Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Yosemite drones verboden

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Jean-Paul
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Yosemite drones verboden

Bericht door Jean-Paul »

kalaman schreef::laughing5: :laughing6: :laughing3:
ik zou toch voor die 6 maand kiezen...het zien er allemaal toffe kaartmakkers uit...
Goed lezen, Kalaman! Er staat "The penalty for using a drone in Zion can be up to 6 months imprisonment and/or a $5000 fine".
Ze laten je dus niet kiezen, in jouw geval zou het vast AND zijn. :wink: Dus eerst 5000 dollar betalen en dan 6 maanden "kaarten"! 8)
bluemoon
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door bluemoon »

Nu we het toch over drones hebben, is mijn interesse gewekt.
Heeft iemand een adresje voor drones :lol:
Crisis ? What Crisis ?
Aricon
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 40

Bericht door Aricon »

Hier staat dat drones in alle nationale parken zijn verboden.
Vito
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door Vito »

Prima geregeld :thumbup:
Heel jammer voor Kalaman, maar beter voor mens en natuur. Nu nog een verbod op schreeuwende kinderen :lol:
kalaman
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 24
Contacteer:

Bericht door kalaman »

Nee hoor, behalve éénmalig in december in Arches, Bryce en Canyonlands hadden we totaal geen intenties meer om in NP te vliegen. Daar komen we sowieso nog heel zelden, en al helemaal niet in het toeristisch seizoen :shock: .
siegfried
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door siegfried »

Beste Kalaman ,wat je zoon en jijzelf gefilmd hebben is uniek
De professionaliteit druipt er vanaf - Het is steeds weer hetzelfde in deze verzuurde maatschappij , mensen die weten waarmee ze bezig zijn , hun passie met liefde uitvoeren in respekt voor natuur en medemens worden gestraft door onverlaten die echt niks afweten van deze prachtige hobby - Het spreekt voor zich dat hierover regels moeten zijn ,wellicht met licenties of andere mogelijkheden Dit zou iedereen gelukkig stemmen om het kaf van het koren te scheiden .
De nationale parken blijven mijn insziens mytische plaatsen en kunnen geen pretpark worden voor allerlei activiteiten
Greets Siegfried :thumbup:
RiverCola
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door RiverCola »

siegfried schreef:Beste Kalaman ,wat je zoon en jijzelf gefilmd hebben is uniek
De professionaliteit druipt er vanaf - Het is steeds weer hetzelfde in deze verzuurde maatschappij , mensen die weten waarmee ze bezig zijn , hun passie met liefde uitvoeren in respekt voor natuur en medemens worden gestraft door onverlaten die echt niks afweten van deze prachtige hobby - Het spreekt voor zich dat hierover regels moeten zijn ,wellicht met licenties of andere mogelijkheden Dit zou iedereen gelukkig stemmen om het kaf van het koren te scheiden .
Het zijn natuurlijk altijd 'anderen' die de boel verstieren en overlast veroorzaken :?
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

@rivercola : ik veronderstel niet dat we ons moeten aangesproken voelen? In het andere geval kan ik enkel maar zeggen dat er weinigen zijn die met zo veel respect voor mens en dier omgaan als wij, en niet enkel in de VS. Vraag dat maar eens aan die Zuidafrikaan die een tijdje geleden, nét voor onze auto, er niets beter op gevonden had dan een blikje naar buiten te gooien in...Kruger NP :shock: . Die "brave" mens herinnert zich allicht nog altijd ons "gesprek" bij de eerstvolgende stopplaats. Dus, ja, het zijn inderdaad de "anderen "die de boel verzieken. En trouwens niet enkel de drone-gebruikers. Wat dan gezegd van de tonnen uitlaatgassen van de brullende V8 of nóg grotere Amerikaanse auto's? Zijn die niet schadelijk voor de mens en wild life? Hoe hypocriet kan men zijn!
LeenG
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door LeenG »

Old Faithful schreef: Nu staan filmende drones nog in de kinderschoenen. Ik acht het echter niet uitgesloten dat de populariteit snel zal groeien en dan zou een verbod in mijn ogen onvermijdelijk zijn. En dat is heel jammer voor goedwillende gebruikers.
ik vrees dat dat inderdaad onvermijdelijk zal zijn. Eén drone op voldoende hoogte zal de bezoekers misschien niet storen, maar als er opeens 10 of 20 drones hangen.... dan wordt je uitzicht echt wel verpest, vind ik persoonlijk.
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

kalaman schreef:In het andere geval kan ik enkel maar zeggen dat er weinigen zijn die met zo veel respect voor mens en dier omgaan als wij, en niet enkel in de VS.
Hoe goed de bedoelingen ook zijn, ook jij kunt (net als iedere andere dronebezitter) door onwetendheid problemen veroorzaken met je drone. Zie bijvoorbeeld wat ik hier boven schreef over de kwetsbaarheid van wild in de wintermaanden. En dan gaat het niet om die ene dronebezitter die een keertje een mooie opname wil maken, maar om een groeiend aantal, met daarbij behorende toenemende en onvermijdelijke impact. Het feit dat jij daar maar een ietsiepietsie klein onderdeeltje van uitmaakt, is niet relevant. In plaats van te mokken over al die anderen die het voor jou verpesten, zou ik blij zijn met alle kansen die je hebt gekregen in het tijdperk dat de drone nog geen gemeengoed was. Dat pakt niemand je meer af.
RiverCola
Amerika-expert

Bericht door RiverCola »

@Kalaman (en diegene wiens post ik quote): je moet je wel degelijk aangesproken voelen. Ik keur je hobby of jouw levensstijl niet af. Maar je spreekt in dit topic over respect, voor andere mensen en voor dieren en natuur. Tegelijkertijd spreken jijzelf en anderen in dit topic over mensen die het met slecht gedrag voor anderen verzieken. Die ander, dat zijn 'wij' echter nooit zelf. Verplaats jezelf eens in de bioloog die wellicht weet hoe het geluid van die drones het leefsysteem van een bepaalde vogel verstoort. Blijf altijd kritisch naar je eigen gedrag en probeer het ook te bekijken door de ogen van een ander!

Je geeft nu af op mensen die in een vervuilende SUV rijden maar bent zelf wel in het vliegtuig gestapt naar de andere kant van de aardbol, om vervolgens in een benzine-auto te stappen om naar natuurgebieden te rijden, alwaar je je apparaat tevoorschijn haalt om mooie beelden te maken. Maakt niet uit, ik veroordeel je niet. Maar je zou zelf anderen (die het verzieken voor 'ons') ook niet moeten veroordelen en altijd kritisch naar jezelf blijven. :thumbup:
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

dimona schreef:In plaats van te mokken over al die anderen die het voor jou verpesten, zou ik blij zijn met alle kansen die je hebt gekregen in het tijdperk dat de drone nog geen gemeengoed was. Dat pakt niemand je meer af.
Hola, niet ik zit hier te mokken over drone-gebruikers hé, maar zeg gewoon dat het is zoals in zoveel sectoren dat de cowboy's ervoor zorgen dat er strikte regels, volkomen terecht, dienen opgelegd te worden. Ik heb daar dan ook geen enkel probleem mee, dus van "mokken" is bij ons hoegenaamd geen sprake. En het is inderdaad zo dat we enkel maar kunnen blij zijn dat we het hebben kunnen doen. We waren hoe dan ook al niet meer van plan om nog te filmen in de NP.
Alleen zou een beetje minder hypocrisie wel mogen : geen drone's meer in de parken? Ok, maar dan ook al helemaal geen luchtverpestende auto's meer...of wat gezegd van het aan en af vliegen van helikopters boven de Grand Canyon? Heeft het wild life daar dan geen last van? Hoeveel wild life wordt niet doodgereden door auto's of vlucht weg voor de kloppende schroeven van de helikopters die oneindig veel meer lawaai maken dan een simpele drone die men al niet meer hoort eens boven de 30-40m? Maar zowel die auto's als de helikopters brengen uiteraard wel zaad in het bakje...
Dus voor alle duidelijkheid : wij hebben geen enkel probleem met het verbod op drones, maar veeleer met hypocriete azijnpissers (zonder iemand specifiek te bedoelen) zonder kennis van zaken...
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

RiverCola schreef:Je geeft nu af op mensen die in een vervuilende SUV rijden maar bent zelf wel in het vliegtuig gestapt naar de andere kant van de aardbol, om vervolgens in een benzine-auto te stappen om naar natuurgebieden te rijden, alwaar je je apparaat tevoorschijn haalt om mooie beelden te maken. Maakt niet uit, ik veroordeel je niet. Maar je zou zelf anderen (die het verzieken voor 'ons') ook niet moeten veroordelen en altijd kritisch naar jezelf blijven. :thumbup:
hoe ben jij die 3x naar de VS geweest? Allicht niet te voet... En toch geef je af op het gebruik van drones :? . Bovendien geef ik niet af op het gebruik van SUV's, vliegtuigen of wat dan ook maar op de vergelijking met de "vervuiling" die deze veroorzaken tov drones en tóch zonder probleem getolereerd worden...zie vorige post.
RiverCola
Amerika-expert

Bericht door RiverCola »

Ik geef helemaal niet af op drones :lol:

Je moet alles niet zo persoonlijk opvatten. Probeer je alleen iets mee te geven, net als sommige anderen hier.
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

kalaman schreef:Alleen zou een beetje minder hypocrisie wel mogen : geen drone's meer in de parken? Ok, maar dan ook al helemaal geen luchtverpestende auto's meer...of wat gezegd van het aan en af vliegen van helikopters boven de Grand Canyon? Heeft het wild life daar dan geen last van? Hoeveel wild life wordt niet doodgereden door auto's of vlucht weg voor de kloppende schroeven van de helikopters die oneindig veel meer lawaai maken dan een simpele drone die men al niet meer hoort eens boven de 30-40m? Maar zowel die auto's als de helikopters brengen uiteraard wel zaad in het bakje...
De NPS heeft een aantal taken, en een belangrijke is om de flora en fauna in de parken te beschermen, juist omdat er buiten die parken van alles gebeurt dat flora en fauna bedreigt. Ook het vliegverkeer boven de Grand Canyon wordt in toenemende mate aan banden gelegd. Hier bijvoorbeeld een kaartje van de huidige vliegrestricties (let ook op de flight levels):

http://www.nps.gov/grca/parkmgmt/upload/Map_Posters.pdf

En hier een heel overzicht van het hele proces over de jaren heen, inclusief alle afwegingen en besluiten:

http://www.nps.gov/grca/parkmgmt/upload ... ough_C.pdf

Je zit dan misschien niet te mokken over de restricties zelf, maar toch wel minstens over de mensen die het er mee eens zijn dat drones verboden worden/zijn. Ieder zijn ding toch? Ik als moeder ga ook niet in discussie met mensen die liever geen kinderen in NP'en zien, ook al zijn het meestal niet mijn kinderen die lopen te gillen. De ergernis is er, die kan ik niet voor ze wegnemen.
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

ik denk dat we het allemaal, als fervente natuuropzoekers zowel in de VS als Canada, over 1 zaak eens zijn : laat ons dat kleine stukje pure natuur dat we nog hebben koesteren. En is dat onder andere door de drones te bannen in de NP, dan kunnen we daar best mee leven :thumbup: .
Jean-Paul
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door Jean-Paul »

kalaman schreef:ik denk dat we het allemaal, als fervente natuuropzoekers zowel in de VS als Canada, over 1 zaak eens zijn : laat ons dat kleine stukje pure natuur dat we nog hebben koesteren. En is dat onder andere door de drones te bannen in de NP, dan kunnen we daar best mee leven :thumbup: .
Precies. De mooiste plekken zijn uiteindelijk toch buiten de NP's en er is nog genoeg met drones te filmen in de vele State Parks en in de indianengebieden. :wink:
siegfried
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door siegfried »

Beste Rivercola , toch even reageren - je quote mijn reactie
Wat ik bedoel met onverlaten of anderen , weet je best wel ... Je kunt voelen in uwen kleinen teen dat Kalaman het héél goed bedoeld en correct zijn hobby uitvoert , maar wat me matig stoort is de respektloze manier van "anderen" die drones gebruiken als nieuw speeltje . Mens (en dier) met opzet lastigvallen door laag overvliegen ,priveterreinen overvliegen , irriterend laag blijven hangen ,etc... Zoals ik al zei moeten er misschien regels en wetgevingen volgen zodat uiteindelijk de "diehards" zullen overblijven groeten siegfried
Big_Mo
Amerika-expert

Bericht door Big_Mo »

Het is inderdaad zonde dat national parken verbieden om Drones te laten vliegen. Maar ergens kan ik het ook wel een beetje begrijpen. Misschien ben ik nu wel de psycho Amerikaan aan het uithangen, maar hoelang zal het gaan duren voor iemand controle verliest over zijn / haar drone en dat ding naar benee kletterd en iemand verwond. Ik denk dat dat ook wel een groot deel te maken heeft, de zorg om rechtzaken omdat iemand gewond is geraakt, vanuit de nationaal parken.

Toch blijf ik de vliegende filmpjes heel gaaf vinden.
RiverCola
Amerika-expert

Bericht door RiverCola »

siegfried schreef:Beste Rivercola , toch even reageren - je quote mijn reactie
Wat ik bedoel met onverlaten of anderen , weet je best wel ... Je kunt voelen in uwen kleinen teen dat Kalaman het héél goed bedoeld en correct zijn hobby uitvoert ,
Dat weet je toch helemaal niet? Misschien zijn er wel degelijk mensen geweest die zich stoorden aan Kalaman z'n drone, ondanks dat hij zelf vol goede bedoelingen handelde en dacht dat er -bijna- niemand aanwezig was op die momenten (ik zeg niet dát het zo was en ik geloof Kalaman op z'n woord). Datzelfde geldt voor degenen die jij 'onverlaten' noemt. Misschien zijn dat ook mensen die absoluut geen kwaad in de zin hebben, sterker nog, ik ga ervan uit dat helemaal niemand bewust kwaad of schadelijk handelt, maar waar jij of een ander zich tóch aan gestoord hebben. En zo zijn degenen over wie wij altijd spreken over 'de kwaden die het verzieken voor de goeden' altijd 'zij' en nooit 'wij'. Anyway, misschien is dit net een tikkeltje te filosofisch beredeneerd voor sommigen, dus ik hou er maar over op :wink:

Om nog een voorbeeld te geven over het gebruik ervan en mogelijke schade aan de natuur, zonder dat je daar bij stil staat en je je wel degelijk aan de regels houdt: Kalaman spreekt over vliegen op een hoogte van 30-40 meter boven de grond. Er zijn bijvoorbeeld vogelsoorten die juist op hoogte leven en daar ook hun nesten hebben, zoals de arend, die daar ondanks die regel toch last van kunnen hebben. En die vogels leven natuurlijk niet enkel binnen de grenzen van Nationale Parken. Ik weet het niet hoor, ik ben geen natuur- of dierenexpert en ik oordeel ook niet over Kalaman's hobby. Ik wil alleen maar aangeven dat de meeste mensen dingen met goede bedoelingen doen maar daarmee soms toch onbewust zijn van mogelijke gevolgen of irritaties die ze veroorzaken.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer