Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
State park kampeerplaatsen
State park kampeerplaatsen
Ik ben voor onze reis op zoek naar kampeerplaatsen in verschillende state parks.
Maar helaas zijn bij sommige parken alleen nog RV sites beschikbaar.
Kan ik dat gewoon boeken en mijn tentjes daar opzetten voor 1 of 2 nachtjes of kan / mag dat niet ?
Maar helaas zijn bij sommige parken alleen nog RV sites beschikbaar.
Kan ik dat gewoon boeken en mijn tentjes daar opzetten voor 1 of 2 nachtjes of kan / mag dat niet ?
Laatst gewijzigd door Koekblik op 15 apr 2014, 17:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: State park kampeerpkaatsen
Ja hoor, dat mag gewoon.
Zorg wel voor een goede extra grondzeil, want je tent moet wel op het gravel staan. En dat is funest voor de grondzeil van de tent.
Zorg wel voor een goede extra grondzeil, want je tent moet wel op het gravel staan. En dat is funest voor de grondzeil van de tent.
Go T@bbing!!!!
Laatste reisverslag canada:
http://www.rwndbr.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Laatste reisverslag canada:
http://www.rwndbr.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 25
Varieert wel van park tot park, soms zijn RV plekken ook echt alleen bedoeld voor RVs en heb je niet eens de mogelijkheid je tentje op te zetten tenzij je dat op asfalt wilt doen.
Re: State park kampeerplaatsen
Dank jullie wel. We hebben toch maar een andere camping gekozen, een stuk verderop, naar aanleiding van de gravel opmerking.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Je kan altijd even kijken of er foto's van de kampeerplek op http://www.campsitephotos.com beschikbaar zijn. Vorig jaar waren wij door de shutdown genoodzaakt om diverse keren naar State Parks uit te wijken (oa Goblin & Coral Pink Sand Dunes). We hebben met onze tent nooit problemen gehad. Al hadden we een van de eerste dagen wel een grondzeil bij de Walmart gehaald. Ook in de NP's trouwens geen problemen mee gehad.
Omdat we bij onze tent alleen lichtgewicht aluminium haringen hadden, hebben we voor de zekerheid wel stevige haringen voor een bodem met veel stenen gekocht. Omdat we wel op de kilo's voor de retourvlucht moesten letten hebben we deze na 3,5 week ongeopend en met originele bon teruggebracht en netjes ons geld teruggekregen.
Nu hebben we er ook weer twee SP's op de planning staan, nu in 2x Nevada. "Helaas" zijn deze vooraf alleen niet te reserveren. Dus dat wordt hopen op een vrije plek.
Omdat we bij onze tent alleen lichtgewicht aluminium haringen hadden, hebben we voor de zekerheid wel stevige haringen voor een bodem met veel stenen gekocht. Omdat we wel op de kilo's voor de retourvlucht moesten letten hebben we deze na 3,5 week ongeopend en met originele bon teruggebracht en netjes ons geld teruggekregen.
Nu hebben we er ook weer twee SP's op de planning staan, nu in 2x Nevada. "Helaas" zijn deze vooraf alleen niet te reserveren. Dus dat wordt hopen op een vrije plek.
2011 Orlando & Atlanta
2013 Atlanta & Denver - Las Vegas - San Francisco (tijdens shutdown)
2014 Las Vegas - Yellowstone - Las Vegas
2015 Vancouver - Vancouver via Icefield Parkway & VI
Ook bedankt voor de laatste toevoeging !
Hoe beviel het kamperen ? Ik heb er wel veel zin in, maar zie zo af en toe bij de omschrijvingen staan dat er verschillende dieren rondlopen, nou ben ik niet zo' n held maar kom je nou veel wilde dieren tegen ? Wat nou als ik 's nachts naar het toilet moet ?
Hoe beviel het kamperen ? Ik heb er wel veel zin in, maar zie zo af en toe bij de omschrijvingen staan dat er verschillende dieren rondlopen, nou ben ik niet zo' n held maar kom je nou veel wilde dieren tegen ? Wat nou als ik 's nachts naar het toilet moet ?
- Moniquemichiel
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Ik zou me niet al te druk maken om de dieren..... juist leuk dat ze scharrelen rond de tent. We zagen wilde kalkoenen, wasberen, hertjes, stinkdier, bizons ( niet allemaal in één reis). 's Nachts ben ik nog nooit iets tegen gekomen als ik naar het toilet moest. State parken hebben vaak first come first served plekken, we hebben altijd een plekje weten te bemachtigen.
groetjes,
Monique
groetjes,
Monique
Laatst gewijzigd door Moniquemichiel op 15 apr 2014, 20:19, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 25
Haha, wees gerust, die wilde dieren zijn banger van jou dan jij van hen.
Zaklampje mee als je eruit moet, dan zien ze jou eerder dan jij hen. En als je slaapt, merk je niet wat er aan je tent snuffelt zeg ik altijd maar.

-
- Amerika-expert
Dit soort opmerkingen moet ik elke keer weer om lachen! Yep, er lopen echt echt echt dieren rond in de parken/natuur. En ja, je kan ze 's nachts tegenkomen als je buiten bent. En ja, je moet echt echt echt de veiligheidsregels in acht nemen. Goed opletten met eten en afval, alles goed opbergen in goed afsluitbare dozen/zakken enz.Koekblik schreef:Ik heb er wel veel zin in, maar zie zo af en toe bij de omschrijvingen staan dat er verschillende dieren rondlopen, nou ben ik niet zo' n held maar kom je nou veel wilde dieren tegen ? Wat nou als ik 's nachts naar het toilet moet ?
Maar je kan hier ook in de steden pech hebben. Hier in Florida is vorige week een vrouw aangevallen door een beer in haar eigen garage.
En in Texas hebben we regelmatig slangen en schorpioenen in huis. En herten in de tuin. Een heel enkele keer komen de wilde zwijnen ook in de tuin, maar gelukkig niet vaak. Maar de armadillo's zijn grappig! De eerste keer dat ik bij m'n schoonouders logeerde ging ik wandelen met ons meiske van toen 8 maanden. Alleen even de inrit heen en weer, wandeling van 20 minuten ofzo. Dus heel dapper in m'n eentje maar wel heeeeeeeeel goed rondkijken en luisteren want manlief en schoonouders hadden me op het hart gedrukt om voorzichtig te zijn. En vlakbij het hek hoorde ik iets heel hard stampen en snuffen....en ik dacht natuurlijk meteen dat het een wild zwijn moest zijn, keek al wanhopig om me heen welke boom ik in kon klimmen met de baby in m'n armen...en toen stampte er een armadillo het pad op

Gebruik je gezond verstand, hou je aan de regels, volg advies van de experts, en besef dat wilde dieren gevaarlijk kunnen zijn. En geniet! Is toch prachtig als je met je zaklamp richting toiletten wandelt en ineens zie je een paar ogen oplichten?! Toen ik met de Girl Scouts was kamperen heb ik maar heel weinig geslapen. Was m'n eigen schuld, ik was al lang voor zonsopgang buiten omdat het te prachtig was om te missen. Enige wat ik wel echt eng vond was toen de meiden een alligator tegenkwamen bij het meer. Was vooral eng omdat er een paar meiden waren die niet beseften dat het een wild dier was en dat ze uit de buurt moesten blijven.
Dank jullie wel ! Ik krijg steeds meer zin in de hele reis en ook het kamperen ! Yesssss 

-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 4 Reacties
- 1237 Weergaves
-
Laatste bericht door Berry
-
- 1 Reacties