Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Ervaring Joshua Tree National Park

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
lieske23
Amerika-ontdekker

Ervaring Joshua Tree National Park

Bericht door lieske23 »

Alvast excuses als ik een onderwerp plaats dat misschien reeds bestaat, maar ik kon via het zoekscherm helaas niet de juiste resultaten vinden.

Ik zou graag horen wat jullie ervaringen zijn met dit park.
Is het de moeite om langs dit park te rijden?
De foto's die ik als resultaat krijg op google overtuigen mij niet echt, maar misschien kunnen jullie dat wel.
USAInsider

Re: Ervaring Joshua Tree National Park

Bericht door USAInsider »

Ik zou door het park rijden en af en toe een wandeling doen bij normale temperaturen (dus een bezoek in feb/mrt/apr of oct/nov).
Echt een prachtig en onderschat park, als je van stenen en woestijn houdt.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Het hangt er van af. In welke tijd van het jaar ga je? Rij je er langs? Heb je er tijd voor?
Wij vonden het in december 2011 heel leuk om te wandelen, zie ons 2011/2012-verslag. In de zomer is wandelen wat minder geslaagd.

Je kunt ook in je routetopic verder gaan, dan weten we ook hoe de rest van de route er uit ziet, etc.

Marianne
kalaman
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 24
Contacteer:

Bericht door kalaman »

Wij vonden JT :thumbup: .
Kijk anders eens op de videopagina van onze blog voor n video van het park.
NenE
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door NenE »

Als je het vergelijkt met Zion of Bryce is het uiteraard een stuk minder. Wij zijn er gewoon doorheen gereden en we zijn soms gestopt om wat te kijken. We zijn er heen gegaan omdat het prefect op onze route lag. Als je er uren voor om moet rijden zou ik het niet doen. Het is wel een typisch Amerikaans landschap.
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

NenE schreef:Als je het vergelijkt met Zion of Bryce is het uiteraard een stuk minder. Wij zijn er gewoon doorheen gereden en we zijn soms gestopt om wat te kijken.
dat is net de reden waarom jullie het niet mooi vonden : je moet gewoon uit de auto komen. Al kan ik mij voorstellen dat dit in de zomer niet echt een pretje is :? , wij waren er immers in april.
We hebben er enkele schitterende, korte, makkelijke trails gelopen waardoor JT een héél goede indruk nagelaten heeft bij ons. Zie onze blog
Mrvanilla
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door Mrvanilla »

Wij gaan er komende september heen (wel eind september) en hebben het nu eigenlijk staan om 'enkel doorheen te reizen'. Ik denk dat we een uur of 5 hebben voor het park en wilden graag Keys View en Hidden Valley aandoen. Iemand ervaring hoe het is om in september de auto uit te stappen daar?
Groetjes,
Daniel
lieske23
Amerika-ontdekker

Bericht door lieske23 »

Wij zijn er ook eind september.
Mijn idee was eigenlijk om vanaf Lake Havasu via JT naar de Grand Canyon te rijden.
Ik zou dan inderdaad kort uit willen stappen, maar geen uitgebreide hike ofzo.
Zijn er veel punten waar je vanuit de auto en een kleine wandeling een goed beeld krijgt van dit park?
NenE
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door NenE »

kalaman schreef:dat is net de reden waarom jullie het niet mooi vonden : je moet gewoon uit de auto komen. Al kan ik mij voorstellen dat dit in de zomer niet echt een pretje is :? , wij waren er immers in april.
We hebben er enkele schitterende, korte, makkelijke trails gelopen waardoor JT een héél goede indruk nagelaten heeft bij ons. Zie onze blog
Ik heb niet gezegd dat ik het niet mooi vond, enkel dat wij het een stuk minder mooi dan Zion en Bryce vonden. We zijn ook nu en dan uitgestapt om een kleine wandeling te maken. Wat ik probeer te zeggen is dat ik er niet een dag voor zou omrijden, maar dat is voor iedereen anders.
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

lieske23 schreef:Zijn er veel punten waar je vanuit de auto en een kleine wandeling een goed beeld krijgt van dit park?
Zie onze blog en onze videopagina
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

@NenE : je hebt volkomen gelijk dat je het niet kan vergelijken met Zion en/of Bryce, het is gewoon "anders" :wink:
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Mrvanilla schreef:Wij gaan er komende september heen (wel eind september) en hebben het nu eigenlijk staan om 'enkel doorheen te reizen'. Ik denk dat we een uur of 5 hebben voor het park en wilden graag Keys View en Hidden Valley aandoen. Iemand ervaring hoe het is om in september de auto uit te stappen daar?
Ik vermoed dat het eind september wel lekker zal zijn. Wij hadden eind december 2011 heerlijk weer, maar wel warmer dan normaal. Misschien is het eind september ook zo iets, maar ja, het is moeilijk te voorspellen natuurlijk.
lieske23 schreef:Zijn er veel punten waar je vanuit de auto en een kleine wandeling een goed beeld krijgt van dit park?
Ja hoor, zie ons 2011/2012-verslag en mijn wandelsite voor een paar korte wandelingen.

Marianne
markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door markro »

Website van de National Park Service: http://www.nps.gov/jotr/index.htm
Wandelingen: http://www.nps.gov/jotr/planyourvisit/hiking.htm en http://www.nps.gov/jotr/planyourvisit/htrails.htm en diegene die volgens mij het meest gedaan worden http://www.nps.gov/jotr/planyourvisit/ntrails.htm .
De Guide (krantje): http://www.nps.gov/jotr/planyourvisit/u ... 2guide.pdf
De landkaart van het park: http://www.americansouthwest.net/pdf/jo ... ee-map.pdf

Als je van woestijnen houdt, is dit zeker een park dat de moeite waard is om te bezoeken.

Tijdens onze eerste reis in het jaar 2000 zijn wij er doorheen gereden van noordwest naar zuid: klik hier voor het verslag en dan op dag 5.

Tijdens onze 2007-reis hebben wij het op een avond bezocht en zijn er de volgende dag doorheen gereden van noordwest naar noord: klik hier voor het verslag en dan op dag 9 en 10.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
pollyblue
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 30

Bericht door pollyblue »

Heb er in december 2011 1 week verbleven en het park helemaal binnenstebuiten gekeerd ;)
Moet zowat mijn beste vakantie in de states ooit geweest zijn!
Erwinh
Amerikafan

Bericht door Erwinh »

Overnacht midden in de zomer in een camper. Fantastisch. Onwerkelijk prachtig, vreselijk heet maar onvergetelijk. De views in de nacht van de sterrenhemel zijn ook geweldig. Wij hebben ons de hele dag daar goed vermaakt. Doen als je de kans krijgt, ook in de zomer :thumbup:
Freti
Amerika-ontdekker

Bericht door Freti »

Ik vond Joshua Tree National Park ook wel prachtig.
We kwamen van de drukte van LA/San Diego en enkele uren later sta je in the middle of nowhere in een park met weinig bezoekers (oorverdovende stilte).
We waren er begin juni van rond 16u tot 20u. Niet lang, maar voldoende voor een picknick bij Hidden Valley, de Barker Dam Trail & Keys View.
Stuk voor stuk prachtig bij een namiddag/avondzonnetje.
Zou er zo naar terug gaan!
Nielsdan
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Bericht door Nielsdan »

Wij zijn hier in September geweest, en dat was goed te doen met de temperatuur. Wat een mooi park om doorheen te rijden en te lopen.
Kijk eens bij onze rondreis in 2010, dag 10 voor een indruk.
2022: Florida
2020: Roadtrip - Florida
2019: Roadtrip - Florida, Georgia
2018: Roadtrip - NewEngland
2017: Roadtrip - Pacific NoordWest
2016: Roadtrip - Deep South
Reisverslagen:http://www.nielsdan.blogspot.com
Mrvanilla
Moderator

Bericht door Mrvanilla »

Leuk verslag! Las dat jullie er ook slechts enkele uren zijn verbleven. Dat is ook onze planning.
Groetjes,
Daniel
Ivo Ruigt
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door Ivo Ruigt »

Wij zijn vorig jaar augustus in Joshua Tree geweest. Ik vond het een prachtig park.
Met name de stilte, de rust en de hitte maakten het een bijzondere ervaring. We hebben een kosrte hike gemaakt (Hidden Valley) gekeken bij Key view en nog bij een aantal Enorme rotspartijen uitgestapt en beklommen.
Zie ook ons reisverslag, Dag 4 http://ivosittard.wordpress.com/2013/08 ... m-springs/
Verslag rondreis 2013 en 2014 Zuidwesten USA http://ivosittard.wordpress.com
Mrvanilla
Moderator

Bericht door Mrvanilla »

Hoe lang deden jullie over die hike?
Groetjes,
Daniel
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties