Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Hoe het best San Francisco zien?

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Teun
Amerika-ontdekker

Hoe het best San Francisco zien?

Bericht door Teun »

Hoe het best san fransisco te zien? Te voet, openbaar vervoer of hop on hop off bus?
mtl
Amerika-expert

Re: San Fransisco zien

Bericht door mtl »

Te voet.
RiverCola
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door RiverCola »

Of een mix van de drie. Fiets is ook nog een optie.
SarahB
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door SarahB »

Is een fiets te doen met eventuele steile straten daar? (Wetende dat mijn conditie niet optimaal is :P )

Lijkt me wel een leuk vervoermiddel!
Laatst gewijzigd door SarahB op 23 apr 2014, 22:17, 1 keer totaal gewijzigd.
elleng
Amerikafan

Bericht door elleng »

Wij hebben in twee dagen een combi gedaan: gewandeld, gefietst, tram en boot. Zie ons reisverslag http://vriesde3.wordpress.com/moab/tota ... francisco/
2014 NW USA - W-Canada http://vriesde3.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2011 ZW USA http://vriesde3.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2006 Australie http://famdevriesdownunder.aroundtheglo ... australie/" onclick="window.open(this.href);return false;
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Marcopstal »

Maar aan de andere kant is er ook een "scenic drive" doorheen San Francisco welke je op de mooiste plaatsen brengt. de 49 mile drive.

http://www.sanfrancisco.travel/maps/
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

SarahB schreef:Is een fiets te doen met eventuele steile straten daar? (Wetende dat mijn conditie niet optimaal is :P )

Lijkt me wel een leuk vervoermiddel!
Is ook erg leuk, maar niet om de stad te bezoeken, dan zul je meer lopen dan fietsen, omdat het te steil of te druk is. De fiets is leuk om over de Golden gate bridge te fietsen, naar Sausalito. Zie bijvoorbeeld hier.

Marianne
RiverCola
Amerika-expert

Bericht door RiverCola »

Er zijn natuurlijk veel vlakke delen, alles langs de waterkanten en de wijken SOMA en Castro bijvoorbeeld. Maar San Francisco is geen grote stad en wij hebben alles te voet gedaan en hier en daar een stukje met de tram of bus. De cablecars zou ik persoonlijk links laten liggen, beetje het Madame Tussaud van SF met bijbehorende rijen en overpriced kaartjes.
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Ik ben van mening dag je dat toch een keer moet doen, evt aan de buitenkant 'hangen' is toch apart.

Wij hebben ook een combi van lopen en OV en een hop on-off bus gedaan en dat is ons zeer goed bevallen. Het stuk vanaf Fort Mason naar Fishermans wharf gelopen. Even een stukje terug en de cable car naar market street genomen. Market street naar the embarcadero weer gelopen. Daarna de tram gepakt terug naar fishermans wharf. Al was dat voor ons achteraf gezien ook nog wel te belopen geweest.

De hop-on-off bussen stoppen op meer dan 20 'haltes' waardoor je heel veel plekken kunt bekijken. Het enige wat mij minder ideaal zou lijken (al was het toen wij er waren helemaal niet druk in SF) is dat je evt niet boven, maar binnen zou moeten zitten in die dubbeldekkers. Persoonlijk vind ik dat een stuk minder zicht geven vanuit de bus, waar je via een koptelefoon ook nog info over het gebied krijgt waar je doorheen rijd.
Mrvanilla
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door Mrvanilla »

Fietsen door SF is best goed te doen. Al kun je voor lelijke verassingen komen te staan als je net de verkeerde weg inslaat. We hebben een aantal keer de fiets ter hand moeten nemen omdat fietsen niet meer ging. En een keer vol naar beneden en bidden dat de remmen het hielden. Maar ach, dat was ook een stukje van de charme. Sowieso fietsen over de Golden Gate Bridge naar Sausalito is een fantastische ervaring. Verder hebben wij per fiets nog downtown SF bezocht, Lombard Street (kronkelstraat), Fisherman's Wharf & Pier 39.

Voor Union Square is het leuk om met de oude tram aan te komen. Voor $12 koop je een retourtje en hoewel het heel toeristisch is is het toch een hele ervaring.
Groetjes,
Daniel
lsl
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door lsl »

Bij fietsen komt het er op aan de steile straten te vermijden.
Als dat lukt kun je heel goed fietsen, wel oppassen op de plaatsen waar geen fietspad is (en dat zijn er wel wat) want de auto's en bussen houden weinig rekening met fietsers.
Maar het is dus best mogelijk om een ronde van 20 km te fietsen zonder dat je veel moet afstappen.
Hierbij kom je bij Fisherman's Wharf, Embarcardero, China Town, Alamo Square, Golden Gate Park, de westkust, de Presidio, de Golden Gate brug.
In de straat met de Pink Ladies zijn we niet tot boven geraakt maar dat was geen straf ;-)
1987 NY-Florida; 1989 CA-Hawai; 2008 WA DC-Florida; 2009 NY-CA-NV-UT-AZ; 2010 NV-AZ-UT-WY-MT;
2011 CO-UT-AZ-NV; 2012 CO-UT-AZ-NV-CA; 2013 WA-Canada-NV; 2014 CO-UT-AZ-NV; 2015 AZ-UT-CO-NM;
2016 CA-NV-UT-AZ; 2017 CO-UT-AZ
GJ
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Hoe het best San Francisco zien?

Bericht door GJ »

De cablecars zou ik persoonlijk links laten liggen, beetje het Madame Tussaud van SF met bijbehorende rijen en overpriced kaartjes.
Dat van die prijzen valt best mee. Een los kaartje kost geloof ik vijf of zes dollar, maar als je toch al van plan bent om af en toe de bus te nemen, dan koop je (neem ik aan) een MUNI-pass voor één of drie dagen en daarbij zit de cable car gewoon inbegrepen. Het is toch wel heel leuk om een keertje mee te maken, het is zo'n icoon van San Francisco. Zonde om dat te laten schieten.
sharon-vb
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door sharon-vb »

Wij hebben een combi gedaan van hop op hop of en rijden met de auto.
SF is groot, en met de auto zijn we gewoon wat gaan rijden, zo kwamen we onverwacht op mooie plekjes terecht.
Hop op hop of brengt je naar veel bezienswaardigheden van waaruit je zelf kunt gaan wandelen.
De hellingen zijn echt écht heel erg steil,( wij hebben het stuk naar boven op Lombard street dan ook persoonlijk gedoopt tot ''crap your pants road''). Ik zou niet zomaar overal gaan fietsen, maar op bepaalde plaatsen is het prima om te fietsen zoals idd de Golden Gate bridge over en bij Fishermans wharf.
markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door markro »

Hierbij nog een ouder topic over fietsen in San Francisco:
http://forum.allesamerika.com/viewtopic.php?f=7&t=28120
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
RiverCola
Amerika-expert

Bericht door RiverCola »

SF is groot? LA of New York zijn groot, vergeleken daarbij is SF tiny.
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

Ja, San Francisco is best groot, de stad heeft zoveel meer te bieden dan het kleine stukje wat de meeste toeristen bezoeken zonder auto, dan ben je toch beperkt tot de driehoek tussen van Ness avenue en Market street. Stap in de auto en je kunt je vele dagen vermaken in de hele Bay Area.
RiverCola
Amerika-expert

Bericht door RiverCola »

De Bay Area is niet San Francisco. San Francisco zelf heeft 'maar' 830.000 inwoners, net ietsje meer dan Amsterdam dus. Het centrum plus aanliggende wijken welke door bezoekers aangedaan worden is qua grootte ook vergelijkbaar met Amsterdam. Of bezoek jij als toerist ook Diemen en Amstelveen als je voor 2 dagen Amsterdam aandoet?

Natuurlijk is er in de omgeving van SF veel meer te doen, Muir Woods, Sonoma en Nappa, Oakland, omgeving Bolinas.... Maar dan heb je het over andere dingen dan een bezoekje aan de stad San Francisco
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Marcopstal »

Ik sluit me aan bij River Cola. San Francisco is een kleine stad. Ze ligt geprangd tussen de oceaan en de bay.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

Dat is bij LA toch precies hetzelfde? Voor het gemak reken we Pasadena, Long beach, Anaheim enz.enz.enz. ook tot LA.
RiverCola
Amerika-expert

Bericht door RiverCola »

:roll:

Je hebt blijkbaar data nodig om het verschil in grootte tussen LA en SF te vatten?

Inwoners LA: 3,8 miljoen
Inwoners in de hele metro area LA: 17,7 miljoen
Oppervlakte van (enkel) LA: 1302 km2

Inwoners SF: 800 duizend
Inwoners in de Bay Area: 7,5 miljoen
Oppervlakte van (enkel) SF: 600 km2

Ik blijf erbij dat SF een kleine stad is, qua inwoneraantal vergelijkbaar met Amsterdam en qua stadscentrum ook. En we zijn het er allemaal wel over eens dat hoewel Amsterdam fantastisch is, ze als het om grootte gaat geen wereldstad is? Nog een getalletje: de gehele randstad heeft 7 miljoen inwoners, vergelijkbaar met de Bay Area dus (en meer dan 2x zo klein als greater LA).
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer