Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Watervoorraad tijdens hiking
Watervoorraad tijdens hiking
Wij (2 volwassenen,2 kinderen) willen graag de Panorama trail gaan lopen in Yosemite op 11 juli.
Ni zie ik overal staan neem voldoende water mee. Maar hoeveel is voldoende? Als vuistregel een liter per persoon per uur maar als je 6 a 7 uur over de tocht gaat doen, kom je dus op 6 a 7 liter per persoon. Dat lijkt mij zo zwaar om mee te lopen, zeker voor de kinderen te zwaar. Hoe hebben jullie dat gedaan?
Alvast bedankt. Groetjes Masja
Ni zie ik overal staan neem voldoende water mee. Maar hoeveel is voldoende? Als vuistregel een liter per persoon per uur maar als je 6 a 7 uur over de tocht gaat doen, kom je dus op 6 a 7 liter per persoon. Dat lijkt mij zo zwaar om mee te lopen, zeker voor de kinderen te zwaar. Hoe hebben jullie dat gedaan?
Alvast bedankt. Groetjes Masja
- ingrid14
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
Re: Watervoorraad tijdens hiking
Wij hadden elk 3 liter water en een energie drankje bij.
Ook een fruitsla voor tussendoor te eten.
(toen wij het gedaan hebben, was het bewolkt maar als het stralend weer is zou ik toch iets meer meenemen)
Eenmaal je bij de brug bent waar je zicht hebt op Vernal Fall kan je water bijvullen.
Groetjes,
Ingrid
Ook een fruitsla voor tussendoor te eten.
(toen wij het gedaan hebben, was het bewolkt maar als het stralend weer is zou ik toch iets meer meenemen)
Eenmaal je bij de brug bent waar je zicht hebt op Vernal Fall kan je water bijvullen.
Groetjes,
Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Een waterfilter kost niet zo veel en is niet groot. Als er nog een beekje loopt --> onbeperkt water.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Het is afhankelijk van de temperatuur als je gaat, maar een liter per uur lijkt me wel erg veel. Wij hebben in 2004 de PT gelopen met de kinderen, en ik kan me niet herinneren dat we meerdere liters pp mee hadden. Ik denk dat de kinderen hooguit 1 liter bij zich hadden, wellicht hadden wij iets meer mee.
Je kun inderdaad beneden bij de Vernal Fall water krijgen.
Marianne
Je kun inderdaad beneden bij de Vernal Fall water krijgen.
Marianne
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 17 mei 2014, 21:37, 1 keer totaal gewijzigd.
- kalaman
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 24
- Contacteer:
we hebben vorig jaar de PT gelopen tijdens de hittegolf in Californië (35-40°C) en we hebben elk 3L gedronken. Vergeet niet dat je 90% van de hike in dalende lijn gaat en dus niet zoveel energie verbruikt als bij stijgen. Op voorwaarde natuurlijk dat jullie de hikersbus nemen tot bij Glacier Point, want ik vind het raar dat je zegt dat je "graag de PT wilt gaan lopen"...dien ik daaruit te besluiten dat je de bus niet gereserveerd hebt? Dan wordt het natuurlijk een gans ander verhaal...
Hier vind je ons verslag van die dag : Kalaman's Travelblog Juli 2013: 28 juni - Yosemite NP - Panorama Trail.
Hier vind je ons verslag van die dag : Kalaman's Travelblog Juli 2013: 28 juni - Yosemite NP - Panorama Trail.
Wij hebben vorige week de Panorama Trail gedaan, met de shuttle bus van 8.30 uur naar Glacier Point en dan Panorama Trail en Mist Trail gecombineerd.
Het was zonnig en 23°C. Inclusief de rust- en fotopauzes hebben we er 6u23m over gedaan en ieder hadden we 3 liter water bij ons.
Hier hadden we voor de hele trip voldoende aan.
Op de borden adviseren ze over het algemeen "one gallon of water per day". Denk eraan dat je tijdens de tocht ook veel zouten verliest en je deze dmv een ander drankje (sportdrank e.d.) of voedsel binnenkrijgt.
Wij hoefden overigens de bus niet te reserveren, we waren een dag van tevoren naar de Lodge gegaan en de tickets gekocht. Dit kan natuurlijk aan het seizoen liggen...
Het was zonnig en 23°C. Inclusief de rust- en fotopauzes hebben we er 6u23m over gedaan en ieder hadden we 3 liter water bij ons.
Hier hadden we voor de hele trip voldoende aan.
Op de borden adviseren ze over het algemeen "one gallon of water per day". Denk eraan dat je tijdens de tocht ook veel zouten verliest en je deze dmv een ander drankje (sportdrank e.d.) of voedsel binnenkrijgt.
Wij hoefden overigens de bus niet te reserveren, we waren een dag van tevoren naar de Lodge gegaan en de tickets gekocht. Dit kan natuurlijk aan het seizoen liggen...
Ja mijn man wil graag omhoog lopen en ik wil graag vanaf Glacier Point naar beneden, daar zijn we nog niet uit, vandaar dat ik het er niet bij heb gezet…
We hakken morgen de knoop door en hoop dat er nog kaartjes beschikbaar zijn voor de hikersbus.. Ik dacht zelf ook aan 3 liter per persoon…
Bedankt voor de input!
We hakken morgen de knoop door en hoop dat er nog kaartjes beschikbaar zijn voor de hikersbus.. Ik dacht zelf ook aan 3 liter per persoon…
Bedankt voor de input!

Je kunt anders altijd nog zelf je water zuiveren met de bekende tabletten of met een LifeStraw.
Beide opties zijn ook te koop in de shops in Yosemite Village of Curry Village.
Ik ben benieuwd wat de uiteindelijke keuze gaat worden...
Beide opties zijn ook te koop in de shops in Yosemite Village of Curry Village.
Ik ben benieuwd wat de uiteindelijke keuze gaat worden...
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Wat bedoel je precies? Zouden jullie dan via de Four Mile Trail omhoog willen lopen en via de PT naar beneden? Het is wel te doen, maar het is dan een erg lange wandeling.
Ik neem niet aan dat hij de PT omhoog wil lopen?
Marianne
Ik neem niet aan dat hij de PT omhoog wil lopen?
Marianne
- ingrid14
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
4 Mile trail omhoog en Panorama trail omlaag is inderdaad een lange wandeling
Panorama Trail heen en terug is bijna niet te doen
Als je Panorama trail naar boven doet, zou ik voor het terugkeren ook al wel de busrit al reserveren.
Panorama trail omhoog lopen is jammer omdat de mooiste uitzichten zich dan achter je rug afspelen.
Groetjes,
Ingrid
Panorama Trail heen en terug is bijna niet te doen
Als je Panorama trail naar boven doet, zou ik voor het terugkeren ook al wel de busrit al reserveren.
Panorama trail omhoog lopen is jammer omdat de mooiste uitzichten zich dan achter je rug afspelen.
Groetjes,
Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
We bedoelen de 4 mile trail omhoog en dan moeten we inderdaad alsnog een bus reserveren voor de terugweg.
We zijn geen zeer geoefende wandelaars dus Panorama Trail heen en terug gaan we niet proberen...
We zijn geen zeer geoefende wandelaars dus Panorama Trail heen en terug gaan we niet proberen...
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Je kunt niet de bus voor de terugreis reserveren, dus daar loop je een risico. Het is ook lastig timen. Als jullie willen kiezen tussen de 4MT of de PT dan zou ik in beide gevallen van boven naar beneden lopen, dat is logistiek veel handiger. Of je loopt de 4MT omhoog en bekijkt ter plekke of je via de 4MT of de PT terug loopt. Bij voldoende tijd en energie kun je de PT nemen, en anders dezelfde route terug, of kijken of er nog een bus gaat. Wij deden vorig jaar de 4MT heen en terug, zie daarvoor ons reisverslag en ook mijn wandelsite.
Wil je beide wandelingen doen, dan kun je met de auto naar GP, de PT naar beneden lopen, en de volgende dag via de 4MT omhoog en met de auto weer terug.
Marianne
Wil je beide wandelingen doen, dan kun je met de auto naar GP, de PT naar beneden lopen, en de volgende dag via de 4MT omhoog en met de auto weer terug.
Marianne
Veel hangt af hoeveel water je zelf persoonlijk nodig hebt en wat de temperaturen zijn natuurlijk.
vb. bij een tocht door de Grand Canyon heb ik al 10l op een dag verbruikt.
Neem liever teveel water mee dan te weinig.
Ik maak vaak gebruik van de drinkzakken type camelbag of platypus. Bij dagwandelingen tot 7-8u schrik ik er niet voor terug om 7 liter water en dan nog wat dorstlesser in mijn rugzak te steken.
Het water kan je ook nog gebruiken om een katoen doek te bevochtigen die je dan in je nek legt of op je hoofd. Dit kan de tocht een héél stuk draaglijker maken bij hoge temperaturen.
vb. bij een tocht door de Grand Canyon heb ik al 10l op een dag verbruikt.
Neem liever teveel water mee dan te weinig.
Ik maak vaak gebruik van de drinkzakken type camelbag of platypus. Bij dagwandelingen tot 7-8u schrik ik er niet voor terug om 7 liter water en dan nog wat dorstlesser in mijn rugzak te steken.
Het water kan je ook nog gebruiken om een katoen doek te bevochtigen die je dan in je nek legt of op je hoofd. Dit kan de tocht een héél stuk draaglijker maken bij hoge temperaturen.
Het is inmiddels gelukt, we hebben gereserveerd op 11 juli.
We gaan de Panorama Trail lopen, naar beneden.
Nogmaals bedankt voor de reacties!
We gaan de Panorama Trail lopen, naar beneden.
Nogmaals bedankt voor de reacties!
Ik heb een lifestraw waterfilter aangeschaft. Hiermee kun je water filteren door te zuigen en gelijk te drinken. Maar hoe vul je nu je flesjes? http://youtu.be/CI1vfRjuL9U
2014 NW USA - W-Canada http://vriesde3.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2011 ZW USA http://vriesde3.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2006 Australie http://famdevriesdownunder.aroundtheglo ... australie/" onclick="window.open(this.href);return false;
2011 ZW USA http://vriesde3.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2006 Australie http://famdevriesdownunder.aroundtheglo ... australie/" onclick="window.open(this.href);return false;
- Loek
- Amerika-expert
- Contacteer:
Flesje vullen is niet je grootste probleem; waar vind je water? Als ik hier in het westen ga hiken kom ik zelden een stroompje of zo tegen. Misschien in de bergen van Colorado maar bijvoorbeeld in Utah, Arizona of Nevada is water een zeldzaamheid...
- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
Gewoon je fles met beekwater vullen en dan door de life straw zuigen
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Beekwater heb je niet overal. Bij de Panorama Trail zal het nog niet zo eenvoudig zijn. Je hebt de Illiluouette Creek maar die is nog vrij dicht bij het beginpunt. Daarna begint een klim en dan is het afzien tot boven bij de Nevada Fall. Ik vraag me af of je daar makkelijk water zou kunnen pakken en tussenin zul je niets hebben.
Marianne
Marianne
Water genoeg denk ik op onze tocht van Vancouver Rockies Glacier Waterton Yellowstone Seattle. Vind het alleen niet zo hygienisch om met 4 personen 1 filter te gebruiken.
2014 NW USA - W-Canada http://vriesde3.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 11 Reacties
- 5841 Weergaves
-
Laatste bericht door houstonwehaveaproblem
-
- 3 Reacties