Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
adapter - verloopstekker - omvormer
-
Margrietha
- Amerika-ontdekker
adapter - verloopstekker - omvormer
Ik heb het forum nagelezen op deze items maar e.e.a. is mij nog niet duidelijk.
Ik lees dat de meeste nieuwe apparaten, waaronder mobiele telefoons en ipad, beide netspanningen aankunnen en dat het geen probleem is deze Europese apparaten in het Amerikaanse stopcontact te stoppen met een aangepaste stekker.
Ik heb stekkers gekocht waar de Europese stekker in past en vervolgens kun je deze aansluiten op de netspanning. Deze stekker maakt het geen 110 volt.
Nu heb ik ook een aantal apparaten, waaronder een filmcamera en een fotocamera waar niet de dubbele vermelding van voltage op staat. (zijn ook al wat ouder)
Wat heb ik nu nodig om deze apparaten op te kunnen laden.
Ik zag dat een omvormer zo groot is als een schoenendoos en een aantal kilo weegt, dat neem ik echt niet mee in de koffer.
Is zoiets er niet in 'stekker' vorm? Zo ja, waar te koop?
En al zou ik een grote omvormer in Amerika zelf kopen, ik vind het nogal prijzig.
Ik kan echt die apparaten niet opladen op 110Volt, het apparaat gaat dan stuk?
Heeft iemand tips?
Ik lees dat de meeste nieuwe apparaten, waaronder mobiele telefoons en ipad, beide netspanningen aankunnen en dat het geen probleem is deze Europese apparaten in het Amerikaanse stopcontact te stoppen met een aangepaste stekker.
Ik heb stekkers gekocht waar de Europese stekker in past en vervolgens kun je deze aansluiten op de netspanning. Deze stekker maakt het geen 110 volt.
Nu heb ik ook een aantal apparaten, waaronder een filmcamera en een fotocamera waar niet de dubbele vermelding van voltage op staat. (zijn ook al wat ouder)
Wat heb ik nu nodig om deze apparaten op te kunnen laden.
Ik zag dat een omvormer zo groot is als een schoenendoos en een aantal kilo weegt, dat neem ik echt niet mee in de koffer.
En al zou ik een grote omvormer in Amerika zelf kopen, ik vind het nogal prijzig.
Heeft iemand tips?
-
michelvd
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Re: adapter - verloopstekker - omvormer
Mijn ervaring is dat alles wat je oplaadt met een adapter wel werkt in Amerika op 110V. Het moet volgens mij wel heel oud zijn om niet te werken, heb ik het idee.
-
JohnDeere
- Amerika-ontdekker
- Partner van: bloodymarie
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Ik verwacht niet dat het kapot gaat. Het duurt alleen langer voordat je van leeg naar vol komt met laden. Anders een mooi excuus om een dikke spiegelreflexcamera te kopen
Niels
Niels
Niet kunnen laden op 110v ? Niet meenemen en wellicht een leuk cameraatje nieuw hier kopen.Margrietha schreef: Ik heb stekkers gekocht waar de Europese stekker in past en vervolgens kun je deze aansluiten op de netspanning. Deze stekker maakt het geen 110 volt.
Nu heb ik ook een aantal apparaten, waaronder een filmcamera en een fotocamera waar niet de dubbele vermelding van voltage op staat.
Heeft iemand tips?
Btw het is niet je camera waar de voltage op staat maar op de lader En batterij. Als het echt niet op 110v werkt knal je wat stoppen stuk
Als je heel onzeker bent maak even foto van je lader waar de informatie staat en post het hier.
Meeste spullen zijn 110v veilig. tenzij het echt heel oud is.
Nee hoor, oudere laders bestaan uit een transformator en (vaak) een gelijkricher.
Bij 110V komt er te weinig spanning uit en gebeurt er qua lading niets of weinig maar de zekeringen blijven wel heel.
Andersom (110 op 230) is een ander verhaal.
Bij 110V komt er te weinig spanning uit en gebeurt er qua lading niets of weinig maar de zekeringen blijven wel heel.
Andersom (110 op 230) is een ander verhaal.
... maar dat is natuurlijk mijn persoonlijke opvatting
- goldenhills
- Amerika-expert
Voor het opladen van oude apparatuur heb je geen grote omvormer nodig, maar is een 12V - 220V inverter geen oplossing? Dan moet je wel in de auto opladen, maar ze zijn erg compact en licht en overal ter wereld te gebruiken.Margrietha schreef:Ik zag dat een omvormer zo groot is als een schoenendoos en een aantal kilo weegt, dat neem ik echt niet mee in de koffer.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 0 Reacties
- 2703 Weergaves
-
Laatste bericht door Tanja