Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Hoover Dam
-
RobertoBOZ
- Amerika-ontdekker
Hoover Dam
Een korte algemene vraag:
Op onze doorreis van Las Vegas naar de Grand Canyon willen we graag even stoppen bij de Hoover Dam. De openingstijden voor de tour zijn van 9 tot 5, maar vanwege een helikoptervlucht later in de middag wordt dit wat krap.
Klopt het dat je wel gewoon kan stoppen 24 uur per dag? Bedankt alvast.
Op onze doorreis van Las Vegas naar de Grand Canyon willen we graag even stoppen bij de Hoover Dam. De openingstijden voor de tour zijn van 9 tot 5, maar vanwege een helikoptervlucht later in de middag wordt dit wat krap.
Klopt het dat je wel gewoon kan stoppen 24 uur per dag? Bedankt alvast.
Re: Hoover Dam
Nee je kan de dam alleen tussen 9 en 5 bezoeken, zie officiele site en diverse toerisme sites.
Groetjes,
Daniel
Daniel
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
De dam zelf heeft idd die openingstijden, maar betekent dit dat je niet naar de parking van de brug kunt rijden om vanaf daar te kijken? Ik kan daar weinig tot niets over vinden. Ik vond die Pat Tilman brug best indrukwekkend. Iig indrukwekkender als dat gammele ding bij Page.
-
rob1987
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Aan de kant van het visitorcenter is een parkeergarage, die zou wel eens dicht kunnen zijn. Echter is er aan de andere kan van de Dam een gewone openbare parkeerplaats en daar kun je natuurlijk gewoon je auto op kwijt en over de dam wandelen.
Je kunt op ieder tijdstip bij de Hoover dam parkeren/stoppen, geen probleem. Als je in de richting van Las Vegas rijdt, en je bent de dam over en de haarspeldbocht voorbij, dan heb je in de volgende bocht naar links een mogelijkheid om even te stoppen (ik zou er niet parkeren). Vanaf daar heb je een mooi uitzicht op de dam van dichtbij. Een stukje verderop is aan de linkerkant van de weg een parkeerterrein met voetpad naar een mooi uitzichtpunt. Je kunt echter ook al vóór de dam parkeren.
Of de parkeergarage bij het visitor center altijd open is, weet ik niet.
Of de parkeergarage bij het visitor center altijd open is, weet ik niet.
Die parkeergarages zijn sowieso dicht (nogmaals, zie officiële site). Misschien heb je iets aan dit stukje:
http://www.usbr.gov/lc/hooverdam/service/
http://www.usbr.gov/lc/hooverdam/service/
Groetjes,
Daniel
Daniel
De weg over de dam is tegenwoordig een doodlopende weg,doorgaand verkeer is niet meer mogelijk.dimona schreef:Als je in de richting van Las Vegas rijdt....
Om op de dam te komen moet je via een checkpoint.
... maar dat is natuurlijk mijn persoonlijke opvatting
-
RobertoBOZ
- Amerika-ontdekker
Over het berijden van de dam vind ik dit op de site:
https://www.usbr.gov/lc/hooverdam/crossingguide.pdf
Hier staat ook dat het checkpoint 24/7 wordt bemand.
https://www.usbr.gov/lc/hooverdam/crossingguide.pdf
Hier staat ook dat het checkpoint 24/7 wordt bemand.
Lijkt me niet dat je daar na openingstijden langskomt, anders zou het begrip openingstijden ook niet veel waarde hebben. 
Groetjes,
Daniel
Daniel
- kalaman
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 24
- Contacteer:
De toegang tot de Pat Tillman brug is, vanaf de dam, na 17u afgesloten (zie onze blog van afgelopen december).
Ik zei het zo, omdat het wat makkelijker is uit te leggen welke bocht ik bedoel. Het is sowieso handiger om eerst over de dam te rijden, op het parkeerterrein te keren en dan terug te rijden, want de stopmogelijkheid die ik beschreef is dan aan de rechterkant van de weg (richting Las Vegas dus).6foot6 schreef:De weg over de dam is tegenwoordig een doodlopende weg,doorgaand verkeer is niet meer mogelijk.dimona schreef:Als je in de richting van Las Vegas rijdt....
Om op de dam te komen moet je via een checkpoint.
Het checkpoint is - zoals iemand al opmerkte - 24/7 bemand en je kunt ook 24/7 over de dam rijden. Je mag er in het donker alleen niet lopen.