Overnachting Death Valley

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
LaurentVH
Amerika-ontdekker
Berichten: 45
Lid geworden op: 30 mei 2013, 15:42
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Overnachting Death Valley

Bericht door LaurentVH »

Martin & Marianne schreef:Maar als je niets gaat doen onderweg kan het wel in 1 dag natuurlijk.
Marianne
'Niets doen' is een beetje onzin toch... lees m'n post nog eens na. We zijn tijdens die rit minstens evenveel in de auto geweest als eruit...
Me dunkt dat jullie steeds heel ruim plannen en dat ook zo aanraden, maar niet iedereen reist op die manier en/of anderen kunnen het best aan om wat meer kilometers te rijden op één dag.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42355
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Overnachting Death Valley

Bericht door Martin & Marianne »

Sorry! Jij beschreef het als een aantal keren stoppen bij een viewpoint. Dat klonk niet erg actief en zeker niet alsof je de helft van de tijd buiten de auto had doorgebracht. Het is natuurlijk een definitiekwestie. Een bezoek aan Bodie kost je ongeveer 3 uur, en een rondje Tenaya Lake 1,5 uur. Dat is toch iets anders.
Wij plannen het inderdaad ruim, maar ik ben toch echt niet de enige hier die vindt dat je wel een extra stop tussen Yosemite en DV zou kunnen maken.

Marianne
Gebruikersavatar
sachasenne
Amerika-expert
Berichten: 6911
Lid geworden op: 03 mei 2007, 15:29
Partner van: syce
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Saoudi Arabie
Contacteer:

Re: Overnachting Death Valley

Bericht door sachasenne »

Het kan natuurlijk de route Yosemite - Lone Pine.
Wij hebben het zo gedaan, maar dan in omgekeerde richting.
Echter, achteraf gezien hadden we er spijt van.
We hebben Bodie gedaan en gestopt bij de Nederlandse bakker, middageten en even mini pitstop langs mono lake en de tijd voor de tioga pas was om. Daar hebebn we dus niets kunnen doen/zien want anders waren we niet voor donker terug.
Als je Bodie echt wil bekijken en niet zomaar even doorlopen dan ben je er inderdaad uren mee zoet. De moeite overigens. Onze kinderen spreken er soms nog over.
Groetjes,
Carine
Confusius
Amerikafan
Berichten: 198
Lid geworden op: 30 jan 2014, 21:35

Re: Overnachting Death Valley

Bericht door Confusius »

Ik heb ook een vraag omtrent de DV.
Wij gaan op 6 april naar San Francisco en op 8 april vertrekken we naar Yosemite. Daar overnachten we 1 nacht.
Op 9 april hebben we het plan om naar seqouia te rijden en de volgende dag 6.5 uur te rijden en ergens te overnachten in de DV.

Is dit het waard om een middag/avond door te brengen in de DV begin april? Dan smorgens nog iets bekijken om daarna verder te gaan richting Vegas.

Of is het dan veel te heet en kunnen we beter door tuffen naar Las Vegas.

Alvast bedankt!
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Overnachting Death Valley

Bericht door PSVwally »

Dat hangt vd rest van je route af. Het is niet zomaar even van Sequoia NP naar Death Valley. Dat is een pokke eind rijden. Die dag ga je echt niet veel meet doen daar. De temperatuur toen ik er 2 jaar geleden in april was was ook al bijna 50 gr celcius. Gek genoeg zweet ik me hier met 25 graden soms de tering, maar ik vond het daar op dat moment do-able.
Confusius
Amerikafan
Berichten: 198
Lid geworden op: 30 jan 2014, 21:35

Re: Overnachting Death Valley

Bericht door Confusius »

PSVwally schreef:Dat hangt vd rest van je route af. Het is niet zomaar even van Sequoia NP naar Death Valley. Dat is een pokke eind rijden. Die dag ga je echt niet veel meet doen daar. De temperatuur toen ik er 2 jaar geleden in april was was ook al bijna 50 gr celcius. Gek genoeg zweet ik me hier met 25 graden soms de tering, maar ik vond het daar op dat moment do-able.
We willen het vooral gewoon zien/ervaren. Na DV willen we 2 overnachtingen doen in Vegas.
Zijn er degelijke ho/motels in DV?
Ems2012
Amerikakenner
Berichten: 657
Lid geworden op: 16 dec 2012, 17:09

Re: Overnachting Death Valley

Bericht door Ems2012 »

Als ik het goed begrijp heb je dus 1 overnachting tussen Seki en LV? Ik zou er dan voor kiezen om vanuit Seki (waar overnacht je daar, Three Rivers?) naar Lone Pine (400 km / 4 u) te rijden, dan kan je die dag bijv. nog besteden aan Seki of aan de Alabama Hills in Lone Pine.

Of je kan er voor kiezen om door te rijden naar Stovepipe Wells in DV (500 km / 5 u), hier is ook een hotel.

(Overigens lijkt het alsof je zeer weinig tijd hebt voor de parken, maar misschien moet je daar een route topic voor openen.)
Confusius
Amerikafan
Berichten: 198
Lid geworden op: 30 jan 2014, 21:35

Re: Overnachting Death Valley

Bericht door Confusius »

Ems2012 schreef:Als ik het goed begrijp heb je dus 1 overnachting tussen Seki en LV? Ik zou er dan voor kiezen om vanuit Seki (waar overnacht je daar, Three Rivers?) naar Lone Pine (400 km / 4 u) te rijden, dan kan je die dag bijv. nog besteden aan Seki of aan de Alabama Hills in Lone Pine.

Of je kan er voor kiezen om door te rijden naar Stovepipe Wells in DV (500 km / 5 u), hier is ook een hotel.

(Overigens lijkt het alsof je zeer weinig tijd hebt voor de parken, maar misschien moet je daar een route topic voor openen.)
Ik heb in totaal 23 dagen de tijd om terug te keren naar San Francisco. Laatste stuk langs het strand.
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7610
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: Overnachting Death Valley

Bericht door Marcopstal »

Aangezien jullie in april gaan, dan moet je zowiezo via Bakersfield naar Death Valley toe. Best een flinke rit dan. Misschien beter om dan tussenin te overnachten en Death Valley te bezoeken en door te rijden naar Vegas.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42355
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Overnachting Death Valley

Bericht door Martin & Marianne »

In april zou ik zeker naar Death Valley gaan. Het kan best zijn dat je niet naar Sequoia kunt, hou goed het weerbericht in de gaten en kijk welke wegen open zijn (via http://www.nps.gov/seki). Als er kans is op sneeuw heb je sneeuwkettingen nodig.
Je kunt in het park overnachten in Stovepipe Wells (zie ons 2013-verslag) of Furnace Creek Ranch (zie mijn 2011-verslag). Ook Panamint Springs is een optie, maar ik zou liever midden in het park zitten. In een keer van Sequoia naar LAs Vegas via DV lijkt me niet te doen.

Marianne
Confusius
Amerikafan
Berichten: 198
Lid geworden op: 30 jan 2014, 21:35

Re: Overnachting Death Valley

Bericht door Confusius »

Martin & Marianne schreef:In april zou ik zeker naar Death Valley gaan. Het kan best zijn dat je niet naar Sequoia kunt, hou goed het weerbericht in de gaten en kijk welke wegen open zijn (via http://www.nps.gov/seki). Als er kans is op sneeuw heb je sneeuwkettingen nodig.
Je kunt in het park overnachten in Stovepipe Wells (zie ons 2013-verslag) of Furnace Creek Ranch (zie mijn 2011-verslag). Ook Panamint Springs is een optie, maar ik zou liever midden in het park zitten. In een keer van Sequoia naar LAs Vegas via DV lijkt me niet te doen.

Marianne
We hebben een kamer geboekt in Yosemite ( http://www.yosemitebug.com/ ), zou je daar dan ook sneeuw kettingen nodig hebben :?: Het was inderdaad niet de bedoeling om meteen door te gaan naar Vegas, maar om in of net voor de DV te overnachten. Zou wel zonde zijn als we niet naar Sequoia kunnen.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42355
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Overnachting Death Valley

Bericht door Martin & Marianne »

De Yosemite Bug ligt niet in het park, dus daar zullen andere regels gelden, maar kans op sneeuw kun je daar ook hebben.
Wat wil je precies in Sequoia doen? Je kunt in Yosemite ook sequoiabomen zien, dat kost minder tijd dan de rit door Sequoia.

Marianne

PS Je hoeft geen bovenliggende berichten te quoten.
Confusius
Amerikafan
Berichten: 198
Lid geworden op: 30 jan 2014, 21:35

Re: Overnachting Death Valley

Bericht door Confusius »

Sorry dat doe ik uit automatisme. Quoten.

Wij gaan voor het eerst naar west-Amerika. We zijn geen extreme natuur liefhebbers maar we willen als we er toch zijn wel een aantal van dit soort parken bekijken. Ik zou geen goede reden kunnen opnoemen waarom wel Yosemite en niet Sequoia of andersom! We moeten het dus nog gaan ervaren.

Net als dat we bijvoorbeeld een aantal Canyons en de Death Valley willen zien.
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7610
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: Overnachting Death Valley

Bericht door Marcopstal »

Yosemite heeft een grote variatie aan natuur. In April zal je er zowiezo wel nog met sneeuw geconfronteerd worden vrees ik. Sequoia heeft de sequoias en daar is eigenlijk het meeste mee gezegd.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Overnachting Death Valley

Bericht door PSVwally »

2 jaar geleden eind april in Yosemite geweest. Langs Glacier point road sneeuw, maar overall in Yosemite prachtig weer.De wegen in het park waren goed te rijden en nergens iets van sneeuwkettingen of dergelijks gelezen....tioga pass was nog wel gesloten en een week voor wij er waren waren er nog sneeuwstormen.

De reden dat ik vroeg naar je overnachting tussen Seki en Las Vegas was niet om de afstand van zeg maar Three Rivers naar Death Valley, maar om in te schatten hoeveel tijd je daarna voor DV zou hebben. Als daarna dus een dag hebt voor death valley en je eindigt dan in Las Vegas al dan niet in het donker dan is daar niets mis mee. Als je na Pahrump de heuvel over komt en je ziet in de verte al die lampjes is dat gewoon een kicken zicht.
Wij zijn zonder naar Seki te gaan van Glacier Point (vertrokken rond de middag) naar Ridgecrest gereden waar we bij zonsondergang aankwamen. Dag daarna Death Valley gedaan en overnacht bij Furnace Creek.

Maar als je Yosemite - Seki en de dag erna Seki - Death Valley doet heb je eigenlijk maar 3/4 dag voor Seki wat erg kort is, je kunt daar best een extra dag blijven.

In Yosemite heb je in de Mariposa Grove ook sequoiabomen. De watervallen zijn in April op volle sterkte, wat een aantal uitzichtpunten en hikes zeer aantrekkelijk maakt.
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7610
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: Overnachting Death Valley

Bericht door Marcopstal »

Het ene jaar is het andere niet natuurlijk. Maar hier is ook al sprake van rond 8 april en niet op het einde van april. in 2012 zijn de wegen uitzonderlijk vroeg open gegaan. Glacier point gaat meestal begin mei open, maar soms ook pas eind mei en zelfs een enkele keer pas eind juni.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42355
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Overnachting Death Valley

Bericht door Martin & Marianne »

Als je alleen naar Sequoia gaat voor de bomen kun je die inderdaad ook in Yosemite zien. Maar Sequoia (en Kings Canyon) is wel meer dan alleen sequoia's, zie daarvoor bijvoorbeeld ons 2013-verslag. Alleen zal een deel in april onbereikbaar zijn zoals de Kings Canyon Scenic Byway. Ik zou je precieze plannen af laten hangen van het weer. Je hoeft niets vast te leggen in die periode, dus zorg dat je flexibel bent.

Marianne
Confusius
Amerikafan
Berichten: 198
Lid geworden op: 30 jan 2014, 21:35

Re: Overnachting Death Valley

Bericht door Confusius »

Wij hebben ervoor gekozen om een dag extra in Vegas te doen. Dit gaat dus ten kosten van een dag extra in Seq of DV.
Misschien kunnen we ergens tussen Seq en DV in slapen. We kunnen toch pas om 3PM inchecken in Vegas.
Gebruikersavatar
Harry
Amerika-expert
Berichten: 5973
Lid geworden op: 06 feb 2005, 13:43
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Overnachting Death Valley

Bericht door Harry »

Ik ben een paar jaar geleden met een vriend geweest, we kwamen op vrijdag in LA aan en moesten op maandag in Las Vegas zijn.
We hebben toen op zaterdag LA bekeken en zijn om een uur of 7 vertrokken naar Sequoia, daar kwamen we laat in de avond aan en sliepen in de lodge midden in het park. De volgende dag hebben we tot s'avonds 8 uur besteed in Sequoia en Kings canyon en zijn toen naar Ridgecrest gereden, daar kwamen we om 12 uur aan. De dag daarna door Death valley, tot de zonsondergang bij badwater en toen doorgereden naar Las Vegas, daar waren we om een uur of 11.
Ik had nog nooit in het donker gereden omdat het door veel mensen afgeraden wordt, maar het is me 100% meegevallen. de Mustang had prima verlichting. :wink:
Confusius
Amerikafan
Berichten: 198
Lid geworden op: 30 jan 2014, 21:35

Re: Overnachting Death Valley

Bericht door Confusius »

Harry schreef:Ik ben een paar jaar geleden met een vriend geweest, we kwamen op vrijdag in LA aan en moesten op maandag in Las Vegas zijn.
We hebben toen op zaterdag LA bekeken en zijn om een uur of 7 vertrokken naar Sequoia, daar kwamen we laat in de avond aan en sliepen in de lodge midden in het park. De volgende dag hebben we tot s'avonds 8 uur besteed in Sequoia en Kings canyon en zijn toen naar Ridgecrest gereden, daar kwamen we om 12 uur aan. De dag daarna door Death valley, tot de zonsondergang bij badwater en toen doorgereden naar Las Vegas, daar waren we om een uur of 11.
Ik had nog nooit in het donker gereden omdat het door veel mensen afgeraden wordt, maar het is me 100% meegevallen. de Mustang had prima verlichting. :wink:
Hi Harry,
S'avonds laat is het dus geen probleem om in te checken in je motel/hotel?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer