Bericht door LittlePhoenix »

Wij hebben 4 kinderen (13, 7, 4, en 2) en ben helemaal happy met onze minivan. Geen Dodge, maar een Honda, en die heeft iets meer ruimte achterin. De 2 kleintjes gaan op de middelste rij omdat dat makkelijker is met de carseats, de 2 groten gaan achterin (die van 7 is naar achteren verhuisd met een highback booster toen hij 5 was).
Als het echt nodig is klap ik 1/3 van de achterbank neer en moeten de 2 groten vlak naast elkaar zitten. Is te doen, maar wel krap.

Met 3 kinderen is een minivan ruim zat. Ik zou in jullie geval de jongste van 4 op de middelste rij zetten omdat dat makkelijker is met de carseat, en dan misschien de andere 2 afwisselen. De ene dag op de achterbank, de volgende dag op de middelste rij. In ons gezin is de achterbank favoriet, en m'n jongste zoon kijkt uit naar de dag dat hij over mag naar een highback booster zodat hij ook achterin mag :lol:
brigitterutten2
Amerika-newbie

Hoi allemaal.
Bedankt voor de reacties.
Het is de Dodge grand caravan geworden.
We hebben er vertrouwen in dat dat comfortabel reist en dat alle bagage zal passen.
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Daar ga je heel blij mee zijn, past enorm veel in. Wij kregen die 2 jaar geleden toen we met 2-en waren mee...niet normaal hoeveel ruimte we over hadden :)
pa1.jpg
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer