Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Joshua Tree NP (halve dag)
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Joshua Tree NP (halve dag)
Hallo,
Wij hebben Joshua Tree park opgenomen in onze roadtrip in september, maar we weten nog niet goed wat te doen die dag.
Wij komen rond de middag aan in Joshua Tree en blijven er ook nog 1 nacht slapen. De volgende dag vertrekken we wel vroeg richting Las Vegas.
Wat raden jullie aan om te doen in Joshua Tree als we maar een halve dag + avond hebben?
Wij hebben Joshua Tree park opgenomen in onze roadtrip in september, maar we weten nog niet goed wat te doen die dag.
Wij komen rond de middag aan in Joshua Tree en blijven er ook nog 1 nacht slapen. De volgende dag vertrekken we wel vroeg richting Las Vegas.
Wat raden jullie aan om te doen in Joshua Tree als we maar een halve dag + avond hebben?
Re: Joshua Tree NP (halve dag)
Wij waren er afgelopen jaar ook maar één nacht. In de loop van de middag aangekomen (zuid-ingang, we kwamen vanuit Phoenix). We zijn toen eerst naar het bezoekerscentrum gereden en daarna naar het noorden gereden (er loopt maar één weg van noord naar zuid door het park). Onderweg hebben we langs deze weg een paar fotostops gemaakt, maar geen echte wandelingen. De rit incl. fotostops duurde denk ik ongeveer 1,5 - 2 uur. De volgende dag hebben we 's ochtends twee wandelingen gemaakt: Hidden Valley en Barker Dam. Beide wandelingen duren ongeveer een uur. Als je moet kiezen zou ik voor Hidden Valley gaan, die vonden wij het mooiste.
Na het inpakken van de tent zijn we nog naar het uitzicht bij Keys View gereden. Ik denk dat dat absoluut de moeite waard is, alleen was het behoorlijk bewolkt en heiig toen wij er waren, dus daardoor viel het een beetje tegen. Daarna via de noordingang het park verlaten, op weg naar LA.
Afhankelijk van de tijd waarop je aankomt en waarop je weer weg gaat, kan ik je een combinatie van bovenstaande zaken aanraden!
Na het inpakken van de tent zijn we nog naar het uitzicht bij Keys View gereden. Ik denk dat dat absoluut de moeite waard is, alleen was het behoorlijk bewolkt en heiig toen wij er waren, dus daardoor viel het een beetje tegen. Daarna via de noordingang het park verlaten, op weg naar LA.
Afhankelijk van de tijd waarop je aankomt en waarop je weer weg gaat, kan ik je een combinatie van bovenstaande zaken aanraden!
- kalaman
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 24
- Contacteer:
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Vanuit LA heb je inderdaad ongeveer een halve dag. Waar overnacht je? In Palm Springs? Of Twentynine Palms?
Ik heb alleen ervaring met het stuk tussen 29Palms en de plaats Joshua Tree, dus langs de Park Boulevard. Zie daarvoor de kaart op http://www.nps.gov/jotr. Voor een korte wandeling geef ik ook de voorkeur aan Hidden Valley Trail boven de Barker dam Trail. zie ook mijn wandelsite voor meer mogelijkheden en zie ons 2011/2012-verslag voor een bezoek van een halve dag.
Tussen Joshua Tree en Las Vegas kun je via Kelso en Amboy rijden, zie daarvoor ons 2002-verslag. En hier!
Marianne
Ik heb alleen ervaring met het stuk tussen 29Palms en de plaats Joshua Tree, dus langs de Park Boulevard. Zie daarvoor de kaart op http://www.nps.gov/jotr. Voor een korte wandeling geef ik ook de voorkeur aan Hidden Valley Trail boven de Barker dam Trail. zie ook mijn wandelsite voor meer mogelijkheden en zie ons 2011/2012-verslag voor een bezoek van een halve dag.
Tussen Joshua Tree en Las Vegas kun je via Kelso en Amboy rijden, zie daarvoor ons 2002-verslag. En hier!
Marianne
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Hallo,
Ik lees dat Joshua Tree een Noordelijke en Zuidelijke ingang heeft. Nu heb ik een vraagje. Wij vertrekken vanuit San Diego naar Palm Springs (waar we overnachten), en op deze dag willen wij ook Joshua Tree bezoeken. Ook wij zullen halverwege de middag daar aankomen. Hoe moet ik het bezoek aan Joshua Tree dan zien? Aangezien Palm Springs zuidelijk ligt zullen wij het park vanuit de zuidelijke ingang bezoeken, maar moeten het park ook via deze weg verlaten om weer in Palm Springs te komen.
Is dit überhaupt haalbaar in een halve dag?
De dag erna rijden we vanuit Palm Springs rechtstreeks naar Grand Canyon, met een korte tussenstop in Kingman, waardoor het ons een minder goede optie lijkt om Joshua Tree op deze ochtend te bezoeken. Graag hoor ik jullie mening wat wijsheid is! Alvast bedankt!
Ik lees dat Joshua Tree een Noordelijke en Zuidelijke ingang heeft. Nu heb ik een vraagje. Wij vertrekken vanuit San Diego naar Palm Springs (waar we overnachten), en op deze dag willen wij ook Joshua Tree bezoeken. Ook wij zullen halverwege de middag daar aankomen. Hoe moet ik het bezoek aan Joshua Tree dan zien? Aangezien Palm Springs zuidelijk ligt zullen wij het park vanuit de zuidelijke ingang bezoeken, maar moeten het park ook via deze weg verlaten om weer in Palm Springs te komen.
Is dit überhaupt haalbaar in een halve dag?
De dag erna rijden we vanuit Palm Springs rechtstreeks naar Grand Canyon, met een korte tussenstop in Kingman, waardoor het ons een minder goede optie lijkt om Joshua Tree op deze ochtend te bezoeken. Graag hoor ik jullie mening wat wijsheid is! Alvast bedankt!
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik heb hierboven naar de kaart van het park verwezen. Als je daar op kijkt zie je dat er meer dan twee ingangen zijn. Je zou het park binnen kunnen rijden via de West Entrance, en verlaten via de South Entrance. Dat lijkt me zeker wel te doen in een halve dag. Of je rijdt naar de North Entrance en verlaat het park via de West Entrance. Die ligt niet ver van Palm Springs. Voor rijtijden kun je het eens op googlemaps uitzetten.
Marianne
Marianne
-
- Amerikakenner
- Contacteer:
Nu onze route volledig is uitgestippeld, ben ik begonnen met de dagplanning. Normaal gesproken was het de bedoeling dat wij van LA via route 66 naar Kingman reden om dan de dag erna verder te zetten naar Grand Canyon. Doordat we nu nog een Warner Bros Studio Tour hebben geboekt en een paardrijtocht naar het Hollywoodsign, heb ik de planning moeten aanpassen. Dus we doen het als volgt:
ma. 29/09/2014: LA (Warner Bros vip Studio Tour + paardrijtocht naar Hollywood Sign met Sunset Ranch) - 29 Palms (bezoek Joshua Tree)
di. 30/09/2014: 29 Palms - Grand Canyon (via route 66)
Nu was mijn vraag welke route wij het beste namen?
Optie 1: Van Sunset ranch over Palm Springs (inkopen Walmart) via de South Entrance naar de West Entrance voor nadien overnachting in 29 Palms.
Optie 2: Van Sunset ranch over Yucca Valley (inkopen Walmart) via de West Entrance naar de North Entrance voor nadien overnachting in 29 Palms.
Wij willen vooral in het noordelijke deel van het park activiteiten ondernemen zoals Skull rock bekijken en dan misschien een kleine hike als Hidden Valley en/of Keys view? Qua reistijd zijn ze beiden ongeveer evenlang volgens google maps, dus weet nu niet welke optie jullie voorkeur zou hebben?
ma. 29/09/2014: LA (Warner Bros vip Studio Tour + paardrijtocht naar Hollywood Sign met Sunset Ranch) - 29 Palms (bezoek Joshua Tree)
di. 30/09/2014: 29 Palms - Grand Canyon (via route 66)
Nu was mijn vraag welke route wij het beste namen?
Optie 1: Van Sunset ranch over Palm Springs (inkopen Walmart) via de South Entrance naar de West Entrance voor nadien overnachting in 29 Palms.
Optie 2: Van Sunset ranch over Yucca Valley (inkopen Walmart) via de West Entrance naar de North Entrance voor nadien overnachting in 29 Palms.
Wij willen vooral in het noordelijke deel van het park activiteiten ondernemen zoals Skull rock bekijken en dan misschien een kleine hike als Hidden Valley en/of Keys view? Qua reistijd zijn ze beiden ongeveer evenlang volgens google maps, dus weet nu niet welke optie jullie voorkeur zou hebben?
Aangezien jullie niet zoveel tijd hebben op 29/9 (op z'n zacht's gezegd) zou ik naar Joshua Tree rijden voor de west-ingang en dan via de noordingang er weet uit. Via de zuidingang kost teveel tijd met 'niets'. Dan kan je Skull Rock bekijken en is er misschien nog tijd voor een kleine wandeling.
Keys View is geen hike, maar een autorit naar een aardig uitzichtpunt.
Keys View is geen hike, maar een autorit naar een aardig uitzichtpunt.
-
- Amerikakenner
- Contacteer:
Bedankt voor de reactie.
Dan zullen we het inderdaad best zo doen aangezien de beperkte tijd.

- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik zou ook de snelste route nemen. Op de kaart zie je ook dat je op de Park Boulevard de meeste bezienswaardigheden hebt.
Bij Keys View kun je nog een stuk verder lopen dan het punt wat je met de auto kunt bereiken, maar een echte wandeling is het inderdaad niet.
Marianne
Bij Keys View kun je nog een stuk verder lopen dan het punt wat je met de auto kunt bereiken, maar een echte wandeling is het inderdaad niet.
Marianne
-
- Amerikakenner
- Contacteer:
Merci! Uw kaartje is duidelijker dan dat van mij. Dan nemen we gewoon de Park Boulevard en het stukje tot aan Keys View. Daarmee zal onze namiddag wellicht gevuld zijn. 

-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 3
Wij hebben vorig jaar met veel plezier door Joshua Tree gereden. We hebben een wandeling gedaan door Hidden valley. Echt de moeite waard.
Bovendien het uitzichtpunt bij Keys View bezocht. Bovendien vond ik de Jumbo Rocks zeer de moeite waard, vooral om er op te klimmen....
Zie ook ons verslag http://ivosittard.wordpress.com/reisver ... m-springs/
Bovendien het uitzichtpunt bij Keys View bezocht. Bovendien vond ik de Jumbo Rocks zeer de moeite waard, vooral om er op te klimmen....
Zie ook ons verslag http://ivosittard.wordpress.com/reisver ... m-springs/
Verslag rondreis 2013 en 2014 Zuidwesten USA http://ivosittard.wordpress.com
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Is het haalbaar om op een reisdag (van Kingman naar LA) een paar uur Joshua Tree aan te doen? Wij hebben bewust een overnachting bij Joshua Tree weggelaten omdat we meer tijd voor Yosemite wilde hebben maar als het de moeite is kunnen we het natuurlijk wel een paar uurtjes aandoen 

http://www.majguy.blogspot.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
2019: Zuidwest inclusief Colorado en New Mexico
2017: Noordwesten
2016 - Oost Canada + Noordoost VS
2014 - Westkust
2008 - Ohio
2001 - New York
2014 - Westkust
2008 - Ohio
2001 - New York
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 3
Google Maps geeft aan reistijd van Kingman, over Park Blvd door joshua Tree en rijden naar punt Keys View en door naar LA 6:15 reistijd.
Dan ben je dus nog niet uitgestapt op de mooie punten, (Zoals hier eerder beschreven, jumbo rocks, Keys View en Hidden valley) hier zul je zeker 2 uur voor nodig hebben.....
Dan is het aan jullie of je dat wilt. Ik vond het park de moeite waard, maar daar zullen meningen vast over verschillen.
Dan ben je dus nog niet uitgestapt op de mooie punten, (Zoals hier eerder beschreven, jumbo rocks, Keys View en Hidden valley) hier zul je zeker 2 uur voor nodig hebben.....
Dan is het aan jullie of je dat wilt. Ik vond het park de moeite waard, maar daar zullen meningen vast over verschillen.
Verslag rondreis 2013 en 2014 Zuidwesten USA http://ivosittard.wordpress.com
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Neem het om in je route, dan kun je ter plekke altijd nog kijken of je zin en tijd hebt om er lang te blijven. Je kunt de route volgens van Twentynine Palms naar Joshua Tree. In de zomer zul je sowieso niet veel willen wandelen, maar als het niet te heet is zou je de wandeling bij Hidden Valley kunnen doen. Bij helder weer is het uitzicht bij Keys View zeker de moeite.
Marianne
Marianne
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
We komen er praktisch langs dus ik neem het zeker op in de route, dan kijken we ter plekke wat we ermee doen 

http://www.majguy.blogspot.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
2014 - Westkust
2008 - Ohio
2001 - New York
2014 - Westkust
2008 - Ohio